iron64
08-04-2018, 13:13
Jako, że Marea musi trafić na remont podłogi, kupiłem sobie Fiata Brava z silnikiem identycznym jak mam w Marei, czyli 1,9 jtd 105km.
Jest znaczna różnica w dynamice obu aut, brava znacznie gorzej wkręca się na obroty, jest mułowata i jej prędkość max to 143km/h wg. licznika wg. GPSa pewnie mniej.
Zaślepiłem egr, wyczyściłem przepływomierz, dałem nowy filtr powietrza - te zabiegi coś tam pomogły ale niewiele szczerze mówiąc.
Diagnostyka nie wykazuje błędów poza egrem oczywiście, turbina dmucha do 1250 czyli chyba ok, tak myślę. Gdzieś tam wyczytałem że powinno być w zakresie 950-1200 i na biegu jałowym mam 980 a póżniej wzrasta do max 1250 więc zakładam że ok. Parametry przepływomierza są ok tzn jest ciut więcej niż oczekiwana dawka ale niewielkie to różnice i myślę, że to nie problem. Zresztą nawet odpięcie przepływki nic nie pomaga.
Dlatego myślę, że to wina układu wtryskowego, samych wtrysków. Niestety komputer nie podaje korekty paliwa na wtryskach (cf2), ale ciśnienie paliwa trzyma w normie i zgadza się z oczekiwanym ciśnieniem.
Auto jak napisałem jest mułowate, rozpędza się po swojemu (wolno) i prędkość max 143km/h więcej nie pójdzie za żadne skarby. Uważam też że silnik nie pracuje gładko, jest dość głośny jak na jtd i trochę kopci przy dynamicznym wciśnieciu gazu.
Proszę o podpowiedź jak sprawdzić wtryski? A może jest jakaś typowa usterka która występuje w tych silnikach? Ewentualnie czy występują różne wtryski w tych silnikach czy jest jeden rodzaj i mogę szukać na podstawie silnika?
Jest znaczna różnica w dynamice obu aut, brava znacznie gorzej wkręca się na obroty, jest mułowata i jej prędkość max to 143km/h wg. licznika wg. GPSa pewnie mniej.
Zaślepiłem egr, wyczyściłem przepływomierz, dałem nowy filtr powietrza - te zabiegi coś tam pomogły ale niewiele szczerze mówiąc.
Diagnostyka nie wykazuje błędów poza egrem oczywiście, turbina dmucha do 1250 czyli chyba ok, tak myślę. Gdzieś tam wyczytałem że powinno być w zakresie 950-1200 i na biegu jałowym mam 980 a póżniej wzrasta do max 1250 więc zakładam że ok. Parametry przepływomierza są ok tzn jest ciut więcej niż oczekiwana dawka ale niewielkie to różnice i myślę, że to nie problem. Zresztą nawet odpięcie przepływki nic nie pomaga.
Dlatego myślę, że to wina układu wtryskowego, samych wtrysków. Niestety komputer nie podaje korekty paliwa na wtryskach (cf2), ale ciśnienie paliwa trzyma w normie i zgadza się z oczekiwanym ciśnieniem.
Auto jak napisałem jest mułowate, rozpędza się po swojemu (wolno) i prędkość max 143km/h więcej nie pójdzie za żadne skarby. Uważam też że silnik nie pracuje gładko, jest dość głośny jak na jtd i trochę kopci przy dynamicznym wciśnieciu gazu.
Proszę o podpowiedź jak sprawdzić wtryski? A może jest jakaś typowa usterka która występuje w tych silnikach? Ewentualnie czy występują różne wtryski w tych silnikach czy jest jeden rodzaj i mogę szukać na podstawie silnika?