PDA

Zobacz pełną wersję : Siena 1.4 sporadyczny problem z zapłonem po dłuższej jeździe



jarek-gl
24-03-2018, 16:31
Witam wszystkich.

Problem dotyczy auta: Fiat Siena 1.4 benzyna rocznik 1998 - biała strzała :)

Sytuacja wyglądała tak. Trochę autem pojeździłem po mieście, trochę stałem w korku. Zgasiłem na 5 min czekając, aż miejsce parkingowe się zwolni. Odpalam i auto działa na nie wszystkich "garach" nie ma mocy, silnik terkocze jak traktor, świeci się kontrolka zapłon/wtrysk. Wszystko wskazuje na to, że zapłon. Objawy identyczne jak dwa lata temu. Była wymieniana cewka, kable + świece. Doczołgałem się do miejsca parkingowego i porzuciłem. Przychodzę za dwa dni auto działa normalnie. Jeździłem kilka dni bez problemu. Wczoraj ten sam problem. Po toczeniu się w ponad 20min korku sytuacja identyczna. Zjechałem i zaparkowałem. Dziś wsiadam do auto i znów jeździ normalnie. Co może być przyczyną?

Jeżdżę stosunkowo mało. Tylko po mieście i raczej nie za duże odległości. Przez te 2 lata zrobiłem może z 20 - 30 tys.

Pozdrawiam
Jarek

ata
24-03-2018, 17:46
auto działa na nie wszystkich "garach" nie ma mocy, silnik terkocze jak traktor, świeci się kontrolka zapłon/wtrysk
Cewka albo świeca, te dwa elementy najczęściej powodują opisane objawy (znikające po ochłodzeniu silnika). Ewentualnie jeszcze ECU (komputer), bo auto ma tyle lat ile ma i takie rzeczy się zdarzają.
Stawiam na cewkę, jeśli była wymieniona na podróbę to tym bardziej - zdarzyło mi się że wymieniałem te "zamienniki" 2-3 razy w odstępie paru dni, padały jak stonka po oprysku. Ale to by trzeba sprawdzić, wymienianie części nie jest najlepszą metodą naprawy.

adamko3
26-03-2018, 11:14
Cewka albo świeca, te dwa elementy najczęściej powodują opisane objawy (znikające po ochłodzeniu silnika). Ewentualnie jeszcze ECU (komputer), bo auto ma tyle lat ile ma i takie rzeczy się zdarzają.
Stawiam na cewkę, jeśli była wymieniona na podróbę to tym bardziej - zdarzyło mi się że wymieniałem te "zamienniki" 2-3 razy w odstępie paru dni, padały jak stonka po oprysku. Ale to by trzeba sprawdzić, wymienianie części nie jest najlepszą metodą naprawy.

Dokładnie. Cewki to bolączka Sieny. W 1,4 jest jedna czy dwie cewki? Najlepiej byłoby wziąć omomierz i zmierzyć uzwojenie wtórne i pierwotne. I polecam dorzucić trochę grosza i kupić Magnetti Marelli.