Zobacz pełną wersję : Croma żony, i moja Insignia
Jako że od zakupu cromy już minęlo 4 miesiące, i zrobione zostało 5 tys km w koło komina.Pogoda pozowliła na zrobienie lepszych fotek żonko wozu.
A to moja padlina zwana potocznie "złomkiem"
Dzisiaj zamówiłem kompletny rozrząd INA, w przyszły weekend wymiana rozrządu i kolektora dolotowego bez klap wirowych.
Croma już po wymianie kolektora, i rozrządu, zupełnie inne auto teraz.
Nie ma problemu rano z odpalaniem, i trzęsawką silnika przez około 10 sekund, i puszczanie swiego bąka, mimo że auto ma dpf.
Dużo lepiej przyspiesza, jednym słowem same plusy usunięcia klap.
Coraz bardziej skłaniam się u siebie na taki zabieg.
I polecam Ci to zrobic,w mojej poprzedniej cromie tez przed FL ale juz z kolektorem plastikowym, po zdemontowaniu kolektora okazało się że jednej z klap brakuje auto miało przejechane ponad 100 tys km.
U kolegi w 159, też po zdemontowaniu kolektora brakowało 3 klap, albo je ktoś zdemontował i jedną zostawił, albo się urwały, tylko gdzie się podziały....
User lisek, też sam zaślepiał, dużo z nim na ten temat rozmawiałem, ale na autokąciku.
Pozwole zacytować jego tekst z autokącika
" Tak więc postanowiłem profilaktycznie zdemontować klapy wirowe, przy okazji wymienić rozrząd, pompę wody oczywiście, koło 2-masowe paska wieloklinowego bo i tak będzie odkręcone a jest trochę guma popękana jak i sam pasek z rolkami i napinaczami... a skoro i tak wszystko będę miał rozbebeszone to i termostat...
Pacjent to moja Croma 1,9 16v 150 KM z 2007 roku z plastykowym kolektorem, więc auto przed liftem, pierwsza rejestracja 2008 przebieg 160 tyś km zdrowy egzemplaż, brak jakichkolwiek objaw choroby
wynik:
Po odkręceniu kolektora co nie było prosta i łatwa sprawą okazało sie że, jednej z czterech klap ( ostatni cylinder ) brak w kolektorze mad.png została tylko ośka... endoskop wskazał, że ta klapa jest wbita w głowicy nad zaworem ssącym... mad.png
Nie wiem czy mam się cieszyć czy rozpaczać... icon_rolleyes.gif PO PROSTU TE KLAPY TO JEST CYKAJĄCA BOMBA"
Croma dzisiaj dostała nowy olej i filtry.
Croma wylądowała na zbieżności, i dostała nowe opony.
A w Insigni pomalowałem felgi na czarno.Zestaw zimowy.
Dzisiaj zamontowałem nową piastę z przodu.Bo stara już dała o sobie znać.
Dzisiaj zmieniłem przednie sprężyny bo lewa postanowiła pęknąć.Zmieniłem jeszcze lewą piastę bo też juz o sobie znać dawała, i teraz w końcu nastała cisza.Jutro auto jedzie na przegląd techniczny, zobaczymy czy dostanie pieczątkę na kolejny rok.
Stemmall
15-11-2018, 09:23
Pokaż tą insignię w tych Felgach, ciekawi mnie jak wygląda.
Jeszcze nie dotarłem do oponiarzą, żeby mi wrzucił opony na felgi, ale jak juz ogarne i założę, to pokaże foty.
No i Croma przegląd zaliczyła bez najmniejszego problemu.
obiecane fotki na zinowkach
Będzie nowa modyfikacja w cromie, a mianowicie będe zakładał spoiler nad tylna szybę pod wersji po FL.
Lotka jest już u lakiernika, i ma być podobno gotowa na tą środę.
Śruby, które wystają z lotki, zostały już ucięte, ponieważ lotka będzie montowana na klej do szyb.
No i lotka zamontowana, od razu lepiej croma wygląda.
Wczoraj Croma dostała nowy intercooler, stary już miał dość.
Jak mi brakuje takiego garażu...
Czy jakieś zmiany zauważyłeś po wymianie?
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Garaż aż tak duży nie jest jakbym chciał:smile: Mimo dpf-u widziałem że po mocnym wdepnięciu gazu, kopci na czarno, wszystkie przewody były ok, dałem nowe opaski a tak kopciła, i postanowiłem sie przyjrzec IC, i to uszkodzenie było widać z dołu. Teraz zero kopcenia i lepiej się zbiera.
No i minęło 8 tys km, i przyszła pora na wymianę oleju.
Croma dostała też nowy pasek PK, przednie wycieraczki firmy valeo.
Na focie syn z latarką w akcji, ubrudzony z oleju:lol:
Co o 8 tys wymiana? A że mnie się śmiali koledzy ze co 10 wymieniam.
Te dzieci, moja dwa bąble są zaraz obok jak wyciągnę jakieś narzędzia. Nie wiem, jakiś czujnik czy coś mają ;)))
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Normalnie robie co 10 tys km, ale akurat robiłem zakupy do opla to do cromy już też wziąłem.Ze mnie też się smieją ,że co 10 tys km, ale moje auto, i wiem co dobre dla niego:cool:
Dzieci, to mają jakiś radar zamontowany:lol:
Kilometry się kręcą, i kolejne części wpadły:
Tarcze i klocki przód, łożyska amortyzatorów przód, pasek pk z rolkami i napinaczem, poducha silnika przód i tył.
Czemu wymieniałem poduchy, jakie miałeś objawy?
Good job
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
@lukq tak wyglądały poduchy.
Tylna aż tak tragiczna nie była, ale zmieniłem obie.
Napisz proszę czy zauważyłeś różnice oo wymianie ?
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Tak, czuć że silnik tak nie "lata", jest sztywniejszy.
Nic dawano nie pisałem.
Croma śmiga, a temp 35 stopni,zobowiązała do wymycia auta.
Widać, że auto zadbane i troskliwych rękach.
Gratuluję.
:bravooo:
Croma robi kolejne kilometry, za to w oplu troche do zrobienia było, bo czeka go trasa do PL i z powrotem, a w trakcie jazdy usłyszałem taki dzwięk, na początku obstawiałem że to tarcza kotwiczna się podgięła i dotyka tarczy hamulcowej, ale zdemontowałem całość, i dalej to samo.No to czarne myśli mechanizm różnicowy, lub skrzynia biegów.Ale wyciągłem półoś z piasty, i okazało się że jednak piasta.Zmienione oczywiście obie strony na SKF-y.Do wymontowania używałem palnika i prasy hydraulicznej 30 tonowej:wink: 10 tonowa nie dała rady.Wpadła jeszcze nowa rura IC, bo lubią pękać, wymieniłem bo udało mi się kupić oryginał w bardzo dobrych pieniądzach, po zdemontowaniu starej, okazało się że nawet nie miała zamiaru pękać.Jeszcze zmienię olej.
Z modyfikacji to wpadły kierunkowskazy ledowe boczne.I auto za tydzień trafi na podniesienie mocy do Cinsoftu.
https://www.youtube.com/watch?v=5eITDkIiQVM
No i dziś wpadł zmieniony Soft.
W serii 166PS i 365Nm, po sofcie 201PS i 410Nm, było 450Nm ale już sprzęgło się uślizgnęło.A że dwumasa się jeszcze nie odzywa, to Marcin zdjął niuty, i jak przyjdzie pora na sprzęgło, to wtedy podniesiemy niuty.
I na koniec taki mały gadżet
Nie chcę krakać, ale wydaje mi się że teraz sprzęgło skończy się dużo szybciej niż myślisz hehe:palacz::dlon::dlon::dlon:
Miłego śmigania :motorek:
Zobaczymy, jak padnie to wymienię, i niutki do góry:food:
Bardzo zdrowa seria. 15Nm w gratisie. Jaki koszt modyfikacji?
Jakoś z tyłu głowy mi siedziało że będzie poniżej 160KM, bo Croma z nalotem 300 tys km, lepiej się "zbiera"
Boch-u co do kosztów, Marcin zawsze ustala indywidualnie.
Boch-u co do kosztów, Marcin zawsze ustala indywidualnie.
Czyli koszt czipatuningu w Cinsofcie to jest loteria z kosztami wynikająca z humoru właściciela? Taki @sdero czy Goodhope mają stały cennik, zależny od skomplikowania sterownika. W przypadku EDC16C39 u pierwszego jest to 550 zł, a u drugiego 900 zł. Rozstrzał spory, ale w jawny dla wszystkich.
W Cromie pojawiło się 300+.Check świeci się z powodu zaślepionego egr.
Auto sprawuje się bardzo dobrze.
Dostało od kolegów z Chin ledy do wnętrza.
I udało mi się kupić skórzane fotele, boczki, tylną kanapę.
Ale jeszcze są w Polsce.
370853708637087370883708937090
Daj linka do żarówek co nie wyrzucają błędu.
Wygląda bardzo ładnie w nocy. W drzwi też wsadzales?
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
https://m.pl.aliexpress.com/item/32805993283.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&spm=a2g0s.9042311.0.0.a1845c0fLVe32d&fbclid=IwAR0NQjtny9306hRA5ubJwtsVNagmvHIkkQjilXMHF haiAq2fH-vN9_-eMXc
W drzwi tez dałem.
Jeszcze powiedz mi czy jak działa ściemnianie, no i wziąłeś White?
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Sciemniają się normalnie.Ja wziąłem zimne białe.
Croma w środku robi się powoli radosna, a nie taka szaro-bura.Wpadł tył, w tygodniu przód i boczki.
To bardzo fajny kolor;) sam mam taki ;)
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Ładny kolor. Trudna była wymiana kanapy?
Matteos bardzo prosta jest wymiana.
Czołem wszystkim.Dawno nic nie wstawiałem.Croma dostała nową głowicę, stara pękła w gnieździe wtrysku, i przy wtryskiwaczu pojawiał się olej, do tego wpadła turbosprężarka, wtryskiwacze.
Robota zrobiona w własnym zakresie, po za planowaniem głowicy.
Oczywiście, tłoki z nagaru wyczyszczone, blok również, brak fotki z zamontowanymi popychaczami zaworowymi.
Auto zrobiło juz 800km na nowej głowicy, także olej został wczoraj wymieniony.
17 listopada 2021, czyli równiutko po 4 latach, rozstaliśmy się z Cromą.Auto nigdy nie zawiodło.W jej miejsce żona dostałą C4 Picasso 1,6hdi( takie chciała)
Oczywiście zaraz po kupnie, zrobiłem kompletny rozrząd, pasek pk, napinacz, rolki, wszystkie oleje, filtry, i tylne amory.
Kupiłem również od razu alufelgi, zmieniłem wnętrze na jasny welur,zrobiłem też detailing lakieru.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.