PDA

Zobacz pełną wersję : Multijet 1.3 płytkie sprzęgło



kloonej
27-01-2018, 12:55
Dzień dobry. Opcja szukaj mi nie pomogła. W moim grande 1.3 mam od jakiegoś czasu problem w wbijaniem biegów- wchodzą ciężko, pojechałem do mechanika i powiedział : sprzęgło ded ale trochę podciągnął pedał tak że była w pozycji jałowej bardzo wysoko. Zapaliła mi się lampka, bo sprzęgło bierze całkiem dobrze nie trze, a jak poprawił pedał i pomogło no to kuurrrna żadne sprzeglo a wysprzeglik chyba. To wysokje sprzęgło działało elegancko aż któregoś dnia znowu "wpadło" w podłogę. Zaczęły znowu biegi ciezko wchodzić (szczególnie dwójka i wsteczny) wsteczny rzęzi. Moje pytanie czy to faktycznie sprzęgło całe do roboty, czy zacząć od wysprzeglika?

Braval
27-01-2018, 20:57
Jak masz sterowane to sprzeglo ,hydraulicznie czy na linkę.W hydraulicznym moze trzeba odpowietrzyc dobrze,jesli to nie pomoze to i tak musisz wyrywac skrzynie. Mozesz miec uszkodzony docisk.Jak zdejmiesz to zrobisz weryfikacje. Ceny sprzegiel do 1,3 to groszowe sprawy...

krowka1978
27-01-2018, 21:52
W GP tylko hydraulika. Podejrzewam padnięty wysprzęglik- jeżeli łapie powietrze, to odpowietrzanie na krótko poprawi sytuację. Ciekawe jak mechanik je "podciągnął"?

kloonej
28-01-2018, 18:42
W GP tylko hydraulika. Podejrzewam padnięty wysprzęglik- jeżeli łapie powietrze, to odpowietrzanie na krótko poprawi sytuację. Ciekawe jak mechanik je "podciągnął"?

No w sumie to ja też jestem ciekaw, bo nie dopytałem wtedy (byłem na warsztacie w zupełnie innej sprawie i tak mimochodem mi to jak powiedział "podciągnął"). Niemniej jak pedał wpadł w podłogę, to to było po prostu przy jednym dociśnięciu on został juz w niskiej pozycji (nagle za jednym razem). Teraz czuć na obrotach, że o ile pedał nie jest całkowicie w podłodze, to od razu czuć akcję zasprzęglenia na silniku.

Czyli raczej nie ma co od razu kupować sprzęgła, tylko najpierw sprawdzić to?

Jeśli tak, to czy jest sens szukać wysprzęglika i ew. pompki w używkach na allegro? Czym się sugerować wtedy?

krowka1978
30-01-2018, 10:39
W używane części bym się nie bawił.

Jaki przebieg ma auto? Jak stary płyn hamulcowy jest w zbiorniczku? Popatrz pod kątem nieszczelności.
Pompka i wysprzęglik jest do diagnozy. W moim GP raz mi pedał został w podłodze, auto miało dwa lata, odpalanie przy -32stC po kilku dniach postoju - trzeba było pociągnąć sprzęgło. Sytuacja więcej się nie powtórzyła.

artekL
30-01-2018, 11:10
Też obstawiam zapowietrzenie (uszkodzenie) pompa-siłownik. W sytuacji kiedy padnie docisk żadne regulacje nie pomogą, miałem taką sytuację w grande jak łożysko wyciskowe się zatarło i uszkodziło centralną sprężyne docisku i koniec z rozłączaniem napędu mimo że tarcza była ok (jedynie można było odpalić auto na biegu i w czasie jazdy zmieniać biegi bez sprzęgła ale to już wyższa szkoła i męcząca jazda przy skrzyżowaniach na czerwonym świetle)

rajtkezjusz
30-01-2018, 12:43
Miałem Punto mjet i sprzęgło padło zgodnie z informacją z innego forum -ok 125 tyś km i faktycznie nastał koniec. Wymieniono na jakieś czerwone fiatowskie oryginalne. Z tego co mechanik zaproponował ,były do wyboru 2 w tej samej cenie ,czerwone podobno trwalsze. Nie wiem o co w tym chodziło ,zapodaję jako ciekawostkę .

krowka1978
30-01-2018, 16:51
W moim wolnossaku podchodzi pod 200tyś. i sprzęgiełko z osprzetem nie mówi koniec :smile: Nadal fabryczne sprzęgło łącznie z hydrauliką :smile: Do tego zewnętrzny wysprzęglik, czego w skrzyni C635 pincety nie ma - to jest słabe :roll:

kloonej
05-02-2018, 13:06
W używane części bym się nie bawił.

Jaki przebieg ma auto? Jak stary płyn hamulcowy jest w zbiorniczku? Popatrz pod kątem nieszczelności.
Pompka i wysprzęglik jest do diagnozy. W moim GP raz mi pedał został w podłodze, auto miało dwa lata, odpalanie przy -32stC po kilku dniach postoju - trzeba było pociągnąć sprzęgło. Sytuacja więcej się nie powtórzyła.

przebieg nieznany bo to francuz. Płyn jest w normie. Czy ten cały wysprzęglik w pracując wysuwa się czy chowa? Bo ja byłem święcie przekonany że pracując wysuwa i popycha to ramię a według moich obserwacji siłownik wysprzęglika jest wysunięty w spoczynku a podczas pracy chowa się i "ciągnie" ramie wysprzęglika centralnego ze sobą. Bo ramię mogę przy nie wciśniętym sprzęgle tylko przesunąć w stronę siłownika, odsuwając od silnika (byłem przekonany, że to działa odwrotnie).