Zobacz pełną wersję : Migający przebieg + niedziałająca elektryka
Witajcie!
Od dłuższego czasu w mojej kromce mam bardzo irytujący problem, mianowicie miga mi licznik przebiegu auta i nie martwiło by mnie to gdyby nie dodatkowe objawy takie jak nie działające:
-sterowanie lusterkami
-zamykanie przednich drzwi
-termometr pokazuje "--"
-elektryczne szyby
-tempomat
Dzieje się to losowo co jakiś i na jakiś czas. Jak już działa to wszystko oprócz tempomatu, bo ten ani razu nie zadziałał odkąd pierwszy raz pojawił się ten błąd. Strach otwierać szyby, bo później nie da się ich zamknąć nawet z pilota.
Ostatnio tak mi trzymało dwa miesiące. Elektryk mi trzymał auto 2 dni i mówił, że jakąś wiązkę w drzwiach kierowcy wymienił. Dzisiaj wsiadam do auto przekręcam kluczyk i "jeb" znowu to samo.
Spotkał się ktoś kiedyś z takim błędem?
Dodam, że komputer nie widzi żadnego błędu.
MES i osiowanie prosi powinno pomóc.
Masz problem z sterownikami lub/i instalacja elektryczną...
Licznik miga gdy podczas włączania zasilania ( po przekręceniu kluczyka ) sterownik głowny nie jest w stanie skomunikować się z wszystkimi kasetami po sieci CAN w aucie. W twoim przypadku wszystko wskazuje na uszkodzenie wiązki w drzwiach - wtyczka wchodząca do drzwi od strony kierowcy lub uszkodzony ( zalany ) moduł w drzwiach kierowcy..
Rozebrać, przeczyścić, sprawdzić...
morcmarc
24-07-2021, 17:23
Witam.
Sorry za odkopanie tematu ale spotkało mnie to samo.
Objawiło się to że podczas jazdy zaczął mi przebieg migać i termometr pokazał --- Stało się to po odpaleniu. nie wiem czy przed odpaleniem czy nie bo mam spaloną postojówkę z przodu i check silnika (zaślepiony egr) więc na początku mam litanię komunikatów.
Objawia się to że umarł na drzwiach panel sterowania po stronie kierowcy.
Nie działa centralny zamek na drzwiach - lipa straszna bo olałbym to na razie i ale pod klamką z grota da radę tylko otworzyć. Obecnie cromka robi mi za pojazd dostawczy (prowadzę działalność).
Usterka dość dziwna ponieważ:
1. Pierwsze co zrobiłem to - rozłączyłem złącze między drzwiami a budą (to okrągłe) - i w ruch poszedł contact.
Oczywiście robiłem to na wyłączonym zapłonie i na podłączonym aku więc napięcie w aucie było. Po włączeniu złącza dobiegły 3 bipy - se myśle naprawiłem - lipa - nie działa.
2. Rozebrałem drzwi no i tak jak w stilo - jest płyta do której przykręcony jest mechanizm.
3. Wyciągnąłem moduł kierowcy i otworzyłem go, czyściutki - umyłem go contactem w sprayu i wszystkie złacza.
Nic nie dało.
Sprawdziłem jak działa centralka. Otwarte drzwi kierowcy, moduł podłaczony - nie da się zamknąć z pilota auta. Otwarte drzwi kierowcy, moduł odłączony - auto normalnie się zamyka jakby nigdy nic.
4. Czy wymiana akumulatora mogła zdziałać cuda? Dziwnym zbiegiem okoliczności te cuda zaczęły się dziać 2 dni po wymianie aku.
I tylko z tym bo reszta działa OK. Ładuje wpierw akumulator może to on ale wątpię bo wspomaganie ABS ESP i spółka działa wsio ok.
Mam pytanko jak odkręcić płytę z mechanizmem jak szyba jest podniesiona - wiem że są rewizje okrągłe i w nich należy rozczepiać szybę ale nie mogę tego zrobić bo mam szybę podniesioną.
chciałbym sprawdzić wiązkę a to wymaga zdemontowania płyty bo z tego co pod palcami wyczułem to wiązka jest o coś zaczepiona - udało mi się zdemontować gumę harmonijkę od strony drzwi i chciałem przesunąć kabel jak najwięcej aby sprawdzić czy jakieś kable nie są przetarte (na innym forum wyczytałem że potrafią się przetrzeć i stanowią zwarcie).
edit.
Próbowałem osiować i efekt tego jest taki że przed osiowaniem moduł kierowcy NPG (albo jakoś tak) był removed i osiowanie wywaliło to na dobre. teraz termometru nie mam w ogóle. Centralny działa ale nie zamyka drzwi. Rozumiem że jak już naprawię to będę mógł osiować ponownie?
morcmarc
25-07-2021, 20:27
Naprawione.
Wpierw zainteresowałem się masami. Według elearn masa odpowiedzialna za centralkę i szyby jest na progu. Delikatnie chciałem ściągnąć listwą progową i połamałem ją w drzazgi (masakra). Podoginałem styki we wtyczce i postanowiłem ściągnąć tą gumę (nie wiem czemu ale wczoraj jakoś nie chciała łatwo zejść) A tam? Uwalony najgrubszy przewód - zasilania i dwa przewody (drugi najgrubszy - masa) już naderwane. Dwa te naderwane jeszcze całe zaizolowałem - zasilający plus polutowałem i zaizolowałem. Widzę iż temat wróci prędzej niż myślę. Pod koniec sierpnia będę miał więcej czasu i mam zaplanowane zawieszenie itp itd. W proxi ukazało się ponownie urządzenie więc wyosiowałem i wsio zaczęło działać. Przy okazji poprawiłem masę karoseryjną ponieważ wg pomiarów miałem 0,2 - 0,4V spadku.
40667
W powiększeniu.
40668
malutki1989
26-07-2021, 09:01
Taki standardowy problem :)
Gdybym zajrzał tu wcześniej poradził bym Ci zacząć od tego...
Twardnieje izolacja i pękają przewody- rozwiązanie to raz na rok psiknąć tam sylikonu aby elastomery w przewodach ale i w tej gumie nadal były a wtedy będzie wszystko elastyczne i długo popracuje :cool:
morcmarc
26-07-2021, 20:58
A teraz patent jak zamknąć drzwi bez prundu - w niedziele na to wpadłem do południa (przed naprawą) z boku drzwi są 3 śruby mocujące boczny zamek - w miejscu czwartej jest otwór i tam się przekręca grotem (działa jak tradycyjny bolec w drzwiach) i zamyka drzwi. Otwieranie standardowo pod klamką :) taki protip. Każde drzwi chyba mają ten wihajster :)/
... w miejscu czwartej jest otwór i tam się przekręca grotem (działa jak tradycyjny bolec w drzwiach) i zamyka drzwi.
Jest to nawet opisane w instrukcji, ale kto czyta instrukcję ?, na pewno nie prawdziwy facet.:smile:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.