Zobacz pełną wersję : Kupno Fiata Stilo. Proszę o pomoc.
mrdzidekpl
03-04-2018, 19:12
Witam, przymierzam się do kupna Fiata Stilo, czytam sobie różne fora na temat silników w tym pięknym Fiacie i ciężko mi wybrać silnik. Do tej pory jeździłem Fiatem Seicento 1.1 i byłem z niego bardzo zadowolony, ale nie nadaje się na trasy, strasznie nim rzuca przy wyższych prędkościach, dla tego też nie czuję się w nim bezpiecznie, nie jestem jakimś wariatem drogowym, ale tak 100/120 by chciało się pojechać. Proszę was o pomoc, nie zależy mi specjalnie na mocy (do tej pory jeździłem moim "Sinkusiem" i nie narzekałem na moc). Zależy mi żeby silnik się jak najmniej psuł i w miarę mało palił. Samochód ma być użytkowany na długich trasach, na dobrych drogach. Czyli chyba 1.9 jtd by było najlepsze, nie mam żadnego doświadczenia z dieslami, więc nie wiem co mnie czeka. Na 1.2 bym się skusił, ale na moje oko podejrzanie wygląda stosunek pojemności do mocy (1.2 silnik/ 80KM). Budżet mam około 8tyś, z tego co widziałem to Stilo kosztują poniżej budżetu .Proszę was drodzy fani Fiatów o jakieś rady, sam chyba nie dam rady wybrać :smile:
CieniaczRider
03-04-2018, 20:32
Te długie trasy to mniej więcej ile rocznie kilometrów? :)
Jeśli jakieś spore, to faktycznie oszczędność paliwa przy dieslu może być spora, poza tym JTD to bardzo dobre silniki (chociaż w Polsce wiele osób się dalej rajcuje TDI ze szmelcwagenów)
Co do mocy-jeśli Sejak 1.1 Ci wystarczył, to w sumie każda wersja Stilo da radę, nawet 1.2, ale... jest jeszcze kwestia skrzyni biegów, zapewne te w dieslach będą korzystniejsze do jazdy w trasie i zapoznałbym się z tym, żeby autko w trasie nie męczyło się w razie co.
mrdzidekpl
03-04-2018, 21:03
Jakieś 150tyś będę robił rocznie. Pytanie dla posiadaczy Stilo, czy sprzęgło jest tam tak toporne jak w Seicento (chodzi mi o płynność w naciskaniu/puszczaniu sprzęgła)? I jak jest z widocznością (głównie chodzi o cofanie, bo mam strasznie ciasno pod domem)? :smile:
arturro2010
03-04-2018, 21:46
150 tys to sporo jak na nasze leciwe już samochody :/ nie ma się co oszukiwać, benzyna już 150-200kkm będzie miała nalatane i bez remontu 2 lat nie dasz rady raczej. Diesel to pewnie 200-350 już będzie na siniku (niekoniecznie liczniku) zrobione i mimo swej dobrej żywotności to po roku może się okazać że będziesz szukał silnika/samochodu. Ja swoim zrobiłem 100kkm i teraz ma prawie 400kkm i jeszcze jeździ. Na trasę jtd jest bardzo fajne, już w serii da się tym normalnie jechać a po chipie śmiało kilka ciężarówek można brać :D spalanie od 4,5 do 5,5 ( 6,5 po Wa-wie ) Samochód przy cenie jaka jest, dobrze wyposażony i bezpieczny. Ma swoje humory ale nie ma tragedii, mam prawie 4 lata i nie zamierzam się rozstawać :D
Możesz zakręcić sie przy 1.4 jeśli chodzi o benzynke, a jak dieselek to starczy ci JTD 80 albo 115KM. Szukaj auta z klimą manualna i tempomatem.
mrdzidekpl
03-04-2018, 22:31
A jeszcze te pytania co zadałem wcześniej? ;)
arturro2010
03-04-2018, 22:46
Nie wiem czy mój tak ma ale kto nie wsiądzie to mu zgaśnie ze 2 razy zanim ruszy i mówią że bardzo lekko chodzi i ciężko wyczuć. Dla mnie to jakoś średnio chodzi ale może po prostu się przyzwyczaiłem już. Widoczność przy 3d bardzo średnia, skośna szyba potrafi być myląca
Widoczność przy 3d bardzo średnia, skośna szyba potrafi być myląca
Jeżdżę takim kilkanaście lat i tego nie odczułem.
Zdecydowanie szukaj 1.4 16v, 95KM, najmniej awaryjny silnik jaki występował w Stilo, 95KM, całkiem przyzwoicie przyspiesza, spalanie około 7,5 bez dziadowania.
Do tego każdy 1.4 ma 6 biegową skrzynie co przydaje się przy prędkościach autostradowych, jedyny problem to spalanie oleju, trzeba czasem dolać ale ten typ tak ma.
1.4 już mają poprawioną elektrykę więc jest spokój.
- 1.2 16v 80KM też ma 6 biegów ale tutaj już może być trochę za mało mocy do masy auta.
- 1.6 16v (fiatowski) nie polecam, 103 KM, dynamika podobna do 1.4 ale problemy z ECU silnika, rozrządem itp, nie polecam.
- 1.8 16v 131KM, super przyspiesza i to by było na tyle zalet, chleje olej na potęgę, problemy z wariatorem i generalnie niezbyt udany silnik.
Co do JTD, niech się ktoś inny wypowie, ale według mnie pakowanie się w kilku nastoletniego Turbo Diesla z Common Rail to nie najlepszy pomysł.
Jak trafi na niezajechany egzemplarz Multijet 120KM 8V z roku 2005-2007 bez DPF, z udokumentowaną wymianą sprzęgła i dwumasy, w którym turbina nie wyje, a korekty wtryskiwaczy mieszczą się w +/-0,5mm3/w (sprawdzić pod kompem), to myślę, że warto. Ten silnik to bardzo dobra opcja pod chiptuning. Jeśli benzyna, to tak jak napisał Alton88 tylko 1.4 16V. Miałem okazję się tym przejechać i byłem pozytywnie zaskoczony. Lekkimi ubytkami oleju nie ma się co przejmować. Zawsze to świeży olej w silniku ;)
1.4 w fajnym kolorze:
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-stilo-stilo-6-biegowe-ID6zM4li.html#45214cf198
Problem wersji 1.4 to generalnie kiepskie wyposażenie. Nie liczyłbym na czujniki parkowania, podłokietnik czy tempomat. O czujnikach zmierzchu czy deszczu można jedynie pomarzyć.
Robert_KK
04-04-2018, 23:48
moje trzy grosze .
kupiłem w 2016 roku stilo 1,4 95 KM za 880 euro w NL, klima manualna, tempomat, 6 biegów, przebieg 270000 km i jestem pod wrażeniem. Nie bierze oleju, pali w mieście 7,2 do 7,5 na 100km na trasie do 100km/h pali 5,6 do 6 w zakresie 150 do 18km/h 7 do 7,5 przy trasie około 800 km. Oczywiście wymieniłem, sprzęgło kompletne , pasek rozrządu z napinaczem i pompą wody, tarcze i klocki hamulcowe aby nie było niespodzianek i jeszcze górny zawias drzwi kierowcy i ogranicznik bo były mocno zużyte. koszty części bardzo niskie . Polecam Ci taki model
mrdzidekpl
05-04-2018, 14:08
Na co trzeba najbardziej uważać przy kupnie Stilo? Kupowaliście to na pewno wiecie ;)
Na błędy w klimatroniku oraz innych centralkach, blokujące się tylne zaciski hamulcowe. W dieslu standardowo dwumas, turbodziury i szarpanie podczas przyspieszania, zapach z wydechu itd itp.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.