Zobacz pełną wersję : Sygnalizacja zmiany biegów
MAKLAK83
03-04-2018, 21:44
Cześć koledzy co sądzicie o podpowiedziach zmiany biegów W tym samochodzie.
Pytam bo nigdy wcześniej nie jeździłem samochodem z taką funkcja no i nie wiem czy się tym sugerować czy nie.
Jedyne co zauważyłem to strasznie szybko każe zmieniać biegi.
Dajcie znać co o tym sądzicie.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Sądzimy że jest troche do dupy. Pokazuje za wczesnie zmiane na wyzszy. Silą rzeczy nie uwzględnia też sytuacji na drodze.
duzybobek
03-04-2018, 22:10
Witam
Ja się na to nawet nie patrze. Już na jeździe próbnej sprzedawca poinformował mnie że to niby do ecodrivingu. A zaraz po tym powiedział że napewno nie służy to dobrze silnikowi i bym jeździł na słuch. To może jedynie działać jak już nie planujesz przyśpieszać i jest płasko lub lekko z górki. Ja raczej poniżej 2000 nie jeżdze a nie raz juz mi sugerowało bym przy 60kmh wrzucił 6 bieg.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
MAKLAK83
03-04-2018, 22:27
No właśnie dlatego pytam czy sugerować się tym czy nie. No ale widzę że chyba najlepiej będzie na słuch jeździć.
Pytam bo zawsze dieslem jeździłem i benzyna dopiero się uczę:-)
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
MariuszLu
03-04-2018, 22:32
W wersji benzynowej ekoniańka podpowiada zmianę biegu już przy 2000 obrotów (patrz czy nie dizel ;-)), co jak napisał Kolega Duzybobek "napewno nie służy to dobrze silnikowi", a i dla sprzęgła też nie jest obojetne. Polecam jednak wyższe obroty do zmiany biegów.
krowka1978
04-04-2018, 00:15
Przy silniku T-Jet i MultiAir Turbo jak najbardziej mozna zmieniać biegi przy 2tyś. obrotów. Co więcej np. MultiAir 140KM ze skrzynią C635 przy 100km/h ma ok 2100 obr. na 6-tce.
Oczywiście trzeba brać pod uwagę również sytuację na drodze.
Dwumasa akurat w TB jest mniej obciazona niz w dizlu.
wcześniej nigdy nie jeździłem autem z turbiną, biegi zmieniałem na słuch i według sytuacji na drodze, jeśli chodzi o podpowiadacz biegów to o dziwo w większości przypadków pokrywa się z moim słuchem, czasem jednak trzeba jak ktoś wcześniej powiedział dać mu większe obroty
maro1500
04-04-2018, 09:23
Ciekawe czy dało by radę to wyłączyć. Ja nie zwracam na to uwagi, a żonę drażni... W sumie to się jej nie dziwie
bahamut24
04-04-2018, 10:13
Pewnie sie nie da bo to dyrektywa unii.
tedybear
04-04-2018, 10:23
zupełnie niepotrzebny gadżet i ani razu nie udało mi się z tą podpowiedzią mienić biegu. Zawsze kręcę go wyżej niż podpowiada niania.
Ciekawe czy dało by radę to wyłączyć.
W instrukcji piszą o opcji GSI (gear shift indicator) w menu. U mnie nie ma, ale może w niektórych wersjach jest.
Jak wyświetlacz jest graficzny to da się wyłaczyć. Wystarczy w menu zaznaczyć ze w danym miejscu ma być wyświetlane co innego (temp, czas albo nic).
A z ciekawostek dodam że ECU zapisuje ile razy wyświetlił podpowiedz i ile razy z niej skorzystano.
Po odczycie np Alfaobd widac czy ktos słuchał niańki czy nie.
kartonik
04-04-2018, 12:07
Pewnie po wyłączeniu tego podpowiadacza, zniknie też informacja na którym biegu jest samochód, a to akurat mi się podoba.
MAKLAK83
04-04-2018, 12:08
Pewnie po wyłączeniu tego podpowiadacza, zniknie też informacja na którym biegu jest samochód, a to akurat mi się podoba.O a gdzie taka informacja się wyświetla bo nie zwróciłem na to uwagi.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
zniknie też informacja na którym biegu jest samochód, a to akurat mi się podoba.
Przez pierwszy tydzień jazdy nowym samochodem może i pożyteczne, ale potem moim zdaniem całkowicie zbędne.
O a gdzie taka informacja się wyświetla bo nie zwróciłem na to uwagi.
Jest parę typów wyświetlaczy - te prostsze tego nie mają.
MAKLAK83
04-04-2018, 12:19
Przez pierwszy tydzień jazdy nowym samochodem może i pożyteczne, ale potem moim zdaniem całkowicie zbędne.
Jest parę typów wyświetlaczy - te prostsze tego nie mają.I to nie zależne od wersji wyposażenia.? Mam lounge.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
I to nie zależne od wersji wyposażenia.? Mam lounge.
No to powinieneś mieć ten bardziej wypasiony, konfigurowalny wyświetlacz. Chociaż tu również są jakieś różnice, np. w zależności od silnika.
MAKLAK83
04-04-2018, 12:22
No to powinieneś mieć ten bardziej wypasiony, konfigurowalny wyświetlacz. Chociaż tu również są jakieś różnice, np. w zależności od silnika.Poszperam dziś w ustawieniach może coś znajdę.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Masz z pewnością wyświetlacz konfigurowalny, który w GSI wyświetla też nr biegu.
Zgodnie z wcześniejszymi postami też doradzam olanie sugestii GSI i jazdę po staremu, czyli na słuch.
Ja mam tipo tipo i tylko widzę propozycję zmiany góra/dół (głownie góra he he) i nie przykładam do tego wagi.
Czasem jak mnie nudzi jazda to zmieniam biegi zgodnie z sugestiami GSI ale zaprawdę powiadam wam: nic dobrego z tego nie wynika.
Jakby skrzynia miała 7 biegów to GSI przy 70km/h by 7. bieg potrafił nagabywać;-)
Konkluzja: olać, a jak jedziesz z fajną laską to masz temat do bajerowania. :redface:
(jasny gwint: to mój 13-ty post... nie ma co przeginać: otwieram browca).
MAKLAK83
04-04-2018, 21:48
Masz z pewnością wyświetlacz konfigurowalny, który w GSI wyświetla też nr biegu.
Zgodnie z wcześniejszymi postami też doradzam olanie sugestii GSI i jazdę po staremu, czyli na słuch.
Ja mam tipo tipo i tylko widzę propozycję zmiany góra/dół (głownie góra he he) i nie przykładam do tego wagi.
Czasem jak mnie nudzi jazda to zmieniam biegi zgodnie z sugestiami GSI ale zaprawdę powiadam wam: nic dobrego z tego nie wynika.
Jakby skrzynia miała 7 biegów to GSI przy 70km/h by 7. bieg potrafił nagabywać;-)
Konkluzja: olać, a jak jedziesz z fajną laską to masz temat do bajerowania. :redface:
(jasny gwint: to mój 13-ty post... nie ma co przeginać: otwieram browca).No to zdrówko:-)
A przy okazji spotkał ktoś się z takim czymś otóż stoję sobie na światłach na luzie i wcisnalem sobie sprzęgło i podczas wysprzeglania obroty uda w górę ktoś coś wie na ten temat.?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
A przy okazji spotkał ktoś się z takim czymś otóż stoję sobie na światłach na luzie i wcisnalem sobie sprzęgło i podczas wysprzeglania obroty uda w górę ktoś coś wie na ten temat.?
tak temat już był poruszany w innym wątku... tak ma być obroty się lekko podbijają
MAKLAK83
04-04-2018, 22:01
tak temat już był poruszany w innym wątku... tak ma być obroty się lekko podbijająTo czemu to ma służyć żeby auto nie zgasło przy starcie ?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
No to zdrówko:-)
A przy okazji spotkał ktoś się z takim czymś otóż stoję sobie na światłach na luzie i wcisnalem sobie sprzęgło i podczas wysprzeglania obroty uda w górę ktoś coś wie na ten temat.?
Mój tak na razie nie robił, ale dzisiaj inną dziwność mi zaserwował i trochę się zdziwiłem.
Wyjeżdżałem po zatankowaniu i zatrzymałem się przed poprzeczną drogą, by włączyć się do ruchu. Zatrzymałem się trochę dalej od kraw. jezdni bo przede mną był w poprzek chodnik i scieżka rowerowa z laską w krótkich majtkach i na rolkach. Miałem lekko podgórkę z tego podjazdu. Trzymałem wciśnięty hamulec. Pytłem sprzęgło, wrzuciłem luz, następnie nie spuszczając wzroku z laski puszczam hamulec i surprize: bryka mi się do tyłu nie stoczyła! Jakby automat ręczny zadziałał cy cóś, a ja tego w specyfikacji nie miałem. Za to jak chciałem już ruszyć to trochę do tyłu poleciałem: dobrze, że nikogo za mną nie było.
Zgłupiałem normalnie.
Jutro, jak przetrzeźwieję to pojadę w to samo miejsce i przetestuję to ponownie.
Takie udogodnienie i temu ma służyć zapewne taki był zamysł inżynierów hehehe...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jakby automat ręczny zadziałał cy cóś, a ja tego w specyfikacji nie miałem. Za to jak chciałem już ruszyć to trochę do tyłu poleciałem: dobrze, że nikogo za mną nie było. to jest tzw. Hill Hold Control czyli jak stoisz pod górkę o nachyleniu nie pamietam ale ileś tam stopni to na 2s Ci autko stoi na hamulcu. Wtedy możesz puścić hample i spokojnie ruszyć bez ręcznego..fajna sprawa...
W konfiguratorze jest ta opcja w std:
System ESC, Panic Brake Assist, TC, DTC, ERM, Hill Hold Control
Standard
Masz rację - musiałe przeoczyć w specyfce. Zostaje mi tylko poćwiczyć ruszanie pod górę z tym udogodnieniem :lol:
:) Daro...asystent ruszania pod gore...HHC...hill hold control...rewelacyjna sprawa ale z tym trzeba nauczyc sie ruszac bo nie zawsze to dziala na np.malym wzniesieniu...a jak dziala to 2sec. i w tedy na wzniesieniu nie musisz zaciagac wajchy od recznego :) prawie jak ze skrzynia w automacie :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
haaa...haaaa...haaaaaa.........opisalismy koledze Daro temat..... :) :) :) ..
scieżka rowerowa z laską w krótkich majtkach i na rolkach
Czyli czas zmienić gumy na letnie, bo to ewidentna oznaka wiosny.
maro1500
04-04-2018, 22:36
U mnie wyświetlacz "konfigurowalny" i tylko strzalki góra dół. Jurto poszukam tej opcji ale coś mi się wydaje że też tego nie mam
HHC działa od 5°
Rafiki23
04-04-2018, 22:46
Dzisiaj szukałem u siebie i niestety ani na wyswietlaczu ani na radiu nie mam mozliwosci skonfigurowania i wyłączenia tego
Dzisiaj szukałem u siebie i niestety ani na wyswietlaczu ani na radiu nie mam mozliwosci skonfigurowania i wyłączenia tego
:) z moich obserwacji...te strzaleczki gora dol...pokazuja sie jak sie jezdzi delikatnie natomiast przy dynamiczniejszej jezdzie brak ich...tez szukalem co by je zdezaktywowac i nie znalazlem...czyli TTTM :)
:) z moich obserwacji...te strzaleczki gora dol...pokazuja sie jak sie jezdzi delikatnie natomiast przy dynamiczniejszej jezdzie brak ich...tez szukalem co by je zdezaktywowac i nie znalazlem...czyli TTTM :)
menu - wyświetlacz
maro1500
06-04-2018, 10:26
U niebrak, jak i polowy opcji dostepnych w instrukcji... >:(
A Twoje auto w jakiej jest wersji? I czy ta wersja ma wszystko co opisane w instrukcji czy tylko cześć rzeczy bo za inne trzeba było dopłacić? Nie rozumiem Twojego postu, uważasz ze powinieneś mieć w aucie wszystko co jest w instrukcji opisane? Jak za to zapłaciłeś to powinieneś mieć...
U mnie część opcji jest dostępna tylko gdy stacyjka jest w pozycji 1. Po uruchomieniu silnika są już niedostępne (zapewne aby nie bawić się nimi podczas jazdy). Sprawdź u siebie.
Przy silniku T-Jet i MultiAir Turbo jak najbardziej mozna zmieniać biegi przy 2tyś. obrotów. Co więcej np. MultiAir 140KM ze skrzynią C635 przy 100km/h ma ok 2100 obr. na 6-tce.
Oczywiście trzeba brać pod uwagę również sytuację na drodze.
Dwumasa akurat w TB jest mniej obciazona niz w dizlu.
Taki Ecodriving niszczy podzespoły.
Ani to pewnie zdrowo dla silnika ani dla dwumasy. proponuję poczytać w necie "jak dbać o dwumasę"
krowka1978
08-04-2018, 22:24
Taki Ecodriving niszczy podzespoły.
Ani to pewnie zdrowo dla silnika ani dla dwumasy. proponuję poczytać w necie "jak dbać o dwumasę"
Ecodriving :) Przy 160km/h silnik ma 3500 obrotów na 6-tym biegu. Silnik jest do tego dostosowany, a dwumasa w TB dostaje mniej niż w TD. Gdybym biegi zmieniał przy 3tys, to w mieście na 2-gim biegu bym jeździł..., a na 4-tym pewnie PJ bym stracił (muszę sprawdzić prędkość na czwórce przy 3tys). Ważne jest aby czuć i znać zachowanie silnika i dostosowywać obroty i biegi do warunków (górki itp, wtedy inaczej się jeździ, co też ekonianka podpowiada - sugeruje redukcję).
Co do czytania w sieci - czytałem, w tym bzdury, że szkoda gadać. Znam zachowanie silnika i auta, więc wiem na co mogę sobie pozwolić, aby szrota nie zrobić.
Ważne jest, aby na wyższych biegach nie schodzić poniżej 1500 obr, tak jak i w wolnossaku 1.4 8V. Niżej pozwalam sobie tylko na jedynce (korki itp).
grandekropka
08-04-2018, 22:28
Mając Bravo T-jeta, zawsze starałem się nie mieć mniej niż 2000 obrotów, czyli biegi zmieniałem przy ok 3 - 3.5 tys.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
bahamut24
08-04-2018, 23:39
menu - wyświetlacz
Mam ten bogatszy wyswietlacz miedzy zegarami i strzalek nie idzie wylaczyc, mozna tylko centralny element (nie pamietam co tam mam) i prawy gorny (domyslnie jest temperatura).
krowka1978
08-04-2018, 23:44
Mając Bravo T-jeta, zawsze starałem się nie mieć mniej niż 2000 obrotów, czyli biegi zmieniałem przy ok 3 - 3.5 tys.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
To w pincecie z MultiAir Turbo jest bezzasadne i idiotyczne w trakcie normalnej jazdy. Dlaczego, to już napisałem. Kwestii wyrzucania pieniędzy wydechem poruszał nie będę.
Z drugiej strony. Jak w takim razie zmienia biegi automatyczna skrzynia dwusprzeglowa 6-tka, czy AT9? :smile:
Mam ten bogatszy wyswietlacz miedzy zegarami i strzalek nie idzie wylaczyc, mozna tylko centralny element (nie pamietam co tam mam) i prawy gorny (domyslnie jest temperatura).
:) dobrze ze to napisales...tez mam ten wyswietlacz i nie ma mozliwosci wylaczenia strzalek...koniec tematu...
krowka1978
09-04-2018, 09:43
Mając Bravo T-jeta, zawsze starałem się nie mieć mniej niż 2000 obrotów, czyli biegi zmieniałem przy ok 3 - 3.5 tys.
a na 4-tym pewnie PJ bym stracił (muszę sprawdzić prędkość na czwórce przy 3tys).
Sprawdziłem, na 4-ce w MultiAir przy 3tyś. jest 90km/h... Potem są posty, że TB chleją na potęgę, jak się kręci w mieście wyżej niż trzeba...
duzybobek
09-04-2018, 09:51
Ja posiadam 1.4 95km i o takim silniku sie wypowiadalem. Sprobuj tym silnikiem ponizej 2000 jechac i jeszcze jak sie gorka trafi;)
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
kartonik
09-04-2018, 10:06
@krowka1978
widzę, że w MultiAir jeat rozsądnie zestopniowana skrzynia biegów. W T-Jet zmarnowali potencjał tego silnika i jadąc na 6 biegu 120 km/h jest już 3tyś obr. Ogólnie jest mała różnica przełożeń pomiędzy 5 a 6 biegiem.
W T-Jet zmarnowali potencjał tego silnika i jadąc na 6 biegu 120 km/h jest już 3tyś obr. Ogólnie jest mała różnica przełożeń pomiędzy 5 a 6 biegiem.
Niekoniecznie. Dla mnie jako prawie przepisowego użytkowanika najważniejsze jest aby auto na szóstym biegu bez redukcji przyspieszało płynnie od 75-80 km/h. Z takich moich doświadczeń -najczęściej na drogach szybkiego ruchu na skrzyżowaniach z podrzednymi trafiam na ograniczenia do 70. Zwolnienie do tych 75-80 sprawia że już ryzyko złapania na suszarkę jest niewielkie, wiec interesuje mnie taki zakres prędkości bez redukcji. I to w T-jecie mi odpowiada, rzadko latam powyżej 120-130 bo nie ma gdzie. I do takich zastosowań jest to zaprojektowane. Jak ktoś jeździ głównie po autostradach >140 to lepiej mu spasi jakas inna skrzynia/silnik.
Ale znaleźć coś, aby jeździć taniej niż T-jetem z LPG przy podobnej dynamice nie jest łatwo.
krowka1978
09-04-2018, 11:57
Niekoniecznie. Dla mnie jako prawie przepisowego użytkowanika najważniejsze jest aby auto na szóstym biegu bez redukcji przyspieszało płynnie od 75-80 km/h.
MultiAir bez problemu daje radę z cięższym autem, to dlaczego nie miałby dać rady T-Jet z tak samo zestopniowaną skrzynią? :wink:
MultiAir bez problemu daje radę z cięższym autem, to dlaczego nie miałby dać rady T-Jet z tak samo zestopniowaną skrzynią? :wink:
Multiair ma max moment niżej o 750 obr.
T-jet przy 80 kmh na szóstce ma ok. 2000 obr., zejście o 200-300 obr. niżej sprawi, że płynnie nie przyspieszy i trzeba redukować, więc dla moich potrzeb jest tak jak powinno być dla tego silnika.
Nie patrz przez pryzmat jazdy multiairem na jazdę t-jetem i nie krytykuj ludzi, że biegi zmieniają ok. 2 tys obr. bo nie urodzili sie wczoraj i to po prostu inny silnik.
Nie wiem jak u innych ale u mnie wybrany z rozmysłem (i poniekąd skłonił do zakupu tego auta).
Mniejsze skomplikowanie konstrukcji (na dodatek o elementy które ogarnia głównie ASO) i LPG to zalety dla mnie dużo ważniejsze niż jazda z dużymi prędkościami z nieco mniejszymi obrotami.
bahamut24
09-04-2018, 13:13
Kolejny temat w ktorym robi sie bajzel...
kartonik
09-04-2018, 18:03
Multiair ma max moment niżej o 750 obr.
T-jet przy 80 kmh na szóstce ma ok. 2000 obr., zejście o 200-300 obr. niżej sprawi, że płynnie nie przyspieszy i trzeba redukować, więc dla moich potrzeb jest tak jak powinno być dla tego silnika.
Nie patrz przez pryzmat jazdy multiairem na jazdę t-jetem i nie krytykuj ludzi, że biegi zmieniają ok. 2 tys obr. bo nie urodzili sie wczoraj i to po prostu inny silnik.
Nie wiem jak u innych ale u mnie wybrany z rozmysłem (i poniekąd skłonił do zakupu tego auta).
Mniejsze skomplikowanie konstrukcji (na dodatek o elementy które ogarnia głównie ASO) i LPG to zalety dla mnie dużo ważniejsze niż jazda z dużymi prędkościami z nieco mniejszymi obrotami.
Ja bym jednak wolał aby 6-tka była dłuższa, nawet w 1,6 w automacie na 6 biegu jest 3 tyś obr.
Wymienić skrzynię na tę z multiaira ;). Swoją drogą co wam przeszkadza? hałas? IMHO przy np. 120 bez znaczenia czy jest 3000 czy 2800 obr. auto od strony grodzi wyciszone całkiem OK a głownie słychać szum opon i wiatru (polecam eksperyment rozpedzić się do >120, wcisnąc sprzęgło a gazem "ustawić sobie powiedzmy te 2500-3000 -zobaczycie różnicę w akustyce). Czy sama świadomość tych obrotów przeszkadza?
Oczywiście są auta o dłuższej skrzyni - przykładowo z tego co pamiętam 1,4 125 KM w oplu przy 3000 obr na 6-tym ma ok. 140 km/h. tyle że maks moc to tam jest przy 4 tys. obr
kartonik
10-04-2018, 13:23
Max moc przy 4 tyś obr.? To chyba diesel. ;-)
Nie chodzi tylko o hałas ale też o mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych.
Podstawowa turbobenzyna 1,4. Moc max osiąga od 4 do 5,6 tys. Do tego w zależności od wersji (z S&S lub bez) moment ma bardziej lub mniej płasko zestrojony.
Ecodriving :) Przy 160km/h silnik ma 3500 obrotów na 6-tym biegu. Silnik jest do tego dostosowany, a dwumasa w TB dostaje mniej niż w TD. Gdybym biegi zmieniał przy 3tys, to w mieście na 2-gim biegu bym jeździł..., a na 4-tym pewnie PJ bym stracił (muszę sprawdzić prędkość na czwórce przy 3tys). Ważne jest aby czuć i znać zachowanie silnika i dostosowywać obroty i biegi do warunków (górki itp, wtedy inaczej się jeździ, co też ekonianka podpowiada - sugeruje redukcję).
Co do czytania w sieci - czytałem, w tym bzdury, że szkoda gadać. Znam zachowanie silnika i auta, więc wiem na co mogę sobie pozwolić, aby szrota nie zrobić.
Ważne jest, aby na wyższych biegach nie schodzić poniżej 1500 obr, tak jak i w wolnossaku 1.4 8V. Niżej pozwalam sobie tylko na jedynce (korki itp).
A co mnie obchodzi ile ma silnik obrotów przy 160 na 6? Wyraźnie odniosłem się do posta cytowanego przeze mnie (zmiana biegów przy 2000obr)
Poniżej 2000 silnik bardzo się "męczy" a przyspieszanie z takich wartości obciąża dwumasę i nie tylko. Ciekaw jestem po jakim czasie dwumasa powie papa
Oczywiście każdy jeździ jak uważa ale polecanie zmian biegów przy 2000 to lekka przesada. Nie patrząc już nawet na zużycie silnika i osprzętu a na bezpieczeństwo nie jest dobre, bo nie mamy do dyspozycji żadnej mocy w sytuacji awaryjnej. Zreszta wystarczy popatrzeć jak w Polsce wygląda włączanie się do ruchu na eskach i autostradach a jak odbywa się to na zachodzie.
krowka1978
11-04-2018, 13:32
A co mnie obchodzi ile ma silnik obrotów przy 160 na 6? Wyraźnie odniosłem się do posta cytowanego przeze mnie (zmiana biegów przy 2000obr)
Poniżej 2000 silnik bardzo się "męczy" a przyspieszanie z takich wartości obciąża dwumasę i nie tylko. Ciekaw jestem po jakim czasie dwumasa powie papa
Oczywiście każdy jeździ jak uważa ale polecanie zmian biegów przy 2000 to lekka przesada. Nie patrząc już nawet na zużycie silnika i osprzętu a na bezpieczeństwo nie jest dobre, bo nie mamy do dyspozycji żadnej mocy w sytuacji awaryjnej. Zreszta wystarczy popatrzeć jak w Polsce wygląda włączanie się do ruchu na eskach i autostradach a jak odbywa się to na zachodzie.
Zależy jaki silnik, jaka skrzynia i jaka sytuacja na drodze, o czym powtarzam, ale do Ciebie nie dociera. Więc nie generalizuj. Jak w moim padnie dwumasa, to pierwszy się dowiesz ;-) Według Twojej teorii powinienem jeździć z moim silnikiem w mieście na 3-cim biegu, żeby jechać te 50 kilka km/h, bo ma być min. 2000obr. :roll: Pojeździj więcej niż jednym autem... Ku Twojej wiadomości, w GP 1.4 8V trzymam powyżej 2000, zmieniam przy 3000, bo tam inaczej jest, a dwumasy brak.
Co tu dużo gadać - to się czuje jak auto jedzie. Zdarza mi się toczyć 60-kilka na szóstce - w sensie utrzymywać prędkość po płaskim i spokojnie da się, ale jako tako przyspiesza od 70 z kawałkiem. I tak jak napisałem jak dla mnie na nasze warunki (dwie autostrady na krzyż) więcej pożytku jest z takiego zestopniowania niż gdyby w tym silniku miała byc długa szóstka.
No ale wracając do brzegu ten wskaźnik dla kogoś kto nie siedzi pierwszy raz w aucie jest tak samo zbędny jak piszczek od pasów, wskaźnik spalania chwilowego itp. pierdoły.
Nie wiem tylko po co ECU zapamiętuje ile razy wyświetlił podpowiedź i ile razy posłuchaliśmy jego wskazań.
Nie wiem tylko po co ECU zapamiętuje ile razy wyświetlił podpowiedź i ile razy posłuchaliśmy jego wskazań.
Zwłaszcza że wyświetla te głupoty też na luzie [emoji3] dzis tak miałem w korku z górki
Zależy jaki silnik, jaka skrzynia i jaka sytuacja na drodze, o czym powtarzam, ale do Ciebie nie dociera. Więc nie generalizuj. Jak w moim padnie dwumasa, to pierwszy się dowiesz ;-) Według Twojej teorii powinienem jeździć z moim silnikiem w mieście na 3-cim biegu, żeby jechać te 50 kilka km/h, bo ma być min. 2000obr. :roll: Pojeździj więcej niż jednym autem... Ku Twojej wiadomości, w GP 1.4 8V trzymam powyżej 2000, zmieniam przy 3000, bo tam inaczej jest, a dwumasy brak.
Nie. Ja twierdzę aby nie zmieniać biegów przy 2000obr.
Tak się składa, że jeździłem już nie jednym autem, prawka nie mam od wczoraj i nawet niektóre diesle wbrew temu co mówi instrukcja "męczą" się trzymając obroty znacznie poniżej 2000obr.
Sytuacja z dzis: obroty ledwo ponad 2000 nachylenie 9% a on woła o wyższy bieg. Wbrew sobie dla potrzeb edukacyjnych wrzuciłem i ni hu hu słychać że ledwo zipie. Tak że ten tego -ten wskaźnik to sobie można wiecie gdzie wsadzić. I teraz wezmie to blondynka i będzie tego słuchać.
kartonik
01-05-2018, 00:02
No niestety, ta eko niańka ma jedynie jakiś sens przy płaskich drogach.
krowka1978
01-05-2018, 08:48
No niestety, ta eko niańka ma jedynie jakiś sens przy płaskich drogach.
Widać soft z funkcją sprawdzania obciążenia silnika i sugerowaniem redukcji jest za drogi do Tipo :lol:
kartonik
01-05-2018, 10:06
Musieli by coś wsadzić podobnego jak w skrzyniach automatycznych.
No on mi za chwilę pokazał redukcję, więc cała operacja zmiany biegów była bez sensu
gardziej
01-05-2018, 21:44
Obserwując to dochodzę do wniosku, że tam jest prosty algorytm, jak jest powyżej ileś obrotów zapal strzałkę w górę, jak jest poniżej zapal w dół. Jest żeby było, większego zastosowania na drodze to nie ma.
kartonik
01-05-2018, 22:17
Nie do końca tak jest. Jak ciśniesz pedał gazu to strzałki zapalają się przy wyższych obrotach.
ECU jako standardowy parametr podaje obciążenie w %. Myślę że strzałki mogą mieć coś z tym wspólnego możnaby porównać. Zapalają się przy różnych obrotach, ale najlepszy jest jednak czujnik w uchu i w d..pie.
DamianoZaw
01-05-2018, 23:03
Nie zwracam uwagi na strzałki. Kiedyś jeździłem do min 1500obr (po płaskim). Teraz staram się raczej nie schodzić poniżej 2000obr.1.4 95KM.
kartonik
01-05-2018, 23:24
Nie nie wiem jak w 95KM ale w T-Jet nie mam problemu jechać przy 1,5 tyś obr na płaskim.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.