PDA

Zobacz pełną wersję : Szarpie podczas przyspieszania i włącza się check



Matti_k
15-02-2018, 19:56
Witam Panowie

Od jakiegoś czasu zauważyłem ze podczas przyspieszania na 2 mój fiacik szarpie( przerywa) i czasami załącza check i samochód wchodzi w tryb awaryjny oraz trzęsie silnikiem. Jak wyłączę silnik i załączę to problem braku mocy się traci a check świeci do następnego wyłączenia i włączenia silnika. Czasami problem jest codziennie a czasami raz na miesiąc. Ostatnio jak podłączyłem komputer to był błąd taki jak na zdjęciu niżej.
31134
Czy jest to objaw końca wtrysku? Co zauważyłem problem nasila się w wilgotne lub deszczowe dni. Dziś też mi zrobił psikusa. Jutro rano podłączę kompa i zobaczę jaki tym razem mi błąd pokaże.
Pozdrawiam

Matti_k
16-02-2018, 09:35
Witam dziś po podłączeniu takie błędy
31147
31148

Wie ktoś co to może być bo zaczyna mnie denerwować ta cała sytuacja

marajan
18-02-2018, 22:32
Kolego jak w wilgotne dni to przychodzi mi na myśl połączenie elektryczne wtryskiwacza. Poodpinaj wtyczki od wtrysków i psiknij kontakt sprayem do czyszczenia styków i sprawdź czy tam dobrze łączy i czy nie ma zaśniedziałych styków


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mirekm71
18-02-2018, 23:08
Te samochody mają problem z masą silnika ale wtedy raczej byłby problem z uruchamianiem a konkretnie prądem na rozrusznik. Wydaje mi się, że trzeba obejrzeć dobrze wiazke i połączenia.

Matti_k7
18-02-2018, 23:55
Dzięki Panowie za wskazówki. Zauważyłem też że ta mata wygłuszająca jest dość często wilgotna. We wtorek ściągnę ja i zobaczę te wtyczki. Ale nie mają te błędy nic wspólnego z padającymi wtryskami?

Mirekm71
19-02-2018, 01:11
Tego nie wie nikt. Najpierw trzeba wykluczyć usterki elektryczne, żeby nie było, ze wymienisz 2 wtryski za 2 tys i błędy pojawia się znowu.
Są różne "pady" wtrysków. Mogą przelewać i wtedy auto nie chce odpalić, innym objawem są problemy z dpf'em bo wtryski leja i zabija się sadzą a może tez wystąpić usterka elektryczna. Trzeba szukać.

Matti_k7
19-02-2018, 10:03
To mnie nie pocieszyłeś. Jutro sprawdzę wtyczki i napiszę co i jak.
Dzięki za informacje i wskazówki

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka

Mirekm71
20-02-2018, 00:13
Jakie są dawki korekcyjne wtryskiwaczy?

Matti_k7
20-02-2018, 13:23
Dawki nie wiem jakie są bo nie pamiętam ale nie było dużych różnic. Zobaczę w sobotę. Ale chyba znalazłem przyczynę problemów. Dowody nizej. I jeszcze parę innych. Tak więc auto w sobotę jedzie do domu i naprawa. Są jakieś taśmy termo kurczliwe aby dobrze było to doszczelnione czy tylko cięcie lutowanko i termo kurczkahttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180220/aa145aa2d1c7205a7316c3ae5c6dbd6d.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180220/41b307bb2aa0579be85299944d1a6309.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180220/72884b6c210f097b103c83b0c00a88c5.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180220/0b67564bfac5b4daa1a26ae995af34d0.jpg

Mirekm71
20-02-2018, 17:59
Masakra, mam nadzieję, że ta naprawa rozwiąże problem.

Matti_k7
20-02-2018, 18:42
No ja też mam nadzieję że to rozwiąże problemy. Zapowiada się sobota z lutownicą,[emoji16][emoji16][emoji3][emoji3][emoji3]

marajan
20-02-2018, 19:40
Przygryzione czy przytopione? Ja bym ładnie przeciął, odizolował kawałeczek założył dobra termokurczke i dobrze zlutowal( nie na ryja). Całość możesz zabezpieczyć taśma szmaciana [emoji57]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Matti_k
20-02-2018, 20:45
Kable poprzecierane. Jeden o drugi o końcówki peszli. Tez tak myślałem właśnie. A powiedz mi kolego czym się różni dobra termokurczka od złej? po czy ja rozpoznać? one dla mnie wyglądają tak samo:smile:

marajan
23-02-2018, 18:25
Dobra jest taka która ma w miętę gruba ściankę i nie przetapia się zanim się skurczy co skutkuje ładnym jej ułożeniem na przewodzie. Są jeszcze takie z klejem ale w tym wypadku to bez sens [emoji6]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Matti_k7
10-03-2018, 15:26
Witam Panowie
Dziś dopiero zabrałem sie za naprawę konkretną przewodów. Wcześniej prowizorycznie zabezpieczyłem je na budowie taśmą i poprawa była od razu. Błąd nie powrócił jak na razie. Mam pytanie co to za czujnik poniżej znajduje się na rurze od filtra do turbiny chyba. Pytam bo miał ułamany kabel jeden.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180310/3082b02a0db465a015dc6ae03c9533fe.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180310/3b18bcc6dce9abbb6205c543a2a0245b.jpg

Matti_k7
13-03-2018, 14:47
Już wiem co to za czujnik. Jest to grzałka do odmy najprawdopodobniej.

Matti_k
14-03-2018, 20:22
Witam ponownie

Może ktoś zerknąć na loga i powiedzieć coś na temat przepływki? I ogólnie stwierdzić czy jest ok
31413

Matti_k7
16-04-2018, 12:07
Serio nikt nic?

ata
16-04-2018, 15:53
Serio nikt nic?
Serio
Logu w takiej postaci nie da się analizować w programie (diagnostycznym), więc nie spodziewaj się cudu. Przejrzałem pobieżnie, zauważyłem różnice w parametrach oczekiwanych i mierzonych - wskazujące raczej na nieszczelność w układzie dolotowym niż uszkodzenie przepływomierza. Ale to tylko domysły, taką diagnostykę da się zrobić (skutecznie) tylko mając dostęp do auta.

Matti_k7
17-04-2018, 16:22
Serio
Logu w takiej postaci nie da się analizować w programie (diagnostycznym), więc nie spodziewaj się cudu. Przejrzałem pobieżnie, zauważyłem różnice w parametrach oczekiwanych i mierzonych - wskazujące raczej na nieszczelność w układzie dolotowym niż uszkodzenie przepływomierza. Ale to tylko domysły, taką diagnostykę da się zrobić (skutecznie) tylko mając dostęp do auta.A w jakiej postaci poza dostępem do auta musiałbyś mieć loga?