Zobacz pełną wersję : Alu felgi pireścień centrujący
Na oponeo w opisie felg widnieje napis'' nie potrzebujesz pierścieni centrujących'' czy to znaczy że śruby od stalowych będą pasowały do aluminiowych ??
rajtkezjusz
25-03-2018, 13:20
Pierścienie centrujące ,to taki krążki ,które ustalają /wypełniają różnicę między otworem centralnym w feldze (tym największym na środku) ,a czopem na który zakładasz felgę . Felgi uniwersalne mają często większy rozmiar otworu w feldze niz wynosi średnica czopu. To są małe różnice w mm.
malutki1989
26-03-2018, 23:42
czy to znaczy że śruby od stalowych będą pasowały do aluminiowych ??
zwykłe śruby nie będą pasowały, no chyba że mają dodatkowy poszerzony kołnierz...
Oryginalne śruby pasują do oryginalnych aluminiowych jak i oryginalnych stalowych felg, gdzie oryginalne znaczy ni mniej ni więcej tyle co fiatowskie... było już o tym...
krowka1978
27-03-2018, 00:37
zwykłe śruby nie będą pasowały, no chyba że mają dodatkowy poszerzony kołnierz...
Co mają? FIAT stosuje znormalizowane śruby z łbem stożkowym. Oryginalne felgi stalowe i aluminiowe są tak zwymiarowane, że nie trzeba stosować innej długości śrub. W przypadku stożkowych aftermarket może być konieczność zastosowania śrub o innej długości. W przypadku gniazd sferycznych śruby z łbem kulowym (patent jest między innymi w VW).
Ps. Jakie masz felgi w GP i co jest na zapasie? :) Masz drugi komplet śrub na wyposażeniu fabrycznym?
malutki1989
27-03-2018, 08:34
Fiat stosuje co najmniej dwa typy śrub stożkowych.
31574 31575
Krótki stożek bez kołnierza tylko do felg stalowych oraz długi stożek z kołnierzem zarówno do stalówek jak i do aluminium.
Ja mam OEM aluminium 15" na zimę i drugi komplet również OEM alu 16" na lato. Nie mam drugiego kompletu śrub, bo nie mam koła zapasowego, a jedynie zestaw naprawczy, którego i tak nie wykorzystałem przez te parę lat. Za chwilę będę musiał puszkę wymienić, bo termin przydatności się kończy.
krowka1978
27-03-2018, 11:42
Nie mam drugiego kompletu śrub, bo nie mam koła zapasowego, a jedynie zestaw naprawczy,
Tak się składa, że w GP nie było i nie ma kompletu śrub do stalowego koła zapasowego, bo stalówki przykręca się tymi samymi śrubami co aluminiowe - śruby z kołnierzem, które są również na wyposażeniu "stalowym" innych modeli aut od FCA. Ostatni raz ze śrubami bez kołnierza miałem do czynienia w UNO.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.