PDA

Zobacz pełną wersję : A jednak...koniec diesla coraz bliżej.....



jaroslawrak
27-02-2018, 00:39
Fiat jako kolejna firma rezygnuje z silników diesla w samochodach osobowych:

https://moto.wp.pl/fiat-wycofuje-sie-z-diesli-w-samochodach-osobowych-nie-bedzie-ich-od-2022-roku-6224473063344257a

kartonik
27-02-2018, 00:54
Ok, tylko niech na to miejsce stworzą jakieś benzyny z rozsądną mocą i spalaniem. Sam T-jet to za mało, młody nie jest i zaczyna odstawać od konkurencji.

jaroslawrak
27-02-2018, 00:57
Było jakiś czas temu info,że zainwestują w Tychach w produkcję nowoczesnych silników benzynowych 1,0 i 1,3l.

krowka1978
27-02-2018, 02:08
Ok, tylko niech na to miejsce stworzą jakieś benzyny z rozsądną mocą i spalaniem. Sam T-jet to za mało, młody nie jest i zaczyna odstawać od konkurencji.

Przecież jest MultiAir, pali mniej od T-Jet'a, ładnie się zbiera itd.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Było jakiś czas temu info,że zainwestują w Tychach w produkcję nowoczesnych silników benzynowych 1,0 i 1,3l.

Tego się obawiałem :roll: Jeśli tak będzie, to czeka przesiadka na elektryka...

FiatPrime
27-02-2018, 04:02
Czyli professional zostanie. Bo wyraźnie zaznaczone iż osobowe. Swoją drogą ciekawe czy chodzi stricte of Fiata czy całą grupę. Jeśli o Fiata to faktycznie mało osób bierze diesla - dopłata jest astronomiczna.

Ciekawe co zrobią z Jeepem. Jeśli chodzi o Grand Cherokee to 70% sprzedaży w europie to właśnie CRD. Też podczepią z pod osobowe? :P Czekamy do września.

kartonik
27-02-2018, 09:31
Przecież jest MultiAir, pali mniej od T-Jet'a, ładnie się zbiera itd.



To i tak jednak trochę mało. Konkurencja ma o wiele więcej silników TB o rożnych mocach i pojemnościach.

marx30
27-02-2018, 09:44
Było jakiś czas temu info,że zainwestują w Tychach w produkcję nowoczesnych silników benzynowych 1,0 i 1,3l.
tu coś o nich: turbo też ma być
https://www.allpar.com/mopar/fours/GSE.html
https://motorchase.com/en/2016/09/fiat-presents-the-new-firefly-gse-engines-in-brazil/

FiatPrime
27-02-2018, 10:27
Szkoda, że nie napisali nic o metodzie podawania paliwa. Fajnie się jeździ autami turbo z di.

marx30
27-02-2018, 10:41
Szkoda, że nie napisali nic o metodzie podawania paliwa. Fajnie się jeździ autami turbo z di.
Gdzieś jest zdanie o wtrysku bezposrednim (pokazane jest na rysunku) a na zdjęciu wtryskiwacze zwykłe- ale coś o etanolu pisze bo na rynku brazyliskim popularne więc może jakiś bifuel. Konstrukcja modułowa czyli graty typu tłoki itp mają pasować do wersji 3 i 4 cyl. I że idealna pojemność na cylinder to ok. 333 cm3. Elektryczna dodatkowa pompa wody, podstawowa pompa wody i pompa oleju o zmiennej wydajnosci, zmienne fazy, inteligentny alternator, stopień sprężania 13,2. Wolnossaki -2 zawory na cylinder,turbo -4 zawory aluminiowy blok i głowica z integrowanym kolektorem. Rozrząd na łańcuchu, projektowany czas pracy dla rozrządu 200 tys. Blok typu open deck co mi się najbardziej niepodoba ale to pewnie takie obawy jak ludzi ze średniowiecza przed elektrycznością. Ale tu razem z pogonią za parametrami jest pogoń za oszczędnościami. Wiadomo że blok od T-jeta (bo chyba jest closed deck) dużo więcej zniesie ale też jest dużo droższy i bardziej skomplikowany w produkcji

krowka1978
27-02-2018, 11:13
To i tak jednak trochę mało. Konkurencja ma o wiele więcej silników TB o rożnych mocach i pojemnościach.

Ile mają z liczbą cylindrów większą/równą 4?Trzycylindrowca kijem nie dotknę.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Swoją drogą ciekawe czy chodzi stricte of Fiata czy całą grupę.
Całą grupę.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Rozrząd na łańcuchu
Dla mnie takie silniki odpadają. Uznaję tylko pasek.

marx30
27-02-2018, 11:16
Ile mają z liczbą cylindrów większą/równą 4?Trzycylindrowca kijem nie dotknę.

W zimę mają zalety

krowka1978
27-02-2018, 11:20
Po obcowaniu z trzema cylindrami - nigdy więcej - lepiej pracował z dwoma w maluchu. Żadnych zalet trzech nie dostrzegałem, choćbym chciał.

Na rysunkach widać zewnętrzny egr :powieszony:

marx30
27-02-2018, 11:31
Żadnych zalet trzech nie dostrzegałem, choćbym chciał.

W zime po odpaleniu otrzepuje auto ze śniegu

FiatPrime
27-02-2018, 12:09
1.0 MPI w Fabii/Citygo bardzo przyzwoicie chodzi. A to zwykle Mpi. 1,2 PSA tyz ładnie.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

marx30
27-02-2018, 13:49
Dla mnie brzmiało jak pralka (PSA)(Ale w sumie jak pamiętam czterocylindrowe 1,1 w Saxo też), jechało przeciętnie ale że nie moje auto to nie szarżowałem. . Za niedługo czterocylindrowe będą tak samo rzadkie jak dzisiaj szóstki a auta szybciej będzie się złomować i tyle. Biznes będzie sie kręcił. Podczas swojego życia może wyemituje pare ton CO2 mniej a kilka razy więcej produkcja nowego. A możnaby przecież je serwisowalne robić jeśli już trzeba.

dam9an
27-02-2018, 20:36
Przecież jest MultiAir, pali mniej od T-Jet'a, ładnie się zbiera itd.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



Tego się obawiałem :roll: Jeśli tak będzie, to czeka przesiadka na elektryka...

Elektryki na dzień dzisiejszy to wielkie g....
Dopóki firmy nie opracują nowych urządzeń do przechowywania prądu, które będą mogły być wdrożone w rozsądnych pieniądzach zamiast obecnych akumulatorów elektryki nie mają szans na zawojowanie rynku. Już nie chcę wspominać, że energii też nam brakuje i gdyby tak nagle kilka milionów aut miało korzystać z sieci w naszym pieknym kraju mogłoby nie być kolorowo.
ja jestem optymistą. Może wreszcie to cholerne lewactwo zostanie odsunięte od władzy i powróci normalność? :)

marx30
27-02-2018, 22:47
A co ta normalnosc przez kilkanascie ostatnich lat zrobila w kwestii zwiekszenia podazy energii. Bo to ze postawili blok w opolu i kozienicach to troche malo.