Zobacz pełną wersję : koszty rozrzadu
stachstachowiak
28-01-2018, 11:26
Ile mniej więcej wynosza koszty calego rozrzadu ?
Koło 500 za graty koło 200 za wymiane. Mozliwe że da się taniej ja robiłem w kwietniu za tyle.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
desmo999
28-01-2018, 11:42
370zl za graty SKF .
przy okazji można wywalić klapy :-)
Voyager1
28-01-2018, 14:05
30859
Do tego dochodzi trochę płynu do chłodnicy(chyba, że masz swój), wymiana ok. 300 zł.
Ogólnie spoko :)
Maslanka
28-01-2018, 23:42
550 graty + 300 wymiana
Wysłane z mojego H5000 przy użyciu Tapatalka
No to ja od siebie polecę mroauto.pl i zestaw Dayco KTB458.
Połowa tego co podajecie. Szukałem zestawu z paskiem Dayco i wybór padł na ten zestaw. W środku polecany pasek, ale i rolki były albo SKF albo INA, a koszt sporo tańszy niż w ich zestawach.
Poza tym, mroauto ma fajne ceny, ze względu na firmę zarejestrowaną w Czechach. Większość rzeczy najtaniej idzie tam kupić.
Maslanka
29-01-2018, 10:49
Piszesz o wszystkim oprócz pompy wody.. Jakiej firmy jest w zestawie?
Wysłane z mojego H5000 przy użyciu Tapatalka
A no tak... Zapomniałem.
Pompę dopierałem z HEPU. To też jest lepsze rozwiązanie, bo zestawach chyba zazwyczaj są jakieś noname'y.
Voyager1
29-01-2018, 15:37
W zestawach nie ma pomp ;)
Zestaw FPT kosztuje około 500+ pompa.
Jest zestaw Dayco z pompą a paski rozrządu tej firmy używane są na pierwszy montaż w Fiacie.
https://katalog.mroauto.pl/tecdoc-produkt/3777622-pompa-wodna-zestaw-paska-rozrzadu-dayco-ktbwp7590/
Voyager1
29-01-2018, 15:58
Ale to nie jest zestaw który zawiera pompę tylko...
Zestaw + pompa (w tym linku akurat na odwrót napisane :D ) To oznacza, że pompa jest dołożona do zestawu i nie wiadomo co to za firma jest- możliwe, że Dayco. Ten zestaw który link zamieściłeś w innych sklepach można kupić taniej Zestaw paska rozrządu + pompa wody DAYCO KTBWP7590 - Sklep iParts.pl (http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-paska-rozrzadu-pompa-wody-dayco-ktbwp7590,0-42-ktbwp7590-1009323.html)
Nie wiem kto produkuje zestaw rozrządu na pierwszy montaż, ale w oryginale Są nadruki FPT, a nie Dayco. Skrót FPT - Fiat Powertrain Technologies - Oddział Fiata SPA zajmujący się produkcją części dla koncernu.
PS. Nie lubię kupować takich rzeczy przez neta, poza tym w zwykłych sklepach można kupić jeszcze taniej.
desmo999
29-01-2018, 16:08
Mozliwe ze dayco robi paski na pierwszy montaz ale fakt jest nich opis fpt rolka i napinacz litensa pompa hmm hepu ??
W SKF jaki założyłem pompa i pasek teflonowy skf rolka napinacz litens..
Padbandito
29-01-2018, 16:10
Jest zestaw Dayco z pompą a paski rozrządu tej firmy używane są na pierwszy montaż w Fiacie.
https://katalog.mroauto.pl/tecdoc-produkt/3777622-pompa-wodna-zestaw-paska-rozrzadu-dayco-ktbwp7590/
Montował to ktoś ? :) Bo cena fajna a też czeka mnie w tym roku rozrząd .
Ps. Po ilu latach powinienem wymięć rozrząd jeśli przebieg idzie pomału ? Co 5 lat ?
desmo999
29-01-2018, 17:03
Moj mial 10 smigal ;)chyba zalecenie jest co 5.Koszt nie jest duży takze..Ja osobiście co 60tkm wymieniam lub co 5 lat.
Gates jest jeszcze w fajnych cenach ale ponoc jest duzo podróbek także lepiej z pewnego źródła.
Voyager1
29-01-2018, 17:12
Co 5 lat.
Ja zdecydowałem się na INA. Mam pasek INA do wersji 16V jakby ktoś był chętny ;)
Oryginał z pompą wody kosztuje <500zł....
https://ricambi.pl/szukaj.html/szukaj=rozrzad%20croma/opis=tak/nrkat=tak/kodprod=tak
Co 5 lat.
Ja zdecydowałem się na INA. Mam pasek INA do wersji 16V jakby ktoś był chętny ;)
Tym razem też postawiłem na komplet INA choć wiem, że INA nie robi pasków ale robi bardzo dobre łożyska... jak i SKF paski tylko wkłada inne.... Ja za komplet z pompą zapłaciłem 410 zł. Po rozkręceniu okazało się że moja stara pompa wody po 5 latach ma już przecieki... zaledwie 50 tys km więc kiepsko... dobre paski to Continental i Dayco ..... pasek do 16V ma 199 zębów i jest dłuższy od 8v ;-)
Robię sam więc ile za wymianę nie wiem ale przy okazji wywalam klapy, i cały układ paska wieloklinowego z kołem dwu-masowym a do tego dorzuciłem termostat bo 160 tys km jest na liczniki i w każdym fiacie padał mi przy podobnym przebiegu więc nie będę czekał
Voyager1
30-01-2018, 14:33
Jak to nie robi?
3089130892
[QUOTE=Voyager1;315457]Jak to nie robi?
A tak... :lol: ciekawe kto wyprodukował to dla INA pod ich brendem..
obstawiam, że to są paski GATES...
desmo999
30-01-2018, 15:28
Tego to sie nie dowiemy:)Byle byl oryginał i nie leżał 20lat na półce
Tego to sie nie dowiemy:)Byle byl oryginał i nie leżał 20lat na półce
No właśnie to najważniejsze... ja jeszcze swojego kompletu nie dostałem... czekam na kuriera
Martwi mnie tylko krótki żywot pompy wody a nie pamiętam co ostatnio tam kupowałem za pompę... :mad: Swego czasu w Stilo 1,9 JTD również mi pompa zaczęła się przycierać po 60 tys km
Voyager1
30-01-2018, 16:00
Gates jest bardzo dobry. Ten INA to nówka jak ktoś chce. 200 zębów do 1,9 16V :)
Maslanka
30-01-2018, 19:21
Za zestaw rozrządu INA z pompą do 16v 150konnej wersji zapłaciłem 550zł. Na alledrogo ten sam zestaw kosztuje 400zł + 15zł wysyłka. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180130/e71fe64a6104ba4f23ef4aec52a33c0b.jpg
Wysłane z mojego H5000 przy użyciu Tapatalka
i cały układ paska wieloklinowego z kołem dwu-masowym
Też będę wymieniał to dwu-masowe koło pasowe razem z paskiem i zastanawiam się nad resztą, czyli napinacz i dwie rolki.
U mnie guma rozwarstwiona od kilku lat, ale żadnych innych objawów nie ma.
Ty wymieniasz całkowicie wszystko profilaktycznie?
Też będę wymieniał to dwu-masowe koło pasowe razem z paskiem i zastanawiam się nad resztą, czyli napinacz i dwie rolki.
U mnie guma rozwarstwiona od kilku lat, ale żadnych innych objawów nie ma.
Ty wymieniasz całkowicie wszystko profilaktycznie?
Dokładnie tak, wymieniam prewencyjnie po 10 latach i 160 tyś km... nie chcę gdzieś na końcu Europy stać z tego powodu ... nie zamówiłem koła alternatora ale to po zdemontowaniu ocenię. Żadnych objawów poza popękanej gumy nie mam ... ale u mnie to mocno jest spękana więc nie będę czekał a i tak musze je zdemontować do wymiany paska rozrządu... Do tego termostat i klapy choć w mojej ocenie są dwa mity wielokrotnie powielane...
W mojej ocenie:
-> Wywalenie klap wirowych/ zamiana kolektora niema nic wspólnego z wymiana rozrządu i można to zrobić zawsze ( jedyne wspólne to zdjęcie skrzynki filtra który nawet nie jest przykręcana tylko osadzona, odkręcenie rury do przepływki i wypięcie wtyczki i zdemontowanie osłony plastykowej paska ... raptem kilka śrubek i jakieś 7 minut pracy ;-))
-> W silniku 150 KM 1,9 16V niema żadnych znaków do ustalenia paska rozrządu... :!: Owszem są na kołach ale nie na obudowach i często ktoś powołuje się na jakieś znaki, które już ktoś inny zrobił wcześniej lub na otwór odpływu na osłonie aluminiowej dolnej... :!: Tak więc nie dajcie się nabrać jeśli to robicie sami... :!:
[QUOTE=lisekg;315531]-> W silniku 150 KM 1,9 16V niema żadnych znaków do ustalenia paska rozrządu... Owszem są na kołach ale nie na obudowach i często ktoś powołuje się na jakieś znaki, które już ktoś inny zrobił wcześniej lub na otwór odpływu na osłonie aluminiowej dolnej... Tak więc nie dajcie się nabrać jeśli to robicie sa
wałki rozrządu się blokuje - są zaślepki technologiczne ok 2 -3 cm od osłony rozrządu, wał blokuje się przyrządem lub ustawia na ten jak to nazwałeś odpływ
[QUOTE=lisekg;315531]-> W silniku 150 KM 1,9 16V niema żadnych znaków do ustalenia paska rozrządu... Owszem są na kołach ale nie na obudowach i często ktoś powołuje się na jakieś znaki, które już ktoś inny zrobił wcześniej lub na otwór odpływu na osłonie aluminiowej dolnej... Tak więc nie dajcie się nabrać jeśli to robicie sa
wałki rozrządu się blokuje - są zaślepki technologiczne ok 2 -3 cm od osłony rozrządu, wał blokuje się przyrządem lub ustawia na ten jak to nazwałeś odpływ
Wał korbowy zablokowany przyrządem ustawia ten znacznik na kole dolnym o jakieś 30...45 stopni dalej niż ten otwór odpływowy... i wałek tak jak opisałeś blokuje się przyrządem...
Niestety na Youtube znalazłem dużo filmów instruktażowych wprowadzających w błąd więc wole przestrzec... Można jak najbardziej ustawić na znaki które samemu się zrobi, policzyć zęby, lub skorzystać z znaczników na pasku rozrządu bo to na jedno wyjdzie ale warto o tym wspomnieć..
Tak dla uzupełnienia...
Wymieniłem sam u siebie rozrząd i po 4,5 roku oraz jakiś 60 tys km miałem już:
Wyciek z pompy - padło uszczelnienie na kole... Nie pamiętam jakiej firmy kupowałem pompę ... jak na zdjęciu
3103531036
Napinacz kompletnie rozciągnięty... Jeszcze trochę i przeskoczył by paseczek.. Nie wiem czy to wina paska firmy: GATES, czy firmy, która mi to zmieniała ( poprzednio sam tego nie robiłem ) źle napięła i tak jeździłem nieświadom.... Teraz jest pasek INA co by to nie było
31037
A tak to wyglądało po złożeniu:
31038
To jest koło dwu masowe paska wieloklinowego które miało bardzo już spękana gume więc wraz z wszystkimi rolkami i napinaczem poszło do wymiany...
31039
31040
31041
A przy okazji Croma dostała nowy termostat... tak jaki był oryginalny.. BEHR tak na zapas bo i tak przy około 160/180 tys km zawsze mi w Fiatach padały ...
31042
Tak więc operacja wyrzucenia klap się powiodła i pacjentka żyje tak jak żyła poprzednio ... ja różnic nie odczułem ale w sumie na razie w koło komina nią jeździłem więc trudno powiedzieć ;-)
Klamoty z termostatem, uszczelka i płynem jakieś 1200 zł mnie kosztowały :mad:
31043
Voyager1
07-02-2018, 23:39
No i gitara :)
Powiem Ci, że większość nie wie, że ta dziurka w napinaczu to jest znak do jego ustawienia. Do przeskoczenia jeszcze daleko ;)
Kompleksowe i profesjonalnie wykonanie. Super. Wiesz co masz.
Teraz Croma powinna parę lat pojeździć bezawaryjnie ;)
Voyager1
07-02-2018, 23:40
Też muszę termostat wymienić, bo mi nie stoi w pionie jak są mrozy :D Ale to na wiosnę.
Ile płaciłeś za termostat?
Jak wymieniałem w zeszłym roku, w silniku 2.4, to dałem 1 000 zł z robocizną. Zestaw SKF + pompa wody.
Też muszę termostat wymienić, bo mi nie stoi w pionie jak są mrozy :D Ale to na wiosnę.
Ile płaciłeś za termostat?
130 zł + koszt wysyłki .... tu kupowałem...... (http://allegro.pl/wahler-termostat-croma-grande-punto-sedici-1-9d-oe-i6697065188.html)
130 zł + koszt wysyłki .... tu kupowałem......
Ja też! :smile: (12 grudnia 2017)
faraon23
09-02-2018, 22:14
Ja w pablogarage placilem 800 zl
Witajcie, co sądzicie o tych zestawach rozrządu. Czy celować w coś innego
https://allegro.pl/oferta/conti-rozrzad-lancia-delta-croma-1-9-2-0-mj-jtd-7548978444
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-pompa-skf-fiat-stilo-bravo-2-croma-1-9-150-7693976318
Capsel
Jest jeszcze takie ustrojstwo
https://allegro.pl/oferta/dayco-rozrzad-z-pompa-wody-fiat-croma-1-9-d-multi-7404366402
Voyager1
20-03-2019, 19:21
Dayco jest ok. Jednak rozrząd idź kup w sklepie wcale nie drożej, a masz możliwość zobaczyć to co kupujesz. Dobiorą ci po nr VIN taki jak potrzeba.
Kupiłem zestaw Dayco
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-alfa-156-159-fiat-croma-ducato-2-4jtd-7804561803
po oględzinach raczej wszystko OK, ale na rolce i napinaczu napisy "made in poland" żle czy dobrze, co sądzicie?
35195
35196
35202
35197
35198
35199
35200
35201
Voyager1
20-03-2019, 21:29
Bo kupiłeś praktycznie tylko pasek Dayco. Pompa wody Graff to jakościowo coś jak NTY czy Maxgear . Skoro w rolce masz polskie łożysko to może być Dexwal. To jest właśnie magia ceny allegro ;)
Czemu nie pójdziecie do normalnego sklepu?
Właśnie chyba tak zrobię, albo powiem mechanikowi żeby kupił, tylko powiem mniej więcej co chce, tzn. pasek wzmocniony itp. Łatwiej będzie później z ewentualną reklamacja jakby odpukac coś się wydarzyło. Nie będzie zwalania że wina paska, lub z drugiej strony że wina złego montażu.
Bo kupiłeś praktycznie tylko pasek Dayco. Pompa wody Graff to jakościowo coś jak NTY czy Maxgear . Skoro w rolce masz polskie łożysko to może być Dexwal. To jest właśnie magia ceny allegro ;)
Czemu nie pójdziecie do normalnego sklepu?
Bo w normalnym sklepie w moim mieście jest dużo drożej, za DOKŁADNIE ten sam towar.
Co do rozrządu... zawsze kupowałem oryginały, przez neta w sklepie w Poznaniu
https://ricambi.pl/
Voyager1
21-03-2019, 16:10
Ja tam biorę grubsze części tylko ze sklepu i wcale dużo drożej nie jest(te 20 czy 30 zł to dla samej pewności warto zapłacić) no i mam porządny towar, a nie gówno typu Graf czy Dexwal. Jak chcę najtańsze to takie zamawiam, a nie jak na allegro kupuję niby części z górnej półki i potem okazuje się, że tak naprawdę połowa to chłam. W razie czegoś w sklepie mam też opcję zwrotu bez szarpania się w przesyłki. Czasami w jednej marce stosowane są różne typy części np. chłodnice i wiem, że nawet jeżeli nie trafimy z daną częścią to mam drugą za parę chwil. Miałem tak kilka razy przy autach amerykańskich gdzie nr VIN nic nie znaczy.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
PS. Oryginalny rozrząd do Cromy sygnowany logo FPT do 1,9 kosztował 470zł.
Czym zaślepialiście otwory po ośkach klap w poliftowej cromie (kolektor plastikowy)?
Czym zaślepialiście otwory po ośkach klap w poliftowej cromie (kolektor plastikowy)?
Tak.. wklejałem zdjęcia.. poszukaj wątków o klapach
morcmarc
28-03-2019, 13:38
U siebie również wklejałem zaślepki (pozmianowy - plastikowy kolektor) choć wg producenta nie jest to konieczne (wklejane).
Producent (z alledrogo) zaślepek zaleca aby wywalić same klapki z ośkami, nie wybijać tulejek.
Ma tak z wymiarowane zaślepki, że trzeba je wbijać. Bo wbiciu powinny być szczelne (ze względu na plastyczność materiału). Choć sam uważam iż odrobina kleju anaerobowego nie zaszkodzi. Klapki w pozmianowym łatwo wyrwać bo są wykonane chyba z puszek po piwie. Po wyrwaniu klapki, podważa się ośkę i bez oporów wychodzi.
W komplecie miałem pięć zaślepek. Wywala się całkowicie listwę. Należy pamiętać o tym że SERWOMOTOR MA BYĆ DALEJ PODŁĄCZONY ELEKTRYCZNIE.
Tak.. wklejałem zdjęcia.. poszukaj wątków o klapach
Link: https://fiatklubpolska.pl/croma-446/jakiego-negatywnego-skutku-mozna-sie-spodziwac-39715/9
belik1622
06-04-2019, 18:45
Za rozrzad te paski obydwa, pompa wody, plyn chlodniczy, napinacze i wszystko co potrzebne z robocizna okolo 700 zl placilem rok temu. Tylko nie dawaj tego do zrobienia jakims paprokom bo spierdola silnik jak przestawia chodz o zabek.
Za rozrzad te paski obydwa, pompa wody, plyn chlodniczy, napinacze i wszystko co potrzebne z robocizna okolo 700 zl placilem rok temu. Tylko nie dawaj tego do zrobienia jakims paprokom bo spierdola silnik jak przestawia chodz o zabek.A w jakim mieście? Robił ktoś w Poznaniu albo Wrocławiu? Sam się nie podejmę a w miejscu gdzie robiłem tarcze i klocki krzyknęli 500 za robociznę samą plus prawie drugie tyle za klamoty. Znalazłem zestaw INA + pompa INA za 376 zł cm sądzicie? (https://www.iparts.pl/czesc/zestaw-paska-rozrzadu-pompa-wody-ina-530056230,0-204-530056230-979367.html#100453)
Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
damazy61
14-05-2020, 16:36
Robiłem rozrząd w kwietniu. Za same części dayco 740 zł + robocizna 250zł. Robił mi mechanik pracujący na codzień w ASO opla.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Tak dla uzupełnienia...
Wymieniłem sam u siebie rozrząd i po 4,5 roku oraz jakiś 60 tys km miałem już:
Wyciek z pompy - padło uszczelnienie na kole... Nie pamiętam jakiej firmy kupowałem pompę ... jak na zdjęciu
3103531036
Napinacz kompletnie rozciągnięty... Jeszcze trochę i przeskoczył by paseczek.. Nie wiem czy to wina paska firmy: GATES, czy firmy, która mi to zmieniała ( poprzednio sam tego nie robiłem ) źle napięła i tak jeździłem nieświadom.... Teraz jest pasek INA co by to nie było
31037
A tak to wyglądało po złożeniu:
31038
To jest koło dwu masowe paska wieloklinowego które miało bardzo już spękana gume więc wraz z wszystkimi rolkami i napinaczem poszło do wymiany...
31039
31040
31041
A przy okazji Croma dostała nowy termostat... tak jaki był oryginalny.. BEHR tak na zapas bo i tak przy około 160/180 tys km zawsze mi w Fiatach padały ...
31042
Tak więc operacja wyrzucenia klap się powiodła i pacjentka żyje tak jak żyła poprzednio ... ja różnic nie odczułem ale w sumie na razie w koło komina nią jeździłem więc trudno powiedzieć ;-)
Klamoty z termostatem, uszczelka i płynem jakieś 1200 zł mnie kosztowały :mad:
31043
Ale ten czas leci... Wydaje mi się że dopiero wymieniałem ten rozrząd a tu zaraz 6 lat będzie miał więc czas na kolejną wymianę.
Tym razem wlatuje komplet Dayco + pompa z metalowym wirnikiem. Może jeszcze w tym roku to zrobię z nudów, zawsze to jakaś wymówka by nie ubierać choinki ;-)
PS.
A tak na marginesie praktycznie wszystkie filmiki na Youtubie odnośnie wymiany rozrządu w silniku 1,9 16V 150 KM są do bani:!: Nie wiem kto to powiela ale jest to źle pokazane, opisane i nie dotyczy to tylko Polskich ale i zachodnich filmów w sumie znalazłem jeden dosłownie jeden, który coś tam pokazuje ale nie objaśnia :roll: https://youtu.be/69dJDWfWm7w?list=PLgoNBo7OvaWBnTuciDfzfFWZgAm-0pW7K. A ogólnie chodzi o to że w tym silniku ( nie dotyczy V8 120 KM:!: ) Koło zębate wałka rozrządu nie jest połączone na sztywno klinem z wałkiem rozrządu (jest na stożku i może się przesunąć) i po ustawieniu wałka rozrządu na blokadzie, wymianie paska na znaczniki na kołach i po przykręceniu na dole blokady do wału korbowego jeżeli się to nie pokrywa należy odkręcić/poluzować koło zębate tak aby się ustawiło w właściwej pozycji i ponownie dokręcić. Co ciekawe często w komentarzach pod tymi filmami czytam że komuś cię to nie zgadza i co ma zrobić a pewnie 2/3 ma źle ustawiony rozrząd i nawet o tym nie wie :mad: Chyba sam nagram film bo po prostu ręce opadają :mad:
Marcin_Croma
19-12-2023, 23:09
To jak z tymi kosztami,bo u mnie też już wymiana za pasem? Ktoś robił ostatnio?
Oczywiście bedzie Dayco itd
To jak z tymi kosztami ...
W styczniu 2023 kupowałem zestaw Dayco + oryginalna fiatowska pompa wody koszt 474 zł, dodatkowo pasek wielorowkowy 38 zł.
Kosztów wymiany (robocizny) nie pamiętam, a nie chce mi się szukać faktury.
Odkupiłem na Alledrogo zestaw Dayco+pompą z metalowym wirnikiem od miłośnika Alf, który sprzedał swoje auto.
W sumie zapłaciłem 249 zł za wszystko. :cool: Koszt takiego zestawu zaczyna się od 270 zł + pompa od 90 zł
Ja kupiłem parę lat temu tańszy rozrząd coś ok.350 zł, pierwszy i ostatni raz, pompa rozciekła się po1,5 roku i wszystko do wymiany. Rozrząd musi być z górnej półki .
Kilka zdjęć z zestawu Dayco
Pacjentka przeżyła operację i ma się bardzo dobrze :cool:
43410
43411
43412
43413
43414
43415
Witam, w mojej Cromce zbliża się czas wymiany rozrządu. Związku z tym mam pytanie co szanowni Koledzy by polecili. Osobiście zastanawiam się nad firmą Dayco i Continental. Czytając opinie o Continentalu co raz częściej zdążają negatywne, podobno tylko pasek i pompa jest oryginał a reszta innych producentów.
Ciekaw jestem Waszych opinii.
Masz tu oryginał w dobrej cenie.
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-alfa-giulietta-159-2-0jtdm-ducato-bravo-1-9d-pompa-wody-71771579-16605905830
Sam będziesz wymieniał?
U mnie w Łodzi około 600zl wymiana, w większych miastach myślę, że podobnie będzie.
Będzie to robił kolega, ma blokady :)
w wersji 16V 150 KM niech pamięta poluzować koło wałka rozrządu jak będzie miał już zablokowany rozrząd!
Mało kto to robi.. Prawie nikt :mad:
w wersji 16V 150 KM niech pamięta poluzować koło wałka rozrządu jak będzie miał już zablokowany rozrząd!
Mało kto to robi.. Prawie nikt
Dzięki bardzo do dobrą radę, przekaże koledze :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.