PDA

Zobacz pełną wersję : Koniec z silnikami 1.4 Turbo i 1.4 Turbo LPG



lukasz.zst
28-03-2018, 21:22
Byłem dzisiaj w centrum Fiata w Bielsku Białej tam mnie po informowano że zamrowienia można składać do początku wakacji . Od września w Fiacie lipo nie będzie dostępny silnik
1.4 Turbo i 1.4 Turbo LPG
Fiat 500 x tak samo nie będzie dostępny silniki 1.4 Turbo 140 i 170KM
Fiat 500l ne będzie dostępny silnik 0.9 i 1.4 turbo
Fiat Panda silnik 1.3 turbo diesel
Wszystkie silniki będą zastąpiono nowymi jednostkami dostosowanymi do nowych przepisów UE
Będzie to silnik 1.0 ( prawdo podobnie 2 cylindrowy ) 1,3 i 1.5
Zostają silniki 1.4 95KM i 1.6 E.TorQ
Dilerzy już dostali wytyczne

marx30
28-03-2018, 21:28
Chuja prawda. Litrowy silnik jest 3 cylindrowy i ma71-76 KM. 1.3 ma 100-108 KM jest 4 cylindrowy.1.5 nie ma w ogóle jak na razie. Z serii firefly maja byc też doładowane. A etorq to najwiekszy niewypal jesli chodzi o emisje i osiagi w stosunku np do multiairow wiec sredni powod zeby go zostawiac w ofercie.

lukasz.zst
28-03-2018, 21:31
Masz racje bo mówili ze 1.5 bedzie mial 150-180 km

dramez
28-03-2018, 21:32
A ja słyszałem że wycofany ma być z Tipo T-Jet z LPG, benzyna ma zostać oraz wycofany ma zostać 1.6 e-Torq w automacie.

krowka1978
28-03-2018, 21:32
Chuja prawda

Bez przesady ze słownictwem :!:

szutawaldemar
29-03-2018, 07:01
tez uslyszalem o wycofaniu etorq.

marx30
29-03-2018, 07:50
tez uslyszalem o wycofaniu etorq.
Etorq w automacie zapewne się sprzedaje w śladowych ilościach a jak na europejskie warunki jest jeszcze bardziej przestarzały niz pozostałe. Wycofanie 1,4 turbo z FCA spowodowałoby że Alfa Romeo zostałaby bez silników.
Zresztą mam to gdzieś, moje już kupione a następny pewnie będzie elektryk.

FiatPrime
29-03-2018, 09:14
Etorq w automacie zapewne się sprzedaje w śladowych ilościach a jak na europejskie warunki jest jeszcze bardziej przestarzały niz pozostałe. Wycofanie 1,4 turbo z FCA spowodowałoby że Alfa Romeo zostałaby bez silników.
Zresztą mam to gdzieś, moje już kupione a następny pewnie będzie elektryk.Oby elementy układu napędowego były te same w Tipo co w innych autach FCA. Inaczej jeśli auto produkowane przez ledwo dwa lata gwarantuje problem z tanimi częściami.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

marx30
29-03-2018, 10:18
Oby elementy układu napędowego były te same w Tipo co w innych autach FCA. Inaczej jeśli auto produkowane przez ledwo dwa lata gwarantuje problem z tanimi częściami.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
to akurat jest raczej pewne. Obecnie żaden koncern na świecie nie może sobie pozwolić na jakieś wydumki dla jednego modelu. Prędzej taki model zniknie.
Silniki i skrzynie idą z fabryk z Włoch, na miejscu tylko wkładanie do budy. Poza tym reszta świata ( w tym tego trzeciego) poza UE nadal będzie sobie spokojnie jeździć na tym co jest.
Tak jak pisałem pół roku temu widać koniec silników MPI w EU (euro 7 ze swoim limitem co2 juz czycha za płotem) a co za tym idzie zmierzch tanich instalek LPG. To samo z dieslem. Możliwości taniego jeżdżenia z sensownym zasięgiem się powoli kończą (dzisiejsze elektryki pomijam bo tym na wakacje raczej nie bardzo). No ale z drugiej strony udział kosztów paliwa w budżetach domowych spada bo coraz więcej zarabiamy.
Niemniej jednak inwestycja w zapasowy słupek T-jeta do postawienia w garażu może być na wagę złota ;-).

FiatPrime
29-03-2018, 10:39
Mi bardziej chodziło o przeguby/półosie i poduchy. Znajomy miał C5 RD z 1,8 benzyną produkowany przez 2 lata. Jak mu półoś poszła to 3 tyg czekania na Ori i 4 tyś zł.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

Maniek_wroc
29-03-2018, 19:48
Tak jak pisałem pół roku temu widać koniec silników MPI w EU (euro 7 ze swoim limitem co2 juz czycha za płotem) a co za tym idzie zmierzch tanich instalek LPG. .

Marx30 - skończą się silniki z wtryskiem pośrednim to instalki LPG w fazie płynnej zejdą z ceną do poziomu 3,5 - 4 tyś. .... taka kolej rzeczy .... stare odchodzi a producenci instalek dalej będą mieli się dobrze bo już od dawna maja instalki przystosowane do wtrysku bezpośredniego.

lukasz.zst
29-03-2018, 20:21
BYłem sie pytać dzisiaj w Fiacie silnik 14.95KM zostaje i 1.6 E.TorQ zostaje z automatem i zmaunlna skrzynia biegów.
Tez okazuje sie że konkrent przestaje produkowac astre J ponieważ silnik 1.4 140KM nie spelnia warunków czystości spalin .Tylko dla tego przestaja produkowac cały model samochodu.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

https://passioneautoitaliane.blogspot.com/2017/09/firefly-e-mild-hybrid-al-posto-dei-fire.html

tomekbud
30-03-2018, 10:09
Wszyscy straszyli, że fiat strasznie traci na wartości, a okaże się, że tipo z t-jetem będzie bardzo poszukiwanym samochodem:)

marx30
30-03-2018, 10:18
Wszyscy straszyli, że fiat strasznie traci na wartości, a okaże się, że tipo z t-jetem będzie bardzo poszukiwanym samochodem:)
Nie zauwayłem żeby np. Bravo czy Giulietty oddawali za bezcen. Sa tańsze od konkurencji ale takie też były w zakupie.

kjk
30-03-2018, 12:43
Wszyscy straszyli, że fiat strasznie traci na wartości,

Eeee, to takie autokącikowe "mądrości". Kto by się przejmował? No dobra, niektórzy wierzą Zientarskiemu z reklamy ;-)

dam9an
30-03-2018, 13:14
Fiat traci tak jak inne auta. A inne auta wcale aż tak nie traca- może poza oplem :) mądrości z autokacika można sobie wsadzić w buty. Według ich auto 3 letnie z przebiegiem 90000 km kosztuje ok 48% co uważam za śmieszność gdyż nie można kupić auta w takich pieniądzach. A szukałem. Auta wbrew pozorom tracą mniej niż Ci specjaliści mówią. Owszem można wyrwać coś tanio ale jest to auto sprowadzone a sprowadzone i tanie = auto powypadkowe albo po poważnej awarii. Nieraz U mojego mechanika widzę perełki z Niemiec z rozwalonymi skrzynia i biegów silnikami itp.

marx30
30-03-2018, 13:29
Kiedyś polegało się na renomie marki, dziś trzeba każdy przypadek analizować jednostkowo inna odmiana silnika i juz zonk i potencjalne problemy.
A źródeł wiedzy jest mnóstwo i stąd ktoś kto sie tematem interesuje to ją znajdzie. T-jet jest stary i co nieco o nim wiadomo i to jest jego zaleta.

bnbn1
30-03-2018, 15:47
poza UE nadal będzie sobie spokojnie jeździć na tym co jest.
Tak jak pisałem pół roku temu widać koniec silników MPI w EU (euro 7 ze swoim limitem co2 juz czycha za płotem) a co za tym idzie zmierzch tanich instalek LPG. To samo z dieslem. Możliwości taniego jeżdżenia z sensownym zasięgiem się powoli kończą

i pomyśłeć ze cala reszta swiata wliczając w to afryke... bedzie bardziej ekologiczna niż te uniejne elektrowypierdy, będąc inzynierem doskonale zdaje sobei sprawę że elektro cudo powoduje ze nie smrodzimy w europie tylko np w chinach czy indiach.... a w skali globalnej to użytkowanie sprawnego samochódu przez 20-30 lat jest bardziej ekologiczne, niz kupowanie nowego co 5 lat (ilośc wyemitowanego CO2 przy produkcji jest wieksza niż ten pierwszy wyemituje przez 30 lat).... jak tak dalej będzie to będę moim cudem popylał 30 lat (oczywiście go serwisując.... o ile czesci wystarczy :lol:)
zaczynam rozumieć korwina z jego hasłem "a poza tym uważam że unia europejska powinna być zniszczona"

firemanek
30-03-2018, 15:50
czyli co?, oszczędzać, nie giąć, i potem sprzedać za dobre pieniądze :-)

tipomirek
30-03-2018, 19:48
Witam kolegów ,ktoś wyżej napisał że silniki 1,6 stosowane w automacie są przestarzałe i mają je wycofać ,według mnie że stare ,duża pojemność jak na 110 koni ,nie wysilone bez turbiny to ich zaleta ,mam to autko kilka miesięcy ,lecę dopiero 5 tyś km ,mogę coś już napisać,do normalnej jazdy mocy starcza w zupełności ,spokojnie mieszczę się w 7 litrach ,myślę że w jezdzie emeryckiej starczyło by 6,5 l ,poziom oleju jest jak przy wyjezdzie z salonu ,koledzy mający z silnikami 95 koni piszą że ma apetyt na olej i wszystko w temacie

marx30
30-03-2018, 20:00
Przestarzale jak na unijne normy i konstrukcyjnie też. Ale nie myl niezawodności z nowoczesnością bo to nie idzie w parze. Dlatego kupilem tjeta.

Quattro
02-04-2018, 17:42
Jaki sens wycofywać T-jeta 120KM i zastępować go wolnossącym 1.3 FireFly mającym ok. 105KM? I co, w ofercie zostanie 1.4 95KM i 1.3 105KM?
To prawda, że mają wejść 2 nowe silniki z rodziny FF. 1.0 R3 ma zastąpić 1.2 8v, a 1.3 powinien zastąpić 1.4 16v (przynajmniej taki powinien być sens).
Moją wiedzę czerpię z włoskich stron, więc wybaczcie jeśli coś źle zrozumiałem.

FiatPrime
02-04-2018, 19:47
Spalanie i emisja.

A 1,4 95 kunia nie wycofają ze względu na cenę. Jak długo uda się go utrzymać w nowym euro tak długo będą sprzedawać.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

Qvadrat
02-04-2018, 20:31
Hehe, z każdą nową normą będzie większa dziura ��

kede86
03-04-2018, 16:49
Dawno mnie tu nie było a tu takie rewelacje.
Jestem już prawie zdecydowany i myślę nad tym egzemplarzem.
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo-1-4-t-jet-120-km-lounge-navi-kamera-wyprzedaz-rocznika-w-aso-ID6z16Ez.html

Jakby jeszcze udało się załapać na zniżkę branżową byłby to dobra oferta?

rafal.benitez
04-04-2018, 00:49
Dawno mnie tu nie było a tu takie rewelacje.
Jestem już prawie zdecydowany i myślę nad tym egzemplarzem.
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo-1-4-t-jet-120-km-lounge-navi-kamera-wyprzedaz-rocznika-w-aso-ID6z16Ez.html

Jakby jeszcze udało się załapać na zniżkę branżową byłby to dobra oferta?

Ja mam taki plus fabryczny Landi Renzo lpg. Myślę że oferta godna rozważenia. Atrakcyjna. Osobiście uważam że jeśli nie na Taxi ;) to możesz poprosić o lpg Tartę ;) albo poczekać do końca gwarancji i BRC


Sent from my iPhone using Tapatalk

eleven111
05-04-2018, 16:11
i pomyśłeć ze cala reszta swiata wliczając w to afryke... bedzie bardziej ekologiczna niż te uniejne elektrowypierdy, będąc inzynierem doskonale zdaje sobei sprawę że elektro cudo powoduje ze nie smrodzimy w europie tylko np w chinach czy indiach.... a w skali globalnej to użytkowanie sprawnego samochódu przez 20-30 lat jest bardziej ekologiczne, niz kupowanie nowego co 5 lat (ilośc wyemitowanego CO2 przy produkcji jest wieksza niż ten pierwszy wyemituje przez 30 lat).... jak tak dalej będzie to będę moim cudem popylał 30 lat (oczywiście go serwisując.... o ile czesci wystarczy :lol:)
zaczynam rozumieć korwina z jego hasłem "a poza tym uważam że unia europejska powinna być zniszczona"

że niby elektryka po 5 latach na złom ? a wymiana akumulatorów mówi panu coś panie inżynierze ?, chociaż i tak wątpie że po 5 latach będą do wymiany. Po prostu tragedia, Polak to zawsze ekspert w każdej dziedzinie. Ostatnio mieliśmy detektywów i himalaistów ;) W tym wątku inżynierów i speców od ekologii :)

dam9an
06-04-2018, 00:33
że niby elektryka po 5 latach na złom ? a wymiana akumulatorów mówi panu coś panie inżynierze ?, chociaż i tak wątpie że po 5 latach będą do wymiany. Po prostu tragedia, Polak to zawsze ekspert w każdej dziedzinie. Ostatnio mieliśmy detektywów i himalaistów ;) W tym wątku inżynierów i speców od ekologii :)

A ile lat dzisiejsze baterie wytrzymują?

krowka1978
06-04-2018, 01:51
A ile lat dzisiejsze baterie wytrzymują?
Hmm, baterie są jednorazowego użytku :tongue

dam9an
06-04-2018, 03:10
Hmm, baterie są jednorazowego użytku :tongue
Coś takiego.

piteros333
06-04-2018, 17:13
Ja mam info od dealera , który tu nieraz sie udziela ,że silniki 1,4 t-jet 120KM będą produkowane i montowane w Tipo na pewno do 2019 roku, a co bedzie dalej to czas pokaże, natomiast do lipca można zamawiac fabryczne LPG , FCA konczy zabawę z fabrycznym gazem. Cos jeszcze wspominał ,że w 500 tce nie będą montowane silniki z turbiną w benzynie, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem , jutro będę wymieniał opony w serwisie to podpytam o co kaman. Jeżeli produkcja bedzie sie odbywać dalej, to jest nadzieja na tańsze części :lol:

Nikita_Bennet
06-04-2018, 17:50
Byłem dzisiaj w centrum Fiata w Bielsku Białej tam mnie po informowano że zamrowienia można składać do początku wakacji . Od września w Fiacie lipo nie będzie dostępny silnik
1.4 Turbo i 1.4 Turbo LPG
Fiat 500 x tak samo nie będzie dostępny silniki 1.4 Turbo 140 i 170KM
Fiat 500l ne będzie dostępny silnik 0.9 i 1.4 turbo
Fiat Panda silnik 1.3 turbo diesel
Wszystkie silniki będą zastąpiono nowymi jednostkami dostosowanymi do nowych przepisów UE
Będzie to silnik 1.0 ( prawdo podobnie 2 cylindrowy ) 1,3 i 1.5
Zostają silniki 1.4 95KM i 1.6 E.TorQ
Dilerzy już dostali wytyczne
A dealerzy jakoś nie potwierdzają tego co tutaj napisałeś ;)
I bielsko-biała i olsztyn ;)

marx30
06-04-2018, 18:15
A dealerzy jakoś nie potwierdzają tego co tutaj napisałeś ;)
I bielsko-biała i olsztyn ;)
Gość lubi sensacje i straszy od roku. Najpierw gpf-ami a teraz zakończeniem produkcji ale nie wiem kogo, chyba siebie. Nie wiem czy to nie ten sam, co fiata telewizją straszył i podobno w serwisach na slasku jest delikatnie mowiac "w gablocie" "panie slawku" (jesli ktos pamieta ten film - co mi zrobisz...). Podobno jakies psikusy z 500x mu robia ale "nie wiem, nie znam sie, nie orientuje sie ..." itd.

piteros333
06-04-2018, 23:14
Do kasacji