Zobacz pełną wersję : Tipo SW czy Toyota Auris TA ?
PUNTO1.4
10-02-2018, 15:31
Witam. Co szanowni forumowicze by wybrali- jak w temacie- model longe a toyota wersja Premium. Cena toyoty o 3k. większa. Pytam z ciekawości.
gilbert3
10-02-2018, 15:37
Witam. Co szanowni forumowicze by wybrali- jak w temacie- model longe a toyota wersja Premium. Cena toyoty o 3k. większa. Pytam z ciekawości.Jaki silnik?
Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
PUNTO1.4
10-02-2018, 15:40
Silnik Fiata 1.4 120 km. Toyota 1.6 135km.
To jest forum fiata więc każdy będzie polecał fiata ;) a tak poważnie zależy też z jakim silnkiem auto będziesz kupował. Najlepiej idź na jazdę próbną i tu i tu. W fiacie pewnie większe rabaty będzie można wywalczyć. I nie słuchaj co mówią sprzedawcy ;)
PUNTO1.4
10-02-2018, 15:51
Fiat daje lepsze rabaty. Toyota o wiele mniej
Silnik Fiata ma lepsze osiągi. Toyota natomiast silnik na łańcuchu i bez turbiny.
brylancik13
10-02-2018, 15:56
Mocniejszy silnik to raz a że bez turbo i na łancuchu rozrządu to takze zaleta.
FiatPrime
10-02-2018, 16:00
Te nowe valvematici są świetne. W rodzinie mam corollę z tym silnikiem.
Ja bym brał Toykę. Tylko jeszcze podaj przebiegi jakie robisz, bo serwis Toyoty ma ceny z kosmosu.
PUNTO1.4
10-02-2018, 16:06
Przebiegu ok 12 k rocznie
FiatPrime
10-02-2018, 16:16
Jeśli pogodzisz się mniejszą ilością miejsca dla pasażerów z tyłu i mniejszym bagażnikiem to zdecydowanie Auris przy tych przelotach.
Toyota w perspektywie czasu powinna być mniej problemowa i lepiej trzymać cenę.
Z kolei Fiat tańszy w eksploatacji, z przyjemniejszym silnikiem i chyba bardziej obszerniejszy (w Aurisie tył ciasny)
Różnica w cenie nie duża. Jak ja robiłem rozeznanie po salonach to w cenie Tipo HB 1.4T miałem golasa Aurisa 1.33.
Teraz końcówka wyprzedaży więc pewno sytuacja cenowa jest dynamiczna.
Jeżeli to finalna różnica w cenie to brałbym toyote... jeżeli to wyjściowa różnica w cenie to Fiat wyjdzie ponad 10 koła taniej... porównujesz rocznik 2017 do 2017? Czy 2017 toyoty do 2018 fiata? Czy na odwrót? Mało danych podałeś... jakbyś tu wrzucił pełne specyfikacje obu z silnikiem i wyposażeniem to wybór byłby dla wielu z nas oczywisty i nie koniecznie musiałby to być Fiat...
PUNTO1.4
10-02-2018, 17:02
Rocznik obu 2017. Cena Fiata po rabacie 70k. Toyota bez rabatu 73k ale o rabat mocno trzeba walczyć. Toyota bez navi i czujników cofania. Cena ubezpieczenia toyoty ponad 3 k.
Mam Auris jako najlepsze auto świata - służbowe ;)
Silnik moim zdaniem nie zachwyca, ten z Tipo lepszy. Jakość plastików jakoś ta z Tipo dla mnie przyjemniejsza. Pod względem zawieszenia to auta są podobne (chodzi mi o komfort). Tak poza tym to tu i tu sa są plusy i minusy, ale auta są podobne. Kwestia przekonań i gustu.
krowka1978
10-02-2018, 17:54
Toyota natomiast silnik na łańcuchu i bez turbiny.
Ile ten łańcuch wytrzyma? Do 100tyś.km da radę? Paski teraz są żywotniejsze i łatwiejsze w wymianie. Dla mnie łańcuch żadną zaletą nie jest, jest wręcz wadą. To samo w 1.3MJ od FCA, sprawdźcie ile te łańcuszki w nowszych MJ wytrzymują.
Turbin się nie boję, jak ktoś dba, to się będzie długo cieszył bezawaryjną jazdą.
No to wychodzi, ze fiacik na większym wypasie :-) jak pisałem w innych tematach, jak zrównasz wersje wyposażenia i wersje nadwozia Fiat zawsze wyjdzie taniej w tym samym roczniku. Cóż, mój wybór toyoty na chwile obecna już nie tak pewny, ja ci radzę rób jak chcesz :-) i lepszej rady tu nie dostaniesz :-D
TipoSedan
10-02-2018, 19:07
Mi się łańcuszek wyciągał po 50-60 tyś w Nissanie i wtedy b.duze koszty ale by musiał poczytać na forum albo autocentrum o tym konkretnie silniku bo są silniki na łańcuszku na które ludzie nie narzekają. Co do czujników parkownia to nie wiem ile chce za to Toyota ale samemu mozna załozyc (wtedy cena śmieszna jak by kupił najtańsze z allegro, tylko trzeba poczytać fora, zeby być pewnym jak Toyota na to reaguje jak chodzi o ew utratę gwarancji). Mi navi nie potrzebne, więc to zalezy co by mi się bardziej podobało z wyglądu bo przy przebiegach 12tys cena części Toyoty nie ma znaczenia (przy takich przebiegach części mogą być drogie bo i tak minie sporo lat, zanim coś trzeba będzie wymienić).
Czlowiek
10-02-2018, 19:17
Powiem filozoficznie... Miałem TjeTo i dziękuje...
Mianowice pomimo usterek było "dzień dobry Panie..., do widzenia Panie... 1500 się należy ..." Oby był to mój problem.
Co do pojazdu nie było złe był Avensis, serwis ustawiony na kasa, kasa, kasa...
Rocznik obu 2017. Cena Fiata po rabacie 70k. Toyota bez rabatu 73k ale o rabat mocno trzeba walczyć. Toyota bez navi i czujników cofania. Cena ubezpieczenia toyoty ponad 3 k.
Nie wspomniałeś jeszcze o tym, że Toyota ma 16 tki z kołpakami, nie ma elektryki z tyłu, podstawową tapicerkę itp. Jakbyś zrównał doposażenie to różnica zwiększy się do prawie 10 tys. a silnik ciągle muł który trzeba ciągnąć do odcinki żeby jakoś jechał.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
PUNTO1.4
10-02-2018, 21:04
To prawda, że na stalowych 16 i kołpaki, ale z tyłu pełna elektryka, pisałem, że to wyposażenie premium w Toyocie. Ale czytając forum , że w nowym Tipo już na początku coś pada to daje trochę do myślenia. Toyota też na pewno ma wady, dlatego zwróciłem się z prośbą do Was o zdanie, może ktoś ma doświadczenia z Toyotą lub posiada Auris.
jeśli ktoś jeszcze ma wolę podzielenia się spostrzeżeniami będę wdzięczny..+:drinkers:
To jest Premium w wydaniu Toyoty, czyli nic specjalnego. Wyposażenie podobne do Easy w Fiacie. Mam nadzieję, że przejechałeś się obydwoma modelami ale ciągle nie jesteś zdecydowany.... Toyota się nie psuje, więc nie oczekuj od nas niemożliwego, że wyliczymy Ci wady Aurisa. Jest jedynie nudny jak flaki z olejem i tyle.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
PUNTO1.4
10-02-2018, 22:22
Nie jest podobne do wersji Easy tylko do lounge. Easy w tipo to golas. Różnica w wyposażeniu jest taka że, Tipo ma czujniki parkowania,navi,i alusy. I tyle.
FiatPrime
10-02-2018, 22:26
Golas to pop.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
PUNTO1.4
10-02-2018, 22:38
Racja. Mój błąd
TipoSedan
10-02-2018, 22:58
To prawda, że na stalowych 16 i kołpaki, ale z tyłu pełna elektryka, pisałem, że to wyposażenie premium w Toyocie. Ale czytając forum , że w nowym Tipo już na początku coś pada to daje trochę do myślenia. Toyota też na pewno ma wady, dlatego zwróciłem się z prośbą do Was o zdanie, może ktoś ma doświadczenia z Toyotą lub posiada Auris.
Na forum Auris jest masa tematów z usterkami ale czy to oznacza, ze w kazdym samochodzie jest cos do wymiany w okresie gwarancyjnym i trzeba tracic czas na jazdę do ASO? Nie:) Ludzie raczej zakładają tematy jak coś im nie gra albo wydaje się im ze jest nie tak bo jaki jest sens zakładać 1000 tematów, ze nic się nie dzieje z autem i super jezdzi kolejny dzień? Wtedy forum by było trochę nudne i moderatorzy by nie nadązali z usuwaniem tematów:) Mam nadzieję, ze przez mój komentarz nie wejdziesz na forum Aurisa i nie zrezygnujesz z Toyoty bo niby w nowych autach juz na początku coś pada:P - pomysl jaki to procent ogólnej sprzedazy danego modelu w Polsce (odpowiem na wszelki wypadek: niewielki i zarówno Aurisa jak i Tipo warto kupić). Corolla dawniej na pewno miała bardzo mało powaznych awarii w kilku rankingach (jak kupowaliśmy w latach 90-tych Corollę to to sprawdzałem) - nie wiem jak jest teraz i z tym modelem - musisz poczytać.
Toyota się nie psuje
Yhy... Podobnie jak Rolls-Royce. A VW nigdy nie gubi oleju, co najwyżej znaczy teren haha Nie ma to jak wiara w stereotypy.
TipoSedan
10-02-2018, 23:49
Lepiej tam omijać ASO bo ceny to jakiś kosmos: Toyota Auris | Auris 1.8 HSD - kosmiczna cena naprawy ABS | TOYOTA Forum (http://toyota.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=260286) (choć nie koniecznie takie muszą być bez programu "Toyota pewne auto").
Nie jest podobne do wersji Easy tylko do lounge. Easy w tipo to golas. Różnica w wyposażeniu jest taka że, Tipo ma czujniki parkowania,navi,i alusy. I tyle.
Pasuje idealnie do Easy plus klimatronik.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak się składa, że przez 2 miesiące jeździłem Tipo SW 120KM, a od miesiąca jeżdżę zastępczym Aurisem HB, więc mam świeże porównanie.
Przede wszystkim Auris nie podoba mi się wizualnie, ani wewnątrz, ani na zewnątrz. Wnętrze jest strasznie plastikowe. Inna sprawa, że do jazdy Tipo nie przyzwyczaiłem się jeszcze w 100% przez te dwa miesiące, a w Toyocie, po kilku minutach, czułem się jakbym się w niej urodził. Przede wszystkim skrzynia biegów chodzi bajecznie, w porównaniu do tej w Tipo, z którą niestety muszę się siłować. Toyota ma fajną dynamikę po mieście, ale poza miastem poczułem się jak w swoim starym Punto, zero elastyczności.
W dowodzie mam wpisane, że to Auris 1,6 Premium, ale nie wiem co ma być tym Premium. Najbardziej irytujący jest fakt, że jest w nim cała masa przycisków, które nie działają, bo nie ma czegoś w wyposażeniu. Na przykład sterowanie głosem, czy nawigacja. Nie wiem, jak jest we Fiacie w niższych wersjach, ale u mnie nie ma żadnego "ślepego" guzika.
Trochę denerwuje mnie też wizualizacja spalania w postaci wykresu blokowego, który jest średnio intuicyjny, ale w Tipo w ogóle nie mam spalania (wersja z LPG). Po każdej trasie jest jednak jej podsumowanie i po mieście nie zszedłem chyba jeszcze poniżej 11-12 l/100 km.
jestem po przymiarkach do Tipo, ale swego czasu interesowałem sie Aurisem. wcześniej miałem już japoński samochód, ale rdzewiał na potęgę. w dawnych dziejach (ok 10 lat temu) Toyota nie miała już z tym problemu, ale teraz podobno znów blachy są słabe i ludziom w 2-3 letnich modelach pojawiają się pęcherze. w ASO kombinują i zbywają klientów, aż do momentu końca gwarancji, po czym martw się Pan sam... to co poprzechodziłem z rudą, sprawia że wolę wziąć pewnego Fiata. gdybym miał pewność, że Auris będzie zdrowy na blasze, wziąłbym jego, nawet jeśli wyposażenie, czy jakość materiałów jest na niższym poziomie
Ciekawe jak do tego ma sie sprawa afery z jakoscia metali chyba glownie aluminium. Przez lata koncern Mitsubishi oszukiwal na jakości a blachy i częściach sprzedawanych innym azjatyckim firmom
Odnośnie rdzy. samochód z marca 2017 roku
https://images83.fotosik.pl/990/c057ea467e2c0464gen.jpg (https://images83.fotosik.pl/990/c057ea467e2c0464.jpg)
samochód z marca 2017 roku
o shit ... normalnie nie wierze, to na fotce wygląda na co najmniej 10 lat i 150 tys km ...
I pomyśleć że Corolla sąsiada nie chciała zardzewieć przez ponad 20 lat, a moja Starletka wymagała drobnych napraw blacharsko-lakierniczych dopiero jak była pełnoletnia.
FiatPrime
12-02-2018, 12:26
Odnośnie rdzy. samochód z marca 2017 roku
https://images83.fotosik.pl/990/c057ea467e2c0464gen.jpg (https://images83.fotosik.pl/990/c057ea467e2c0464.jpg)Pokaż jak spryskiwacze w działają w Tipo, jaki masz syf pod maską, jak zawieszenie wali z przodu. W każdym. Ty jeden purchel w jednym aucie pokazujesz. Wpadki w pojedynczych egzemplarzach się zdarzają. Jak ma gwarancję to mu zrobią.
100x lepszy wybór Toyota jak komuś odpowiada przestrzeń z tyłu.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Odnośnie rdzy. samochód z marca 2017 roku
https://images83.fotosik.pl/990/c057ea467e2c0464gen.jpg (https://images83.fotosik.pl/990/c057ea467e2c0464.jpg)
i właśnie to jest powód, dla którego Japończyka na tę chwilę nie zakupię. w przeciwnym wypadku wziąłbym z pocałowaniem ręki, nawet sporo dopłacając w porównaniu do Tipo
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pokaż jak spryskiwacze w działają w Tipo, jaki masz syf pod maską, jak zawieszenie wali z przodu. W każdym. Ty jeden purchel w jednym aucie pokazujesz. Wpadki w pojedynczych egzemplarzach się zdarzają. Jak ma gwarancję to mu zrobią.
100x lepszy wybór Toyota jak komuś odpowiada przestrzeń z tyłu.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
jeśli dysponujesz trochę czasem, odwiedź fora Toyoty i poczytaj opinie użytkowników. to powyżej, to jest faktycznie drobny mankament, ale zazwyczaj nadkola i progi są całe tak obsypane. kupisz Mazdę, Lexusa i masz podobne objawy w swoim czasie
Pokaż jak spryskiwacze w działają w Tipo, jaki masz syf pod maską, jak zawieszenie wali z przodu. W każdym. Ty jeden purchel w jednym aucie pokazujesz. Wpadki w pojedynczych egzemplarzach się zdarzają. Jak ma gwarancję to mu zrobią.
100x lepszy wybór Toyota jak komuś odpowiada przestrzeń z tyłu.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
No przepraszam, że mam aktualnie tylko jedną Toyotę i nie mogę zrobić specjalnie dla Ciebie zdjęcia wielu egzemplarzy.
Pisałem wyraźnie za co wolę Tipo, a za co Aurisa. Pisałem też wyraźnie co denerwuje mnie w Tipo (spryskiwacze, skrzynia biegów), więc równie dobrze mogę sobie zrobić zdjęcie kwitnącego, niespełna rocznego Aurisa.
Jakiś czuły punkt?
Fiat w dawnych latach produkowal auta tak dalece biodegradowalne że musiał coś z tym zrobić (a wśród niezorientowanych dalej funkcjonuje jako szybkordzewiejący). Inne marki realizujące strategie planned obsolescence się chyba trochę zagalopowały ;-). I w efekcie to co było kiedyś najgorsze dziś jest całkiem niezłe. No chyba że w tipo zaczeli stosować numery z grubością ocynku jak astrze. Ale jeśli jest tak jak w bravo mito punto to o rdzę się nie martwię. Skrzynia w tjet chodzi miodzio (może u niektorych trzeba podregulować), . Spryskiwacze to bzdet nie warty nawet wspominania.
Pokaż jak spryskiwacze w działają w Tipo, jaki masz syf pod maską, jak zawieszenie wali z przodu. W każdym. Ty jeden purchel w jednym aucie pokazujesz. Wpadki w pojedynczych egzemplarzach się zdarzają. Jak ma gwarancję to mu zrobią.
100x lepszy wybór Toyota jak komuś odpowiada przestrzeń z tyłu.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
CzEmu sam nie kupiłeś toyoty?
FiatPrime
12-02-2018, 12:57
Ja patrząc w tym momencie pod maskę to mimo ogromu miejsca nie wiem gdzie zamontować Webasto. Wszędzie jest taki syf, że ten piec nie wytrzyma do wiosny.
A co za tym idzie patrząc na instalację elektryczną i ilość wilgoci nie wróżę tutaj braku rdzy i jakiejś wielkiej trwałości. Tutaj elektroniki jest sporo.
Oby mi wytrzymał te 3 lata [emoji14] potem następny się będzie martwił.
A i tak, ze względu na trwałość, lepsze silniki, utrzymanie wartości to wybrałbym Aurisa.
W ogóle Honda ma teraz dobre oferty. Na nowego jazza można się zaczaić w dobrych pieniądzach jeśli bagażnik nie jest tak ważny. Bo miejsca z tyłu dla pasażerów jest więcej niż w Auris. Kosztem bagażnika.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Ja patrząc w tym momencie pod maskę to mimo ogromu miejsca nie wiem gdzie zamontować Webasto. Wszędzie jest taki syf, że ten piec nie wytrzyma do wiosny.
A co za tym idzie patrząc na instalację elektryczną i ilość wilgoci nie wróżę tutaj braku rdzy i jakiejś wielkiej trwałości. Tutaj elektroniki jest sporo.
Oby mi wytrzymał te 3 lata [emoji14] potem następny się będzie martwił.
A i tak, ze względu na trwałość, lepsze silniki, utrzymanie wartości to wybrałbym Aurisa.
W ogóle Honda ma teraz dobre oferty. Na nowego jazza można się zaczaić w dobrych pieniądzach jeśli bagażnik nie jest tak ważny. Bo miejsca z tyłu dla pasażerów jest więcej niż w Auris. Kosztem bagażnika.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Sorry ale fiat ma złe silniki? Poza 1.4 95KM, który jest silnikiem budżetowym inne są dobre, znajdują się na rynku od wielu lat i mają opinię trwałych i niezawodnych więc nie do końca rozumiem w czym silnik toyoty jest lepszy.
FiatPrime jak tak czytam Twoje posty to współczuję, że tak bardzo się pomyliłeś i kupiłeś Tipo.Ale 3 lata szybko zlecą.
FiatPrime
12-02-2018, 14:10
CzEmu sam nie kupiłeś toyoty?
Bo potrzebowałem taniego woła roboczego. A z Toyoty kombi bym nie wyjechał za 52 tyś. i przy moich przebiegach fortunę bym zostawił w aso na przeglądach. Nie dorabiam filozofii do Tureckiej taczki którą obecni tutaj jeździmy :D
Sorry Panowie:D Osoba zakładająca temat napisała, że w takich samych pieniądzach może mieć podobnie wyposażone auta Fiata/Toyotę przy śmiesznych przebiegach (10tyś km/rocznie). Przez szeroko pojętą trwałość, utrzymanie wartości, jakość wykonania, łatwość odsprzedaży i to, że ta generacja Aurisa jest znacznie dłużej na rynku niż Tipo i znane są już wszystkie bolączki (tak, też ma:P) to zdrowo rozsądkowy wybór jest oczywisty. Reszta to kwestia gustu :P Jeśli jest w stanie poświęcić mniej przestrzeni z tyłu auta to w ogóle nie ma co porównywać:D
Ile kosztuje 9letnie punto i ile 9letni auris na rynku wtórnym - Tyle w temacie.
FiatPrime jak tak czytam Twoje posty to współczuję, że tak bardzo się pomyliłeś i kupiłeś Tipo.Ale 3 lata szybko zlecą.No też żałuję, że Dacia zmieniła ofertę silnikową na tamten rok :/
krowka1978
12-02-2018, 14:17
Ile kosztuje 9letnie punto i ile 9letni auris na rynku wtórnym - Tyle w temacie.
Przecież to inne segmenty aut - Grande Punto nie jest kompaktem :!: Porównywać co najwyżej można z Yarisem, w którym jak dla mnie dyskwalifikującą wadą są zegary pośrodku kokpitu.
FiatPrime
12-02-2018, 14:27
Przecież to inne segmenty aut - Grande Punto nie jest kompaktem
Pod względem miejsca i rozmiarów wydawało mi się na miejscu porównanie Grande Punto z tamtą generacją aurisa :P Przepraszam :P
To porównajmy do Yarisa! :P
krowka1978
12-02-2018, 14:34
To porównajmy do Yarisa!
GP większe od Yarisa :smile: Nie wiem jak bezawaryjność Yarisa, ale te zegary na środku :roll: Cenowo przystępniejszy GP :wink:
No też żałuję, że Dacia zmieniła ofertę silnikową na tamten rok :/
Dacie mają już swoje przydomki np. Duster - Ruster(rust rdza po ang) :-).
Nie przeszkadzałby Ci brak ocynku i rdza? Pytam w kontekście np. syfu w komorze silnika (który jak obserwuję na mito gdzie mimo że jest go znacznie więcej przez brak osłon nie spowodował żadnego armagedonu).
I założe się że tym nie jechałeś zobaczyłbyś jakie wrażenia akustyczne zapewnia (jechałem dwuletnią).
Tam nie trzeba szukać oszczędności bo widac je na kazdym kroku.
No nie przesadzajmy... Dopiero byś żałował.
Ja się przymierzałem dla komfortu psychicznego żeby sprawdzić czy posiadacze dacii mogą się mylić.
Regulacja świateł na linkę nie powoliła mi przebrnąć do kolejnego etapu ;-) (o braku ocynku nie wiedziałem myślałem że to już standard w cywilizowanym świecie)
FiatPrime
12-02-2018, 15:10
Nie przeszkadzałby Ci brak ocynku i rdza? Pytam w kontekście np. syfu w komorze silnika (który jak obserwuję na mito gdzie mimo że jest go znacznie więcej przez brak osłon nie spowodował żadnego armagedonu).
Ruda raczej mnie nie dotyczy. Sporo w DE widuję Dacii. Niemcy generalnie polubili te samochody ze względu na prostotę znaną z dawnych niezawodnych konstrukcji Niemieckich :P
Co do tego syfu to muszę gdzieś podjechać do speców od Webasto, bo się zawahałem szczerze powiedziawszy z założeniem pieca pod maskę w Tipo. Muszę się poradzić kogoś mądrzejszego.
I założe się że tym nie jechałeś zobaczyłbyś jakie wrażenia akustyczne zapewnia. Tam nie trzeba szukać oszczędności bo widac je na kazdym kroku.
Jechałem jechałem. Strasznej przepaści nie ma pomiędzy Tipo a Loganem. Jakby był w ofercie nadal 1,2 Renault (nie ten sCe) to bym z wami tutaj nie dyskutował :P Dla mnie jedno i to samo. W trasie Tipo z pewnością ma wyższość. Tylko 95% robię w mieście ;)
Jak ten nowy Duster się sprawdzi i będzie rozsądny silnik, to sobie sprawię na następne autko i zostawię na dłużej :)
rafal.benitez
12-02-2018, 15:23
Pertyn testował ostatnio nowego Duster i jest to zupełnie inne auto niż poprzednik a cenę ma mieć nie zmieniana
Sent from my iPhone using Tapatalk
FiatPrime
12-02-2018, 15:29
Nowy Duster to techniczne (oczywiście nie wszystko, ale eksploatacyjne) pierwszy Quashqai czy jak to tam się piszę :P
Napęd, płyta, zawieszenie. Czekam aż będą w GD na jazdy dostępne:D
Ja za 70k wyjechałem wersja S-Design bez dodatkowych wodotrysków w wyposażeniu. Porównywalnego Aurisa na mniejszych felgach ale z dwustrefową klimą oferowali mi od 76k z wszystkim tym na czym mi zależało w wersji HB 1.6. Być może po nowym roku z wyprzedażą roczników coś się zmieniło ale na dzień podejmowania decyzji ponad 5,5k różnicy w cenie sprawiły że wybrałem Fiata. Ale ja robię dość duże przebiegi i zależało mi na aucie tanim i prostym w naprawach.
Dobrą cenę miałem też na Astrę bo za 68k wersja 125km dynamic. Ale wygrał S-Design.
Auris nie podobał mi się w środku faktycznie jest ciaśniejszy no i bagażnik zauważalnie mniejszy. Ale to auto z mniejszym spadkiem wartości. Przy tak małej różnicy w cenie i przewidywanych małych przebiegach mocno bym się nad Aurisem zastanawiał.
Miałem okazję jeździć kilka dni Aurusem hybrydą.Szalu nie ma i ta skrzynia bezstopniowa...
a co jest nie tak z nowszą bezstopniową skrzynią? na starszą się skarżono
Ogólne odczucie.Pierwszy raz jechałem z taką skrzynią i efekt młynka do kawy...
TipoSedan
13-02-2018, 16:25
Odnośnie rdzy. samochód z marca 2017 roku
https://images83.fotosik.pl/990/c057ea467e2c0464gen.jpg (https://images83.fotosik.pl/990/c057ea467e2c0464.jpg)
To Twoje od nowosci czy kupione "okazyjnie"?;) (moze byla robina jakas naprawa o czym Cie nie poinformowal sprzedajacy bo chyba nawet Dacia tak nie koroduje, choc moze byc oczywiscie pechowy egzemplarz)
Mieliśmy Corolle w latach 90tych i nie miała rdzy do OK 15 latek, choć teraz oczywiście mogą robić cieńsze blachy i malowanie jak wszyscy.
To jest samochód zastępczy z wypożyczalni, który jest samochodem zastępczym.... wypożyczalni:wink:, czyli właścicielem jest salon Toyoty.
Szkoda że ubezpieczyciel nie uwzglednia kosztu samochodu zastępczego w kalkulacji szkody, bo trochę za niego zapłaci. Jeżdżę już miesiąc i pewnie jeszcze 1-2 miesiące pojeżdżę, a doba 120 zł netto kosztuje.
W dowodzie mam wpisane, że to Auris 1,6 Premium, ale nie wiem co ma być tym Premium Cena zakupu :)
A autor wątku niech sobie kupi toyotę. Sąsiedzi się nie będą śmiali, że Fiata kupił :P
Jakies kulawy ten silnik forum. Nie pisalem nic takiego
Faktycznie coś jest nie tak. Cytat pochodzi z postu #27 czy też może #28 (strona 2.). Użytkownik otasz.
bahamut24
16-02-2018, 21:33
To jest samochód zastępczy z wypożyczalni, który jest samochodem zastępczym.... wypożyczalni:wink:, czyli właścicielem jest salon Toyoty.
Szkoda że ubezpieczyciel nie uwzglednia kosztu samochodu zastępczego w kalkulacji szkody, bo trochę za niego zapłaci. Jeżdżę już miesiąc i pewnie jeszcze 1-2 miesiące pojeżdżę, a doba 120 zł netto kosztuje.
Ja to bym wykorzystal i palował furmanke do odcinki :):P
Muszę przyznać, że mogę się lekko "wyżyć" po dwumiesięcznym chuchaniu i dmuchaniu na samochód, który i tak ktoś Ci w końcu rozpiedroli. No i w końcu nie trzeba zwalniać na progach :)
Ja to bym wykorzystal i palował furmanke do odcinki :):P
Sadysta ;-) Ja tam zawsze samochody z wypożyczalni traktuję jak własny, albo nawet lepiej...
Zdecydowanie toyota ! Ja mam aurisa i sprawdza się idealnie, nie zamieniłabym na żadne inne :)
_______________________________
serwis toyota
Post sponsorowany? No i złota łopata się należy ;-)
Zdecydowanie toyota ! Ja mam aurisa i sprawdza się idealnie, nie zamieniłabym na żadne inne :)
_______________________________
serwis toyota -Trzeba było zrobić większą w środku [emoji16]
W maju prawie kupiłem Waszą używaną przez salon auriskę w LPG, ale w środku jakoś tak mało miejsca było. Tipo ma więcej, ale trzeba przyznać, że tapicerka deski przeszyta białą nicią robiła robotę [emoji2]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
rafal.benitez
30-12-2018, 23:15
Nowa 2019 Toyota Auris będzie tak duża jak Avensis. Dodatkowo dwa silniki hybrydowe do wyboru będą robiły robotę. Przyznam szczerze ze z zewnątrz mi się bardzo podoba. Kto wie, może kiedyś ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nowa 2019 Toyota Auris będzie tak duża jak Avensis. Dodatkowo dwa silniki hybrydowe do wyboru będą robiły robotę. Przyznam szczerze ze z zewnątrz mi się bardzo podoba. Kto wie, może kiedyś ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
A ma być jeszcze Auris? Cos mi się odbiło ,że Toyota wraca do Corolli...
A kiedy się od corolli odwróciła? Przecież to jak golf w vw... flagowej toyoty nie do ubicia... a wraca to camry do Europy...
Nowa 2019 Toyota Auris będzie tak duża jak Avensis. Dodatkowo dwa silniki hybrydowe do wyboru będą robiły robotę. Przyznam szczerze ze z zewnątrz mi się bardzo podoba. Kto wie, może kiedyś ;)
Sent from my iPhone using TapatalkZgadza się, wygląda zacnie.
Silniki uturbiony bezpośredni 1,2; stara hybryda 1,8 atkinson i jakaś nowa 2.0 chyba.
Chociaż chodzą słuchy, że ma to być jednak corolla HB.
Nie wiadomo kiedy SE się pojawi.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Pogrzebałem, nawet na pewno będzie to Toyota Corolla sedan, HB i TS.
Auris i Avensis znikają z rynku
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
bahamut24
31-12-2018, 12:04
A kiedy się od corolli odwróciła? Przecież to jak golf w vw... flagowej toyoty nie do ubicia... a wraca to camry do Europy...
Przeciez auris byl zamiast corolli w europie.
Koledzy, zauważyliście, że daliście się wkręcić w dyskusję z powodu posta reklamowego, wrzuconego przez spamera (i zdaje się, że już wykasowanego przez admina)? Jak dzieci...
no ale co złego jest w dyskusji o Toyocie Auris/Corolli?
Jakby na to nie patrzeć, jest to bezpośredni konkurent dla Fiata Tipo ;-)
bahamut24
31-12-2018, 15:30
Rozumiem ze tekst: konkurent dla tipo to zart haha
Przeciez auris byl zamiast corolli w europie
Corolla non stop jest w cenniku i konfiguratorze i nigdy auris go w eu nie zastąpił... skąd Twoje info?
Rozumiem ze tekst: konkurent dla tipo to zart haha
nie widzę w tym nic śmiesznego, chodzą w tej samej klasie, cennikowo są porównywalne (na korzyść TIPO), wymiarami są porównywalne , co w tym śmiesznego?
Co by nie bylo to wlasnie ja rozpatrywalem kwestir uzywanego aurisa albo nowego tipo. Tipo wybralem bo nowe ale spokojnie auris gdyby trafil sie ze sprawdzonego zrodla to bym brał.
Co by nie bylo to wlasnie ja rozpatrywalem kwestir uzywanego aurisa albo nowego tipo. Tipo wybralem bo nowe ale spokojnie auris gdyby trafil sie ze sprawdzonego zrodla to bym brał.
też tak miałem, byłem na ostatecznej jeździe próbnej z całą familija i dzieckiem z baza i fotelikiem aby sprawdzić czy jest dość miejsca :) no i się okazał Auris mały, no ale tla naszego prześmiewczego kolegi to przecież nie podobne samochody.
Samochody uwazam ze bardzo podobne tylko wlasnie tez mialem to odczucie ze mniej miejsca a tym bardziej wladnie z tylu. Ciezko tez znalezc uzywanego prywatnie. Wiekszosc to firmowki.
rafal.benitez
31-12-2018, 20:07
Auris i avensis wypadają a wchodzą Corolla i Camry. Oba pojazdy bardzo przestronne w środku. Dużo większe od Tipo. Corolla TS ma mieć rozstaw osi 2700. Ponad 600l bagażnik. Dwa silniki hybrydowe do wyboru. Na pewno zaawansowane systemy wsparcia kierowcy przez co i cena będzie większa od Tipo. Myśle ze Corolla wskoczy klasę wyżej z racji jej wymiarów. Co nie zmienia faktu ze kolejnym moim samochodem może będzie Corolla TS w hybrydzie. Zrobiła na mnie pozytywne wrażenie na prezentacjach. Zobaczymy jak z cennikiem. Sprzedaż ma ruszyć podobno w maju.
Sent from my iPhone using Tapatalk
bahamut24
31-12-2018, 21:29
nie widzę w tym nic śmiesznego, chodzą w tej samej klasie, cennikowo są porównywalne (na korzyść TIPO), wymiarami są porównywalne , co w tym śmiesznego?
Bezposrednimi konkurentami tipo jest citroen celysse i pug 301 w przypadku sedana ;)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Corolla non stop jest w cenniku i konfiguratorze i nigdy auris go w eu nie zastąpił... skąd Twoje info?
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_Auris
Corolla hb byla zastopiona aurisem na 13 lat, ludzie sie burzyli, przez zmiane nazwy siadla sprzedaz tej klasy auta toyocie.
Tak, te auta, które wymieniłeś są konkurencją dla tipo tipo, a nie wyższych modeli, tych których nie ma sensu kupować, bo przecież tipo nie jest warte więcej niż 50 tyś.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Corolla hb byla zastopiona aurisem na 13 lat, ludzie sie burzyli, przez zmiane nazwy siadla sprzedaz tej klasy auta toyocie
A widzisz... szczegóły, Ty mówisz o hb a ja o sedanie... jeździłem nowymi z wypożyczalni... widziałem w konfiguratorze... na hb nie zwracam uwagi ba dla mnie za małe...
bahamut24
01-01-2019, 00:02
Tak, te auta, które wymieniłeś są konkurencją dla tipo tipo, a nie wyższych modeli, tych których nie ma sensu kupować, bo przecież tipo nie jest warte więcej niż 50 tyś.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
haha czyli sdesign moze konkurowac rowniez z clio ktore mozna doposazyc i zaplacic ponad 80k zł . W sumie to tipo jest konkurencja dla kazdego auta haha
haha czyli sdesign moze konkurowac rowniez z clio ktore mozna doposazyc i zaplacic ponad 80k zł . W sumie to tipo jest konkurencja dla kazdego auta hahaNie może, bo clio to segment B.
I na tym kończę tą jałową dysputę z Tobą.
Żyj w swoim świecie i daj żyć innym. Do siego
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
bahamut24
01-01-2019, 00:52
Nie może, bo clio to segment B.
I na tym kończę tą jałową dysputę z Tobą.
Żyj w swoim świecie i daj żyć innym. Do siego
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Pogadamy jak wytrzeźwiejszesz wlascicielu tipo sw z tjet w lpg za ponad 50k zl, warto bylo tyle wydac?
Warto i przepraszam Cię, ale jestem trzeźwy.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181231/db8f7ddfc7cbc734bcb7ccfcaa336d87.jpg
warto bylo tyle wydac?
Miał i chciał wydać to wydał i tobie nic do tego. Chciałeś pustaka to kupiłeś pustaka i grunt ze jests zadowolony.
Meble tez można kupić za 1000 i być zadowolonym a można za 30000... i fakt jest taki ze ten co kupi za 1000 pierdolil smuty z różnych sobie tylko znanych powodów albo i bez... tak samo z autami.... było milion razy... w iosek jeden jest... na każdym kroku boli dupa od jeżdżenia pustakiem... nie wszystkich ale niektórych szczególnie uwiera...
Dobrze ze jest tez sporo normalnych posiadaczy tipo niezależnie od wersji...
Żeby komuś wytykać ze ma kasę i kupił droższe auto... jak to nazwać, bo tylko niecenzuralne określenia przychodzą mi do głowy... pierdolone zakompleksione polaczkowo...
Z nowym rokiem wszyskich zawistnikow pozdrawiam...
bahamut24
01-01-2019, 11:50
Miał i chciał wydać to wydał i tobie nic do tego. Chciałeś pustaka to kupiłeś pustaka i grunt ze jests zadowolony.
Meble tez można kupić za 1000 i być zadowolonym a można za 30000... i fakt jest taki ze ten co kupi za 1000 pierdolil smuty z różnych sobie tylko znanych powodów albo i bez... tak samo z autami.... było milion razy... w iosek jeden jest... na każdym kroku boli dupa od jeżdżenia pustakiem... nie wszystkich ale niektórych szczególnie uwiera...
Dobrze ze jest tez sporo normalnych posiadaczy tipo niezależnie od wersji...
Żeby komuś wytykać ze ma kasę i kupił droższe auto... jak to nazwać, bo tylko niecenzuralne określenia przychodzą mi do głowy... pierdolone zakompleksione polaczkowo...
Z nowym rokiem wszyskich zawistnikow pozdrawiam...
Nie wiem czemu do mnie walisz z du*y , nie ja pisze na forum ze tipo nie jest warte wiecej niz 50k zl i nikomu nie wytykalem ile kto zaplacil ! Przeczytaj caly watek a nie ostatni wpis, nie zachowuj sie jak gimbaza.
A tak na marginesie tipo mam w wersji lounge, bo kupowalem takie jak bylo mi potrzebne a nie bieda ediszjon dla szpanu przed sąsiadem lub zeby chinskie radio wlozyc...
No to nie zalapalem sarkazmu... ale moj wpis i tak aktualny... wielu się łapie...
Za stary jestem żeby nie z gimbazą mieszać :-)
jaroslawrak
01-01-2019, 14:29
Niepotrzebne bicie piany i psucie dobrej atmosfery na forum...a za Tipo warto dać +50k,żeby nie jeździć golasem.Często podwożę członków rodziny,znajomych ,a to na lotnisko,ślub,pogrzeb,wczoraj na Sylwestra itp. to się nadziwić nie mogą jakie fajne auto to TIPO:smile:
Wracając do tematu- Toyota bez dwóch zdań jest wyżej ocenianą marką. Ja się nad Aurisem/Corollą nie zastanawiałem. Niewątpliwie techniczne jest to nowoczesniejsze auto,ale ...nudne jak flaki z olejem. Zero emocji. Fiata kupiłem trochę przez przypadek. Tak to jest jak człowiek po browarze idzie na Noc Cudów :) . Wcześniej zrobiłem jazdę próbną , wypadła ok. Spodobało mi się to, że nie muszę dopłacać za wiele udogodnień, których nie potrzebuję. Klima jednostrefowa też mi wystarcza. Trochę drażni mnie średnia precyzja prowadzenia, ale tu Toyota też nie błyszczy. Na razie przejechane ponad 5 tys. km i za te pieniądze to wg. mnie uczciwa oferta.
Moja babcia powtarzała:
Wymagasz szacunku? zachowaj go sam.
To nie pierwszy raz jak próbujesz mnie podejść chamskimi, prześmiewczymi tekstami i kolejny raz jestem ponad to.
Nie zniżę się do takiego poziomu.
Twój problem polega na tym, że jak ktoś rozpocznie merytoryczną dyskusje i brakuje Ci argumentów to próbujesz w sposób prześmiewczy wybrnąć, jak to nic nie da zachowujesz się jak prostak i cham, obrażając ludzi.
Nie ważne, z której strony spojrzeć na temat to Auris był konkurentem Tipo, podobnie jak Ceed, i30, Astra itd. itd. (pojazdy segmentu C)
Celysee oraz 301 są samochodami takimi jak tipo tipo (sedany) i są w okolicy 40 tyś, nie posiadają wersji SW i HB, więc jak mogą konkurować z Tipo HB i SW, tym bardziej, że temat jest o SW?
z wymienionych powyżej tylko Astra ma wszystkie 3 wersje nadwozia podobnie jak Tipo, ale mniejsza o to.
Jak już wspomniałem wcześniej Clio to segment B a nie C, i jaki merytoryczny argument dostałem z powrotem?
Że jestem nietrzeźwy.
Otóż wywnioskowałeś z mojej wypowiedzi, która była prawdziwa, nie zawierała błędów stylistycznych, gramatycznych, brak w niej literówek, że jestem nietrzeźwy. To jak to mam odebrać jak nie szczeniacki atak na moją osobę?
Naprawdę mam tyle myśli w głowie na temat Twojego zachowania na forum w wielu tematach, ale pozostawię je dla siebie, bo nie mają nic wspólnego z pojazdami marki FIAT.
Możesz dalej pisać w sposób jaki piszesz, skoro taki jest Twój charakter, skoro Cię to nakręca do życia, nie zamierzam tego zmieniać. Nie będę Ci odszczekiwać, bo to całkowicie nie ma sensu, to mnie tylko będzie utwierdzało w przekonaniu, że to co myślę jest prawdziwe ;-)
Wszystkiego dobrego w nowym roku :)
krowka1978
02-01-2019, 02:12
Niewątpliwie techniczne jest to nowoczesniejsze auto,ale ...nudne jak flaki z olejem. Zero emocji.
Jakichś specjalnych cudów wianków w Aurisie nie dopatrzyłem się, ale oszczędności owszem. Z elektroniką bliżej jest do 500X, jednak to wnętrze, tanie podświetlenie przycisków od razu odrzuca. Wsiadając pierwszy raz w nocy można się zdziwić, bo podswietlanych piktogramow np. na przyciskach szyb, nie zobaczy się. Zamiast tego świecą małe okrągłe diody... Ergonomicznie, jak dla mnie, gorzej niż we Fiat-ach. O napędzie hybrydowym powtarzał się już nie będę. W gołym Tipo dobrze się czułem, jak w odpowiednim wdzianku (ale 100% ideał nie jest ;) ), w Aurisie coś uwierało, napęd to osobna kwestia.
Auris był u mnie na tapecie przy poszukiwaniu auta i w salonie dowiedziałem się, że w 2019 będzie auris nowej generacji na płycie corolli nowej i będzie większy (Auris 2018 był dla mnie za mały)... no ale stało się jak stało, mam Tipo :)
Niemniej Auris przeszedł do historii, a pojawiła się zamiast niego Corolla TS i własnie weszły na salony, chyba z ciekawości podjadę do Toyoty zobaczyć jak to się prezentuje.
Ceny katalogowe spore, zwłaszcza jeśli wyposażenie Active jest na poziomie Aurisa 2018
No i tylko 3 silniki 1,2 DI, stara dobra hybryda 1,8 i nowa 2,0.
FiatPrime
24-02-2019, 15:39
Z nowymi Turbo od Toyoty są problemy, też warto napomnkąć.
rafal.benitez
24-02-2019, 22:39
92 900 zł cena startowa za hybrydę kombi. Ciekawe jakie toyota daje rabaty? Z tego co wiem hybrydy nie maja turbo. No i spalanie niskie. Nawet jakby spalił te 4-5l/100km Pb to wychodzi jak Tipo z LPG. A wartość przy odsprzedaży nieporównywalna z Tipo. Szkoda ze Fiat nie ma w „rodzinie” Tipo silnika hybrydowego np. 1.6 e torq z automatem z dopłata 6k zł - taka jest dopłata w toyota 1.6 automat vs 1.8 hybryda wyposażenie COMFORT. Z taka cena za Tipo hybryda, sprzedaż by im podskoczyła jak i samochód trzymał by bardziej cenę.
Sent from my iPhone using Tapatalk
92 900 zł cena startowa za hybrydę kombi. Ciekawe jakie toyota daje rabaty? Z tego co wiem hybrydy nie maja turbo. No i spalanie niskie. Nawet jakby spalił te 4-5l/100km Pb to wychodzi jak Tipo z LPG. A wartość przy odsprzedaży nieporównywalna z Tipo. Szkoda ze Fiat nie ma w „rodzinie” Tipo silnika hybrydowego np. 1.6 e torq z automatem z dopłata 6k zł - taka jest dopłata w toyota 1.6 automat vs 1.8 hybryda wyposażenie COMFORT. Z taka cena za Tipo hybryda, sprzedaż by im podskoczyła jak i samochód trzymał by bardziej cenę.
Sent from my iPhone using TapatalkA tą hybkę 1.8 fajnie i bez problemu się gazuje [emoji16]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
FiatPrime
24-02-2019, 23:07
Z tego co wiem hybrydy nie maja turbo.
Chodziło o 1,2
A tą hybkę 1.8 fajnie i bez problemu się gazuje
A prawda. Bardzo trwałe są te 1,8 przy LPG.
Chodziło o 1,2
A prawda. Bardzo trwałe są te 1,8 przy LPG.No chyba, że Toyota w tych nowych przyoszczędziła na zaworach jak Fiat w 1,4 [emoji16]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
FiatPrime
25-02-2019, 09:08
Szczerze? Nawet jeśli są z tego samego to silniki w hybrydach Toyoty chodzą w trybie Atkinsona, chodzą mniej (zupełnie inny cykl pracy silnika spalinowego). Powszechne jest, że wtryski i reduktor żyją po 150/200 tyś. km. jazdy w mieście nawet jak wsadzony najtańszy badziew.
Aczkolwiek. Wszystko może być.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.