PDA

Zobacz pełną wersję : Duży przegląd 30 tys. 2 lata - co i jak ?



500X
22-03-2018, 16:07
Witam

Czeka mnie "duży" przegląd (2 -letni).
Chyba wszystko doczytałem tu na forum, ale gdyby co proszę o poprawę.
Nie mogę niestety znaleźć numeru części filtra oleju TURBO. Jeśli ktoś wie to proszę o podanie.

Poniżej spis:

Filtr Multiair 55238665 - wymiana co 30 tys. km
Filtr Turbo ........... - wymiana co 30 tys. km
Świece 55249868 X 4 szt. - wymiana co 30 tys. km lub 2 lata
Filtr olej 73500049 - wymiana co 15 tys. km lub 1 rok
Olej Digitek PE 0w30 X 3L - wymiana co 15 tys. km lub 1 rok
Filtr powietrza 51977574 - wymiana co 30 tys. km lub 2 lata
Filtr kabina 71775824 - wymiana co 30 tys. km lub 2 lata
Płyn hamulcowy Tutela Top4 - wymiana co 30 tys. km lub 2 lata
Ważne - flaga Multiair w kompie.

Pozdrowienia !
:)

krowka1978
22-03-2018, 18:13
Filtr turbo - śruba mocująca dolot oleju turbiny (w środku jest siatka). W forumowym KeyEper znajdziesz ;-)

Filtr MultiAir i turbiny - w moim na 30tyś nie będę ruszał (niecały miesiąc mi został).

Nie flaga MultiAir, a flaga wymiany oleju w ECU.

Filtr kabinowy wymienia się minimum raz w roku, obowiązkowo przed rozpoczęciem sezonu.
Oleju wchodzi więcej niż 3l, jak dobrze pamiętam około 3,7l.
Filtr powietrza silnika wymieniam co 15tyś.

500X
22-03-2018, 23:29
Dzięki za odp.
O filtry Muliair i Turbo jeszcze dopytam w serwisie czy w ogóle to robili i czy jest sens w moim przypadku (mały przebieg).
Przytoczone w pierwszym poście terminy zmian podałem za instrukcją, ale osobiście filtry z klucza zmieniam przy każdym przeglądzie.
Co do filtra kabinowego węglowego to jakoś słabo działa w naszych 500X. Jak jadę za jakimś smrodem to zapach trochę dostaje się do środka, a nie powinien.

Jeszcze jedno pytanko do osób które wymieniali świece. Jakiej marki Fiat używa, NGK czy innej ?

Pozdrawiam

Mała Mi
23-03-2018, 10:45
ja robiłam przegląd po 2 latach jakieś 3 tyg temu- na fakturze są świece zapłonowe bez nazwy producenta- tylko numer kat. 55249868. Z gugla wynika, że są firmy Denso.

krowka1978
23-03-2018, 10:47
O filtry Muliair i Turbo jeszcze dopytam w serwisie czy w ogóle to robili i czy jest sens w moim przypadku (mały przebieg).
Nie ma tego w czynnościach serwisowych (ani słowa w dokumentacji), więc jestem ciekaw, co powiedzą.


Co do filtra kabinowego węglowego to jakoś słabo działa w naszych 500X. Jak jadę za jakimś smrodem to zapach trochę dostaje się do środka, a nie powinien.
W 500X fabrycznie węglowego nie ma. Co więcej węglowy szybko traci właściwości (ograniczona pojemność złoża) i najlepszym sposobem na smród, to w danej chwili włączenie obiegu zamkniętego. W GP raz z ciekawości założyłem i moim zdaniem sensu wydawać trochę więcej nie ma.

Mała Mi
23-03-2018, 10:55
U mnie właśnie jakoś nie czuć było smrodów z auta jadącego z przodu ani przed wymianą ani po...Nie wiem jakim filtr miałam wcześniej, ale teraz założyli węglowy...ale generalnie zawsze miałam węglowe w autach i ze smrodem różnie bywało:)

500X
23-03-2018, 11:59
"Mała Mi" , a pamiętasz jakie czynności robili przy tym przeglądzie i jaki koszt?
Najprościej jeśli możesz zrób fotkę faktury, bez danych osobowych oczywiście :)

Mała Mi
23-03-2018, 12:54
31537 Proszszszsz:) Kwota niemała ogółem, bo przedłużałam gwarancję- sam przegląd
z materiałami wyszedł 1299 zł przy 10% zniżce na robociznę i 8% na materiały. Temat przeglądów jest także w wątku http://fiatklubpolska.pl/500x-533/koszt-serwisu-przy-15-30-45-60-tys-km-38995/ tam też wpisywałam jakieś info nt "mojego" przeglądu.

500X
23-03-2018, 14:12
Dziękuję :) będę miał punkt odniesienia.

krowka1978
23-03-2018, 18:20
Odgrzybiania klimy nie zrobili, słabo :roll:

Mała Mi
24-03-2018, 10:55
Tak się składa, że na moją prośbę było robione w listopadzie przy wizycie z powodu gwiżdżących uszczelek od str. kierowcy :rolleyes:

krowka1978
24-03-2018, 15:20
Odgrzybianie należy robić przy wymianie filtra.

Mała Mi
24-03-2018, 16:29
no to widocznie wymienili mi filtr 2x:)))

Spawn
24-03-2018, 17:10
Tak się składa, że na moją prośbę było robione w listopadzie przy wizycie z powodu gwiżdżących uszczelek od str. kierowcy :rolleyes:I w jaki sposób naprawili te uszczelki? Tzn co zrobili? Dogieli drzwi?

Wysłane z mojego HUAWEI CRR-L09 przy użyciu Tapatalka

Mała Mi
24-03-2018, 17:19
Najpierw była jazda próbna, uznali, że mam rację i faktycznie świszczą, zamówili komplet uszczelek do wszystkich drzwi, ale jak przyjechałam już na wymianę poprosiłam, żeby zamiast wymieniać najpierw spróbowali wyregulować drzwi- nie doginać, tylko na zawiasach dociągnąć, pobawić się śrubami czy czymkolwiek co tam te drzwi trzyma. Tak zrobili no i od tamtej pory jest cisza.

krowka1978
24-03-2018, 17:57
no to widocznie wymienili mi filtr 2x:)))

Za daleko wyciągnięte wnioski...

Spawn
24-03-2018, 18:01
Najpierw była jazda próbna, uznali, że mam rację i faktycznie świszczą, zamówili komplet uszczelek do wszystkich drzwi, ale jak przyjechałam już na wymianę poprosiłam, żeby zamiast wymieniać najpierw spróbowali wyregulować drzwi- nie doginać, tylko na zawiasach dociągnąć, pobawić się śrubami czy czymkolwiek co tam te drzwi trzyma. Tak zrobili no i od tamtej pory jest cisza.A od jakiej predkosci było to słychać?

Wysłane z mojego HUAWEI CRR-L09 przy użyciu Tapatalka

Mała Mi
24-03-2018, 19:43
Za daleko wyciągnięte wnioski...
Jeśli uważasz zerknięcie na fakturę za zbyt daleko wyciągnięte wnioski...no to cóż....Nie znam na pamięć czynności wykonanych podczas każdej wizyty w ASO każdym posiadanym dotąd autem, nie jest to sens mojego życia, ale zerknęłam w związku z Twoją dociekliwością- i- uprzedzając następne stwierdzenie- tak,przepłaciłam jakąś koszmarna kwotę za -o zgrozo dwukrotnie -wymieniony filtr...Z mojej strony temat wyczerpany.



A od jakiej predkosci było to słychać?
Mniej więcej od około 80km/h-zwłaszcza na wirażach, gdy auto ustawiało się pod "sprzyjającym" temu kątem.

krowka1978
24-03-2018, 21:00
Jeśli uważasz zerknięcie na fakturę za zbyt daleko wyciągnięte wnioski...no to cóż....Nie znam na pamięć czynności wykonanych podczas każdej wizyty w ASO każdym posiadanym dotąd autem, nie jest to sens mojego życia, ale zerknęłam w związku z Twoją dociekliwością- i- uprzedzając następne stwierdzenie- tak,przepłaciłam jakąś koszmarna kwotę za -o zgrozo dwukrotnie -wymieniony filtr...Z mojej strony temat wyczerpany.
Jeśli wymienili wtedy filtr, to tylko się cieszyć. Filtr w sezonie wymienia się przynajmniej raz, a mam o tyle dobrze, że w cenie jednego z ASO mam do moich aut filtry Mann i jeszcze reszta zostaje (wymieniam sam), do tego własny ozonator, który dawno się zwrócił :smile:
Co do przepłacenia, jeśli nic takiego nie napisałem, to nie wyprzedzaj faktów, bo nie wiesz co stwierdzę i nigdy tego wiedzieć nie będziesz, dopuki nie napiszę :roll:
Pisałem z podejrzeniem tego, że odgrzybili na starym filtrze, bo o wymianie nic nie napisałaś, a aż tak domyślny nie jestem.

rajtkezjusz
24-03-2018, 22:44
Witam
Filtr Multiair 55238665 - wymiana co 30 tys. km
Filtr Turbo ........... - wymiana co 30 tys. km


Zadałem pytanie o to w FCA i mam odpowiedź,że nie ma narzuconego czasoprzebiegu wymiany tych elementów. Gdy praca silnika zauważalnie się pogorszy,to wtedy. Domyślam się,że ważnym jest wymieniać olej co max 15 tyś /rok + filtr oleju i powietrza silnika tak samo ,a wymiana tych filtrów MA/T będzie co rozrząd i będzie ok.

rajtkezjusz
26-03-2018, 16:13
filtr oleju 735000049 wg ASO to 100 zł (brutto) poza ASO to samo kosztuje ok. 68 zł
filtr kabiny 77366480 ASO 110 zł /85 zł
filtr powietrza 51977574 ASO 130zł / 87
świeca 55249868 ASO 77.50zł /38 zł

Jak widać są spore różnice ,a mówimy o częściach MOPAR aby ASO nie czepiało się . Filtr kabiny może mieć inny nr (pewne nr się pozmieniały) ,świece są NGK i mają oznaczenie IKR9J8 ,a na stronie NGK ich kod to 55263624 więc też inny niż podany fiatowski.

kFi@t
28-03-2018, 02:06
Przegląd Alfa Romeo Mito 1.4 TB (T-Jet) w ASO Wawa
71773176 FILTR OLEJU 1,3JTD PURFLUX 40 zł (brutto)
filtr kabiny 1 987 432 188 FILTR KABINY 50zł
filtr powietrza F 026 400 057 FILTR POWIETRZA 62 zł
świeca 55249868 ŚWIECA ZAPŁONOWA 70 zł

Podaję jakie części i w jakiej cenie mogę mieć kupione poza ASO i proszę o wycenę ASO gdybym jednak nie chciał wozić części ze sobą

vonski
28-03-2018, 11:37
Chyba trochę nie ten dział :)

rajtkezjusz
28-03-2018, 11:54
Przegląd Alfa Romeo Mito 1.4 TB (T-Jet) w ASO Wawa
71773176 FILTR OLEJU 1,3JTD PURFLUX 40 zł (brutto)
filtr kabiny 1 987 432 188 FILTR KABINY 50zł
filtr powietrza F 026 400 057 FILTR POWIETRZA 62 zł
świeca 55249868 ŚWIECA ZAPŁONOWA 70 zł

Podaję jakie części i w jakiej cenie mogę mieć kupione poza ASO i proszę o wycenę ASO gdybym jednak nie chciał wozić części ze sobą

Części podajesz do Alfy? To wtedy nie ten dział jak napisał kolega "vonski"

kFi@t
28-03-2018, 23:19
1.4 TB to Fiatowski silnik, części przypuszczam też się zdarzają te same - podałem numery, zresztą opinia jest taka, że Alfa ma droższe części w stosunku do Fiata a tu proszę okazuje się, że Alfa w ASO ma części na poziomie Fiatowskim "poza ASO" - nie ciekawe?

krowka1978
28-03-2018, 23:51
1.4 TB to Fiatowski silnik
Który silnik masz na myśli? W 500X 1.4 TB to MultiAir.

rajtkezjusz
29-03-2018, 00:15
Podałem części z logiem MOPAR kupione poza ASO i w ASO. można taniej ,części bez loga MOPAR i wtedy jest podobnie jak podałeś w Alfie . Unifikacja pewnych cześci eksploatacyjnych jest wskazana,różnice będą w częściach zawieszenia ,blacharskich itd

Jagar1
29-03-2018, 10:00
To jeszcze podaj gdzie te części z logiem MOPAR kupić poza aso jakiś link czy cuś.

rajtkezjusz
29-03-2018, 12:06
Dział na tym forum : http://fiatklubpolska.pl/wspolpracujemy-i-polecamy-493/mozliwosc-zakupu-dowolnej-czesci-z-grupy-fiat-za-40-do-60-wzgledem-cen-katalogowych-27376/ . Sam tam kupiłem ,więc potwierdzam prawdziwość zakupu towaru MOPAR. Możesz też poszukać np. sklep.autoforte.pl/

kFi@t
29-03-2018, 18:08
Który silnik masz na myśli? W 500X 1.4 TB to MultiAir.
MultiAir wywodzi się z 1.4 TB. Nie sądzę, żeby filtry znacząco się miały różnić konstrukcyjnie czy cenowo.
Tutaj trochę historii o silniku:Wszystko o silniku 1.4 T-Jet - Jak Fiat poradził sobie z downsizingiem? | Awarie | Ceny części | Dane Techniczne | Serwis | - Auto Świat (http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/wszystko-o-silniku-1-4-t-jet-jak-fiat-poradzil-sobie-z-downsizingiem-awarie-ceny/t9b7q)

krowka1978
29-03-2018, 19:52
MultiAir wywodzi się z 1.4 TB. Nie sądzę, żeby filtry znacząco się miały różnić konstrukcyjnie czy cenowo.
Tutaj trochę historii o silniku:Wszystko o silniku 1.4 T-Jet - Jak Fiat poradził sobie z downsizingiem? | Awarie | Ceny części | Dane Techniczne | Serwis | - Auto Świat (http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/wszystko-o-silniku-1-4-t-jet-jak-fiat-poradzil-sobie-z-downsizingiem-awarie-ceny/t9b7q)

Historię silników znam bardzo dobrze.
Jeśli nie sądzisz, że mogą się różnić, to porównaj filtry powietrza T-Jet i MultiAir Turbo ;-) Walec i prostopadłościan na upartego mogą być podobne konstrukcyjnie :roll:
I jeszcze z ciekawostek. Aktualnie dawane T-Jety do Tipo nie mają wkładu filtra oleju, a puchę jak np. w GP 8V. W MultiAir nadal wkład.

kFi@t
29-03-2018, 21:12
Walec i prostopadłościan na upartego mogą być podobne konstrukcyjnie
nie wiem czy jest to powód aby filtr do Alfa Romeo w ASO kosztował tyle ile filtr do Fiata 500X w sklepie internetowym? Wcale nie jestem ślepym fanem ASO ale jeżeli cena się nie różni to wolę oryginał zwłaszcza co do części takich jak np świece a tutaj w 500x i Alfie są to te same świece. Olej w Alfie ma w nazwie Star we Fiacie K i to jest cała różnica bo to jeden koncern i jeden olej.

500X
14-05-2018, 17:32
Dzisiaj otrzymałem zestaw "części" do przeglądu. Wszystko kupiłem od polecanej tu na forum firmy JATA ze Świdnicy. Różnica w cenie bardziej niż znaczna, gorąco polecam! Co ważne zakupy są robione w autoryzowanym serwisie i jest na to FV VAT, więc "gdyby co" nie ma marudzenia, że Multiair padał bo olej był z Allegro.
Wszystko co otrzymałem jest oryginalne, świeżutkie oraz taniutkie :)
Dziękuję Panu Wojciechowi Czaińskiemu za pro obsługę !

Pozdrawiam
:)

rajtkezjusz
15-05-2018, 00:20
Też tam kupiłem i oszczędności na samych filtrach i świecach są zauważalne. Następny raz też tam zakupię wraz z olejem i popytam o filtr MA/turbo

vonski
27-01-2019, 23:14
Panowie jakie świece są oryginalnie montowane w 500X (1.4 MA)? Bo zbliża mi się 30kkm, a wole kupić świece sam, niż bulić w ASO

rajtkezjusz
27-01-2019, 23:59
Kupisz tutaj na forum oryginalne spoooro taniej niż ma ASO ,poszukaj kolegi z Jata Świdnica. A świece są wg mnie NGK (nr seryjne świec były w katalogu NGK jako ich do Fiata)

rajtkezjusz
01-02-2019, 17:19
Zakupiłem części na przegląd 45 tyś i dodatkowo filtr oleju do turbiny. Spodziewałem się ,że w środku tej śruby będzie jakaś siateczka czy coś ,ale nic nie ma . Nawet nazwa fakturowa to śruba z otworem . Czy to prawidłowo ? Wymieniał ktoś już to ? Nr katalogowy to 7176977234741

krowka1978
01-02-2019, 20:28
Zakupiłem części na przegląd 45 tyś i dodatkowo filtr oleju do turbiny. Spodziewałem się ,że w środku tej śruby będzie jakaś siateczka czy coś ,ale nic nie ma . Nawet nazwa fakturowa to śruba z otworem . Czy to prawidłowo ? Wymieniał ktoś już to ? Nr katalogowy to 7176977234741

Uświadomiłeś mi błąd w moim toku rozumowania w sprawie zasilania smarowania turbo. Ze względu na obecność filtra myślałem, że śruba na górze turbiny jest zasilaniem, a okazuje się, że to jest odpływ - ogólnie bardzo logicznym jest zasilać od dołu, ale filtrować za turbo(:?:) Na forum alfaholików potwierdzają, że na rysunkach śruba odpływowa ma nr 7, czyli jest na górze.
Nr tej śruby to 71769773. Do tego potrzebne są jeszcze dwie podkładki 71769771. Są to te same podkładki, co dla śruby którą już masz.

rajtkezjusz
01-02-2019, 21:45
Czyli ta moja śruba jest montowana na dole ,a na górze byłaby ta ...773 i miałaby ona siateczkę ? ergo byłaby filtrem na odpływie . Podejdę i poproszę o info mechanika,może się uda dowiedzieć

krowka1978
02-02-2019, 00:00
Tak, montowana na górze *773 ma mieć siateczkę. Na forum alfaholików podają ten sam numer *773, więc zapewne w temacie siateczki nic się nie zmieniło.

rajtkezjusz
02-02-2019, 00:41
Stawiam ,że ta dolna śruba bez siatki nie wymaga wymiany . Ma za duży otwór aby się zapchać , choć... . Podaję ciekawy link do strony kolegów z Fiata Linea i czynnościami przy f. siateczkowym. Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - 1,4 T-jet i Multair T - wymiana filtra oleju turbosprężarki (http://fiatpunto.com.pl/post728274.html)

rajtkezjusz
02-02-2019, 23:38
Dziś zasięgnąłem języka od kolegi kolegi ,który pracował jeszcze niedawno w ASO Fiat . Podał mi ,że są 2 śruby prawie takie same ,lecz jedną jak na mojej focie ,druga z sitkiem . Należy przestrzegać jej wymiany ,choć.....podpowiedział ,że usuwano często to sitko ze śruby i nie wymieniano więcej filterka ,bo go tam w tym momencie nie było . Ale to za zgodą klienta . Wykręcenie tej śruby i wyciągnięcie siateczki lub oczyszczenie jej i ponowne wkręcenie może spowodować zerwanie gwintu . Stosuje się temat taki ,że jest to śruba jednorazowa . Koszt ok 50 zł sztuka ( ale nie wiem ,czy netto ,czy brutto ) . Złe jest to , że sprzedawane są po 10 szt ,ale ASO często robią tak,że kupuję jedno z nich i sobie wedle dogadania podsyłają aby nie leżały na magazynie . Przy wymianie ,remoncie turbiny wymienia się elastyczny przewód olejowy lub robi się to co np 100 tys km ,bo on twardnieje . W ASO - innym powiedziano ,że gdy zgłoszę chęć wymiany to oni zakupią jeden filterek i zrobią co trzeba . Dziwią się ,że nie ma firmowych wytycznych co do wymiany obligatoryjnej tego elementu .

krowka1978
03-02-2019, 00:04
Jeśli chodzi o to sitko na powrocie turbiny, to zapewne jest to zabezpieczenie przed opiłkami w przypadku uszkodzenia łożyska turbiny. Inne logiczne zastosowanie nie przychodzi mi do głowy.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Wykręcenie tej śruby i wyciągnięcie siateczki lub oczyszczenie jej i ponowne wkręcenie może spowodować zerwanie gwintu .
Co do zerwania gwintu, to podejrzewam, że nie używali klucza dynamometrycznego. Tej śruby nie wolno za mocno wkręcić. Moment obrotowy dokręcenia to 23-27Nm. W dokumentacji nie piszą nic o wymaganej wymianie na nową, ani o wymianie podkładek na nowe.

Z ciekawostek, w dokumentacji serwisowej śruba na górze turbiny jest określana jako strona zasilająca, opisana jako "złączka z filtrem".

Podsumowując, to jednak wychodzi na to, że wlot oleju jest jednak od góry.

rajtkezjusz
03-02-2019, 08:38
Trochę zamotałem się
sitko na powrocie turbiny ,

w dokumentacji serwisowej śruba na górze turbiny jest określana jako strona zasilająca, opisana jako "złączka z filtrem".

Podsumowując, to jednak wychodzi na to, że wlot oleju jest jednak od góry. .Wcześniej napisałeś ,że sitko jest na powrocie ,choć zaraz niżej ,że sitko jest na zasilaniu-złączka z filtrem. Trzeba będzie zamówić i samemu wymienić lub zlecić mechanikowi ,który wpuści aby popatrzeć na jego ręce i wtedy dywagacje zostaną obalone . :)

krowka1978
03-02-2019, 10:14
Jedno jest pewne na 100%. Sitko jest w śrubie na górze turbiny. Odrębną kwestią jest kierunek przepływu oleju, a co za tym idzie nazewnictwo tej śruby. Według dokumentacji serwisowej górna śruba to zasilanie, według alkoholików gorna śruba to powrót.

rajtkezjusz
03-02-2019, 21:03
Zastanawiam się,czy tą śrubę smaruje się jakimś smarowidłem antyzakleszczeniowym (pasta grafitowa czy coś ) ,czy tak jak świece w aucie- metal w metal . Podniosłem maskę i ...na skrzynce koło aku leżała spora kość . Nie wiem o tam to przyniosło ,którędy ,ot zagadka

krowka1978
03-02-2019, 21:39
W dokumentacji nie ma nic o smarowaniu, czyli metal w metal. Na alfaholikach pobieżnie szukając też nic nie znalazłem. Moment dokręcenia napisałem w poprzednim poście.

Co do kości, to zwierzyna ma wiele możliwości dostania się pod maskę.

vonski
10-02-2019, 23:01
Kupisz tutaj na forum oryginalne spoooro taniej niż ma ASO ,poszukaj kolegi z Jata Świdnica. A świece są wg mnie NGK (nr seryjne świec były w katalogu NGK jako ich do Fiata)Panowie czy wymiana świec to tylko wykręcenie starych i montaż nowych? Czy jeszcze coś trzeba robić? Bo się zastanawiam czy w ogóle jest sens z tym do ASO jechać, skoro świece i tak sam se kupię, a auto już po gwarancji...

Tapatalk @ Galaxy S9

krowka1978
10-02-2019, 23:35
Panowie czy wymiana świec to tylko wykręcenie starych i montaż nowych? Czy jeszcze coś trzeba robić? Bo się zastanawiam czy w ogóle jest sens z tym do ASO jechać, skoro świece i tak sam se kupię, a auto już po gwarancji...

Tapatalk @ Galaxy S9

Wykręcenie starych i wkręcenie nowych. Tylko po drodze trzeba kilka gratów zdjąć.

rajtkezjusz
11-02-2019, 19:33
Świece na MA ma w dobrej cenie kolega ogłaszający się ze zniżkami (ASO 77 zł ,u niego ok 45 zł szt,więc na 4 jest już jakaś sumka)

Teraz fotki filtra oleju i śruby z otworami do turbiny w 1.4 MA

34821
śrubka z lewej (12 zł + podkładki )-większe otwory to śrubka bez filtra ,śrubka z prawej (52 zł + podkładki ) -mniejsze otwory ,to z siateczką w środku .

34822
widok od przodu ,położenie to samo

34823
śrubka z siateczką

Po wymianie pokażę fotki tych elementów

Pawcio90
12-02-2019, 10:02
Zastanawiam się,czy tą śrubę smaruje się jakimś smarowidłem antyzakleszczeniowym (pasta grafitowa czy coś ) ,czy tak jak świece w aucie- metal w metal . Podniosłem maskę i ...na skrzynce koło aku leżała spora kość . Nie wiem o tam to przyniosło ,którędy ,ot zagadka

Witam.

Ja używam tego preparatu do odstraszania gryzoni. Psikam pod maską raz na miesiąc, półtora miesiąca.

https://allegro.pl/oferta/odstraszacz-antykuna-na-kuny-myszy-gryzonie-spray-7816065153?reco_id=2df5d8ef-29fa-11e9-93df-246e9680b9e8&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac9419 6dac75ac99722370c3&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&

rajtkezjusz
12-02-2019, 18:18
Chyba domestosa kostkę powieszę ,widziałem w programie ,że to stara metoda :) ,ale dzięki za info. Przegląd zrobiony -części kupione przez forum w Jata .Robocizna,czyli wymiana oleju,filtra oleju,kabiny-syf był,powietrza-czarny od str ssania , obsługa techniczna,płyn hamulcowy z wymianą ok 360 zł . Razem na 45 tyś km wyszło 805 zł ,a do tego dojdzie jeszcze śruba filtr i podkładki za 40 zł + 52 zł + 14 zł =106 zł plus za wymianę tego (w piątek ma być wymienione ) Trochę poszło ,ale przegląd zwiększony o płyn hamulcowy i ten filterek turbiny z wymianą.

Szary83
12-02-2019, 20:24
Ja mam powieszone właśnie kostki zapachowe takie do kibla najtańsze, pomimo biegającuch kun dookoła pod maskami aut już spokój [emoji16]

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

rajtkezjusz
12-02-2019, 21:53
Na TVN Turbo gość kupował kampera i pod spodem znalazł pusty koszyk po kostkach i wspomniał ,że to starożytna ;) skuteczna metoda . Akurat wtedy znalazłem kawał ochłapu pod maską .

Pawcio90
13-02-2019, 09:38
Na TVN Turbo gość kupował kampera i pod spodem znalazł pusty koszyk po kostkach i wspomniał ,że to starożytna ;) skuteczna metoda . Akurat wtedy znalazłem kawał ochłapu pod maską .

Niektórzy stosują także sierść psa. ;) Ja używam od dłuższego czasu tego preparatu i jest w porządku.

Napisałem do FCA w sprawie braku w moim aucie osłony pod silnikiem. Czekam na ich odpowiedź.

rajtkezjusz
13-02-2019, 19:28
U mnie widzę ,że jest jakaś osłona bo ziemi nie widać ,są plastykowe zasłony -ale mam model POPStar + ,może w tych oczko niżej oszczędzili osłon? Znów zauważyłem ,że po wymianie oleju i skasowaniu inspekcji auto jeździ ciszej -mniej szorstko pracuje silnik i gdy puszczę nieprawidłowo pedał sprzęgła ,to płynnie ruszy-przed wymianą potrafił lekko szarpnąć . Pewnie elektrohydraulika MA działa lepiej na nowej oliwie ?

krowka1978
13-02-2019, 21:28
Osłonę najlepiej widać, gdy się zajrzy pod zderzak.
Osłona jest niezależna od wersji, kwestia silnika, w wersji POP nie było dostępnego silnika MA.

Na nowym oleju zawsze jest różnica, ale u mnie szarpnięć nie zauważam.
Ustawili flagę wymiany oleju?

Pawcio90
13-02-2019, 22:06
Niestety Panowie - u mnie widać ziemię i nie ma żadnej osłony. Myślałem, że osłony nie ma, bo jest elementem akcesoryjnym jak to często dziś bywa.
Napisałem do FCA, gdyż miałem z nimi kontakt i jest zawsze zainteresowanie z ich strony. Czekam na odpowiedź na moje zapytanie w tym temacie. Jeśli nic nie pomogą to będę musiał kupić taką osłonę, bo jest to przydatny element. W Bravo się bardzo dobrze sprawdza.

rajtkezjusz
13-02-2019, 22:42
Osłonę najlepiej widać, gdy się zajrzy pod zderzak.
Osłona jest niezależna od wersji, kwestia silnika, w wersji POP nie było dostępnego silnika MA.

Na nowym oleju zawsze jest różnica, ale u mnie szarpnięć nie zauważam.
Ustawili flagę wymiany oleju?

Mam w opisie auta wersja POPSTAR 1.4 140KM MAR

Musiałbym podłączyć lapka,ale pytanie laika-jak sprawdzić? Wejdę w odp parametr i na co mam uważać? Wiem ,że przestawili na liczniku km serwisowe ,ale jak sprawdzić tą flagę bez jej ponownego przestawienia to nie wiem . Na co zwrócić uwagę ? Czy resetować parametry samoadaptacyjne? Daję zrzuty ekranu w symulacji dla tego silnika w MES 3.6. Zrobiłem symulację resetowania ,ale tylko czarny pasek ,że jest w toku ,a potem ,że wykonane ,zero wskazań kiedy ostatnie zrobiono .34842
34843

krowka1978
14-02-2019, 01:04
Ustawienia flagi nie da się sprawdzić.
Parametry samoadaptacyjne pozostaw w spokoju.
Wersja mes 3.6 jest dość stara i ma jeszcze problemy z 500X, proponuję wersję 4.3.
Ustawienie flagi proponuje zrobić, nic się złego nie stanie, a wątpię, że ustawili.

Pawcio90
14-02-2019, 08:35
Ustawienia flagi nie da się sprawdzić.
Parametry samoadaptacyjne pozostaw w spokoju.
Wersja mes 3.6 jest dość stara i ma jeszcze problemy z 500X, proponuję wersję 4.3.
Ustawienie flagi proponuje zrobić, nic się złego nie stanie, a wątpię, że ustawili.

Naprawdę to jest jakaś porażka, że w ASO nie potrafią poprawnie zrobić przeglądu i ustawić "flagę". Jak będę robić przegląd w kwietniu to wspomnę doradcy serwisowemu, żeby było to dopilnowane...

rajtkezjusz
14-02-2019, 11:16
Dzięki za info . Mam uruchomionego MESa 4.2 więc sobie to zrobię gdy odbiorę auto po wymianie filtra turbiny. No jeszcze sprawdzę czy MES połączy się z ELM ,wersja 3.6 nie robiła problemów kiedyś . Auto czuć ,że po serwisie jest żwawsze ,może zrobili ,ale jak można samemu bez kłopotu ,to dlaczego nie.

rajtkezjusz
14-02-2019, 13:30
Zapomniałem zapytać w poprzednim poście . Czy do resetowania ,zerowania tematu wymiany oleju wymagane jest aby silnik był zimny ,ciepły ?

krowka1978
14-02-2019, 13:45
Nie ma znaczenia temperatura silnika przy ustawianiu flagi wymiany oleju.

rajtkezjusz
15-02-2019, 18:33
Filtr turbo i druga śruba wymienione . Filtr jest na górze turbiny ! . Filtr się lekko rozpadł ,a dokładnie ten plastik , który przyciska siateczkę do ścianek śruby. Sama siatka sztywna ,niepokruszona . Koszt wymiany filtra i śruby 80 zł . (teraz to sobie sam będę wymieniał :) )
Nie skasowałem flagi ,ponieważ mój ELM nie chce być wpuszczony przez MESa 4,2 . Wpuszcza go tylko do spr błędów ,kasowania,spr kodu sterownika silnika,sterownika deski itd ale gdy chcę wejść w ECU ,to mówi ,że mam spr kabel ,łącze itd -pewnie jest zbyt rozbudowany i inny kabel potrzeba .W wersji 3.6 wszedłem do ECU kiedyś ,więc przy okazji przeinstaluję wersję MESa. Macie namiary na jakiś kabelek co by działał ? Mój to ELM 326 1.8B .

34844

krowka1978
15-02-2019, 19:52
Filtr jest na górze turbiny ! .
Wielokrotnie to powtarzałem.



Mój to ELM 326 1.8B .
Ma być ELM327 na STN1110/1170 z naciskiem na 1170 + adapter niebieski i szary (do innych modułów)+ najnowsza wersja MES. W moim przypadku dopiero MES 4.3 obsługuje kod ISO sterownika silnika. Bez tego nie ma gwarancji poprawnej współpracy MES z centralką silnika.

rajtkezjusz
16-02-2019, 20:16
Trochę odbiegamy w pisaniu od tytułu topiku ,więc tylko podam ,że podłączyłem się ELM 327 1.4B pod MESa 3.6 i wpuściło do ECU ,przetestowałem sobie różne urządzenia i wzbudzało je ,a na deser wszedłem do funkcji Regulacje /Wymiana oleju i zgodnie z opisami zrobiłem co trzeba .
PS w poście jednym wyżej zrobiłem błąd :confused: (czasem klawiatura pisze inne rzeczy niż ja naciskam :) ) co do wersji ELMa ,właściwy podałem w aktualnym poście. Sorki

lastom
09-10-2021, 12:46
Panie Panowie.
Zakupiłem wszelkie niezbędne części do przeglądu. Proszę o informacje gdzie znajdę ta śrubę z siteczkiem i jak się do niej dobrać.

PiotrekJ
10-10-2021, 02:07
Chodzi o filtr Multiaira, tak?
Po lewej stronie, pod osłoną rozrządu. Jest temat, gdzie to jest dokładnie opisane, wraz ze zdjęciami.

lastom
10-10-2021, 08:32
Cześć - znalezione po zdjęciu osłony silnika.

Potwierdzam konieczność wymiany śruby. Samochód ma 4 lata i 28 tyś km.
Sitko było lekko odkształcone.

rajtkezjusz
11-10-2021, 23:49
Sprzedałem auto, ale chciałem przy przeglądzie gdy wymieniałbym tę śrubę jednak zdemontować sitko . Garrett (znalazłem gdzieś w sieci ) ma mocne wymagania co do dopuszczalnych zabrudzeń w mikronach, niepotrzebnie- ot dobry filtr oleju, wymiana co ok 10 tyś km (tak, może polecieć zaworem bocznikowym nieczyszczony ) i szkoda kasy na te wymiany . Nieoficjalna rozmowa z byłym pracownikiem ASO -usuwają , rozmowa z serwisem turbin - usunąć .

krowka1978
12-10-2021, 10:21
Zamierzam jeszcze kilka lat tym autem jeździć, więc z mojej perspektywy wolę zostawić to sitko, a wymiana co 3 wymiany oleju nie zrujnuje, chyba że inflacja będzie jak w Wenezueli.

rajtkezjusz
12-10-2021, 13:19
Jest w tym sens ,ale też skoro ludzie od turbin podpowiadają aby to usunąć to coś może w tym być . Dziś przeczytałem ,że stopa inwestycji w PL jest najniższa od 30 lat i parę lat temu w Grecji było dokładnie tak samo (inwestycje zewnętrzne brak + dużo kasy na rynku = ludzie uważali , że są bogaci ) Może do Wenezueli nie dojdzie ,ale Grecja ? My mamy ładniejsze plaże niż oni ,ale chłodniejsze :) (zbaczam z tematu ) .

krowka1978
07-02-2022, 13:00
Co prawda nie na 30tyś.km/2 lata, ale duży, czyli 6 lat i 80tyś.km. Powoli zbieram graty, czyli śruba turbiny, filtr MultiAir (to przy okazji rozrządu), olej do skrzyni (Tutela), płyn hamulcowy (Tutela), do silnika Ravenol, świece NGK, filtry powietrza i oleju Purflux. Gdy będzie cieplej zabiorę się za filtr klimy i co najważniejsze - rozrząd, na oryginałach. Muszę tylko poszukać pewnych blokad, ewentualnie zapytam w ASO po ile mają, bo z tego co znalazłem w sieci dużo od zamienników ceny nie odbiegają, a z jakością różnie bywa.

rajtkezjusz
07-02-2022, 17:54
Do skrzyni dałem Ravenola (wedle wyszukiwarki na ich stronie ) , poprawa nastąpiła zauważalna ,ale przy okazji odpowietrzono siłownik na moje odpłatne życzenie - może stąd przestała skrzynia działać na ASOwskiej zasadzie TTTM :)

krowka1978
07-02-2022, 20:10
W skrzyni zostaję na Tuteli, nie narzekam na jej pracę. Jednak dla silnika zmiana, o czym w innym wątku napisałem. Wygląda na to, że Motul ponownie coś zmienił w składzie, to już mi się nie spodobało.

500X
08-02-2022, 11:15
Minęły kolejne lata i w tym roku mam kolejny duży przegląd. Tym razem przegląd na 6 lat i 50 tys. km.
1. Wymiana wszystkich filtrów, to oczywiste co roku.
2. Wymiana oleju silnika, używam Selenia i tak zostawię.
3. Wymiana oleju skrzyni póki co odpuszczam. Za mały przebieg, zrobię to za rok.
4. Wymiana płynu hamulcowego.
5. Wymiana płynu chłodniczego.
6. Filtr/śruba Turbo, oryginał.
7. Filtr/śruba Multiair, oryginał.
8. Rozrząd (pasek, rolka, pompa) założę niemieckiej firmy INA, taki mi polecił mechanik.

Trochę się zdziwiłem, ale w komplecie rozrządu nie ma uszczelki do pompy wody ......., dodatkowo mechanik mówi, że przy tym przebiegu wymiana pomy nie jest konieczna ...... ?
Muszę się nad tym zastanowić, byłoby zawsze mniej grzebania.

Pozdrawiam

rajtkezjusz
08-02-2022, 11:31
Może założenie, że wymieniam pompę i nie mam gdzieś w głowie, że jest w układzie rozrządu jakiś słaby pkt ? Wymieniasz - masz wszystko do tego przygotowane - i masz z głowy na parę lat temat rozrządu . Mały przebieg w okresie czasu wskazuje na możliwość jazdy wokół komina- może świece do kpl ? Jazda trasowa jest inna niż typowo miejska .

500X
08-02-2022, 13:06
Świece zmieniałem rok temu przy przebiegu 40 tys. km, więc luz :)
Co do pomy, masz wiedzę, czy w komplecie powinna być uszczelka, a może fabrycznie jest silikon ?

krowka1978
08-02-2022, 13:50
Co do pomy, masz wiedzę, czy w komplecie powinna być uszczelka, a może fabrycznie jest silikon ?
Trzeba użyć silikon, w korpusie pompy jest odpowiedni kanał. Niestety, albo stety, nie ma uszczelki. Fabrycznie też są wklejane. Tak jest we FIAT-ach.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


dodatkowo mechanik mówi, że przy tym przebiegu wymiana pomy nie jest konieczna
Wymieniać i nie zastanawiać się, bo zaraz się rozcieknie. U mnie w GP fabryczna ciekła przed wymianą paska, a był wymieniany przy 90tyś.km - dolewałem co jakiś czas. Druga była wyjmowana przy 80tyś. i nie ciekła. Teraz 3, ale jeszcze brakuje do przebiegu wymiany, nie cieknie - w tym roku w GP też rozrząd do wymiany ze względu na czas, więc w obu grubsza robota (jeszcze w staruszku muszę sprawdzić kiedy miał regulowane zawory - chyba 10tyś. mu brakuje).

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Rozrząd (pasek, rolka, pompa) założę niemieckiej firmy INA, taki mi polecił mechanik.
W tym temacie osobiście wolę zostać przy oryginale kupionym w ASO - oczywiście komplet z pompą.

Co ważne - używać kluczy dynamometrycznych :!:

Przy wymianie pompy podczas czyszczenia miejsca styku należy zapchać wnękę w bloku, żeby syfu do układu nie wpakować :!: Są filmy w sieci, gdzie nauczyciele brudasy nasypią śmieci do chłodzenia, zakładają pompę i jazda...
Nie wolno również od razu napełniać układu chłodniczego - trzeba zaczekać aż uszczelniacz na pompie wyschnie :!:
Nie kręcić rozrusznikiem, a tym bardziej nie odpalać silnika, bez zalanego płynu - polecą/uszkodzą się uszczelniacze pompy :!:

Niektórzy wymieniają paski bez blokad (robią na znaki), ale ja bym tego nie robił i nie zrobię w ten sposób. Normalnie należy poluzować śrubę napędu wałka rozrządu, żeby podczas napinania mogła się obracać nie kręcąc wałkiem. Po maksymalnym napięciu dokręca się koło z odpowiednim Nm.

500X
09-02-2022, 13:12
Wymiana paska, tylko z blokadami, inaczej sobie tego nie wyobrażam. Tylko muszę znaleźć dobry warsztat który ma takowe. Bydgoskie "autoryzowane" serwisy omijam szerokim łukiem, o Rejskim nie będę się rozpisywał, jest tego pełno w w sieci, a w drugim byłym autoryzowanym serwisie ukradli mi części do przeglądu - brak słów.

krowka1978
09-02-2022, 13:33
Tylko muszę znaleźć dobry warsztat który ma takowe
Ofert sprzedaży blokad jest sporo. Zadałem pytanie o cenę oryginalnych, przy okazji rozpoczęcia zamawiania kompletu paska do mojego. Będę wymieniał przy pomocy sąsiada, który trochę więcej kluczy i nasadek ma niż ja. Dynamometry posiadam, więc bajka.


o Rejskim nie będę się rozpisywał
Musisz przypominać? :tongue


a w drugim byłym autoryzowanym serwisie ukradli mi części do przeglądu
Z tymi takiej akcji na szczęście nie miałem. Za to postój w polu, bo spod pokrywy filtra lał się olej, zaliczyłem - mieli wtedy autoryzację, była jeszcze końcówka gwarancji.

krowka1978
15-02-2022, 22:06
Teraz czekam na ostatnie elementy układanki, czyli zestaw rozrządu i oryginalne blokady. Klucz do przytrzymania koła napędowego wałka już mam - ważna rzecz, żeby tym kluczem wyrównać siłę przy luzowaniu/dokręcaniu śruby na kole. Bez tego można uszkodzić blokadę wałka. Ogólnie temat nie jest zbyt skomplikowany.

500X
16-02-2022, 10:02
To powodzenia w samodzielnym działaniu ! Chyba bym się nie odważył, ale Fiat, to moje pierwsze auto z paskiem i może strach ma wielkie oczy ��
Czy możesz przybliżyć, jaki koszt blokad ?

krowka1978
16-02-2022, 11:30
Blokada wałka 170zł, blokada wału 230zł (oba oryginały z ASO, cena trochę dziwna do blokady wału, kilka lat temu około 80zł, ale niby poprawna, może z tą blokadą coś więcej jest - będę wiedział, gdy dotrze z kompletem paska).
Kluczyk do napinania około 34zł, zamiennik - oryginał niedostępny.
Można taniej kupić zestawy zamienniki, ale różnie z nimi bywa. Wiadomo, że nie można stosować jednocześnie blokad z różnych zestawów, bo różne kąty mają. Ogólnie tu ciekawy temat, są wzory ruskie, europejskie, chińskie itp :lol: Każde inne.
Na pewno za kilka lat je użyję w 500X, co więcej blokadę wału, czy kluczyka do napinania, użyję do Grande Punto, też w tym roku będę w nim rozrząd robił i regulację zaworów.

Sama robota nie jest jakaś kosmiczna - ważne, żeby nie było możliwości ruszenia wałem, czy wałkiem po zdjęciu paska - jest film w sieci, jak jakiś gość w Mito w MultiAir zdjął pasek z kół (bez blokad), a potem beztrosko kręcił wałkiem i wałem, żeby do blokad dopasować... Trzeba mieć klucze dynamometryczne w zakresie powiedzmy 5Nm-140Nm (w moim przypadku 3 - przez lata uzbierałem) i klucz do przytrzymania koła zębatego wałka - trzeba poluzować śrubę koła (jak dobrze pamiętam coś około 120Nm) i przy okazji nie zerwać blokady wałka, bo będzie zonk. Odkręca się żeby równo pasek po obu stronach koła napędu wałka rozrządu napiąć. Do tego 2 podnośniki (jeden na samochód, drugi do podparcia silnika), kilka kluczy i uszczelniacz do pompy - nie jest na uszczelce.
Ogólnie to po tym co z fachowcami przeszedłem nie mam odwagi im dać auta.

Podsumowując. Więcej czasu zajmują przygotowania do działania niż faktyczny czas wymiany ;-) Nie wliczam czasu na wyschnięcie silikonu na pompie, zanim płynem chłodniczym układ się zaleje.

krowka1978
22-02-2022, 12:46
Graty mam, z blokadą wału nie ma nic ekstra.