Zobacz pełną wersję : Corma 2.4 Silnik
Pawel_GDA
09-02-2018, 19:52
Witam,
Panowie czy ktoś z was orientuje się gdzie (najlepiej na Pomorzu) dostanę sprawny silnik do Cromy 2.4 ?
Dodam tylko, że samochód kupiłem 1000km temu i muszę już go wymienić ;) Strasznie szybko się zużywają także pewnie, dostępne są w każdym sklepie z silnikami ;)
Wciąż targają mną emocje pomiędzy złomowaniem a inwestowaniem. Proszę doradźcie.
Ew. Jaki byłby koszt kompletnego remontu silnika ?
desmo999
09-02-2018, 20:12
Kup auto po dzwonie albo angola . To co pojdzie sprzedasz to moze troche Ci sie zwroci.
michalpodroznik
10-02-2018, 08:49
Witam,
Panowie czy ktoś z was orientuje się gdzie (najlepiej na Pomorzu) dostanę sprawny silnik do Cromy 2.4 ?
Dodam tylko, że samochód kupiłem 1000km temu i muszę już go wymienić ;) Strasznie szybko się zużywają także pewnie, dostępne są w każdym sklepie z silnikami ;)
Wciąż targają mną emocje pomiędzy złomowaniem a inwestowaniem. Proszę doradźcie.
Ew. Jaki byłby koszt kompletnego remontu silnika ?W Twoim przypadku złomowanie to strata. Lepiej doinwestowac i przywrocic crome do żywych. Wydaje mi sie, ze w koszcie max. 4-5kzl powinno sie spokojnie udac.
W przypadku zlomowania dostaniesz 500-1000zl i to wszystko.
A propos silnika: na alle znalazlem kilka ofert, w cenach od 3,8kzl do 5,8kzl.
Lepiej będZie chyba naprawic swoj, w zaleznosci id tego, co uleglo awarii.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
michalpodroznik
10-02-2018, 09:02
@Pawel_GDA
Dostales szczegółową diagnozę, co jest do zrobienia przy silniku w Twojej cromie?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Witam,
Panowie czy ktoś z was orientuje się gdzie (najlepiej na Pomorzu) dostanę sprawny silnik do Cromy 2.4 ?
Dodam tylko, że samochód kupiłem 1000km temu i muszę już go wymienić ;) Strasznie szybko się zużywają także pewnie, dostępne są w każdym sklepie z silnikami ;)
Wciąż targają mną emocje pomiędzy złomowaniem a inwestowaniem. Proszę doradźcie.
Ew. Jaki byłby koszt kompletnego remontu silnika ?
Koszty remontu w przypadku zatartego silnika są na poziomie 7,5 tys zł... tyle ostatnio płaciła znajoma w Volvo ( robione oczywiście poza serwisem - W Gdyni ) za 5 cylindrowy silnik 2,4 D po zatarciu z powodu rozwalonej miski olejowej i ignorowaniu wskaźników braku smarowania ;-). Zdecydowanie odradzam !!!! szkoda $$$$$
Zdecydowanie polecam zakup i wymianę silnika... Kupisz dobrze z osprzętem a następnie z swojego czesci jak pompa, wtryski, turbina sprzedasz i wyjdzie na 2000 max z robocizną... Gdzie kupisz tanio na pomorzu niestety nie wiem... Możesz kupić w dowolnym końcu Polski.. w Rumi jest firma która sprowadza auta bez prawa rejestracji z Niemiec.. ( przy głównej ulicy: Gdynia-Wejherowo obok składowiska węgla ) można kupić taniej Cromę z dobrym silnikiem, sprawdzić bo auta nie są rozbite tylko złomowane i zakupić 2-ga Crome na części za grosze... Niemcy obecnie dostają dopłatę do zakupu auta z Euro 6 więc złomują swoje nawet 8 letnie auta z Euro 4 ...
michalpodroznik
10-02-2018, 09:36
Ale to bylo volvo. Mozna i znajdzie sie warsztat, gdzie zrobią taniej i tez dobrze.
Poza tym poczekajmy, co powie sam zainteresowany w kwestii zakresu uszkodzen.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
michalpodroznik
10-02-2018, 10:03
Witam,
Dodam tylko, że samochód kupiłem 1000km temu i muszę już go wymienić ;)
Ew. Jaki byłby koszt kompletnego remontu silnika ?
Co bylo przyczyną zatarcia się silnika? Wiesz juz?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
desmo999
10-02-2018, 13:24
Masz moze namiary na te firme z Rumi??jakies www ?
Pawel_GDA
10-02-2018, 13:45
Dzięki za odpowiedzi. Poszukam kompletnego silnika na wymianę. Jeżeli się uda znaleźć coś rozsądnego, będę reanimował auto. Jeżeli nie, spróbuję sprzedać na części.
Co bylo przyczyną zatarcia się silnika? Wiesz juz?
Silnik nie został całkiem rozebrany jedynie górna jego część. Dostałem informację, że olej został rozrzedzony prawdopodobnie przez DPF może wtryski i nie było odpowiedniego smarowania. Silnik wciąż jeszcze odpala ;)
Ale to bylo volvo. Mozna i znajdzie sie warsztat, gdzie zrobią taniej i tez dobrze.
Poza tym poczekajmy, co powie sam zainteresowany w kwestii zakresu uszkodzen.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Tak ale tez już miało 10 lat.. i części nie były sygnowane Volvo ( przynajmniej nie wszystkie )... po prostu planowanie głowicy, szlify wału, panewki, uszczelki pod miskę, może okaże się że głowica bo wałki do wymiany ... to tyle wyjdzie o ile nie więcej......
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dzięki za odpowiedzi. Poszukam kompletnego silnika na wymianę. Jeżeli się uda znaleźć coś rozsądnego, będę reanimował auto. Jeżeli nie, spróbuję sprzedać na części.
Silnik nie został całkiem rozebrany jedynie górna jego część. Dostałem informację, że olej został rozrzedzony prawdopodobnie przez DPF może wtryski i nie było odpowiedniego smarowania. Silnik wciąż jeszcze odpala ;)
Silnik musi być rozebrany od dołu - stan panewek i wału powie co się stało ... od góry to za mało...
Ale jeśli wymieniasz to szkoda czasu i $$$$ na rozbiórki...
michalpodroznik
10-02-2018, 14:04
No i turbo tez trzeba dodać.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
michalpodroznik
10-02-2018, 14:09
Dzięki za odpowiedzi. Poszukam kompletnego silnika na wymianę. Jeżeli się uda znaleźć coś rozsądnego, będę reanimował auto. Jeżeli nie, spróbuję sprzedać na części.
Silnik nie został całkiem rozebrany jedynie górna jego część. Dostałem informację, że olej został rozrzedzony prawdopodobnie przez DPF może wtryski i nie było odpowiedniego smarowania. Silnik wciąż jeszcze odpala ;)To jesli nie wiesz, co faktycZnie sie stalo, to bezsensem jest rozmowa o kosztach. Trzeba dowiedziec sie, co konkretnie sie stalo w motorze i wtedy wyrokowac.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Pawel_GDA
11-02-2018, 12:01
To jesli nie wiesz, co faktycZnie sie stalo, to bezsensem jest rozmowa o kosztach. Trzeba dowiedziec sie, co konkretnie sie stalo w motorze i wtedy wyrokowac.
Oddałem samochód do zaprzyjaźnionego warsztatu. Gdzie po rozebraniu góry stwierdzili, że nie opłaca się naprawiać, lepiej poszukać motor na wymianę.
Czy jest możliwość zamiany silnika z 2.4 na 1.9 ? 1.9 jest dużo więcej dostępnych w niższych cenach.
Voyager1
11-02-2018, 22:31
A co stwierdzili po rozebraniu góry? Tak z ciekawości, bo to co opisujesz jest bardzo nieprofesjonalne. Widziałeś w ogóle jakie są uszkodzenia?
Oddałem samochód do zaprzyjaźnionego warsztatu. Gdzie po rozebraniu góry stwierdzili, że nie opłaca się naprawiać, lepiej poszukać motor na wymianę.
Czy jest możliwość zamiany silnika z 2.4 na 1.9 ? 1.9 jest dużo więcej dostępnych w niższych cenach.
Ciężka sprawa... za dużo różnic w oprogramowaniu i można wdepnąć.... musiałbyś mieć druga Cromę i przełożyć nie tylko silnik ale i kasetę, komputer, stacyjkę, osiować wszystko.... porównać instalację silnika i skrzyni zapewne to tez do wymiany/modyfikacji .. Bóg wie co jeszcze ( półosie, wydech, katalizatory, DPF, aby to zagrało.... w mojej ocenie nie warto w tym kierunku iść jeśli nie masz kogoś co to kiedyś zrobił a ja nie słyszałem o tym......
Szukaj silnika 2,4 .... cromy po wypadku z tym silnikiem bo alfa będzie za droga...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A co stwierdzili po rozebraniu góry? Tak z ciekawości, bo to co opisujesz jest bardzo nieprofesjonalne. Widziałeś w ogóle jakie są uszkodzenia?
Możemy tylko domyślać się że wałek rozrządu i szklanki się przytarły na panewkach i głowica do wywalenia... na dole może w takim przypadku być tylko gorzej... może na korku było pełno opiłków...
Warto było by mieć choć kilka zdjęć aby obaczyć zniszczenia... :roll:
mietus555
12-02-2018, 09:30
Oddałem samochód do zaprzyjaźnionego warsztatu. Gdzie po rozebraniu góry stwierdzili, że nie opłaca się naprawiać, lepiej poszukać motor na wymianę.
Czy jest możliwość zamiany silnika z 2.4 na 1.9 ? 1.9 jest dużo więcej dostępnych w niższych cenach.
Z doświadczenia wiem że lepiej kupić używkę tylko jeszcze najlepiej w samochodzie aby można było go odpalić i posłuchać. Kwota 3,5 za 2,4 to jakieś śmieszne pieniądze i lepiej przygotować się na 6- 7,5 tys. i później cieszyć się z jazdy.
Remontowalem swój silnik
U mnie obrociło panewke .
Myślałem żeby kupić uzywke ale sie nie opłacało .
Wymieniłem wal, panewki ,hydropopychaczy , zrobiłem cala glowice , przy okazji pozbylem sie klap , korbowod, rozrząd , i wiadomo wszystkie nowe uszczelki itd .
Koszt gratow wyszedł mnie ok 4.5 tyś. Mechanik wziął 1300 zł
Silnik był wyjety i rozebrany na części pierwsze .
Wiem teraz co w nim siedzi .
Kupijac uzywke tak naprawde nie wiesz co tam jest . I to jest sam słupek . teraz wszystkie uszczelki , rozrząd , plyny itd .
Moim zdaniem koszt dużo większy .
Czym się różni wał od korbowodu?
Pewnie chodzi o wał z wykorbieniami.
Jednak stawiam na wykorb z wałowaniami.
Czym się różni wał od korbowodu?
Wał to wał ...a korbowód to już inna część . Chyba jasno napisałem co wymieniłem .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pewnie chodzi o wał z wykorbieniami.
Nie .
Chodzi o wał i korbowód.
To dwie rozne części
To napisz mi proszę gdzie to jest. Gdzie wał i gdzie korbowód.
michalpodroznik
02-04-2018, 23:50
Wał to wał ...a korbowód to już inna część . Chyba jasno napisałem co wymieniłem.
Chodzi o wał i korbowód.
To dwie rozne części
Chyba się Kolego zagalopowales trochę...
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Chyba się Kolego zagalopowales trochę...
Kolega szoszon jak najbardziej wie co pisze. Wał to wał (korbowy), a korbowód to część, która łączy wał z tłokiem.
michalpodroznik
03-04-2018, 00:04
Kolega szoszon jak najbardziej wie co pisze. Wał to wał (korbowy), a korbowód to część, która łączy wał z tłokiem.Racja.
Ps. Wracając do meritum - podtrzymuje swoje przekonanie i zgadzam się z Kolegą szoszon, ze warto remontować swój silnik, niz od razu kupowac niepewna uzywke. Przynajmniej wiemy, co mamy po remoncie. Z używanym silnikiem (towar niepełnowartościowy), kupionym na szrocie czy na alle, takiej pewnosci juz nie mamy, a ponadto mozemy miec problem z ewentualną reklamacja, gdy sie okaże, ze motor jest wadliwy.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
To napisz mi proszę gdzie to jest. Gdzie wał i gdzie korbowód.
Obie te części znajduja się w bloku silnika .
WAŁ służy zwykle do zamiany ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy,
Korbowód jest to część która łączy tłok z wałem .
A może nie wiesz tez co to jest tłok ? No ale o tym to juz sam sobie poczytaj .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chyba się Kolego zagalopowales trochę...
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Zagalopował ? A to niby dlaczego .?
michalpodroznik
03-04-2018, 08:24
Zagalopował ? A to niby dlaczego .?Nie, wszystko ok. Wybacz. Świąteczne "zaciemnienie umysłu" :-)
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Nie, wszystko ok. Wybacz. Świąteczne "zaciemnienie umysłu" :-)
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Spoko. Zostaje Ci odpuszczone 😁
Pozdrawiam .
I teraz już wiem, dzięki.
Racja.
Ps. Wracając do meritum - podtrzymuje swoje przekonanie i zgadzam się z Kolegą szoszon, ze warto remontować swój silnik, niz od razu kupowac niepewna uzywke. Przynajmniej wiemy, co mamy po remoncie. Z używanym silnikiem (towar niepełnowartościowy), kupionym na szrocie czy na alle, takiej pewnosci juz nie mamy, a ponadto mozemy miec problem z ewentualną reklamacja, gdy sie okaże, ze motor jest wadliwy.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
A ja upieram się, że lepiej wymienić silnik niż go remontować bo koszty są znaczne... widać to po przekręconej panewce a co dopiero po kolizji gdy dochodzą zawory, popychacze, korbowody, wałek rozrządu i na domiar złego głowica..... potem czytamy, że 17 tys zł remont silnika :!:
Idąc tym tokiem rozumowania należało by powiedzieć, że każdy kto kupił Cromę używana ( i każdy inny samochód ) również nie wie co w środku siedzi i również powinien w pierwszej kolejności rozebrać go na części ;-)....
michalpodroznik
03-04-2018, 10:38
A ja upieram się, że lepiej wymienić silnik niż go remontować bo koszty są znaczne... widać to po przekręconej panewce a co dopiero po kolizji gdy dochodzą zawory, popychacze, korbowody, wałek rozrządu i na domiar złego głowica..... potem czytamy, że 17 tys zł remont silnika :!:
Idąc tym tokiem rozumowania należało by powiedzieć, że każdy kto kupił Cromę używana ( i każdy inny samochód ) również nie wie co w środku siedzi i również powinien w pierwszej kolejności rozebrać go na części ;-)....Nie przesadzaj. W przypadku kolizji silnika to może sie i zgodze na jego przeszczep, ale dopiero po rozsądnej wycenie naprawy uszkodzonego motoru. W innym przypadku wolalbym jednak naprawę wlasnego motoru.
Mam akurat znajomych mechaniorow, którzy nie obdzieraja ze skóry, więc potencjalna naprawa na pewno nie kosztowalaby 17k zl. No ale kazdy robi jak uwaza. Szoszon naprawil silnik ze swojego auta i jest zadowolony, a to najwazniejsze. W przypadku zakupu i wszczepienia uzywki bylby pewnie troche mniej zadowolony :-)
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Nie przesadzaj. W przypadku kolizji silnika to może sie i zgodze na jego przeszczep, ale dopiero po rozsądnej wycenie naprawy uszkodzonego motoru. W innym przypadku wolalbym jednak naprawę wlasnego motoru.
Mam akurat znajomych mechaniorow, którzy nie obdzieraja ze skóry, więc potencjalna naprawa na pewno nie kosztowalaby 17k zl. No ale kazdy robi jak uwaza. Szoszon naprawil silnik ze swojego auta i jest zadowolony, a to najwazniejsze. W przypadku zakupu i wszczepienia uzywki bylby pewnie troche mniej zadowolony :-)
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Nie, nie przesadzam tylko ostrzegam :!: bo niestety zawsze kończy się tym samym .... Czyli obiecanki cacanki a na koniec rachunek, który przygniata do ziemi a który znam z doświadczeń innych. Ja dawno temu remontowałem w moim Uno DS ( silnik 1,3 Diesel ) silnik robiłem to sam i wiem ile kosztuje czasu i pracy rozebranie silnika nawet tak małego... i tylko wymiana pierścieni z planowaniem głowicy... jeśli zlecisz komukolwiek rozebranie silnika to za to musisz zapłacić... i po co skoro po zdjęciu miski olejowej widać było rozpacz..... a zazwyczaj głowica tak obrywa, ze nawet po splanowaniu już są problem z uszczelką po kilku tys km.
Każdy robi jak chce i to są jego pieniądze i jego auto ale niech każdy będzie tego świadomy :!:
michalpodroznik
03-04-2018, 11:22
Oczywiscie, ze za rozbiórkę silnika musisz zapłacić. Za darmo nikt Ci tego nie zrobi, chyba ze poswiecisz swój czas i sam dokonasz rozbiórki motoru. Ale czas własny tez kosztuje.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Czym się różni wał od korbowodu?
@szoszon doczyściłeś monitor, bo pewnie nieźle go oplułeś ze śmiechu :lol:
Panowie o czym wy dyskutujecie: korbowód, wał napędowy, panewki... to są podstawy budowy silnika spalinowego, nawet w mopliku...:sciana: wstydźcie się :fufu:
Nie jest tak źle . Ja czasem tutaj na forum tez pytam o jakąś pierdułke która dla innych jest oczywista .
Jest dobrze .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zgadzam sie ze czasem opłaca sie kupić uzywke . Ale to trzeba poprzedzic dobra diagnozą . W moim przypadku temat byłby nie opłacalny .
Pawel_GDA
02-07-2018, 21:07
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Samochód oddałem na warunkach rękojmi poprzedniemu właścicielowi. Żal mi bardzo ponieważ samochód bardzo mi się podobał. Przesiadłem się na Lagune 3, w kwestii wygłuszenia trochę jej brakuje do Cromy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.