PDA

Zobacz pełną wersję : Sterowanie szyb



Fibol
01-02-2018, 21:29
Witam wiem że było już dużo wątków na ten temat ale mam pytanko, nie mogę zaprogramować szyb ani ręcznie ani przez komp. Doszedłem do wniosku że coś jest spieprzone tylko co mam kupić moduł sterowania czy silniczek. W sumie silniczek opuszcza i podnosi LP ale to chyba moduł odpowiada za domykanie z kluczyka. Proszę o podpowiedź

michalpodroznik
01-02-2018, 21:34
Używanie szukajki nie boli:

http://fiatklubpolska.pl/showthread.php?t=26446

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Fibol
01-02-2018, 22:05
Dokładnie nie mogę przeprowadzić adaptacji ani ręcznej ani przez kompa. Robiłem ręcznie już kilka razy na różne sposoby od lp,lt,pp,pt-lp;pp, lt;pt itp. i nic.

michalpodroznik
01-02-2018, 22:21
A przytrzymujesz szyby opuszczone i podniesione po 3sek., do charakterystycznego kliknięcia?

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Szuszu
02-02-2018, 07:47
Każde dzwi mają moduł CAN, który daje komendy do podzespołów wykonawczych. Ja widze problem w nim, mała czarna skrzynka do której przychodzi wiązka z przelotu w drzwiach.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Fibol
02-02-2018, 20:08
Trzymam przycisk jakieś 3-5 s po kliknięciu. Co do modułu to się zastanawiałem czy właśnie moduł czy silnik jest odpowiedzialny za wyświetlanie tego trójkąta.

Enu
03-02-2018, 03:02
Odpal Multiecuscan

potem wybierz opcje

30918

tam możesz sprawdzic każdą szybę

30919

brak skalibrowania pokaże Tobie która szyba blokuje adaptacje

zaviaseq
03-02-2018, 12:41
Kolejność programowania nie ma znaczenia, zdarzało mi się programować parami i nie było żadnego problemu, ewentualnie powtórzyć musiałem od początku

Fibol
12-03-2018, 18:43
Mam pytanie podmieniłem moduł, silniczek i nadal kicha komp wskazuje sterowanie szyb w drzwiach. Czy jest możliwe że przełącznik jest trafiony i to może być przyczyną?

lisekg
13-03-2018, 09:08
Może jedne z szyb pracują za ciężko - przesmaruj sylikonem w sprayu wszystkie prowadnice szyb - wpuść sylikon pomiędzy uszczelki i szyby...

Być może mechanizm ma na tyle ciężko u ciebie, że przekracza prąd i układ nie potrafi rozróżnić zamkniętych szyb od zamykanych, innym słowem prąd jest zbliżony.
Układ niema żadnych mikro styków, enkoderów położenia itp... a o wszystkim decyduje jedynie prąd jaki pobierają silniczki a prąd zależy od stanu prowadnic, mechanizmu i tego na ile jest on czysty...

Druga sprawa rób to na włączonym silniku wtedy jest wyższe napięcie i to tez może pomóc...

Fibol
13-03-2018, 16:13
Dzięki spróbuję może się uda