PDA

Zobacz pełną wersję : Automat 2.4 jtd kilka pytań uwag



Mrowa172
02-02-2018, 07:22
Witam jako ze zaczynam przygodę z fiatem mam kilka pytań co do automatu w tym modelu.....
- Wyczowam delikatne skakanie drganie auta na 3 i 4biegu
- na 4biegu czasem nie zawsze slychac jakieś niewielkie szmerki zależy od obrotów szczególnie na niskich i przy delikatnej jeździe a gdy zapinane 6 bieg czasem zapiszczy cos na poczatku pozniej niknie.
- na postoju gdy mam D to wiadome ciągnie i troszkę w aucie robi sie wrażenie jak by go meczylo zduszalo i drga buczy...
- i jeszcze jedno gdy jade rozpędzony i puszczam gaz auto zachowuje sie jak manual bez wcisnietego sprzęgła... Czy to normalne objawy... Chyba nie... Gdzie szukać od czego zacząć wymienić olej w skrzyni poduszki sterownik czy cala skrzynie? ;( ogólnie biegi zmienia super nawet niewiem kiedy i z przejścia z p na d lub r tez nie zaowazylem żadnych niepokojących rzeczy. Prosze o poradę.

bob96
02-02-2018, 08:05
Zacznij od wymiany oleju :)

maka131
02-02-2018, 08:26
Też polecam wymienić olej.

A jak dojeżdżasz do świateł, skrzyżowania czy pasów to nie spadają obroty na chwilę poniżej 800, tak jakby go coś dusiło i chcial zgasnąć?

Mrowa172
02-02-2018, 10:38
Obroty nie spadają tak nisko jest tak jak na jałowym biegu tyle ze odczuwalne jest buczenie takie jak by drgania.... A najbardziej zastanawia mnie to ze po puszczeniu nogi z gazu trzyma obroty jak w manualu... Dojezdrzajac do np. Skrzyżowań pozniej juz widać ze zrzuca biegi bez żadnych denerwujacych objawów... Zaczne od wymiany oleju a filtr oleju występuje w tych skrzyniach?

maka131
02-02-2018, 11:36
jak puszczasz nogę z gazu to auto "hamuje skrzynią" podobnie jak w manualu. stan ten zmienia się chyba przy prędkości poniżej 30 lun 40 km/h, wówczas obroty spadają do ok 800.

filtr oleju występuje w skrzyni, niestety nie wymienisz go bez rozbierania skrzyni biegów.

Mrowa172
02-02-2018, 19:54
No to fakt jest tak jak mówisz ze juz wolniej to obroty lecą w dol.... Troche dziwne rozwiązanie ze filtra nie można wymienić z kazda wymiana oleju....

Glow
08-02-2018, 09:48
Kolego, tak jak napisali przedmówcy, zacznij od wymiany oleju w skrzyni i najlepiej metodą dynamiczną. Miałem podobne objawy do twoich i po zmianie oleju jak ręką odjął. Ze skrzyni zleciał niezły syf przy płukaniu. Dodam, że zalałem dodatkowo 250 ml dodatku Motor Life.

Abramsik
08-02-2018, 10:51
... zacznij od wymiany oleju w skrzyni i najlepiej metodą dynamiczną...
Ja powiem zgadzając się z przedmówcami wymiana oleju ale tylko metodą dynamiczną. Statyczna to według mnie nie wymiana a tylko mieszanie starego i nowego oleju.

Mrowa172
23-03-2018, 00:16
A wiec skrzynia została zdjęta zawieziona do szpeca twierdzi ze skrzynia jest ok nie do szukał sie niczego złego przy okazji wymienil filtr oleju i simering.... Oczywiście zalana nowym olejem ale niestety wszystkie w/w objawy nie ustały.... Szpec od skrzyni podejrzewa ze konwerter (sprzęgło) do regeneracji ale sam nie wiem co robic czy znowu ściągać skrzynie i ryzykować kolejne PLN? Moze jakieś pomysły?

Abramsik
23-03-2018, 07:58
Kolego daleki jestem od oceniania innych ale pierwsza rada jaka ciśnie się na usta to - zmień speca. Moim zdaniem ww. spec powinien dokonać sprawdzenia skrzyni jeszcze na samochodzie aby samodzielnie zaobserwować objawy o których piszesz. Ponadto co to za fachowiec, który mając już rozebraną skrzynie na stole nie zabrał się za regeneracje sprzęgła. Teraz jeśli zdecydujesz się na jego regeneracje wszystkie czynności będą wykonywane ponownie (olej, zdjęcie i założenie ASB itp.). Nie chcę Cię martwic ale jeśli po tych wszystkich czynnościach, które opisałeś nie ma zmiany na lepsze to może być konieczność wymiany sterownika i/lub niesławnego kosza C1 odpowiedzialnego właśnie za szarpanie z 3 na 4. Nie pisałeś jaki masz nalot w swoim rydwanie bo to także może wskazywać pewne kierunki gdzie trzeba szukać.

sunjammer
24-03-2018, 15:01
Witam, chciałbym się podłączyć pod temat jeśli można. Mam problem i pytanie.
Croma 1,9 150KM automat. Odpalam auto wrzucam D i ruszam, po przekroczeniu 50-60km/h jak puszcze gaz zaczyna coś wyć, przyspieszam i dalej wyje aż do momentu zatrzymania np. światła. I od początku ta sama historia. Wycie znika powyżej ok 120km/h albo tak mi się wydaje.
A pytanie: czy w skrzyni jest ten sam olej co mechanizmie różnicowym? tzn czy są one połączone czy to oddzielne ustrojstwa. Może w mechanizmie coś wyje przy braku oleju?
Pozdrawiam
Piotr

Mrowa172
24-03-2018, 23:24
A wiec tak na blacie widnieje 185tys ale nie sprawdzał em autentyczności przebiegu... Panie abramsik kosz c1 co to jest gdzie sie znajduje? A konwerter prawdopodobnie oddam do regeneracji. Podobno sterowniki skrzyń tez mozna regenerować.... Chyba ze lepiej kupic skrzynie używana w pełni sprawna....?