PDA

Zobacz pełną wersję : Kupno Grande Punto



kampek
27-02-2018, 15:22
Cześć,
Ostatnimi czasy rozglądam się za autem przede wszystkim do 10 tys które nie jest powypadkowy (rocznik ok 2006-07). W tej cenie wydaje się najsensowniejsze (no i także najładniejsze) Grande punto. Zastanawiam się nad silnikiem 1.4 (77KM) i czy lubi ono gaz z racji dojazdu do pracy 14km oraz jazdy w pracy średnio ponad 500km miesięcznie dodatkowo 4 razy w miesiącu trasa 200km czyli miesięcznie ok 800km. Zdecydowanie uważam że diesel w tym wieku to studnia bez dna dlatego z automatu sobie go odpuszczam. Z wyposażenia zdecydowanie ciekawi mnie klimatyzacja czy na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę? Jakie są wasze opinie na temat tego samochodu?

krowka1978
27-02-2018, 16:15
1.4 77KM łatwy do zagazowania, prosty, pancerny silnik, ale trzeba dbać (wymiana oleju, regulacja zaworów). Do jazdy po mieście silnik nadaje się, na trasę już gorzej, ale daje radę (przy 100km/h 3100obr), ale rajdówka to nie jest.
Skrzynia - bolączką jest uszczelniacz wybieraka - jak mocniej poci się skrzynia wymienia się.
Z klimy masz do wyboru manualną, albo dwustrefową automatyczną (bezproblemowa, jednak przy 190tyś. trzeba było w moim wymienić wiatrak nawiewu, bo opornica padła - są wątki na forum - w nich jest dlaczego caość, a nie opornicę).
Wyposażenie - długo można pisać. Z 2006/2007 roku masz do wyboru wersje Active (niebieska kropka), Dynamic (srebrna kropka), Emotion (czarna Kropka) i Sport (czerwona kropka). Personalizacja była spora, więc musisz wiedzieć czego chcesz. Emotion i Sport mają inne profile siedzeń + inne dodatki, które nie są dostępne w niższych wersjach (np. podświetlenie pod drzwiami, dodatkowe wygłuszenie, lampka nad tylną kanapą).
Przy 150tyś. km warto zainteresować się zawieszeniem (amortyzatory, sprężyny, odboje, osłony).
Ważną sprawą jest osłona pod silnikiem+osłona skrzyni, zaklejone otwory do żarówek w nadkolach przednich.
Bolączką są spryskiwacze, ale idzie z tym żyć.

Swojego mam od nowego, więc wiem co mam - jestem zadowolony. Używki są w różnym stanie, często tragicznym.
Alternator - z powodu spływającej na niego wody z podszybia pęka po latach. Wprowadzono później wygięty odpływ.

kampek
28-02-2018, 08:47
Dziękuję za tak szczegółową odpowiedź. Samochód będzie wykorzystywany głównie do miasta szacuje ok 70/30. Zakładam że i nad morze(600km) we 2 da się pojechać w miarę komfortowo? Niestety przy tym wieku ciężko będzie o realne 190 tyś km a wydaje mi się że 2tys złotych na naprawy po kupnie powinny starczyć (chce kupić gotowy do jazdy ale niestety różnie z tym bywa) nie licząc kosztów takich jak rejestracja przegląd? mógłbyś szerzej opisać profile foteli bo trochę czytałem na temat punto ale na to nie zwróciłem uwagi.
Co do alternatora czy istnieje możliwość zamontowania samemu wygiętego odpływu?

krowka1978
28-02-2018, 10:40
Zakładam że i nad morze(600km) we 2 da się pojechać w miarę komfortowo?
Spokojnie da radę :wink:



mógłbyś szerzej opisać profile foteli bo trochę czytałem na temat punto ale na to nie zwróciłem uwagi.
Inaczej trzymają, wygodniejsze , trzeba po prostu porównać w dwóch autach, żeby poczuć.



Co do alternatora czy istnieje możliwość zamontowania samemu wygiętego odpływu?
Tak, w ASO za nieduże pieniądze można kupić. Aby wymienić trzeba ściągnąć podszybie, czyli w tym również ramiona wycieraczek.



Niestety przy tym wieku ciężko będzie o realne 190 tyś km
Mój ma 194tyś. km z kawałkiem - oryginał, od 2km urosło :wink:

Co do usterek, to jeszcze przewody w przelotkach drzwi kierowcy i klapy bagażnika niestety pękają. Wystarczy polutować, zabezpieczyć i jest ok.

kampek
28-02-2018, 15:09
Mój ma 194tyś. km z kawałkiem - oryginał, od 2km urosło

Co do usterek, to jeszcze przewody w przelotkach drzwi kierowcy i klapy bagażnika niestety pękają. Wystarczy polutować, zabezpieczyć i jest ok.

Czyli usterki upierdliwe ale mało kosztowne jeśli chodzi o całe Grande?

krowka1978
28-02-2018, 15:33
Raczej tak, jeśli chodzi o 1.4 8V.

malutki1989
28-02-2018, 15:58
Jeszcze jedną znaną bolączką w Kropku są bardzo ciężko otwierające się tylne drzwi - chodzi o klamkę zewnętrzną, ale i na to są już bardzo dobrze znane sposoby :)

Abramsik
07-03-2018, 12:21
... Ważną sprawą jest osłona pod silnikiem+osłona skrzyni, ...
Witam, mam pytanie związane właśnie osłona silnika. Jestem na etapie zakupu GP w roli samochodu typowo do miasta. Wybór padł na 1,2 ale przy oglądaniu kilku egzemplarzy zwróciłem uwagę na fakt, że w benzynach (w przeciwieństwie do wersji z silnikami diesla) są tylko osłony boczne. Brak natomiast dolnych osłon. Spotkałem się z opinią, że jest to fabryczne rozwiązanie, podyktowane kwestią łatwiejszego wychładzania silnika (i wpływem wysokiej temp. na szybszą degradacje oleju) szczególnie przy wysokich letnich temperaturach (a nie przesadnymi oszczędnościami). I tu pytanie. Zakładaliście Koledzy te osłony, a jeśli tak to czy zaobserwowaliście jakieś negatywne objawy. Ja osobiście jak GP już do mnie dotrze zamierzam taką dolną osłonę zamontować. Wybór padnie na jakieś zamienniki. Czy polecacie jakiś producentów np. Rezaw Plast ?

krowka1978
07-03-2018, 12:46
Zacytowałeś moją wypowiedź, więc powtórzę się. Z bocznych osłon jest tylko prawa, trzeba dokupić lewą (od strony skrzyni).
Najlepiej pasuje oryginał, miałem zakładaną w ASO przed odbiorem auta - od nowości przejechała 195tyś. km. Są tylko plusy. Dolna osłona jest jedna.

Abramsik
08-03-2018, 15:40
Dzięki Kolego za info. W pakiet startowy po kupnie już wpisałem montaż kpl. osłon.

bnbn1
15-03-2018, 01:32
Alternator - z powodu spływającej na niego wody z podszybia pęka po latach. Wprowadzono później wygięty odpływ.


pytanie w którą stone masz wygięty odpływ w prawo czy w lewo (stojąc przodem do auta) ? u mnie jest w prawo czyli w strone alternatora.... może trzeba zamienić ??

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.




Tak, w ASO za nieduże pieniądze można kupić. Aby wymienić trzeba ściągnąć podszybie, czyli w tym również ramiona wycieraczek.

.

nie wiem jak w grande, ale w evo nic nie trzeba rozbierac to da sie założyc od spodu :-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Zacytowałeś moją wypowiedź, więc powtórzę się. Z bocznych osłon jest tylko prawa, trzeba dokupić lewą (od strony skrzyni).
Najlepiej pasuje oryginał, miałem zakładaną w ASO przed odbiorem auta - od nowości przejechała 195tyś. km. Są tylko plusy. Dolna osłona jest jedna.


osłony montowano w silnikach z miską aluminiową (moze bardziej podatna na kamienie + oraz agresywne kwaśne srodowisko) przy stalowych miskach tego nie montowano. dlatego diesle mają osłony. np w innych samochodach grupy fiata gdy jest miska alu jest tak samo, np 1.4 T-JET ma osłone.

krowka1978
15-03-2018, 09:01
pytanie w którą stone masz wygięty odpływ w prawo czy w lewo (stojąc przodem do auta) ? u mnie jest w prawo czyli w strone alternatora.... może trzeba zamienić ??
Ustawiłem w stronę podłużnicy.



nie wiem jak w grande, ale w evo nic nie trzeba rozbierac to da sie założyc od spodu :-)
Można też od dołu, montowałem od góry przy okazji wymiany amortyzatorów. Od góry łatwiej założyć, demontaż podszybia skomplikowany nie jest :wink:

bnbn1
16-03-2018, 01:32
Ustawiłem w stronę podłużnicy.



Można też od dołu, montowałem od góry przy okazji wymiany amortyzatorów. Od góry łatwiej założyć, demontaż podszybia skomplikowany nie jest :wink:

no własnei u mnie fabrycznie w strone alternatora.... sie zastanawiam co gorsze, woda w stone alternaora czy woda w strone podłuznicy (mozliwa ruda) .... chyba przedłuze i będzi po problemie :-)
od dołu to się łatwo zakłada bo standardowo raz na rok trzeba wyczyścić z całego syfu aby w ogóle woda odpływała :)