PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo II 1.9



GonnaBePro
05-02-2018, 22:54
To już mój drugi temat o samochodzie - pozostałem wierny marce Fiat i jakiś czas temu kupiłem Bravo drugiej generacji w jednym z najlepszych silników wysokoprężnych - 1.9 MultiJet 8v 120 KM. Nie chciałem z początku diesla - bardzo marzył mi się T-Jet 150 ale trochę mnie zmartwiła skrzynia biegów M32 (na nowszy egzemplarz po lifcie nie miałem kasy) więc padło na najprostszego ropniaka. Pochodzi on z polskiego salonu - fabrycznie bez filtra DPF co ułatwia użytkowanie na krótkich dystansach. Niestety fakt, iż pochodzi z polskiego salonu ma też minus - dużo ciężej o fajną wersję wyposażenia. Mój to Dynamic, czyli nie jest tak źle ale mogło być lepiej :P

Po zakupie został odstawiony do zaufanego mechanika zajmującego się tylko autami z grupy Fiata. Bravo otrzymało sporo części, m.in nowy kompletny rozrząd, nowe klocki, tarcze, część przewodów hamulcowych, sprzęgło, nowe poduszki pod skrzynię i silnik, świece żarowe, koło pasowe, filtry paliwa, oleju, powietrza, kabinowy oraz zalany został olejem Selenia 5W30 (podobno do silnika bez DPF nie trzeba takiego stosować, poprzedni właściciel stosował 5W40 i chyba też powrócę do tego zwyczaju). Zostały też wymienione jakieś drobnostki w silniku których teraz nie pamiętam ale podobno były już mocno zużyte. Pozytywnym zaskoczeniem było zawieszenie. Przy sprawdzeniu przed zakupem wyglądało obiecująco co później potwierdził mechanik - nie trzeba było nic zmieniać.

Po ogarnięciu auta w sprawach mechanicznych dołożyłem mu kilka drobnych rzeczy:
- radio Pioneer DEH-1900 + fabryczna ramka w kolorze z wersji Active
- oryginalny bagażnik dachowy + box (na zimę)
- podświetlane gniazda USB do ładowania zamiast gniazda zapalniczki
- nowy znaczek na tylnej klapie (stary dosłownie rozpadł się w rękach)

Plany na nowy rok? Jest kilka - m.in oryginalne 17-tki, może mały program na 150-160 koni, tłumik końcowy z wersji sport, wnętrze z wersji sport, obszycie kierownicy, wymiana halogenów oraz pomalowanie grilla plastidipem. Czy coś z tej listy zrealizuje - czas pokaże :P

Rozpisałem się trochę - nie przynudzając więcej zarzucam kilka zdjęć wozu w całości.

https://images82.fotosik.pl/888/6ef1c12165aaa2b3gen.jpg (https://images82.fotosik.pl/888/6ef1c12165aaa2b3.jpg)

https://images83.fotosik.pl/887/075dbec30067a22egen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/075dbec30067a22e)

https://images83.fotosik.pl/887/75d639dcadfe7e7agen.jpg (https://images83.fotosik.pl/887/75d639dcadfe7e7a.jpg)

Wersja zimowa na stalówkach 16'
https://images81.fotosik.pl/925/281618cc70555b37gen.jpg (https://images81.fotosik.pl/925/281618cc70555b37.jpg)

https://images82.fotosik.pl/945/007b883c8de0f459gen.jpg (https://images82.fotosik.pl/945/007b883c8de0f459.jpg)

oko21
06-02-2018, 16:37
To już mój drugi temat o samochodzie - pozostałem wierny marce Fiat i jakiś czas temu kupiłem Bravo drugiej generacji w jednym z najlepszych silników wysokoprężnych - 1.9 MultiJet 8v 120 KM. Nie chciałem z początku diesla - bardzo marzył mi się T-Jet 150 ale trochę mnie zmartwiła skrzynia biegów M32 (na nowszy egzemplarz po lifcie nie miałem kasy) więc padło na najprostszego ropniaka. Pochodzi on z polskiego salonu - fabrycznie bez filtra DPF co ułatwia użytkowanie na krótkich dystansach. Niestety fakt, iż pochodzi z polskiego salonu ma też minus - dużo ciężej o fajną wersję wyposażenia. Mój to Dynamic, czyli nie jest tak źle ale mogło być lepiej [emoji14]

Po zakupie został odstawiony do zaufanego mechanika zajmującego się tylko autami z grupy Fiata. Bravo otrzymało sporo części, m.in nowy kompletny rozrząd, nowe klocki, tarcze, część przewodów hamulcowych, sprzęgło, nowe poduszki pod skrzynię i silnik, świece żarowe, koło pasowe, filtry paliwa, oleju, powietrza, kabinowy oraz zalany został olejem Selenia 5W30 (podobno do silnika bez DPF nie trzeba takiego stosować, poprzedni właściciel stosował 5W40 i chyba też powrócę do tego zwyczaju). Zostały też wymienione jakieś drobnostki w silniku których teraz nie pamiętam ale podobno były już mocno zużyte. Pozytywnym zaskoczeniem było zawieszenie. Przy sprawdzeniu przed zakupem wyglądało obiecująco co później potwierdził mechanik - nie trzeba było nic zmieniać.

Po ogarnięciu auta w sprawach mechanicznych dołożyłem mu kilka drobnych rzeczy:
- radio Pioneer DEH-1900 + fabryczna ramka w kolorze z wersji Active
- oryginalny bagażnik dachowy + box (na zimę)
- podświetlane gniazda USB do ładowania zamiast gniazda zapalniczki
- nowy znaczek na tylnej klapie (stary dosłownie rozpadł się w rękach)

Plany na nowy rok? Jest kilka - m.in oryginalne 17-tki, może mały program na 150-160 koni, tłumik końcowy z wersji sport, wnętrze z wersji sport, obszycie kierownicy, wymiana halogenów oraz pomalowanie grilla plastidipem. Czy coś z tej listy zrealizuje - czas pokaże [emoji14]

Rozpisałem się trochę - nie przynudzając więcej zarzucam kilka zdjęć wozu w całości.

https://images82.fotosik.pl/888/6ef1c12165aaa2b3gen.jpg (https://images82.fotosik.pl/888/6ef1c12165aaa2b3.jpg)

https://images83.fotosik.pl/887/075dbec30067a22egen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/075dbec30067a22e)

https://images83.fotosik.pl/887/75d639dcadfe7e7agen.jpg (https://images83.fotosik.pl/887/75d639dcadfe7e7a.jpg)

Wersja zimowa na stalówkach 16'
https://images81.fotosik.pl/925/281618cc70555b37gen.jpg (https://images81.fotosik.pl/925/281618cc70555b37.jpg)

https://images82.fotosik.pl/945/007b883c8de0f459gen.jpg (https://images82.fotosik.pl/945/007b883c8de0f459.jpg)Fajne Bravo. A co z doblasem?

Wysłane z mojego Philips V377 przy użyciu Tapatalka

GonnaBePro
06-02-2018, 23:07
Czerwone sprzedane - ale poszło do rodziny więc kiedyś może go jeszcze zobaczę. To był na prawdę dobry wóz i fajnie się nim jeździło ponad dwa lata ale 1.4 8v w takiej budzie to niestety za mało.. Gdybym tam miał taki sam silnik jak w Bravo to na pewno bym nie chciał się go pozbyć.

kamilo62
13-02-2018, 10:17
Kurcze..wygląda jak mój przed wypadkiem. Ten sam silnik..wyposażenie..nawet felgii alu takie same..:P
W innym oznaczeniu ten silnik bez dpf to Euro 4B..jedyna rzecz to zapychajacy sie EGR...ale i tak przy tych 120 jak ja mialem potrafilo sie nie odczuwac problemow zapakowanym prawie po dach na autostradzie..Spalanie potrafilem zrobic 5.5 L.
Niech i Tobie sie sprawuje :)

Fiatowskifan
27-02-2018, 14:23
Cześć, 3 razy się zabierałem na zmianę mojej sieny na bravo. Serio w tych autach najbardziej podoba mi się tył chociaż moim zdaniem 1 gen miała efektywniejszy. Może to dlatego bo w mojej siennie tyl jest paskudny ale nie o tym mowa. Fajny wozik zazdro serio;)

GonnaBePro
27-02-2018, 20:05
No to fakt - tył pierwszej generacji był lepszy. Dodatkowo samo auto (1 gen) miało bardziej sportowy charakter - 3 drzwiowy hatchback z niskim zawiasem. Nowsza generacja trochę na tym straciła - jedynie wersja Sport której nie mam ratuje sytuacje i auto ma dodatkowe nakładki na progi, podwójny wydech i lekkie obniżenie względem serii. Co do Bravka to polecam - najlepiej to z ropniakiem albo z doładowanym silnikiem. Jest wersja wolnossąca ale to raczej dobre rozwiązanie do miasta bo w trasie te 100 koni to minimum żeby nie męczyć silnika.

boch
28-02-2018, 22:39
Czy w 120 konnym T-Jecie też jest ta legendarna skrzynia M32?

GonnaBePro
01-03-2018, 00:25
M32 jest na (nie)szczęście w Bravo tylko z T-Jetem 120/150 KM do roku 2010 - najlepiej to zdekodować za pomocą nr VIN.

Marek19736
18-03-2018, 02:31
Piękny! Dobry wybór będziesz zadowolony :)

Smugus
13-03-2019, 00:08
Witam. Mam pytanie. Jaki ma Pan box dachowy. Taurus ale model? Szukam wlasnie by fajnie to wygladalo jak u Pana.