PDA

Zobacz pełną wersję : Nie da sie uruchomić silnika! 1.6 16V MW 2004r.



lukaszt112233
07-02-2018, 19:38
Witam

Przejde od razu do rzeczy.

Stilo 1.6 16v Multiwagon 2004r. 148 tys przejechane.

Po tygodniu postoju nie jestem w stanie uruchomić silnika. Po poniedziałkowym -10 w nocy chciałem przejechac samochodem 10 km zeby go rozruszac. Niestety nie udało mi sie.
Akumulator doładowałem na maxa 15 godzin. Silnik kręci, nie odpali za żadne skarby.
Świece ok, iskra jest, pompa paliwa działa, immobilaizer ok, czujnik położenia walu ok.

Co mnie zastanawia. Po przekręceniu kluczyka na zapłon pod maską z rejonu zaznaczonego czerwonym kółkiem dobiegają dziwne dźwieki, nie wiem jak je określić, oraz na rurze odchodzącej czuć delikatne drgania. Czy to normalne zachowanie?
Nigdy wcześniej nie miałem problemów z uruchomieniem silnika.

31048



Aha mniej wiecej pod bezpiecznikami pod maską znalazlem luźną taką wtyczkę - z tego co pamietam to chyba ona zawsze tak wisiala. Do czego ona służy?

31049

31050



Prosze o pomoc.

positif
08-02-2018, 13:09
Te dźwięki to przepustnica. Przed odpaleniem ustawia się klapka.

Pomóc zabardzo nie pomogę, jednak rok temu miałem identyczny przypadek.
Z dnia na dzień nie mogłem odpalić, pompa działała, rozrusznik kręcił, ale jakby nie podawało paliwa.
Kręciłem go do upadłego az zdechł akumulator. Kolejnego dnia, jak było trochę cieplej, wsiadłem do auta i ożył..... do dzisiaj nie mam pojecia co mogło być, jednak przypuszczam ze może gdzieś był jakiś zator w przewodach paliwowych który zamarzł.

Jeżeli chodzi o wtyczki - są dwie, u siebie tez mam jedną luźną (zapewne przeznaczona do innej wersji wyposażenia)

lukaszt112233
08-02-2018, 18:06
evap od okolo 10 miesiecy swiecil ze krytyczny, ale samochod jezdzil normalnie to nie ruszalem :P


dokladniej bledy jakie sie pojawily po tescie na komputerze:
EVAP - brak sygnalu
przepustnica elektroniczna - nieprawidlowy sygnal
P1121

wlasnie nie wiem, gdzie ten evap byc moze, przypuszczam ze to moze byc on?

https://www.dropbox.com/s/0ny7jbde5wqss1w/evap.jpg?dl=0




zmierzyłem napięcia na wtyczce od przepustnicy masując przewód na - akumulatora i oto co mi wyszlo, tylko gdzie ja moge (poza aso) sie dowiedziec czy jest ok czy nie ?

https://www.dropbox.com/s/m2v8eo7cwshs4vv/wtyczka.jpg?dl=0

odpowiedz na to pytanie pozwolila by mi dzialac dalej, bo albo cos z elektryka, albo przepustnica do wymiany

mlodybe
08-02-2018, 18:40
Bezpieczniki sprawdziłeś?? Skąd masz pewność że pompa ok?? Skąd wiesz że świece sprawne??

lukaszt112233
09-02-2018, 18:12
Bezpieczniki sprawdziłeś??

tak



Skąd masz pewność że pompa ok??

bo buczy, bo jak krece dlugo to smierdzi benzyna z rury, swiece mokre od benzyny



Skąd wiesz że świece sprawne??

sprawdzalem wykrecajac, iskra jak dzwon, a swiece bosch maja przejechane 4 tys km

mlodybe
10-02-2018, 14:53
To że pompa buczy nie jest jednoznaczne z tym że daje odpowiednie ciśnienie.

Skoro świece są mokre od paliwa to znaczy że nie ma iskry (ty pytanie jak stwierdziłeś czy jest iskra??).

Możliwe że silnik się zalał więc trzeba go przedmuchać. ściągnij z wtryskiwaczy wtyczki i spróbuj odpalić. Jak będzie zalany to w pewnym momencie powinien na sekunde dwie ruszyć i znowu zdechnąć. Jak nie ruszy to szukaj problemu w układzie zapłonowym.

Od razu wyjaśnię po co zdjąć wtyczki z wtrysków (bo są tu takie modre głowy co zaraz zapytają po co??) - Chodzi o to żeby nie podały paliwa i powietrze przepływające przez silnik osuszy komore spalania i świecę - jak będzie to problem z zalanie to w pewnym momencie świeca da iskrę i przepali to co zostało.

wpfiat
10-02-2018, 16:19
A iskra jest? Zdejmij fajke, wyjmij świecę i włóż do fajki,następnie dotknij świecą silnika i spróbuj odpalić. Powinna być iskra.