PDA

Zobacz pełną wersję : Szarpanie gaśnięcie



ArturPalio1999
01-03-2018, 19:50
Witam jestem posiadaczem Fiata Palio Weekend HL 1.6 16V z 1999 roku. Autko ma instalacje gazową. Dzisiaj przytrafił mi się taki problem, autko na wolnych obrotach bardzo trzęsie i jak mu sie daje gazu to bardziej zaczyna go trząść i szarpie , ciężko jest nim jakkolwiek jezdzic, to się dzieje i na PB i na LPG. Gdy jadę na biegu i odpuszcze mu gazu wszystko wraca do normy i pracuje jak dotychczas. Gdy tylko da mu sie gazu nie ma w ogóle mocy i zaczyna się jakby dławić, trząść. Proszę o porady i wskazówki.

Termi91
01-03-2018, 20:26
Hmmm. Skoro to się dzieje w związku z działaniem pedału przyspieszenia to przychylałbym albo ku potencjometrze przepustnicy albo prostszemu rozwiazaniu, mianowicie lewym powietrzem. U mnie było podobnie i nieszczelnosci zewnętrznych nie było, a okazało się że przepuszczała sama przepustnica. Ale standardowo przy takich objawach dla pewności przewody, świece, filtry do sprawdzenia. Tak mi się wydaje. Jak ktoś bardziej obeznany to poprawcie

ArturPalio1999
01-03-2018, 20:48
A gdy odpale i stoi na luzie to i tak trzęsie go jakby chodzil nie na wszystkie gary

Termi91
01-03-2018, 22:00
To może być właśnie sprawa przewodów, świec czy cewek. Jest jeszcze sprawa rozjechanych map ale nie zapędzałbym się aż tak daleko.

adamko3
01-03-2018, 22:01
Wiadomo kiedy były kable i świece wymieniane? Dla mnie to śmierdzi ewidentnie układem zapłonowym. Jeśli dawno nie było nic wymieniane to profilaktycznie wymieniłbym kable, świece, filtr powietrza i paliwa. W silnikach 1.2 częstym problem jest padająca jedna z dwóch cewek zapłonowch, nie wiem jak to jest z 1,6 ale można by omomierzem sprawdzić uzwojenia

ArturPalio1999
02-03-2018, 03:31
I chciałbym jeszcze dodać że to stało się tak nagle i autlo ma tak czasem, że ciężko odpala,długo trzeba kręcić i czasem ma nierówne obroty, a czasem obroty są normalne i odpala też normalnie, parę razy na luzie obroty mu skoczyły nawet do 3 tyś i się tak utrzymywały

adamko3
02-03-2018, 08:31
No to trzeba zdiagnozować układ zapłonowy. Najlepiej byłoby podpiąć się do komputera i odczytać błędy, bo bez tego to możemy sobie gdybać. Zwykle diagnostyka komputerowa kosztuje 100 zł.

Termi91
03-03-2018, 10:37
Z tymi wysokimi obrotami to może być lewe powietrze ale nie musi. Na początku zwykle auto powinno mieć większe obroty ale to chwilę.

ArturPalio1999
05-03-2018, 19:34
Witam ,byłem u mechanika, sprawdził kompresje i okazało się że dwa cylindry nie mają praktycznie wcale kompresji, swiece i kable jak i cewka są wporzadku, czeka mnie remont, wymiana uszczelki os głowicy, uszczelniaczy i przy okazji wymienie też pierścienie

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Prawdopodobnie wypaliła się uszczelka między dwoma cylindrami

adamko3
05-03-2018, 20:03
Ojj...no to nie zazdroszczę