PDA

Zobacz pełną wersję : kompletne sprzęgło z dwumasą



gurmiki
02-03-2018, 16:12
Sprzęgło od wczoraj wyrcy w niebogłosy na biegu jałowym. Po dodaniu gazu bądź wciśnięciu sprzęgła przestaje. Jadąc na 1 biegu obroty 800 jest słyszalne powyżej 1000 obrotów nic nie słychać. Obstawiam że to łożysko. Wymieniłbym tylko to ale wszyscy mówią prawdopodobnie dwumasa od nowości jest to też wnet siądzie. Więc mam pytanie robota ta sama skrzynie trzeba ściągać więc jaki komplet polecacie i co sądzicie o tym:
https://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-komplet-luk-600005800,0-6-600005800-571538.html

Brałbym bez zastanowienia ale pisze coś takiego: Dodatkowe Elementy oraz Informacje Koło zamachowe dwumasowe bez tarczki regulującej tarcie co to?...i gdzie to można dokupić?

boch
03-03-2018, 22:42
W miarę tani ten zestaw. Do mojego o 300 zł droższy. Co do tarczki regulującej tarcie, szukałem w google cóż to takiego, ale informacji praktycznie 0. Prawdopodobnie w tych naszych kołach dwumasowych taka tarczka nie występuje. Dla pewności można zapytać dział handlowy.

karte32
04-03-2018, 09:54
faktycznie szukałem takiej informacji i nie znalazłem tylko ten lakoniczny opis bez tarczki ale zadzwoń do auto kraka w Krakowie Radzikowskiego sa faktycznie majdani pare razy trafnie podpowiedzieli

gurmiki
05-03-2018, 10:31
Powiem tak pytałem po kilku sklepach i nikt nic nie wie co to jest. Obstawiam że to część widmo :tongue. Propo tego zestawu to różne ceny są. Najtaniej udało mi się znaleźć za 1430 zł (zestaw z linku powyżej LUK 600 0058 00), no i pytając każdy odpowiadał że jest to full komplet i nic nie trzeba już dokupywać więc dzisiaj zakupie.

JoNY 62
06-03-2018, 22:42
a w Doblo z 2007r, wymieniałem dwómasę po 260,000 . Montowany buł LUK. Zamontowałem SACHS i od pierwszego dnia dzwoniło przy gaszeniu. Przejechałem
120 tys. i już siadało . Nie polecam. Żałowałem że nie kupiłem LUK-a . Sumam sumarum sprzedałem moje autko, nie bez żalu bo to fajna maszynka była.

gurmiki
10-03-2018, 19:23
kompletne sprzęgło wymienione...ale do samego końca oznak typowej dwumasy nie było...jedynie oznaki co na początku pisałem...okazało się że dwumasa padła która była od nowości...sprężyna rozleciała się całkowicie...mechanik który to robił stwierdził że czegoś takiego dawno nie widział i nieco zdziwiony że tylko takie oznaki były...sprzęgło zostało także wymienione mimo że nie było za bardzo zużyte...auto inaczej po wymianie pracuje dużo ciszej, pedał sprzęgła w porównaniu co było wcześniej bardzo lekko chodzi nie tak ciężko odkąd auto mam...jedynie co zostało jeszcze do zrobienia to sprawdzić wtyski u szpeca.

gurmiki
11-03-2018, 11:36
Mam jeszcze pytanie do tych co wymieniali dwumase. Powiedzcie czy po wymianie u Was była słyszana dwumasa bardzo cicho ale słyszana na biegu jałowym (takie ciche tyktyk)?

JoNY 62
15-03-2018, 22:34
U mnie nic nie tykało. Za to dzwoniło przy gaszeniu. Na początku tez sprzęgło wciskało się bardzo leciutko , ale po jakimś czasie wróciło do dawnego oporu. Myślę że takie
tykanie nie musi pochodzić z dwómasy.

boch
16-03-2018, 01:36
Mam jeszcze pytanie do tych co wymieniali dwumase. Powiedzcie czy po wymianie u Was była słyszana dwumasa bardzo cicho ale słyszana na biegu jałowym (takie ciche tyktyk)?
Nic nie powinno tykać. Wyjaśnij to z mechanikiem. Dwumas nowy czy regenerowany? Sprawdź również korekty wtryskiwaczy programem diagnostycznym na biegu jałowym.

gurmiki
18-03-2018, 12:57
Nic nie powinno tykać. Wyjaśnij to z mechanikiem. Dwumas nowy czy regenerowany? Sprawdź również korekty wtryskiwaczy programem diagnostycznym na biegu jałowym.

Dwumas i sprzęgło nowy zestaw LUK. W chwili obecnej nic nie tyka przestało po kilku dniach. Korekty sprawdzane na zimnym bardzo dobre natomiast już po przekroczeniu temp 60 - 70 stopni zaczynają wariować. Poruszałem temat w innym poście (http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/czyzby-wtryskiwacze-do-wymiany-39767/). Po wymianie dwumasy wydaje mi się że jest nieco lepiej ale nadal jest źle. Zastanawiam się nad dolaniem Ceramizera (Ceramizer do silników czterosuwowych benzynowych, Diesla, LPG, CNG, BIO (CS) | Dodatki do oleju, silnika, skrzyni biegów, paliwa - Ceramizer.pl (http://www.ceramizer.pl/ceramizer-cs)) oraz do paliwa (Ceramizer - Uszlachetniacz do paliwa (CP) | Dodatki do oleju, silnika, skrzyni biegów, paliwa - Ceramizer.pl (http://www.ceramizer.pl/ceramizer-cp)). Może ktoś stosował i może coś o tym powiedzieć?

a oto aktualne korekty po wymianie dwumasy:
wszystkie parametry: 31458
tylko wtryski wykres: 31459

boch
18-03-2018, 13:20
To ja napiszę to co napisałem w tamtym temacie :) Masz podobny objaw co u mnie, czyli korekta na IV wtryskiwaczu leci mocno na + po przekroczeniu 75 stopni C - z jedną różnicą. U mnie wysoka korekta pojawia się wyłącznie podczas jazdy, u Ciebie występuje również na biegu jałowym. Oddałem auto do lokalnego serwisu diesla, ale usłyszałem, że szukam dziury w d. bo wg nich auto zachowuje się poprawnie, a korekt podczas jazdy się nie sprawdza. Co innego twierdzą tunerzy z grypy Fiat/Alfa. Wg nich korekta na lekko obciążonym silniku w czasie jazdy nie powinna przekraczać +/-1mm3/w. Zwariować można.
U Ciebie wysoka korekta występuje również na biegu jałowym, więc masz dodatkowy bodziec żeby ten wtryskiwacz sprawdzić. Generalnie w dieslach 10 letnich zaleca się sprawdzać wtryskiwacze kompletami, zwłaszcza że naprawa jednego nie sprawi, że poprawnie rozpylać będą pozostałe i na wszystkich korekty się wyrównają. Nie każdy się jednak na to decyduje z racji potencjalnych kosztów...