PDA

Zobacz pełną wersję : Olej do automatu



szoszon
31-03-2018, 23:21
Ile oleju wchodzi do skrzyni automatycznej ?
Oryginalnie jest zalany TUTELA G1/VI
czyli ATF AW-1 .
Moze zalewał ktoś coś innego ? Jeśli tak to co to było .

chrom
01-04-2018, 01:26
nie eksperymentuj z olejem, bo bedzie drogo. oleju wchodzi 7 litrów do pustej skrzyni, przy wymianie dynamicznej ok 10

szoszon
01-04-2018, 09:06
Zaleje takim jak stwórca 😜 croma nakazał .

Lucek_
01-04-2018, 22:36
Pierwszą wymianę statyczną 3,5l użyłem Tutela fabryczny po ok 50 zl /l. Na drugą wymianę dałem tańszy Ravenol ATF TWS Lifetime (czerwony) w cenie ok 140zł/4l. Od drugiej wymiany minęło ok 30 tyś km i skrzynia chodzi super. Uważam że nie warto przepłacać za nazwę Tutela po 50 zł/l. Prawdopodobnie i tak w środku jest olej innej firmy.

Ps. Stwórcą jest firma Aisin. Fiat sugeruje lać Tutela a np opel do tej samej skrzyni swój olej GM (który kiedyś był tańszy od Tutela)

szoszon
02-04-2018, 11:35
Mi mechanik z warsztatu gdzie bede wymieniał (warsztat w Toruniu ) tez powiedział żeby nie patrzeć na nazwę ale na parametry oleju . Bo zaplace za naklejke na butelce A olej będzie ten sam .
Różnica w cenie jest .
Bede wymieniał dynamicznie to tez pojdzie trochę więcej tego oleju .

pu3
03-04-2018, 16:02
Mam zalany do skrzyni Ravenol T-IV

https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/d8/89/e3/olej-ravenol-atf-tiv-fluid-10l-volvo-1161540-jws-wroclaw-126923977.jpg

Lucek_
08-04-2018, 23:54
Ten Ravenol T4 fluid jest półsyntetyczny. W zimie ma większą lepkość niż mój Ravenol TWS Lifetime(syntetyk). Ale jeśli skrzynia Aisin w zimie chodzi ok to i T4 pewnie się nadaje na wymianę. Zastanawiam się czy pełny syntetyk może wolniej tracić własności smarne (z latami, przebiegiem, tempetaturą) niż połsyntetyk który ma dodatek bazy mineralnej?

chrom
11-04-2018, 10:14
pytanie czy większa lepkość nie zabije sterownika, to naprawde delikatny układ.