PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo "Sport"



dramez
21-02-2018, 11:48
https://autokult.pl/30861,fiat-szykuje-nowa-wersje-tipo-auto-ma-zadebiutowac-w-genewie

Czyli jednak będzie coś extra. Pytanie czy pod logiem Fiata czy Abartha? Stawiam na tą drugą sub-marke.

FiatPrime
21-02-2018, 11:53
Może w ramach ekstra zrobią wygodny fotel :P

dramez
21-02-2018, 12:01
Może w ramach ekstra zrobią wygodny fotel :P

Te w wersji S-Design są na prawdę okej. Takie przyjemnie twarde.

krowka1978
21-02-2018, 12:02
https://autokult.pl/30861,fiat-szykuje-nowa-wersje-tipo-auto-ma-zadebiutowac-w-genewie

Czyli jednak będzie coś extra. Pytanie czy pod logiem Fiata czy Abartha? Stawiam na tą drugą sub-marke.

Może będzie tak jak z Renegade, jest wersja SPORT - pod maską 1.6 E-Torq, wyposażenie golas :lol: Taki żarcik ;-)

marx30
21-02-2018, 12:08
No cóż moga zrobić. Wsadzą albo T-jeta 150 lub Multiaira 170. Bardziej mnie interesuje warstwa wizualna kredensu.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Takie przyjemnie twarde.
Jak dla mnie to chyba w tym problem i w nadmiernym podniesieniu i wyprofilowaniu przedniej części. Paraliżu lewej nogi można dostać. Ale nie znalazłem ideału poza moim starym siedziskiem w mito ale chyba nie podejdzie.
Zdaje się że S-design poza samym obiciem to się nie różnią od zwykłych w sensie konstrukcji fotela??

FiatPrime
21-02-2018, 12:08
I tak będzie składany w Turcji z syfem pod maską:D

dramez
21-02-2018, 12:38
No cóż moga zrobić. Wsadzą albo T-jeta 150 lub Multiaira 170. Bardziej mnie interesuje warstwa wizualna kredensu.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Jak dla mnie to chyba w tym problem i w nadmiernym podniesieniu i wyprofilowaniu przedniej części. Paraliżu lewej nogi można dostać. Ale nie znalazłem ideału poza moim starym siedziskiem w mito ale chyba nie podejdzie.
Zdaje się że S-design poza samym obiciem to się nie różnią od zwykłych w sensie konstrukcji fotela??

To T-Jet w wersji 150 nadal jest oferowany? Ja bym stawiał na MultiAir bardziej.

Co do siedzeń wygląda na to że konstrukcja fotela ta sama co w lounge, no i właśnie nie wiem na ile placebo ale przymierzając się wcześniej do lounge i S-Design lepsza robotę moim zdaniem robia fotele w tej drugiej wersji.

Przy bardziej sportowej wersji i usztywnieniu zawieszenia przydały by się za to fotele z lepszym bocznym trzymaniem. Te w standardzie do oferowanej mocy wystarczają ale do czegoś mocniejszego mogą być niewystarczające.

krowka1978
21-02-2018, 12:46
Ja bym stawiał na MultiAir bardziej.

Kto to wtedy kupi? :tongue

marx30
21-02-2018, 12:49
Nie widziałem nigdzie teraz T-jeta 150 też obstawiam multiaira jak w julce ale kto wie . Odnośnie wersji - wszystko czemuś służy. wspomniany T-jet 150 w dolnym zakresie w bravo ma mniejszy moment niż 120 i służy własnie tzw. "sportowej" jeździe i kreceniu pod czerwone pole a nie toczeniu się 120 kmh do Władysławowa na urlop. To samo z siedzeniami - dwa dni temu siedziałem w mustangu -fajnie trzymają na boki człowiek jest "otulony" siedzeniem ale wygramolic się z tego (np. kilkanaście razy dziennie) mimo dużych drzwi nie jest łatwo.

siwymw
21-02-2018, 13:22
Może będzie tak jak z Renegade, jest wersja SPORT - pod maską 1.6 E-Torq, wyposażenie golas Taki żarcik
Bo to jest wersja sportowa, czytaj maksymalnie odchudzona, aby zbić wagę, przecież w sporcie liczy się każdy kilogram :)

TipoSedan
21-02-2018, 13:28
No cóż moga zrobić. Wsadzą albo T-jeta 150 lub Multiaira 170. Bardziej mnie interesuje warstwa wizualna kredensu.

Ew ten 240KM z Giulietty.

dramez
21-02-2018, 13:31
Ew ten 240KM z Giulietty.

Wtedy wróćmy do pytania Krówki... Kto to kupi? :-). MA 170 to raczej maks na co można liczyć.

giannini
21-02-2018, 13:53
Jeżeli będzie miało coś wspólnego z Abarth-em , to myślę , że wsadzą max 145M , lub 160KM z 500. To będzie takie 30% +.

ŻuczekM
21-02-2018, 15:45
W końcu super wiadomość! Abarth się Tipo nie dotknie, dostali nauczkę po Grande i nie będę się już dotykać zwykłych modeli. I bardzo dobrze , bo w tej klasie trzeba by włożyć większy silnik i cena by poszybowała, znów Abarth tej wielkości z 1,4 o mocy 150-160 KM to byłby wstyd.
Obstawiam, że będzie to Tipo S o mocy 140-160 KM, wygląd bardzo podobny do s-design, środek też podobny plus kilka małych smaczków. Jest duża szansa, że podobnie jak w Bravo Sport dołożą sportowy tryb jazdy, niższy zawias i twardszy układ kierowniczy. Jak czegoś nie popsują i będzie go można kupić w kombi to pewnie w końcu sobie sprawię Tipo :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bahamut24
26-02-2018, 12:24
Takie body moze miec
https://youtu.be/WvbtOeAiX1g

marx30
26-02-2018, 12:29
Eee to jakaś turecka przeróbka która ktoś se Abarth nazwał

kartonik
26-02-2018, 14:46
Normalnie wiejski tuning :tongue

bahamut24
26-02-2018, 17:07
Normalnie to nie odrozniasz wiejskiego tuningu od dobrze zrobionego auta na tor

https://youtu.be/3e87Jry-9aQ

kartonik
26-02-2018, 18:04
Jednak zostanę przy swoim zdaniu.

dam9an
26-02-2018, 19:11
Jednak zostanę przy swoim zdaniu.

Kwestia czy kolega zna się na sporcie :P?
Ogólnie mogliby dołozyć mocy w dieslu.
I znajdą się są osoby które to kupią :)

Qvadrat
26-02-2018, 22:16
Tak, 3 na 100

TipoSedan
26-02-2018, 23:17
Mi sie to podoba, tylko by sie jeszcze przydały naklejki mocy: https://www.youtube.com/watch?v=NkqVdJlo5qs

FiatPrime
26-02-2018, 23:29
Normalnie to nie odrozniasz wiejskiego tuningu od dobrze zrobionego auta na tor

https://youtu.be/3e87Jry-9aQ

Ta. "Rally Race Car". Z napędem na przód. Zostawioną fabryczną deską (nie zmatowiona lub oklejona, szybka ochronna od której w 6 sekundzie odbija się światło słoneczne w ryj kierowcy, od tak sobie zostawiony klimatronik/radio - skoro tego nie chciało się im nawet wyciągnąć - to cały osprzęt też zostawili pod maską) - zbędne kg. 0:20 sekunda - nawet schowek zostawili i to piano black odbijające UV w twarz kierowcy.

Tu masz https://www.youtube.com/watch?v=B6cCTBM7ZgY 2minuta 20sek auto przygotowane do rally i zabaw na torze. Zupełne przeciwieństwo tego "torowego" wynalazku. Tamto wygląda, to służy do zabawy :P



Mi sie to podoba, tylko by sie jeszcze przydały naklejki mocy: https://www.youtube.com/watch?v=NkqVdJlo5qs

O FUCK! :DDD

@edit: https://www.youtube.com/watch?v=3e87Jry-9aQ&feature=youtu.be - w ogóle w 35 sekundzie patrzcie na ptaki jak przyśpieszyli nagranie, żeby było, że Taczunia zapierpapier:D 44 sekunda. Auto mija kamerę - dźwięk podstawiony, stały, nawet nie przyciszyli, żeby udawać, że to dźwięk tego silnika:D Więcej mi się nie chce tego wyśmiewać :)

I na moto sporcie znam się 3/100. Ale ta deska to mnie rozpierdzieliła. Body kosztowało pewnie z 20-30 tyś. A jak deskę ściągali do klatki (o ile ściągali, bo nie jestem w stanie sobie wyobrazić) to nie wyFlokowali jej i nie zdemontowali zbędnego sprzętu :D

TipoSedan
01-03-2018, 13:45
https://www.youtube.com/watch?v=OAmTy8bwsdA
https://www.youtube.com/watch?v=yEj4b8JOMcc
niezle cudują, ciekawe czy silniki tez przekladaja bo tipo ladnie wyglada ale potem ktoś patrzy w net co to za cudo jechalo i widzi najmocniejszy silnik 120 koni

bibi
02-03-2018, 17:26
Zderzaki,progi,spojlery,dyfuzory :) skąd to mają jak w sieci nic nie można znaleźć ;)

bahamut24
02-03-2018, 19:02
Home made moze :D

giannini
02-03-2018, 20:26
Zderzaki,progi,spojlery,dyfuzory :) skąd to mają jak w sieci nic nie można znaleźć ;)
Coś tam jest. Do Twojego białego jak znalazł.
https://www.ebay.pl/itm/Fiat-Tipo-ab-2015-Limo-Bodykit-Diffusor-Seiten-Vorne-Hinten-Satz-Tuning-5tlg/202222308494?hash=item2f15638c8e:g:PVgAAOSw8edZdz~ q

ZAFFERANO
04-03-2018, 14:40
Rozmawiałem z człowiekiem z FCA który powiedział że na 100% nie będzie to pod egidą Abartha i że raczej będzie to 1,4 turbo 140 KM :)

IT_spec
04-03-2018, 15:30
Mogli by dać 1.75 TB

ŻuczekM
04-03-2018, 17:17
140KM to trochę mało, Tipo 1gen. więcej miało w najmocniejszej wersji. Dla Fiata taka wersja by była pewnie najłatwiejsza do wprowadzenia bo silnik przejęła by z 500X i po kłopocie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

tomek4832
06-03-2018, 15:46
Marka Fiat na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2018. - Informacje prasowe - Biuro Prasowe FCA Poland (http://www.fiatpress.pl/press/article/marka-fiat-na-miedzynarodowym-salonie-samochodowym-genewa-2018)

No to już znane są szczegóły:

"Pod maską samochodu prezentowanego na stoisku znajduje się silnik turbo diesel 1.6 Multijet 120 KM z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem DCT, dostarczający moc 120 KM (88 kW) przy 3750 obr./min z maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm przy 1750 obr./min., zapewniający nadzwyczajny elastyczny rozkład mocy, szybką reakcję na manewry kierownicą i dużą zrywność."

Czyli uwaga, premiera S-Design :D

marx30
08-03-2018, 08:07
"I am not killing Fiat. I think it has phenomenal prospects in Latin America. But in Europe it has a less relevant role because its emphasis will be on the 500 family and Panda. Those will be the mainstays of the brand in Europe and the ones we will continue to develop.
"I am less enamoured with the Tipo sector of the market because of the competitiveness we encounter. We need to be careful we don't deploy large amounts of capital to chase an overcrowded market." - powiedział pan Marchionne. Czyli na jakiś specjalny rozwój Tipo jest mało prawdopodobny.

I w ogóle dużo mówił m.in. to że Fiata w europie czeka chyba podobny los jak Lancię bo za tłoczno za duża konkurencja (czytaj na Fiacie za mało pewnie zarabiają bo to samo ze znczkiem np. Alfy i cena +20%. A fiata (Cronosa, Argo itp) to se będzie można pewnie z Argentyny co najwyżej sprowadzić jak ktoś ma taki kaprys. Może Tipo to ostatnie fiaty w semencie C w Europie - modele kolekcjonerskie ;-).

bahamut24
08-03-2018, 09:19
Umoczyli z ta cala rodzina 500 i przez tyle czasu nic nowego nie bylo (do premiery tipo) to teraz beczą ze nie ma miejsca dla nich na rynku.

marx30
09-03-2018, 07:41
A tu z grubsza po naszemu:
https://autokult.pl/30955,chlodna-kalkulacja-sergio-marchionne-o-inwestorach-dieslach-i-przyszlosci-fiata
Wg szacunków za parę lat 40% aut to będą suvy. Co w tych autach jest takiego universalnego że taki popyt? Czy wykreowana moda bo wg mnie auta mniej uniwersalne niż kompakty.

bahamut24
09-03-2018, 08:36
Mylisz pojecia. Suv jest wiekszy od kompaktu. Np outlander albo land rover. Te autka co sie mowi na nie suv to crossovery czyli kompakt troche wyzej nad ziemia.
No i moda wziela gore.

marx30
09-03-2018, 08:52
Mylisz pojecia. Suv jest wiekszy od kompaktu. Np outlander albo land rover. Te autka co sie mowi na nie suv to crossovery czyli kompakt troche wyzej nad ziemia.
No to dziennikarze troche mylą no ale niech będzie że określenie Utility Vehicles obejmuje crossovery. Już to kiedys pisałem ale jak to jest że drogi są coraz lepsze a auta zawieszone coraz wyżej i oprócz tej jednej zalety że są w stanie pokonać wysoki krawęźnik (bo o jeździe w terenie a nawet zwykłym śniegu nie ma mowy z napędem na jedna oś) mają szerg wad: od aerodynamiki/hałasu, poprzez ciężar, trakcję, na kosztach utrzymania kończąc. Nie kłócę się, ale niech mi ktoś wyjaśni ten fenomen. Czy to znowu psychologia tłumu i "must have" każdego kto kupuje auto?

dam9an
09-03-2018, 09:53
No to dziennikarze troche mylą no ale niech będzie że określenie Utility Vehicles obejmuje crossovery. Już to kiedys pisałem ale jak to jest że drogi są coraz lepsze a auta zawieszone coraz wyżej i oprócz tej jednej zalety że są w stanie pokonać wysoki krawęźnik (bo o jeździe w terenie a nawet zwykłym śniegu nie ma mowy z napędem na jedna oś) mają szerg wad: od aerodynamiki/hałasu, poprzez ciężar, trakcję, na kosztach utrzymania kończąc. Nie kłócę się, ale niech mi ktoś wyjaśni ten fenomen. Czy to znowu psychologia tłumu i "must have" każdego kto kupuje auto?
Też tego nie pojmuje. Niestety wiele osób czuje się pewniej kiedy siedzi wysoko niczym w ciężarówce. Nikt nie zwraca uwagi na środek ciężkości itp. Motoryzacyjni ignoranci. Totalny bezsens. Nawet jak popatrzysz na auta kompakt i ich usportowione wersje wszystkie są znacznie wyższe niż kiedyś.

FiatPrime
09-03-2018, 10:36
Nie pojmujecie, bo nie jeździliście takim samochodem. Ma więcej zalet niż wad.

marx30
09-03-2018, 10:48
Kilka razy jako pasażer i raz na jeździe próbnej (renegade) - bliski zakupu. Ale zniechęcił mnie ten filmik z hamowaniem gdzie podnosi się tylna oś (ciekawe czy jest w tym odosobniony).
No i właśnie próbuję dociec (bez złośliwości żadnej) jakie są te zalety że jest taki masowy wysyp kosztem kompaktów.
I daleko mi do managera jakim pewnie jest marchionne ale to własnie segment suvo-crossoverów jest zajebiście zatłoczony - co tydzień nowa premiera. Znaczek Jeep ma swoją magię ale bez przesady że pokona tylu rywali

FiatPrime
09-03-2018, 11:08
Bo wyparły minivany. I mają zazwyczaj zalety większości EUROPEJSKICH minivanów plus dużo bardziej wybaczające zawieszenie. Do jazdy miejskiej/około miejskiej sprawdza się po prostu lepiej niż kompakt. Sam rozpatrywałem Dustera czy ASX'a.

tomekbud
09-03-2018, 11:11
Ma więcej zalet niż wad

To czemu taksiarze nie jezdza suwami?
Przecież nie od dziś wiadomo, że oni najbardziej znaja sie na samochodach:)

kjk
09-03-2018, 11:14
Nie pojmujecie, bo nie jeździliście takim samochodem. Ma więcej zalet niż wad.
Ciągle startujesz z tym samym argumentem (o d. i g.). Jeździłem np. Captivą, Equinoxem (ten był w sumie najfajniejszy, choć tańszy od Volvo), XC60 (podobno to "premium" ;D), Sorrento (każdym >1kkm za kierownicą, więc był czas żeby się przyzwyczaić) i te samochody jakoś do mnie nie trafiają. Jak ktoś ma duży brzuch, to łatwiej się wrzuca graty do bagażnika, bo jest wyżej, i tyle. Zdecydowanie lepiej jeździ mi się "płaszczakiem". A w Sorrento to już w ogóle czułem się jak na takiej starej kanapie ze sprężynami w środku. :mrgreen: SUVy/crossovery to w 90% moda i marketing, który wmawia ludziom, że tego właśnie potrzebują do życia.

FiatPrime
09-03-2018, 11:37
To czemu taksiarze nie jezdza suwami?
Oczywiście, że jeżdżą. 35% rynku zachodniego to sprzedaż crossoverów/małych suv. Zaczyna doganiać VAN'y. Tylko przeciętnego Polskiego taksiarza nie stać na takie auto z racji tego, że mamy inne zarobki. W 3mieście/Warszawie/Krk sporo się zaczyna pojawiać z rynku wtórnego. Też bym takim jeździł i następny zapewne taki będzie.


Captivą, Equinoxem, XC60, Sorrento
I co to ma do wysypu crossoverów i małych SUV? Sorento I i II to auta na ramie tak samo jak discovery/frontera/patrol. Oczywiście, że generują inny "komfort" i odczucia z jazdy. Captiva to był niewypał. Equinox nie miałem styczności. Nie mniej wszystko auta duże i inny "segment".

Ostatnie 5 lat crossoverów/małych SUV w porównaniu do kompaktu. Podchodzę do auta z zakupami i:
1) łatwiej załadować do bagażnika (doceniają też kobiety)
2) w razie w mam płaską podłogę po złożeniu siedzeń
3) duży otwór bagażnika pomaga z wózkiem/zakupami/innymi gabarytami
4) łatwiej dzieciaki wsadzić do tyłu (bo fotele wyżej i nie trzeba się schylać) - kobiety też doceniają
5) chcę wsiadać do auta i mam fotel na poziomie d... jedni powiedzą, że lenistwo i wielki brzuch. Wielkiego brzucha nie mam ale wsiadam i wysiadam naście razy i jest WYGODNIEJ
6) siedzę w aucie i mam sporo lepszą widoczność wokół.
7) zupełnie inne odczucie przestrzeni - siedzimy wyżej, mamy miejsce nad głową, zazwyczaj większe okna.
8) większość aut dobrze sprzedających się w EU i krajach "rozwijających się" ma proste zawieszenie, spore prześwity, spore skoki zawieszenia, są proste, trwałe i tanie w serwisie. Odpada spory problem w dużych miastach z krawężnikami, dziurami, progami zwalniającymi.
9) łatwiej o napęd 4x4 bez kompromisu związanego z jakimś tunelem środkowym lub zmniejszeniem prześwitu
10) ze względu na kształty klocka i wysoką pozycję łatwiej operuje się autem w ciasnych przestrzeniach/między słupkami

Tak na szybko. Warunki jezdne tak samo jak w tych tanich kompaktach. Do 70 jako tako - potem różnie. Na trasę komfort średni, na górskie serpentyny się nie nadaje.

Dlatego crossovery i małe SUV'y są tak lubiane względem kompaktów.

kjk
09-03-2018, 11:48
Captiva to był niewypał.
Być może, ale tuż przed wyjściem Cheviego z Europy, Polacy dostali totalnego świra na punkcie tego samochodu. Sorrento jest cokolwiek większe, ale XC60 to zdecydowanie crossover. Natomiast 90% tego, co piszesz dalej to różne "poczucia", "odczucia" i wrażania. Czyli tak jak pisałem - moda i marketing :mrgreen: A moje, subiektywne odczucie jest takie, że lepiej mi się jeździ płaszczakiem.

marx30
09-03-2018, 11:53
No ale co ma wybaczać zawieszenie w mieście/pod miastem na utwardzonych drogach (bo głównie tak się nimi jeździ)?
Jadąc takim krednesem jak tipo nie mam obaw że o cos zahaczę bo prześwitu ma dość. Komfort to kwestia zestrojenia i gum a nie odległości od gleby czy to jest 14 czy +2,5 3 czy 4 cm wyżej (500x, renegade, mokka -do nich się głównie odnoszę bo koło nich łaziłem aż do porzygu). A crossovery są wyższe o 10-20 cm mając przy tym aerodynamikę kiosku ruchu a w kompakcie miejsca nad głową mam dość, nawet kapelusz by się zmieścił.
Nieco więcej widać do przodu w dal jak przede mną niskie auto jedzie ale za to przy parkowaniu ni ch.ja co przed maską.
Crossovery trochę krótsze 12-13 cm (renegade, 500x, mokka) a bagażnik odpowiednia 270 i 350 l a w tipo 440 (o sw nawet nie wspominam) więc ta pakowność to też jakiś mit.
Kwestia trakcji - mówiłem - wyższa buda wyżej cały środek ciężkości i aby przeciwdziałac przechyłom dla takiej samej trakcji zawieszenie musi byc twardsze i mniej komfortowe.
Wsiadanie tez żaden miód bo znów trzeba ten wyzszy próg przekraczać. Dalej nie widze przytłaczających zalet

FiatPrime
09-03-2018, 11:53
Mieli świrana Cheviego bo jak się wycofywał to dobrze wyposażoną Captivę można było złapać za 50 tyś. Rozdawali to jak prawie za darmo. Sam się nawet nad nią zastanawiałem wtedy ale miałem świeży leasing wzięty i daleko mi było do spłaty.


Natomiast 90% tego, co piszesz dalej to różne "poczucia", "odczucia" i wrażanie.
Ty mówisz wrażenie. Ja mówię wygoda. Chłop mieszka 300m dalej i w garażu stoi zeszłoroczny GTR, a na co dzień jeździ XC90 D5 po lifcie.

Potrzeby rynkowe generują konsumenci. Konsumenci chcą mieć wygodnie i zmieniać auto co 3-5 lat. To robią auta wygodne i takie co się sypią po kilku latach.


No ale co ma wybaczać zawieszenie w mieście/pod miastem na utwardzonych drogach (bo głównie tak się nimi jeździ)?
Takie dobre drogi w Częstochowie? U nas Panie same budowy, progi zwalniające, teraz po zimie dziury. "metrowe" krawężniki itd. Lekko nie ma.



Jadąc takim krednesem jak tipo nie mam obaw że o cos zahaczę bo prześwitu ma dość.
I na progach gdzie jest 30 trzeba zwalniać do 15, bo potem tematy na forum: http://fiatklubpolska.pl/zawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537/stuki-w-przednim-zawieszeniu-34701/



A crossovery są wyższe o 10-20 cm mając przy tym aerodynamikę kiosku ruchu a w kompakcie miejsca nad głową mam dość, nawet kapelusz by się zmieścił.
Jakie ma to znaczenie w warunkach miejskich/podmiejskich? A tak masz więcej. Więcej - lepiej.



Crossovery trochę krótsze 12-13 cm (renegade, 500x, mokka) a bagażnik odpowiednia 270 i 350 l a w tipo 440
No ale porównujemy auta podobne rozmiarowo. ASX bagażnik 406L / Duster 475L



Kwestia trakcji - mówiłem - wyższa buda wyżej cały środek ciężkości i aby przeciwdziałac przechyłom dla takiej samej trakcji zawieszenie musi byc twardsze.
Ale jakie to ma znaczenie przy warunkach drogowych? To nie auto sportowe. W zakrętach tak samo się trzyma jak to Tipo. Tak samo bujnie. Tak samo od podłoża izoluje nas wszystko. Śmiem stwierdzić nawet, że odczucia sygnałów dochodzących z jezdni były lepsze w Grand Espace. Tam środek też był wysoko i jakoś to nie przeszkadzało.



Wsiadanie tez żaden miód bo znów trzeba ten wyzszy próg przekraczać.
Jaki próg? Tylko nie przytaczajcie Patrola czy Sorento.

marx30
09-03-2018, 12:09
Może i konsumenci generują popyt bo zaczynają odczuwac potrzebę a potrzeba jest wygenerowana przez marketing. I nie ma w tym nic złego. Ale jeśli jeden z większych producentów aut rezygnuje z segmentów B i C lub spycha je na margines pozostawiając wybór jak miedzy dżumą a cholerą (czytaj mała róznorodność silników, wyposażenia itp)to jest problem.
Będzie jak ze sztucznymi cyckami: zrobiła się moda (w pewnych kręgach wręcz przymus społeczny), wszędzie ich pełno, każdy wtajemniczony rozpozna że to fejk (czytaj właściwości "terenowe"), mają więcej wad niż zalet a nieliczni amatorzy prawdziwych będa mieli mały wybór.

Stuki w zawieszeniu przeciez nie są od zahaczania tylko od jego konstrukcji, nie powiesz mi też że o próg można zahaczyc podwoziem.
Wysokość samej karoserii czyli masa i aerodynamika ma znaczenie dla hałasu i dla kosztów (spalanie, i to w dobie walki o kay gram CO2) nie dając nic w zamian chyba że ktoś ma te 220 cm wzrostu.
Bagażnik 275 litrów to ma grande punto 20 cm krótsze niż Renegade na ten przykład

FiatPrime
09-03-2018, 12:21
No wiem. Stuki to feature:)

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

marx30
09-03-2018, 12:24
Nie, to uszkodzenie samego zawieszenia które nie ma nic wspólnego z tym czy jest ono w suvie czy kompakcie. Już nie naciągaj.
No jeszcze można by przyjąć że do suvów dają porządniejsze graty ale "nie wydaje mnie sie".
Ale tak czy inaczej rycie dziobem w tipo mi się nie zdarza ( w mito owszem).

A tak przy okacji dacii i bezpiecześtwa suvów ogólnie:
https://www.youtube.com/watch?v=rUIpiTcmWNs (jakoś w kompakcie takiej figury nie umiem sobie wyobrazić ;-))
https://www.youtube.com/watch?v=fekg75XbjBg
https://www.youtube.com/watch?v=W-OJ1iSOmqM
https://www.youtube.com/watch?v=b_phpt10QH4

krowka1978
09-03-2018, 14:30
Kilka razy jako pasażer i raz na jeździe próbnej (renegade) - bliski zakupu. Ale zniechęcił mnie ten filmik z hamowaniem gdzie podnosi się tylna oś (ciekawe czy jest w tym odosobniony).
No i właśnie próbuję dociec (bez złośliwości żadnej) jakie są te zalety że jest taki masowy wysyp kosztem kompaktów.
I daleko mi do managera jakim pewnie jest marchionne ale to własnie segment suvo-crossoverów jest zajebiście zatłoczony - co tydzień nowa premiera. Znaczek Jeep ma swoją magię ale bez przesady że pokona tylu rywali

Z podniesieniem tyłu jest to odosobniony przypadek - zapewne auto pochodziło z wersji przedprodukcyjnej. Nikt do tej pory na żadnym forum nie napisał, że mu tyłek uniosło. Co więcej nie dzieje się to w bliźniaczym 500X.
Co do różnicy w prowadzeniu Tipo-500X - przepaść na korzyść 500X. Ciężar robi swoje, auto pewniejsze na zakrętach - Tipo na pusto niestety dupką zamiata, 500X nie (fakt, że ma niezależne zawieszenie na tylnej osi na wahaczach MacPhersona). Do tego lepsza widoczność - tak, im wyżej siedzisz tym więcej widzisz.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


https://www.youtube.com/watch?v=rUIpiTcmWNs (jakoś w kompakcie takiej figury nie umiem sobie wyobrazić )
Ja potrafię, wystarczy, że wyleci z płyty poślizgowej na suche jak w tym filmie. W Toruniu był taki przypadek, dokonał tego kilka lat temu jeden z instruktorów wjeżdżając na suchą płytę.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Umoczyli z ta cala rodzina 500 i przez tyle czasu nic nowego nie bylo (do premiery tipo) to teraz beczą ze nie ma miejsca dla nich na rynku.

Nie umoczyli, pincety bardzo dobrze się sprzedają, co prawda nie w Polsce ;-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Nieco więcej widać do przodu w dal jak przede mną niskie auto jedzie ale za to przy parkowaniu ni ch.ja co przed maską.
Ciekawe, bo w 500X widzę prawie całą maskę, a w GP "ni ch.ja". To, że w Tipo widać, nie znaczy że w innych segmentu A, B, B+, C itd widać przód.

bahamut24
09-03-2018, 14:31
Pewnie sie sprzedaja ale u nas za wysoka cena na auto dla kobiety do wozenia zakupow (500) . Teraz pewnie lwia czesc sprzedazy fiata to tipo. Ale i tak Fiat zamulil o dobre 4 lata.

krowka1978
09-03-2018, 14:41
Bagażnik 275 litrów to ma grande punto 20 cm krótsze niż Renegade na ten przykład
Chwila, z kołem zapasowym jest w 500X/Renku około 270l, ale bez (zestaw naprawczy) to 350l :!: Jak będę chciał więcej przewieźć, to wywalę koło dojazdowe. Na razie potrzeby nie miałem ;-) Problemem jest brak głębokiej wnęki na koło, która w Tipo i GP jest. Kupując pincetę wiedziałem na co się piszę. W Renku/500X konstrukcja tylnego zawieszenia + dostosowanie do napędu 4x4 i krótki tylny zwis nie pozwala na zastosowanie głębokiej wnęki. Przy belce skrętnej i napędzie tylko na przód tego problemu nie ma, bo inaczej to idzie.
Dalej, co z tego, że w GP jest 275l, jak ma gorszą ustawność i wrzuca się na kupę, bo bagażnik jest głęboki, a powierzchniowo mniejszy od tego w 500X z kołem zapasowym? W pincecie dodatkowo wykorzystuję jeszcze przestrzeń pomiędzy dojazdówką a płytą podłogi bagażnika :wink:

marx30
09-03-2018, 15:27
Ja tylko wskazuję na to że te slogany które są związane ze sprzedażą tych aut są nieprawdziwe: auta nie są bezpieczniejsze, nie są pakowniejsze, nikt nie będzie górował nad miastem, będzie królem drogi czy zjedzie po schodach jak wynika z przekazów. Ich marketing wykorzystuje ludzki atawizm który ma większość z nas jakim jest chęć dominacji. Tak jak plemienny kacyk przemawia z podwyższenia tak samo jest i tutaj: wyżej = lepiej itp. I to jest prawdziwy magnes -nieuświadomiony i przez to skuteczny, tak samo jak dupcenie. I to nie to, że ja na to wpadłem, tylko sami specjaliści od psyche o tym piszą.
Na początku reklamy wyglądały inaczej - aktywne spędzanie czasu w lesie itp ale to nie działało - zbyt logiczne i niewiele osób sie z tym utożsamiało.

I to jest sztuka -znaleźć takie "coś" co działa na kierowcę/klienta tak, jak widok bielszego prania sąsiadki na prawdziwą panią domu a reszta już z górki. Każdy sobie już logicznie uzasadni resztę typu potrzebuję widoczności za horyzont a bagażnik jest taki sam jak autach mniejszych ale pakowniejszy.

Moda jak każda inna i nie mam nic przeciwko. Przeciwko mam to że z chwilę o "zwykly" samochód (z FCA na przykład) będzie trudno. Już Mitsubishi mnie tak zdziwiło jak się rozglądałem i myślałem że to jednorazowy wybryk a to jest ogólny trend.

kjk
09-03-2018, 16:20
A tak masz więcej. Więcej - lepiej.
BINGO! Kiedyś była wojna na megapiksele w cyfrówkach, a potem komórkach. Nieważne co to, ale ludzie chcą żeby było więcej, bo to chyba lepiej jak jest więcej, nie?


przepaść na korzyść 500X. Ciężar robi swoje, auto pewniejsze na zakrętach
Ej, tu coś przekombinowałeś. Wraz ze wzrostem masy jest coraz trudniej o dobre prowadzenie.


Ty mówisz wrażenie. Ja mówię wygoda.
Marketing. Dałeś się przekonać że tego potrzebujesz i mocno w to wierzysz. :mrgreen:

FiatPrime
09-03-2018, 16:41
Marketingu wokół rozwodu nikt nie robi. A ludzie się rozwodzą, bo im coś przeszkadza. I w życiu wybierają to co wygodniejsze.

krowka1978
09-03-2018, 16:43
Ej, tu coś przekombinowałeś. Wraz ze wzrostem masy jest coraz trudniej o dobre prowadzenie.
Nie przekombinowałem. Chwilę po zdaniu Tipo, którym cztery dni jeździłem, odczułem co to jest przyklejenie do drogi ;-)
Teraz porównując lekkie UNO - można powiedzieć - przecież tym nie da się jeździć, tak buja itd :smile:

kjk
09-03-2018, 16:56
Nie przekombinowałem. Chwilę po zdaniu Tipo, którym cztery dni jeździłem, odczułem co to jest przyklejenie do drogi ;-)


Może kwestia przyzwyczajenia i subiektywnych odczuć? Tipo w teście łosia wypada w miarę przyzwoicie. Natomiast różne SUVy, crossovery itp. (również od FCA) miewają potężne problemy (chociaż testów 500L/X nie widziałem).

marx30
09-03-2018, 17:46
Marketingu wokół rozwodu nikt nie robi. A ludzie się rozwodzą, bo im coś przeszkadza. I w życiu wybierają to co wygodniejsze.
Po czym okazuje sie, (jak juz minie kolejna pora godowa) ze ta nastepna ma inne wady a zainwestowales wiecej. Albo kontynuujac watek z cyckami na poczatku wyglada super a potem sie okazuje ze widać szycie po wstawianiu implantow, a w dotyku cycek zimny jakbyś trupa dotykał. No ale wszyscy mają :)

ŻuczekM
09-03-2018, 17:49
500x się dobrze prowadzi ale nie dlatego że jest ciężki tylko dlatego, że jest bardzo sztywny i ma dobrze zestrojony układ kierowniczy. Dziury w porównaniu do Tipo słabo jednak wybiera.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

marx30
09-03-2018, 17:53
Może kwestia przyzwyczajenia i subiektywnych odczuć? Tipo w teście łosia wypada w miarę przyzwoicie. Natomiast różne SUVy, crossovery itp. (również od FCA) miewają potężne problemy (chociaż testów 500L/X nie widziałem).
Wypadaja nieco gorzej ale taki test to dupa nie test. Stopniowo jest zwiekszana predkosc az auto sie nie miesci w torze. Tipo wypada na zewnatrz zakretu przy predkosci na wejsciu 77 kmh, renegade 75 znacznie dalej a i tak jest wyhamowywany przez ESP bardziej. Bardziej usportowione typu bmw przelatuja na np. 82 kmh. Na zywo moze wygladac inaczej albo dachujesz albo nie. Sam na wlasne oczy widzialem w wakacje wywroconego renegada pod uniejowem. Moze ktos za bardzo uwierzyl w mozliwosci esp ale to mi kazalo zglebic temat.

marx30
10-03-2018, 00:01
I jeszcze maly edit: National Highway Traffic Safety Administration (taki amerykanski ncap) zaklasyfikował tego przykładowego renegade jak jedno z bardziej niebezpiecznych aut jesli chodzi o ryzyko dachowania (23%) podczas gdy dla kompaktów wynosi ono 8-11 %
https://www.cheatsheet.com/automobiles/trucks-suvs-highest-risk-of-tipping-over.html/?a=viewall. Wynika ono ni tyle z gwaltownego manewru (bo tu interweniuje esp) ale z najechania/uderzenia w przeszkode. Ale tego blondynka ktora sie czuje bezpiecznie siedzac wyzej w suvie raczej sie od doradcy handlowego nie dowie. A chyba warto byc tego swiadomym

krowka1978
10-03-2018, 01:00
Renegade ma u nich różne oceny. Na przednią ośkę szacują ryzyko na 18%. Do tego odpowiednikiem Euro NCAP są testy IIHS, które są bardziej rygorystyczne i pokazują co warte są gwiazdki Euro NCAP.
Uczepiłeś się tego Renka. Osobiście na dachu żadnego SUV-a nie widziałem, a kompaktów:?: Trochę tego walającego się na boku/dachu widziałem ;-) Kompakta wbrew pozorom bardzo łatwo położyć, wystarczy odpowiednio najechać skręconym przednim kołem np. na inne auto i szlif ;-) O tym też handlowcy nie mówią ;-) Ogólnie nie mówią, że każdym można się rozwalić :smile:

dam9an
10-03-2018, 11:12
Fizyki się nie oszuka. Im wyżej umieszczony środek ciężkości tym auto gorzej jeździ.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Marketingu wokół rozwodu nikt nie robi. A ludzie się rozwodzą, bo im coś przeszkadza. I w życiu wybierają to co wygodniejsze.
Robia. Proponuję poczytać o rewolucji seksualnej. I Badaniach, które ja zapoczatkowaly. Marketing masz w każdym filmie, kolorowej prasie itp. Na pewne schematy myślenia jesteśmy wręcz programowani.

TipoSedan
10-03-2018, 17:07
Renegade ma u nich różne oceny. Na przednią ośkę szacują ryzyko na 18%. Do tego odpowiednikiem Euro NCAP są testy IIHS, które są bardziej rygorystyczne i pokazują co warte są gwiazdki Euro NCAP.
Uczepiłeś się tego Renka. Osobiście na dachu żadnego SUV-a nie widziałem, a kompaktów:?: Trochę tego walającego się na boku/dachu widziałem ;-) Kompakta wbrew pozorom bardzo łatwo położyć, wystarczy odpowiednio najechać skręconym przednim kołem np. na inne auto i szlif ;-) O tym też handlowcy nie mówią ;-) Ogólnie nie mówią, że każdym można się rozwalić :smile:

To ze nie widziałeś SUVa nie zmienia za wiele. Zeby mówić o prawdopodobieństwie trzeba najpierw pomyśleć jaki jest ogólny stosunek suv-ów do kompaktów w PL (jak by była porównywalna liczba a nadal byś widział same kompakty to by była inna rozmowa). Nie wiem czy SUVy nie są najczęściej szersze od kompaktów ale nawet jak są to po sylwetce i proporcjach na oko widać, ze na podmuchy czy dachowanie będą wrazliwsze od Tipo (a Tipo to i tak "dziwny" sedan bo dość wysoki - niedawno jezdziłem A4 i tam było bardzo nisko - auto twarde i podmuchy nie były odczuwalne w ogóle a dachowanie do chyba jak bym do rowu wjechał i zahaczył kołem).

marx30
10-03-2018, 18:46
Nie czepiam sie renegade bo to samo dotyczu roznych hiluxów dusterów itp tylko jak napisalem na autoatradzie na prostej drodze na pasie zieleni widzialem go do gory kolami. Bylo po burzy troche slisko i prawdopodonie na cos wpadl. A ze sie nim interesowalem (niejako z sentymentu do fca to byl pierwszy kandydat) to zaczalem szukac. Kompakta wywrocic jeat trudniej co mozna sobie ogladac do bolu pt. Maniobra de esquiva na youtube. Wiec mowienie ze jest bezpieczniejszy to klamstwo. Trzeba jedynie przyznac ze duzy "prawdziwy" ciezki suv ma przewage w zderzeniu z autem osobowym. Co do ekonomii kiedys zrobiono test ze rozpedzono porsche panamera Turbo S do 270 km/h i przy tej prędkości pożerało ono 67 l/100 km. Przy tej samej prędkości BMW M5 potrzebowało 28-30 l/100 km. Predkosci ekstremalne -wiem. Zreszta co tu duzo szukac tipo tjet 120 km ma lepsze osiagi niz 500x 140 km wlasnie zpowodu nadwozia. I jeszcze raz podkreslam - nie dyskredytuje takich aut bo maja swoje plusy. Nie chce tylko zeby wyparly kompakty bo wiekszosc instynktem stadnym bedzie je kupowac i tych drugich nie bedzie sie oplacalo rozwijac itp

ŻuczekM
10-03-2018, 19:34
Nie ma co wierzyć ślepo katalogom - Tipo nie jest szybsze od 500x (jeśli brać pod uwagę przyśpieszenie do setki). 500ta ma ten parametr dziwnie zaniżony a Tipo mocno optymistyczny, w rzeczywistości do setki 500x rozpędzi się prawie sekundę szybciej a w czasie jazdy wydaje się, że różnica jest jeszcze większa. 20 KM nie da się łatwo nadrobić, bynajmniej nie przy zbliżonej masie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

marx30
10-03-2018, 19:41
Trzeba urzadzic wyscigi :). Nie mam powodu zeby nie wierzyc w koncu jeden producent wiec chyba klamie tak samo ale nie upieram sie. V max tipo od 500x przy mniejszej mocy jest o 5kmh wiekszy. A z kolei renegade przyspiesza wolniej od 500 x i jeszcze nizszy vmax wiec chyba aerodynamika bo 500x jeszcze w miare ale renegade to kanciak Pytanie na jakich oponach i kolach testowali bo tez rzutuje

TipoSedan
10-03-2018, 22:56
Gdybym ja był producentem (jeśli nie ma jakichś norm) to bym wszystkie auta swoich marek testował na cieńkich oponkach nabitych na maksa, zeby spalanie i vmax wyszły jak najlepsze bo jednak wielu ludzi przed kupnem patrzy na spalanie i osiągi. Nie sądzę, zeby faworyzowali Tipo podczas testów bo na sprzedazy innych modeli/marek pewnie tak samo im zalezy. Moze inne przełozenia albo waga tez robi swoje. Np. do wyzszego auta przy takiej samej mocy trzeba zrobic krótsze przełozenia, zeby jakos jechało kosztem vmax bo powyzej 50km\h wiatr zaczyna mocno hamowac i oczywiście siła nie rośnie liniowo ze wzrostem prędkości (oczywiście wysoki suv będzie miał ten wykres inny np. w porównaniu do niziutkiego i opływowego Ferrari - dla Ferrari nie będzie przypominał logarytmicznego ale tez nie będzie liniowy)

marx30
10-03-2018, 23:35
Opory ruchu rosna zpredkoscia do kwadratu , nie liniowo. Fabryczne opony tipo to 205 a renka i 500 x 215. Ale i tak jest roznica miedzy tymi dwoma i z multiairem i etorquem a renek jest wyzszy o 1.2 cm. Cx tipo ro 0.29 renka i 500x wg roznych zrodel 0.34 - 0.36 (renek ma wiekszy). Alw samo cx to nie wszystko wazna jeszcze powierzchnia czolowa. Wszystko to sklada sie do kupy. O ile tipek nie jest najlepszym autem do jazdy autostradowej to tamte dwa jeszcze mniej. M in na tym opieram twierdzenie ze sa to auta mniej uniwersalne

bahamut24
10-03-2018, 23:39
Temat o tipo sport a bajzel taki ze szok sie tu zrobil xD

marx30
10-03-2018, 23:43
No sorry faktycznie offtop ale wynikl on z tego ze pan Sergio powiedzial miedzy wierszami ze prawdziwe tipo sport to raczej nie powstanie

krowka1978
11-03-2018, 01:39
Opory ruchu rosna zpredkoscia do kwadratu , nie liniowo. Fabryczne opony tipo to 205 a renka i 500 x 215. Ale i tak jest roznica miedzy tymi dwoma i z multiairem i etorquem a renek jest wyzszy o 1.2 cm. Cx tipo ro 0.29 renka i 500x wg roznych zrodel 0.34 - 0.36 (renek ma wiekszy). Alw samo cx to nie wszystko wazna jeszcze powierzchnia czolowa. Wszystko to sklada sie do kupy. O ile tipek nie jest najlepszym autem do jazdy autostradowej to tamte dwa jeszcze mniej. M in na tym opieram twierdzenie ze sa to auta mniej uniwersalne

Ponowne sprostowanie. Do Renka i 500X są również opony 225/45 R18 - w 2015 i 2016 domyślne/fabryczne dla 500X Lounge. 215 to są na 15" i 16". Co więcej Tipo, którym jeździłem miało rozmiarówkę 195/65 R15, więc skąd fabryczne 205? Zależne od wersji i dopłaty ;-) 195 jest "podstawowym" rozmiarem według Twojego toku myślenia. Przedstawiasz konkretne wartości, a coś umyka.
500X z MultiAir'em nie nadaje się do "jazdy autostradowej"? Nie masz pojęcia jak fajnie jedzie wersja 140KM. Nie jeździłeś, to głupot nie pisz. Przy przepisowych 140km/h można spokojnie rozmawiać bez podnoszenia głosu z dzieciakami z tyłu, o czym w GP 1.4 8V mogę pomarzyć.

marx30
11-03-2018, 09:52
Oparlem sie na dostepnych danych. Ja mam 205 bez zadnych doplat itp. Pomylilem sie tez z Vmax 500tki jest o 10 kmh mniejsza od tipo nie o 5. Zeby nie bylo ze strzelam do tamtych- odniose sie do 500L. Z t jetem 120 przyspieszenie w granicach 10.2-11 vmax mniej niz 190 spalanie w trasie 0.4 l wieksze. Moze przez opony moze nie. Ja nie probuje udowodnic ze kompakt sie lepiej sprawdzi na bezdrozach a za tu chwile dojdziemy do wniosku ze suvy sa stworzone wrecz do jazdy torowej.

ŻuczekM
11-03-2018, 12:14
Gdybym ja był producentem (jeśli nie ma jakichś norm) to bym wszystkie auta swoich marek testował na cieńkich oponkach nabitych na maksa, zeby spalanie i vmax wyszły jak najlepsze bo jednak wielu ludzi przed kupnem patrzy na spalanie i osiągi. Nie sądzę, zeby faworyzowali Tipo podczas testów bo na sprzedazy innych modeli/marek pewnie tak samo im zalezy. Moze inne przełozenia albo waga tez robi swoje. Np. do wyzszego auta przy takiej samej mocy trzeba zrobic krótsze przełozenia, zeby jakos jechało kosztem vmax bo powyzej 50km\h wiatr zaczyna mocno hamowac i oczywiście siła nie rośnie liniowo ze wzrostem prędkości.

500x sprzedają też w Ameryce - pewnie dlatego osiągi podają z dużą rezerwą, żeby prawnicy mieli mniej roboty. Przełożenia w 500X są dłuższe (ze względu na większy potencjał silnika) a waga niewiele większa (ledwie 45 kg). Dzięki temu wg Automobile Catolog gdzie robią rzeczywiste pomiary wyciąga 100tkę w 9,2 sekundy (0.7 sek lepiej niż Tipo wg ich pomiarów ), wyprzedzanie 80-120 km/h zabiera o 1.1 sekundę mniej czasu (spora różnica) a maks prędkość to 5 km/h na korzyść Tipo.
Tipo ma też lepszą elastyczność na najwyższych biegach (ze względu na krótszą skrzynię) ale nie jest to ogromna różnica.
Silnik MA 140KM ma dużo lepsze osiągi niż T-Jet 120KM i przy tak małej różnicy w masie nie ma opcji żeby Tipo miało lepsze przyśpieszenie. Wystarczy się obydwoma przejechać, żeby obiektywnie przyznać że 500x jest dużo zrywniejszy. Ja po pierwszej przejażdżce wiedziałem od razu, że katalogowe dane 500tki są zaniżone, bo wrażenia były takie że nie jest dużo wolniejszy od Bravo Sport 150KM, bynajmniej do 120km/h.

marx30
11-03-2018, 12:28
Przeciez to ta sama skrzynia c-635(ma warianty?). No jak ktos potrafi w ramach przejazdzki wyczuc dziesiate czesci sekundy w przyspieszeniu do setki w dlugim odstepie czasowym to szacun(albo bajki). Co do pomiarow robionych przez czasopisma to tez. Roznica miedzy renegade i 500x. - te same uklady napedowe rozne cx, rozne osiagi. Zeby juz nie mieszac miedzy silnikami - 500L - ten sam silnik, osiagi gorsze.

ŻuczekM
11-03-2018, 12:40
Przejdź się sam 500X, to przekonasz się że dynamika jest z innej bajki, prawie sekunda poniżej 10 sekund to już znacząca różnica w osiągach, do tego dochodzi większy moment, tryb sportowy oraz lepiej zestrojony układ kierowniczy. Bardzo przyjemny wozik w prowadzeniu, szkoda tylko że podniesiony. Skrzynia jest ta sama ale przełożenia są krótsze w 120KM, żeby w miarę się odpychał. To samo jest w Giulietcie, 120 i 150KM ma inne przełożenia.

marx30
11-03-2018, 12:50
Dyskutujemy o roznych rzeczach. Ja nie kwestionuje ze multiair jest mocniejszy od t jeta. Jezdzilem renegadem i nie mowie ze nie jest nieprzyjemny czy cos. A ty mi z trybqmi sportowymi wyjezdzasz i zestrojeniem wspomagania-wiem z czym to sie je bo cioram mito. Od samego poczatku pisze jedno: nadwozia typu crossover/suv maja swoje zalety ale i wady(m.in osiagi przy tych samych silnikach). Dla uzytkownikow takich jak ja tych drugich jest wiecej i chcialbym mieć możliwość rownoprawnego wyboru.

bibi
11-03-2018, 13:00
Marx30 możesz wszystko i o wszystkim pisać ale broń Boże nie pisz źle o 500x ...

marx30
11-03-2018, 13:28
Przeciez nie pisze zle. 500tki i jeep to tylko najblizszy przyklad. Chodzi ogólnie o kierunek motoryzacji. Z jednej strony oleje 0w20 i trzy cylindry zeby silniki mialy mniejsze opory a z drugiej szerokie kapcie i aerodynamika wiaty przystankowej Chyba potega marketingu jest wielka skoro ktos twierdzi ze wyzsze auto jest trudniej przewrocic, ze szybciej jezdzi, mniej przy tym pali itp. Za chwile padnie argument ostateczny ze suvy czesciej maja wstawki z ekoskory i sa rownie luksusowe co bezpieczne. Btw akurat jezdze za meblami tapicerowanymi i wiem ze w hurcie m2 kosztuje ponizej 10zł/m2 (wybor w ch..j faktury przeszycia perforacje itp) a ktos uwaza ze to premium. Chyba warto wiedzieć takie rzeczy?

ŻuczekM
11-03-2018, 13:48
Ja nie chwalę SUV-ów, największą wadą 500X jest fakt iż należy do tej kategorii. Trzeba jednak przyznać, ze Fiat mocno zainwestował w ten model i dał to co ma najlepszego. Na Tipo za to oszczędzał gdzie się da. Wynik jest taki, ze 500X jest dużo przyjemniejszym w jeździe samochodem POMIMO tego, że jest Crossoverem. Do tego jeszcze sprzedaje się tak słabo, że można go kupić z wyprzedaży w podobnej cenie, co dobrze wyposażone Tipo. Niestety nie może się równać z Tipo pod względem użytkowym a to dla mnie ma obecnie kluczowe znaczenie.

krowka1978
11-03-2018, 16:23
Przełożenia w 500X są dłuższe (ze względu na większy potencjał silnika) a waga niewiele większa (ledwie 45 kg).
Moja pinceta waży 1512kg (dane z wyciągu homologacji, nie ważyłem jej), więc trochę większa różnica niż 45kg ;-) Zauważ, że waga jest w danym modelu zmienna - zależy od silnika, wyposażenia itd. Waga 500X zaczyna się na około 1300kg, a kończy na ponad 1500kg.

TipoSedan
11-03-2018, 17:25
Moja pinceta waży 1512kg (dane z wyciągu homologacji, nie ważyłem jej), więc trochę większa różnica niż 45kg ;-) Zauważ, że waga jest w danym modelu zmienna - zależy od silnika, wyposażenia itd. Waga 500X zaczyna się na około 1300kg, a kończy na ponad 1500kg.

Tipo kombi od 1150kg - 150kg to dwie dorosłe osoby. Ciekawe skąd tak ogromna róznica.

marx30
11-03-2018, 18:37
Moj tjet zagazowany fabrycznie. z papierow 1310, bez gazu zdaje sie 1275 ale niech ktos potwierdzi

TipoSedan
11-03-2018, 19:47
Wagę wziąłem z tej strony: FIAT Tipo - Wymiary (http://www.encyklopedia.moto.pl/fiat/tipo/wymiary/)

jaroslawrak
11-03-2018, 20:22
Wagę wziąłem z tej strony: FIAT Tipo - Wymiary (http://www.encyklopedia.moto.pl/fiat/tipo/wymiary/)

Nieprawdziwe dane są tam podane.Najlżejsze są sedany od 1150kg,HB od 1195kg,kombi od 1205kg (są to masy dla silnika 1,4 95kM ze wszystkimi płynami i 90% zapasem paliwa) i teraz masa rośnie zależnie od dodatkowego wyposażenia ,oraz wersji silnikowej.
Przykładowo najlżejszy HB z T-Jet waży 1275kg,a mój z dodatkowym wyposażeniem (m.in.alufele 17",opony 225/45 94V i pełnowymiarowe koło zapasowe) waży 1315kg(wartość ze świadectwa homologacji).

kartonik
11-03-2018, 22:37
Moje poprzednie auto katalogowo miało ważyć nieco powyżej 1300 kg a jak go zważałem to było 1,4 t :tongue

Suri
11-03-2018, 22:56
SW T-jet - 1453kg

marx30
11-03-2018, 23:08
Jakby ktos chcial poczytac czego mozna spodziewac sie po fiacie w najblizszej przyszlosci i pare slow na temat jak wyglada sytuacja dzisiaj:
https://www.just-auto.com/analysis/analysis-future-fiat-and-abarth-models_id180547.aspx. Jesli chodzi o tipo to cykl zycia modelu przewidziany na 8 lat do 2023 r. z liftingiem na poczatku 2020. Chcą tego natłuc w sumie 1mln 280 tys sztuk 580 tys. sedanow i 700 hb/sw. A potem w I kw. 2023 ma byc nowe tipo ale kij wie. Moze ta moda na suvy sie uspokoi i coz zaproponuja a moze nie.

marx30
12-03-2018, 07:55
Jak na zamówienie :) na głównej onetu dziś porównanie sześciu par crossover-kompakt róznych producentów:

Crossover czy kompakt? Porównanie 6 par samochodów - Auto Świat (http://www.auto-swiat.pl/testy/crossover-czy-kompakt-porownanie-6-par-samochodow/z9zhh6)

Wnioski sobie już każdy wyciągnie swoje bo to tylko gazeta

krowka1978
12-03-2018, 09:31
Jak na zamówienie :) na głównej onetu dziś porównanie sześciu par crossover-kompakt róznych producentów:

Crossover czy kompakt? Porównanie 6 par samochodów - Auto Świat (http://www.auto-swiat.pl/testy/crossover-czy-kompakt-porownanie-6-par-samochodow/z9zhh6)

Wnioski sobie już każdy wyciągnie swoje bo to tylko gazeta

Na siłę coś chcesz udowodnić? U mnie podwyższone auto to konieczność, dlatego oczywistym wyborem jest dla mnie crossover. Swoją drogą jeśli miałbym jeszcze raz kupić, to tylko crossover'a, nawet gdybym już nie musiał mieć wyższej podłogi :smile:

Do tego porównują kompakty z crossoverami, których znakomita większość z testu ma odpowiednika w klasie B, a nie C. Crossover to z założenia miejska "terenówka".

marx30
12-03-2018, 10:29
Nic nie próbuję, swoje zdanie znamy(mam nadzieję szanujemy), po prostu artykuł na glównej wisiał.
A wracając do wątku głównego tu można zobaczyc co fiat pokazał w Genevie:
Fotogallery Fiat al Salone di Ginevra 2018 (http://www.omniauto.it/foto/popup/675287/fiat-al%20salone%20di%20ginevra%202018)
Jest jakieś szare Tipo i tyle. W sasadzie zero nowości poza wersjami "mirror" z zabawkami typu multimedia i chyba matowym lakierem.
Trudno o ochy i achy w stosunku do innych marek, ale cóż począć.
Tipo ma chyba inne klosze tylnych lamp (czyżby swiatłowód dali?)

dam9an
12-03-2018, 10:44
Te wszystkie miejskie terenówki zawsze będą wolniejsze, będą więcej palić i będą miały gorsze właściwości jezdne I osiagi. Subiektywnie dają większe poczucie bezpieczeństwa gdyż wydają się wieksze, wyżej się siedzi itp. A niepewni kierowcy czują się w nich pewniej

dramez
12-03-2018, 13:36
Wychodzi na to że dopiero po ewentualnych przeróbkach we własnym zakresie Tipo będzie miało szansę stać się wersją "Sport". Dawid z DDCustom picuje swoje kombi na wersję sportową. Więc chyba trzeba jednak liczyć na własne siły. A sam chętnie swój egzemplarz obniże o 25mm i po gwarancji pojadę do Cinsoftu ale na delikatny chip tuning.

No cóż źródło które podlinkowłem w pierwszym poście okazało się niewiarygodne po tym co Fiat zaprezentował w Genewie.

Trzeba poczekać do III kwartału. Podobno szykują się spore przetasowania w wersjach silnikowych Tipo i reszty. Ktoś opisujący się jako sprzedawca Fiata na FB tak przynajmniej twierdził. Czas zweryfikuje. Ale trochę aktualnie to wygląda że Fiat nie ma na siebie pomysłu w Europie.

Co do kompakt vs SUV/crossover... Wybór HB w moim wypadku był w pełni świadomy i mimo że sam widzę wiele zalet większych braci to sam będę stał na stanowisku że pod względem właściwości jezdnych i radości z jazdy jest to lepsze rozwiązanie.

krowka1978
12-03-2018, 13:51
Co do kompakt vs SUV/crossover... Wybór HB w moim wypadku był w pełni świadomy i mimo że sam widzę wiele zalet większych braci to sam będę stał na stanowisku że pod względem właściwości jezdnych i radości z jazdy jest to lepsze rozwiązanie.
Przejedź się 500X z MultiAir, to zmienisz zdanie ;-) Z właściwościami jezdnymi Tipo ma do niego delikatne braki :wink: Jedynie gorszy komfort odczuwa się na 18", ale jak pinceta jest na 17" jest całkiem ok, praktycznie nie ma różnicy w wybieraniu nierówności pomiędzy GP, czy Tipo na 15". Co więcej przy wyjściu z zakrętu nie ma uczucia pływającej dupki - zaznałem to w nieobciążonym Tipo sedanie.

marx30
12-03-2018, 13:53
Trzeba poczekać do III kwartału. Podobno szykują się spore przetasowania w wersjach silnikowych Tipo i reszty
Nie wiem czy na lepsze.
Ja kredensa kupiłem bo mi na tym silniku zależało, niekłopotliwy za bardzo, mocy az nadto na moje potrzeby a LPG z fabryki było wisienką. No i wreszcie się doczekałem hatch-a choć wolałbym go ciut mniejszego. Ale znów segment B jednak głośniejszy itp. Gdyby nie to to sam bym suvem z FCA poginał, sedan nie moja bajka już całkiem.
A znając fiata i jego manewry z udupianiem róznych wersji (GP,Mito,Bravo) wolałem nie czekać.
Prawdziwa rewolucja się znacznie z kolejnymi restrykcjami norm euro (coś bredzą sredniej emisji 95 g CO2/km od 2021)-nie wiem jak te auta będą jeździć. Ale dla fiata nie planującego elektryków to oznacza pozostawienie w europie małych słabych aut a kolejnego tipo (tym bardziej sport) możemy nie doczekać

dramez
12-03-2018, 14:41
Ale dla fiata nie planującego elektryków to oznacza pozostawienie w europie małych słabych aut a kolejnego tipo (tym bardziej sport) możemy nie doczekać

Ogólnie jak popatrzyć na tendencje w Europie to ma się przeczucie że cała motoryzacja idzie w dziwną stronę. Te elektryki też mocno dyskusyjne.

W sumie pozostawienie w ofercie małych lub nieco większych ale bez zapasu mocy samochodów w ofercie może faktycznie mieć jakiś biznesowy sens jak spojrzymy przez pryzmat AR. Zaczynają na tej marce coraz więcej zarabiać a klienci za przekroczenie emisji są bardziej skłonni przepłacić.

Z nowych motorów głośno się mówi o trzycylindrowym 1.0 i czterocylindrowym 1.3. Oba mają być produkowane w Tychach. Doznań sportowych nie dostarczą raczej żadnemu autu. Pewnie już będą z GPF montowane.

E-Torq 1.8 z Brazylii raczej nie spełni norm więc z nieco większych motorów z większą mocą pozostaną zapewne jednostki MultiAir.
TJet z niezbyt niskim spalaniem po ponad 10 latach pewnie nie będzie już montowany ale to raczej w dłuższej perspektywie czasu. Ten silnik już na dziś jest na skraju normy E6.

Z doniesień handlowca z FB wynikało że fabryczny LPG z TJet ma być w ofercie tylko do II/III kwartału. Nie wiem dlaczego. Podobnie nie będzie automatu w benzynie. 1.6 e-Torq też widać idzie w odstawkę u nas.

marx30
12-03-2018, 14:51
Czyli ogólnie ch.jnia.
A teraz prowokacyjne pytanie: co byście wybrali jeśli chodzi o prowadzenie: audi A3 (sportback/sedan) Peugeota 308 czy Tipo ?

dramez
12-03-2018, 15:30
Czyli ogólnie ch.jnia.
A teraz prowokacyjne pytanie: co byście wybrali jeśli chodzi o prowadzenie: audi A3 (sportback/sedan) Peugeota 308 czy Tipo ?

Nigdy nie jechałem A3. 308 wspominam bardzo dobrze byłem na jeździe testowej ale kombi. Bylo dość sztywno na 16" tak jak lubię. Odrzuciłem bo było mnie stać tylko na trzycilindrowy 1.2 puretech do tego regulacja nawiewu z wyświetlacza... Moze nowocześnie i minimalistycznie ale kurde bez przesady... Ale 308 dałbym chyba ciut wyżej niż Tipo pod względem prowadzenia.

marx30
12-03-2018, 16:15
https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3D1OHM3QGA_6o&ved=0ahUKEwjZm9m5--bZAhWFuhQKHfROB8EQtwIIJzAB&usg=AOvVaw1uFRuJ-5ctDUngvrv8hTtR

https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3Dsq5ueJaZ50I&ved=0ahUKEwjZm9m5--bZAhWFuhQKHfROB8EQtwIIJDAA&usg=AOvVaw0pbPqXkUhKHlCwa6HTWVD9

https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3D1deA2B2CA9U&ved=0ahUKEwik5rX8--bZAhUDVhQKHSXTCl4QwqsBCCcwAA&usg=AOvVaw0332PjB8AAHRVRTK_o-84s

https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3Dfo-1AalgCqc&ved=0ahUKEwik5rX8--bZAhUDVhQKHSXTCl4QwqsBCCowAQ&usg=AOvVaw38XTc1G153MUZhB2vYQvd3

https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DjMzaufUquys&ved=0ahUKEwjspoSc_ObZAhVIwBQKHV0gCyAQtwIIJDAA&usg=AOvVaw1O7a-3SvkqBZZyF4i00qt6
A3 sedan porazka gorszy niz tipo sedan (ktory w tej wersji nie ustepuje hb)
A3 sportback porownywalny z hb ale tez gorzej
308 the best. Co jak co ale po a3 ze "sport" w nazwie możnaby sie spodziwac że fiata na łopatki położy a tu dupa

kartonik
12-03-2018, 20:51
Jak bym mógł sobie pozwolić na zakup A3 to bym jakoś przymknął oko na ten test km 77k ;-)

marx30
12-03-2018, 23:13
Jesli nie widac roznicy to po co przeplacac ;-). I znow zastanawiam sie co w tych autach jest takiego ze tyle kosztuja. Stylistyka-nie, bezawaryjnosc-chyba juz nie, silniki osiagi- alfa nie wypada gorzej. To jest najlepszy przyklad ze raz wypracowana renoma pracuje latami. Dlatego fiat z tego dołka nie moze sie wygrzebac i dac cos ciekawszego i celowac w zamozniejszych klientow. Nawet alfa pozycjonowana podobnie postrzegana jest gorzej

dam9an
13-03-2018, 01:10
Jakiś czas temu pisałem do fca. W tipo mocniejszych silników nie przewidywano. Latem ponoc ma się pojawić tablet także w sedanie. Bo na dzień dzisiejszy deska z sedana ytroche słabo wygląda
Ta cholernie Unia zajedzie nas tymi swoimi dziwactwami. Na chwilę obecną elektryki są nieopłacalne. Koszty sa zbyt duże do korzysci. A w chwili kiedy 3.4 kraju klepie biedę i jeździ słowami cymbaly chcą dopłacać do elektryków. Najgorzsse jest to że człowiek chciałby coś zmieniać alebjie ma na kogo głosować

marx30
13-03-2018, 07:59
Jakiś czas temu pisałem do fca. W tipo mocniejszych silników nie przewidywano. Latem ponoc ma się pojawić tablet także w sedanie. Bo na dzień dzisiejszy deska z sedana ytroche słabo wygląda
Ta cholernie Unia zajedzie nas tymi swoimi dziwactwami. Na chwilę obecną elektryki są nieopłacalne. Koszty sa zbyt duże do korzysci. A w chwili kiedy 3.4 kraju klepie biedę i jeździ słowami cymbaly chcą dopłacać do elektryków. Najgorzsse jest to że człowiek chciałby coś zmieniać alebjie ma na kogo głosować
Dziękia takiemu układowi jak w sedanie można zapodać dedykowanego chińczyka z navi, android, mirorr link obsługa kamery i rejestratora itp. Tablet odbiera takie mozliwości więc albo wszystko co potrzebne trzeba kupić z autem albo zapomnieć (chyba że wyjdzie też taki chińczyk).
Co do elektryków - wszyscy dopłacą tankując benzynę i ON -projekt przewiduje podatek do paliwa 8 gr + VAT.
W Unii zyje ok.500 mln ludzi, na swiecie 7,3 miliarda. I to my - te 500 mln, zbawimy cały swiat montując trzycylindrowe pierdziawki w samochodach albo jeżdząc autami na prąd bijąc się kilka razy o miejsce przy stacji ładowania w drodze na wakacje. A góra elektrośmieci (starych aku itp.) dalej będzie płynąć tam gdzie biedacy nad ogniskiem beda wytapiac z nich surowce trując siebie i całą okolicę
Co do emisyjności w naszych warunkach -patrz fotka

dramez
14-03-2018, 16:52
Wiem że lekki offtop ale była wcześniej mowa o tym w tym wątku.

Od września nie będzie w sprzedaży T-Jeta z LPG fabrycznym, automatu w benzynie 1.6 e-Torq, będą za to GPFy bo zgodnie z normą Euro 6d od 09.18 mają być nawet w silnikach z pośrednim wtryskiem. I zapewne to jest bezpośredni powód wycofania tych wersji bo na dzień dzisiejszy dołożenie GPFa to najtańszy sposób dla producenta (nie dla klienta) na obniżenie CO2.
Możliwe że MultiJety będą dostosowane do AdBlue.

Na otarcie łez wyposażenie sedanów będzie zrównane z HB/SW. Czyli zdrożeją od wersji Easy w górę aczkolwiek to tylko podpowiada mi logika. Nie wiem czy będzie T-Jet bo dotychczasowy z LPG jak wyżej będzie wycofany. Nie wiem też czy dla sedana będzie wersja S-Design.

Za to Tipo ma być oferowane w nowej wersji wyposażeniowej tylko dla firm. Takie niby business znane z innych marek.

marx30
15-03-2018, 07:52
Wiem że lekki offtop ale była wcześniej mowa o tym w tym wątku.

Od września nie będzie w sprzedaży T-Jeta z LPG fabrycznym

na dzień dzisiejszy dołożenie GPFa to najtańszy sposób dla producenta (nie dla klienta) na obniżenie CO2.


Szkoda to jest bardzo fajna opcja, jedna z ostatnich na rynku -jesli to prawda to ciekawe czy koniec produkcji czy importer zrezygnowal.

GPF - gasoline particulate filter jak sama nazwa wskażuje żadnego CO2 nie filtruje zresztą po co jak norma CO2 się nie zmienia

dramez
15-03-2018, 10:37
Ehhh racja DPF/GPF jest od cząstek stałych.
Już się nie wypowiadam :-P

Powyższe było od osoby z FB która jest dobrze poinformowana i jej doniesienia zawsze się sprawdzały więc nie mam powodu nie ufać.

Mniej czy bardziej jest to powiązane z Euro6c czyli pewnie właśnie z cząstkami stałymi bo zarówno norma jak i zmiany w paletach silników szykują się od września.