Zobacz pełną wersję : Podświetlanie sterowania wentylacją.
Czlowiek
27-03-2018, 21:22
Witam.
Czy ktoś już miał okazję wymieniać żarówki od podświetlania wentylacji. Niestety, lecz już jedna nie świeci, druga raz zapala się raz nie. Dzwoniłem do serwisu, nie podlega gwarancji, rozebrać pół deski będzie trzeba, około 200-400 zł. Auto 8 miesięcy...
bahamut24
27-03-2018, 21:41
Za nim sie za to wezmiesz lub zaplacisz napisz do FCA i poczekaj na odpowiedz bo jakos nie wierze tym z aso.
kartonik
27-03-2018, 22:33
Czasami pomaga ebnięcie w panel, żarówki potrafią w tedy na jakiś czas ożyć ;-)
A nie sa tam ledy? Bo wszedzie indziej chyba tak sadzac po tym jak mrugaja.
Za nim sie za to wezmiesz lub zaplacisz napisz do FCA i poczekaj na odpowiedz bo jakos nie wierze tym z aso.
Popieram. Na 99% tam są ledy, które powinny wytrzymać więcej niż cała buda.
Czlowiek
01-04-2018, 16:54
Zgadzam się z Wami, egzemplarz totalnie nie trafiony, oświetlenie raz się zapala, innym razem gaśnie... do tego inne usterki :(
Z tym oświetleniem to wygląda na nie wpiętą do końca wtyczkę...
Robson_75
11-04-2018, 22:24
U mnie niestety wczoraj zgasła część podświetlenia kierunku nadmuchu w klimatyzacji manualnej. Czy coś wiadomo, czy podlega to naprawie gwarancyjnej? Tak jak sobie wstępnie popatrzyłem, wymiana żarówki nie będzie chyba trywialna...
Jak zgłosisz do fca to będzie na gwarancji...
U mnie 1/3 pola straciła podświetlenie. Akurat miałem pierwszy przegląd , więc zgłosiłem. Wymienili ( 4 szt. żarówki beztrzonkowe, nie LEDy) i za robotę nic nie zapłaciłem ale za żarówki musiałem bo to części eksploatacyjne. No ale żaróweczki po 1,2 zł to nie tragedia :).
A czy ktoś próbował sam wymieniać, czy trzeba pół auta rozebrać? :D
bahamut24
11-09-2018, 10:30
U mnie 1/3 pola straciła podświetlenie. Akurat miałem pierwszy przegląd , więc zgłosiłem. Wymienili ( 4 szt. żarówki beztrzonkowe, nie LEDy) i za robotę nic nie zapłaciłem ale za żarówki musiałem bo to części eksploatacyjne. No ale żaróweczki po 1,2 zł to nie tragedia :).
A czy ktoś próbował sam wymieniać, czy trzeba pół auta rozebrać? :D
Co to za zarowki jak po ~roku padaja =/
Co to za zarowki jak po ~roku padaja =/
Z żarówkami to loteria. Może świecić 15 lat, a może się spalić prawie nowa. Byłem prawie pewien, że tam są ledy. Trzeba będzie rozpracować temat samodzielnej wymiany... :-/
Rozmawiałem z pracownikiem serwisu i powiedział, że wg instrukcji warsztatowej do wymiany tych żaróweczek powinno się zdemontować kokpit, ale ich mechanik potrafi to obejść i robi to szybciej (ciekawe jak). A demontaż i montaż kokpitu to czas usługi - 5 godzin, masakra.
O fuck, a już się cieszyłem że silnik nieobudowany, że łatwy dostęp do lamp pod maską.... no to w ramach równowagi nie ma szans samemu wymienić podświetlenia w środku auta.
JackTheNight
13-09-2018, 13:41
Według instrukcji tak się zdejmuje ten panel klimy (manualna - będzie podobna jak automat) :
33536
33537
33538
O fuck, a już się cieszyłem że silnik nieobudowany, że łatwy dostęp do lamp pod maską.... no to w ramach równowagi nie ma szans samemu wymienić podświetlenia w środku auta.
W alfie panel szło zdemontować przez dziurę od radia. Tutaj takiej opcji nie widzę bo pod radiem nawiew.
Tutaj takiej opcji nie widzę bo pod radiem nawiew.
Może gdy zdemontuje się nawiew będzie dojście do oświetlenia:mad:
W końcu te kratki jakoś się musi wyjmować z zewnątrz,,,
JackTheNight
13-09-2018, 14:23
Dwa posty wyżej pokazałem zdjęcia z demontażu panelu kilmatyzacji a wy tutaj rozmowy filozoficzne prowadzicie :)
Dwa posty wyżej pokazałem zdjęcia z demontażu panelu kilmatyzacji a wy tutaj rozmowy filozoficzne prowadzicie :)
Kuźwa i w serwisie kasują jak za 5 godzin roboty :D
Złota robota i będzie pan zadowolony!
kartonik
13-09-2018, 14:57
Kuźwa i w serwisie kasują jak za 5 godzin roboty :D
Jest opcja, że serwis nie ma pojęcia o sposobie demontażu deski pokazanego przez JTN :lol:
Według instrukcji tak się zdejmuje ten panel klimy (manualna - będzie podobna jak automat) :
Jak to zobaczyłem to zaraz poleciałem na parking :D. Rzeczywiście w manualnej jest podobnie, ale jest jedna kwestia. Czy trzeba zdemontować ten panel z gniazdami zasilania AUX i USB. Bo jak popatrzyłem to chyba bez tego będzie problem ( na zdjęciach tego nie widzę).
Ten panel usb aux siedzi na zatrzasnąć i go pi prostu wyciągasz zaczynajac od górnej części...
Ten panel usb aux siedzi na zatrzasnąć i go pi prostu wyciągasz zaczynajac od górnej części...
No to teraz ten, komu pierwszemu spali się żarówka podświetlenia po gwarancji jest zobowiązany do zrobienia fotomanuala (jeżeli trafi na mnie to postaram się wywiązać).
Dwa posty wyżej pokazałem zdjęcia z demontażu panelu kilmatyzacji a wy tutaj rozmowy filozoficzne prowadzicie :)
Nie widzialem tego postu musielismy napisac w tym samym czasie. W manualu bedzie trudniej przez linki. A potrafia one wkurzyć. Ale dobra wiadomosc jest taka ze moze udaloby sie "naprawic" blad fiata i to wlaczanie klimy przy nawiewie na szybe. Tylko panel trzeba rozbebeszyć i wywalic krancówke która tam zapewne siedzi.
Mi się gwarancja kończy za rok, to się pewnie nie załapię :) ale jakby co to jestem za.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W manualu bedzie trudniej przez linki. A potrafia one wkurzyć.
Ale da się bo mi w serwisie właśnie tak wymienili żaróweczki, bez demontażu kokpitu.
pozwolę też dorzucić swoje dwa grosze do tematu jako że mam pewne przejścia z ową konsoletą od sterowania nawiewem.
wymieniałem już żarówki i cięgno od pokrętła temperatury (a auto ma 1,5 roku). Wymiana była w ASO w ramach gwarancji i to jedyny plus.
Myślałem że to tylko mój egzemplarz tak ma ale w aucie zastępczym od fiata było tylko ciut lepiej. Pokrętła mają praktycznie niewyczuwalny skok pomiędzy stopniami ustawień i tak na przykład przy zmianie prędkości nawiewu trzeba popatrzeć na co pokrętło wskazuje bo przekręcając nie czuć prawie nic.
Przy przestawianiu stref nawiewu nie ma lepiej bo masz wrażenie jakby ta gałka była przypięta do jakiejś gumki od majtek i musisz wierzyć co pokazuje obrazek pokrętła nawiewu bo w istocie nie czuć przełączania pomiędzy strefami.
Ta konsoletka jest tak *ujowa że ludzi którzy ją produkują należałoby wsadzić w rakietę i wysłać gdzieś w kosmos dając jako jedyną możliwość regulacji temperatury w rakiecie tą oto "wspaniałą" konsoletkę ..
Ci co to produkują montują to w odpowiedniej kolejności i problemów nie mają. A że serwisowanie jest tragiczne to ich nie obchodzi.
U mnie pokrętła od stref i prędkości nawiewu działają dobrze, ale to od grzania (mam klimę manualną) ma ewidentny problem przy przechodzeniu ze strefy czerwonej do niebieskiej. Jest mocny opór , taki że boję się mocniej kręcić żeby czegoś nie urwać. Muszę lekko cofnąć i brać "z rozpędu" :)
Ci co to produkują montują to w odpowiedniej kolejności i problemów nie mają. A że serwisowanie jest tragiczne to ich nie obchodzi.
U mnie pokrętła od stref i prędkości nawiewu działają dobrze, ale to od grzania (mam klimę manualną) ma ewidentny problem przy przechodzeniu ze strefy czerwonej do niebieskiej. Jest mocny opór , taki że boję się mocniej kręcić żeby czegoś nie urwać. Muszę lekko cofnąć i brać "z rozpędu" :)
U mnie tak samo, wyraźny opór ale się nie boje tylko kręce ostro
Mi jednak brakuje takiej odwagi :)
No i mi zdechła jedna żarówka między pokrętłem od temperatury i siły nawiewu. We wtorek zadzwonię do ASO, niech wymieniają. Czy ktoś miał problemy aby robili to jako naprawę gwarancyjną?
Naprawę robili mi na gwarancji, ale musiałem zapłacić za żarówki. Niby grosze bo jakieś 4 zł ale i tak drożej niż na stacji benzynowej (standard).
Nie popsuli nic "przy okazji"?
Nie zauważyłem żadnych niepożądanych skutków :)
Jak mi wymieniali ogranicznik w drzwiach, zresztą jak się okazało niepotrzebnie połamali zatrzaski w osłonie drzwi więc już się wszystkiego spodziewam.
pasztet83
28-01-2020, 18:21
Na manualną klimę chyba tak się nie da rozebrać
pasztet83
28-01-2020, 20:25
Witam, czy ktoś może rozbierał konsolę z nawiewem z klimatyzacją manualną?Przepaliły mi się żarówki od podświetlenia nawiewu a znalzlem tylko z klimatronikiem jak zdemontować i tu mam problem bo po odkręceniu 2 śrubek nic się nie da przekrecić.
ANDI2005
10-02-2020, 22:31
Również mam przepaloną żarówkę podświetlenia między regulacją temperatury a pokrętłem klimatyzacji (klimatyzacja manualna) Dzwoniłem do serwisu powiedzieli że to element nie podlega gwarancji (samochód jest na gwarancji ).... Dla mnie to szczyt samochód ma symboliczny przebieg a wypala się żarówka do której kompletnie nie ma dostępu i na dodatek nie podlega to gwarancji. Ktoś może z kolegów wymieniał we własnym zakresie ?
Zgłoś to na infolinie fca i zobacz jak zmieni się podejście aso...
pasztet83
11-02-2020, 01:19
No mój po gwarancji to jakoś we własnym zakresie
Jak napisałem w #32 wymienili mi na gwarancji bez żadnego szemrania (w Krakowie na Andersa). I nie ściągali kokpitu jak straszyli początkowo.
brylancik13
11-02-2020, 12:18
Wymieniali od drugiej strony i po wyjęciu silnika już jest łatwy dostęp haha :) ;)
zbychbor
11-02-2020, 13:02
Ktoś wie, jaki jest kod żarówki?
pasztet83
13-02-2020, 16:40
Czyli jak narazie nikt nie wie
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Czyli jak narazie nikt nie wie jak to zrobić
tu mam problem bo po odkręceniu 2 śrubek nic się nie da przekrecić.
Tzn. próbowałeś działać wg. instrukcji obrazkowej wklejonej przez Jacka gdzieś na początku tego wątku i panel nie chce wyleźć?
pasztet83
24-03-2020, 14:31
Dokładnie, coś się niby rusza ale boję się na siłę szarpać,ale to chyba jakoś inaczej musi być.
Hej wszystkim zainteresowanym!
Własnie podjąłem się wymiany żaróweczek w panelu klimy manualnej.
Ogólnie polecam te pierwsze trzy foteczki od kolegi na pierwszej stronie.
Uzupełnię instrukcję o swoją wiedzę.
Do wymiany potrzebujemy:
+ torx 25 z grzechotką
+szczypce
i jeśli ktoś się boi dotykać do plastików to jeszcze można użyć "kluczy do plastiku".
37936
Jeżeli mamy usb i zapalniczke we wnęce przy biegach to wsuwamy dłoń od góry i pociągamy do siebie. Wychodzi dość łatwo.
Odpinamy wszystko by łatwiej się dostać pod panel klimy.
Zgodnie z fotkami podważamy klapkę pod panelem - jest na wcisk.
Odkręcamy dwa torxy 25 jak na fotkach.
Teraz jedną dłonią napieramy na panel by wybić go do środka a drugą dłoń wsuwamy pod panel i od strony kierowcy musimy złapać za zaczep który trzyma panel do deski rozdzielczej.
Gdy jedna strona puści, druga to już formalność.
37938
Starałem się wyciągnąć ten panel ale cięgno od zamknięcia nawiewów skutecznie to blokuje.
Można teraz odpiąć wiązki ale nie jest to wymagane.
Najwygodniej było mi obrócić panel frontem do schowka pasażera i wyciągnąć szczypcami szare kwadratowe wtyczki na żarówki (napis denso, 2 przewody).
Palcami nie mogłem za Boga ich wyciągnąć dlatego z odpowiednią dozą siły wyskoczą z panelu.
Żarówek jest cztery sztuki, po obu stronach tak samo rozmieszczone. Model to chyba W2 ale nie jestem pewien (mniejszy brat W5W). Na stacji bp po prostu dali drugie a szwagier nie dopytał jak się nazywają :D
37937
Teraz już prosta sprawa złożyć to do kupy. Najdłużej zeszło wpięcie bocznego zaczepu od strony pasażera - posłużyłem się kluczami do plastiku i dzięki nim wskczyło na miejsce.
Z resztą już na pewno sobie poradzicie ;)
Pozdrawiam!
Robson_75
22-04-2020, 23:39
Wielkie dzieki Bielu za manuala.
Teraz jedną dłonią napieramy na panel by wybić go do środka a drugą dłoń wsuwamy pod panel i od strony kierowcy musimy złapać za zaczep który trzyma panel do deski rozdzielczej.
Dzięki wielkie! Z tymi informacjami dałem radę wymienić u siebie. Żarówki to typowe W1.2W, do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym. Ale napisz jeszcze którędy Ty wsuwasz tę dłoń pod panel celem odgięcia białego zaczepu. Ja podważyłem go od dołu śrubokrętem, używając lusterka i latarki do podglądu, ale namęczyłem się strasznie i całe łapy we krwi. Gdybym miał to robić drugi raz, to chyba wolałbym zapłacić stówę fachowcowi, chociaż z zasady lubię majstrować. :mad:
Rozważyłbym wstawienie tam LEDów, tylko jakichś porządnych, żeby zrobić raz i na zawsze zapomnieć.
Moderatorze, dałoby się to podwiesić? Bo wszystkim kiedyś się przyda.
Szwagier pojechał autem do Gdańska, więc nie zrobię kolejnego poradnika :D
Przyznam szczerze że do tej pory zastanawiam się, jak ja tam wsunąłem dłoń - dłoni chińczyka nie mam :)
Może pomoże fakt, że siedziałem na fotelu pasażera i wsuwałem dłoń pod kątem w kierunku kierownicy, dzięki czemu wyczułem ten zaczep...
Innaczej chyba już nie dam rady tego opisać, bo bardziej wyglądało by to jak wyrwana kartka z kamasutry :roll:
pasztet83
30-04-2020, 16:37
A ja tam nie mogę, wciskam itp
A ja tam nie mogę, wciskam itp
Odblokowanie tej zapadki po lewej stronie to u mnie naprawdę była długa i ciężka walka i byłem już bliski rezygnacji. Także... nie poddawaj się ;-)
pasztet83
30-04-2020, 19:39
Jak to zrobiłeś?2 torxy wykręciłem.Wciskam i nic,nie czuję nawet jakby coś chciało wyskoczyć
Jak to zrobiłeś?2 torxy wykręciłem.Wciskam i nic,nie czuję nawet jakby coś chciało wyskoczyć
Przeczytaj dokładnie (!) opis kol. Bielu. Po wykręceniu wkrętów musisz odgiąć w stronę od (!) kierownicy zatrzask pokazany na drugim zdjęciu - ręką przez otwór od spodu jak kol. Bielu lub śrubokrętem (używając latarki i lusterka żeby widzieć co się dzieje), jak ja. Łatwe to nie jest.
Tak naprawdę, jedyną trudną i jednocześnie kluczową sprawą jest odgięcie tego parszywego zatrzasku. Reszta to już bułka z masłem ;-)
pasztet83
01-05-2020, 01:44
Zrobię jeszcze jedno podejście :)
Zrobię jeszcze jedno podejście :)
Powodzenia. Jednak mam takie niejasne przeczucie, że istnieje jakiś łatwiejszy sposób na rozpracowanie tego cholernego mechanizmu... Rozważałem też próbę wymiany żarówek bez wyciągania panelu. W przypadku dwóch dolnych to mogłoby się udać. Problemem może być dość duża siła, której trzeba użyć do wyciągnięcia oprawek z żarówkami.
JackTheNight
02-05-2020, 00:15
Oczywiście że jest lepsze dojście do tego panelu. Od góry. Ściąga się panelik z przyciskami - ten gdzie są awaryjne, city itd, następnie ściąga się kratki wentylacyjne i wtedy mamy duże i wygodne dojście do panelu i tego zaczepu bocznego :)
pasztet83
02-05-2020, 01:54
Daruję sobie,od dołu nie mogę wypiać tego zaczepu. A z tymi kratkami to dużo rozbierania?
herbi1128
03-05-2020, 10:00
pociagasz panel z awaryjnymi i kratki mają chyba 2 torxy
herbi1128
11-05-2020, 16:03
Wlasnie jestem po wymianie . Zajelo mi to 20 min .ręki nie mam malej i najlepiej odblokować panel od dołu , żarowki wymienilem na ledy koszt 8zł za 4 szt.
Wlasnie jestem po wymianie . Zajelo mi to 20 min .ręki nie mam malej i najlepiej odblokować panel od dołu , żarowki wymienilem na ledy koszt 8zł za 4 szt.
Gratuluję sprawności. Jednak LEDom po 2zł nie wróżę dużej trwałości, chyba że masz namiar na jakiś sprawdzony, przetestowany produkt, albo sprytną samoróbkę.
herbi1128
13-05-2020, 17:46
Takie byly w sklepie . Zobaczymy ile wytrzymają potem zmienie , narazie swiecą;)
pasztet83
17-05-2020, 23:56
A u mnie oporny ten panel że szok.Kombinuję w każdą stronę i nic.Herbi opisz tak dokładniej jeśli możesz jak to zrobiłeś w 20 min
herbi1128
18-05-2020, 13:15
Ja mam klime manualna i usb pod panelem.odkrecasz panel klimy chyba torxy potem po prawej ponizej jeszcze jest jedna srubka jak pamietam już od deski. Ręką ,palcem odblokowujesz lewy zaczep jak wyskoczy to tyle , pomału przekrecasz tak żeby lewa strona panelu wyszla na zewnątrz i tyle. Mały śrubokręt i odblokujesz zatrzaski na żarówki bez wyciagania wtyczek od nich.możesz odpiać główne wtyczki jest troche łatwiej .
Bo serwisy to złodzieje, oszuści i naciągacze
zbychbor
22-12-2020, 10:14
Gratuluję sprawności. Jednak LEDom po 2zł nie wróżę dużej trwałości, chyba że masz namiar na jakiś sprawdzony, przetestowany produkt, albo sprytną samoróbkę.
Prorok jaki, czy co :)
Wymieniłem na ledy, kilka ciemnych miesięcy i cztery ledy z pięciu już nie działają.
Z żarówek przez 4 lata tylko jedna się przepaliła.
A myślałem, że ledy samochód przeżyją...
Prorok jaki, czy co :)
Wymieniłem na ledy, kilka ciemnych miesięcy i cztery ledy z pięciu już nie działają.
Z żarówek przez 4 lata tylko jedna się przepaliła.
A myślałem, że ledy samochód przeżyją...
He, He... Mądrość życiowa :mrgreen: LEDy faktycznie są długowieczne, ale pod trzema warunkami:
- przyzwoita jakość (obecnie nawet markowe produkty to często tandeta),
- zasilanie odpowiednim (tzn. nie za dużym) prądem,
- zapewnione odprowadzanie ciepła (optymalna temperatura to taka trochę wyższa od pokojowej, tymczasem nawet w markowych "żarówkach" LED często przekracza 100C).
herbi1128
26-12-2020, 03:47
A u mnie dalej swiecą te za 2zł:)
A u mnie dalej swiecą te za 2zł:)
To jest loteria. Być może wygrałeś i będą świecić do końca życia tipka, a może pierwsza spali się jutro :mrgreen:
1) Bardzo dziękuję za instrukcje, faktycznie było wszystko tak jak zostało to opisane ( zaglądałem od dołu)
2) Podzielę się swoim doświadczeniem:
* faktycznie od dołu można to zrobić w 20min pod pewnymi warunkami. Mocowałem ze zdjęciem panelu chyba 1,5h, po czym zawołałem żonę która ma malutką rączkę i zdjęła ten panel w 30sekund :)
* Wypięcie złączki z żarówką nie jest takie proste w tak ograniczonym dostępie, panelu nie da się wyjąć z ramki( przynajmniej nie w wersji minimalnej). Natomiast przekręcanie panelu na prawo do pasażera jest błędem , nie mamy dostępu do 2 żarówek z tyłu, lepiej jest panel wykręcić całkowicie tył na przód, kable są długie i da się to spokojnie zrobić. Da się wtedy zauważyć że wtyczki od żarówek mają specjalne ścieżki którymi można dość wkrętakiem i na pstryknięcie palców wyjąć żarówkę.
I w sumie tyle, resztę naprawdę dobrze udokumentowali moim poprzednicy.
BartekPL
13-05-2021, 13:51
Czy u kogoś pojawił się problem "wpadnięcia" pokrętła temperatury do środka panelu (klimatyzacja manualna)? Podczas zmiany temperatury poczułem delikatny spadek oporu, pokrętło stało się luźne, tak jakby wypadło z jakiegoś mocowania, można je "wciśnąć" głębiej na jakieś 0,5cm, analogicznie jak z przyciskiem włączania klimatyzacji. Mimo tego pokrętło nadal działa w pełnym zakresie i oprócz luzu nic mu nie dolega. Nie wiem jak jest zbudowany panel od środka, a ciekawi mnie, czy to kwestia prostego mocowania pokrętła, czy bez wymiany całego panelu się nie obejdzie.
wszystko jest banalnie proste..... za wyjątkiem wyciągnięcia tych jeb@#ych wtyczek z żarówkami. Jeden zatrzask złamałem a żarówki które są bliżej środka są nie do wymiany. Nie da się do nich dość niczym, palcami, kleszczykami, czymkolwiek, nawet nie ma jak spróbować, - widzę tylko mała szczelinke gdzie dostrzegam tylko szara oprawę żarówki.
To jest k#@wa jakąś MASAKRA.
Panel wykręcam jak na zdjęciu, ale te 2 środkowe oprawki są całkowicie schowane w Białej oprawie. Nawet jak bym wyciągnął cały ten moduł to i tak bym tej oprawy nie wydarł.
Tą oprawkę z samego brzegu darłem kombinerkami ile miałem sil w rękach. Nieprawdopodobne jak mocno są osadzone.
Jak więc wyciągnąć wtyczkę która mogę co najwyżej namacać konuszkiem palca....?
Ale za to panie wszysko jest pięknie wkomponowane nie ma na wierzchu śrubek itp. Takie mamy popierdolone czasy że funkcjonalność, serwisowalność jest na ostatnim miejscu. W miciaku dało się ten panel wyciągnąć ale tylko dlatego że tuż nad nim było radio które możnabyło łatwo wybebe szyć i zalosować tam ręką
ok jestem po wymianie żarówek. Najcenniejsza rada jaką na szczęście przeczytałam a KTÓRA JEST KLUCZOWA to jest to co napisał ADAM109. Pozwolę sobie zacytować:
Wypięcie złączki z żarówką nie jest takie proste w tak ograniczonym dostępie, panelu nie da się wyjąć z ramki( przynajmniej nie w wersji minimalnej). Natomiast przekręcanie panelu na prawo do pasażera jest błędem , nie mamy dostępu do 2 żarówek z tyłu, lepiej jest panel wykręcić całkowicie tył na przód, kable są długie i da się to spokojnie zrobić.
dokładnie tak....
Ja też robiłem dokładnie tak jak na zdjęciach wcześniejszych, panel z trudem dało się obrócić bokiem (linka blokuje). Ale co dalej? Ano kompletnie nic! To nic nie daje, chyba że spaliła się wam żarówka z samego brzegu. Jeśli środkowa to jesteście w czarnej d0pie.
Trzeba zrobić dokładnie tak jak napisał to ADAM109. Doprawdy nie wiem jak on na to wpadł bo ja sam próbowałem 2 godziny i już się poddałem, dopiero przeczytałem post Adama i jeszcze raz spróbowałem, na początku sycząc przez zęby "chyba go popier0@#ło że ja to odwrócę, jak to możliwe, nie da się" i tak przez 10 minut, aż w końcu jakimś cudem pchnąłem cały ten moduł głęboko do tyłu (trzeba to robić powoli z wyczuciem raz lewo raz prawo) i dopiero jak był głęboko i zrobiłem sobie dzięki temu luźne kable, rzeczywiście zrobiłem tym panelem "fikołek" w moją stronę i cały tył był skierowany prostopadle do mnie. Wtedy i tylko wtedy, można długimi szczypcami (rękami i zwykłymi kombinerkami tego się nie da zrobić) chwyciłem gniazdo i wyciągnąłem tą jeb@ną oprawkę.
Ważne jest to, żeby oprawkę chwycić naprawdę mocno, bo jak zaczniecie to robić po 10 razy i będą się wam ześlizgiwały kombinerki to poprzecinacie kable bo podczas ciągnięcia będą z impetem wpadały na kable miażdżąc oplot i w konsekwencji możecie uszkodzić kabel.
Jeśli chodzi o te problematyczne zaciski samego panelu, które trzeba po omacku namierzyć palcami, naprawdę nie jest to trudne, o ile ma się wąskie dłonie. Ja mogłem wygiąć tak nadgarstek, że praktycznie całą dłoń umieściłem za panelem od środka (siedząc na miejscu kierowcy, aczkolwiek musiałem się położyć na prawą stronę). Teraz trzeba szukać pod palcami drobnego elementu, zatrzask na zdjęciu (strony wcześniej) widzicie od boku, ale palcem jak będziecie go szukać, to musicie namacać cieniutkie "piórko" bo będziecie palcem dotykać zatrzasku od góry, - ono będzie delikatnie pracować na boki. Wystarczy wtedy pociągnąć ten zatrzask w stronę drzwi pasażera i tyle.
To zaskakujące, bo to z czym boryka się tu tak wiele osób, zajęło mi dosłownie 5 minut, mało tego to nie przypadek, bo panel mi wpadał w zatrzask wielokrotnie jak nim manewrowałem, i musiałem go ponownie wypinać. Ale wyciągnięcie oprawek to był absolutny horror. Nikt o tym nic nie napisał, dopiero Adam109 napisał co trzeba zrobić żeby się udało wymienić żarówki :wink:
To tyle. Starałem się opisać detale, których mi brakło jak to robiłem. Aczkolwiek ogromne podziękowania dla każdego z was komu się chciało robić zdjęcia i pomagać innym. Każdy coś tam dorzuci i można zrobić coś czego nie potrafi zrobić nawet ASO Fiata...
Tak z ciekawosci trzeba sciągać tunel środkowy żeby się jakoś dobrać do dolnych śrub?
do tych 2 co trzymają od spodu panel? - nie. Dostęp jest łatwy.
tipo1842
23-11-2021, 20:20
Dzień dobry.
Niestety mam też przepalone żarówki w podświetlaniu klimatyzacji.
Czy ktoś się orientuje jakie tam są żarówki , ponieważ w powyższych postach niektórzy podaja W5W lub W2
Chodzi o Tipo z manualną klimatyzacją.
Czy ktoś się orientuje jakie tam są żarówki , ponieważ w powyższych postach niektórzy podaja W5W lub W2
Chodzi o Tipo z manualną klimatyzacją.
W1.2W, do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym, jak już wcześniej w tym wątku pisałem.
DamianoZaw
05-02-2022, 17:41
Odkręciłem 2 śrubki, ten zaczep też namacalne i panel od strony kierownicy się uwalniał ale dalej coś go trzyma. Głębiej pod panelem jest śruba imbusową - trzeba ją odkręcić ?
Ok nie trzeba tej śruby wykrecac.z prawej strony u mnie wyszło gdy mocniej popchnałem panad do środka. Teraz znowu nie wiem jak go wyjąć ..
Chciałbym dodać informacje na temat wymiany podświetlenia panelu sterowania. Właśnie dzisiaj przerobiłem "katorgę" związaną z wymianą, w czym bardzo pomocne okazały się uwagi z powyższego forum. Największym problemem było zlokalizowanie zaczepu wypięcia panelu.Najduje się on na wysokości pierwszego pokrętła od strony kierownicy. Drugi opisany problem to wypięcie oprawek żarówek. Nie trzeba używać szczypców, wystarczy cienki płaski śrubokręt, którym podważamy te oprawki "na wanta ". Jak koledzy pisali we wcześniejszych postach najlepiej jest po wypięciu zaczepów panel obrócić o180 st i wtedy wymienić żarówki. Ja zmieniłem od razu wszystkie cztery chociaż przepaliły się dwie. Ponowne zamontowanie panelu na swoim miejscu i pozostałych elementów czyli plastikowej zaślepki i złącza USB nie stanowi żadnego problemu.
Witam wszystkich stałem się posiadaczem tipo 1.4 i tez miałem problem z przepalonymi żarówkami w panelu klimy ogarnąłem w godzinę chodź lekko nie było .Panowie nie wyciągamy oprawek z żarówkami one sa na zatrzaski, żeby wymienić wszystkie żarówki trzeba odpiąć przedni panel ten czarny od białego i tyle tsk coś moge podesłać kilka fotek
Dzisiaj musiałem zmierzyć się z wymianą żarówek podświetlenia w panelu sterowania ogrzewaniem z klimą manualną. Wyjęcie panela z USB bez problemu. Wyjęcie zaślepki od śrubek trzymających panel sterowania ogrzewania bez problemu. Odpięcie zatrzasku od strony kierowcy panela sterowania ogrzewaniem od dołu mordęga i poraniona dłoń. Czyli wyjmujemy panel z awaryjnymi i kratki nawiewu. Ponieważ wcześniejsze kroki były dobrze udokumentowane, zamieszczam zdjęcia z wyjęcia panelu i kratek.
Panel jest na wcisk, kratki na dwie śrubki torxy jak od panelu ogrzewania.
43235
Przy demontażu kratki należy częściowo wyciągnąć listwę nad schowkiem, która też jest na wcisk.
43236
Odpinamy wtyczkę od panelu świateł awaryjnych. Jest zabezpieczona przed wypadnięciem wtyczki.
43237
Gdy już wyciągniemy kratkę, mamy łatwy dostęp do zatrzasku panela ogrzewania.
Gdy odwrócimy panel ogrzewania mamy dostęp do mocowania żarówek oświetlenia. Długimi szczypcami ruszamy oprawy żarówek góra-dół przy pionowym ustawieniu oprawki i wtedy dosyć łatwo można wyciągnąć wtyczkę. Chodzi o to by powoli luzowały zatrzaski.
43238
43239
Widok na oprawki żarówek w panelu ogrzewania.
43240
43241
Przepalone były dwie, ale trzecia już była przydymiona, więc wymieniłem wszystkie cztery.
Składanie w odwrotnej kolejności, czas to około pół godziny na całość.
Skanki78
29-12-2023, 11:07
Ja nie bawiłem się w wyjmowanie oprawek pierwszej od razu urwał się zaczep lepszym rozwiązaniem jest zdjęcie czarnej osłonki wtedy mamy dostęp do żarówek od przodu
wojciech1972
10-12-2024, 10:10
Witam
Dzięki za info jak wymienić żarówki, rzeczywiście chwila roboty i wymienione
Tomasz Iskiernik
27-01-2025, 11:06
Hej,
U mnie całkowicie inna przypadłość, jednak związana z panelem sterowania klimatyzacją manualną.
W tracie przełączania obiegu zamkniętego na otwarty musiałem zrobić to za mocno gdyż chyba coś urwałem i "wajcha" do przełączania obiegu otwarty/zamknięty jest całkowicie luźna.
Obieg mam cały czas ustawiony na zamknięty przez co szyby bez klimy parują momentalnie.
Czy mogę jakoś przełączyć obieg na otwarty bez demontażu panela?
zbychbor
28-01-2025, 19:44
Trzeba rozebrać panel. Nie jest to bardzo skomplikowane. Gdzieś wcześniej w postach są zdjęcia.
Przy wymianie żarówek panelu też ułamałem plastikowy zaczep tej linki, która zmienia obieg otwarty/zamknięty.
Prz pomocy trytytki uczepiłem pancerz linki do panelu z pokrętłami i tak to już chyba piąty rok działa.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.