Zobacz pełną wersję : Demontaż kolektora ssącego
harper01
21-01-2018, 20:50
Przeprowadzał może ktoś taką operację, dużo z tym roboty ? Nigdzie nie znalazłem żadnego manuala a nie wiem czy jest sens się brać samemu za to, zwłaszcza że kolektor schowany jest z tyłu silnika, co innego jakby był z przodu i całe "pole operacyjne" było by na widoku.
Tez jestem zainteresowany. Może napisz w dziale doblo one chyba tez maja 1.9 multijet . tu mało kto zagląda
Gekonsk8
04-06-2018, 10:56
I jak poszło? Poradziłeś sobie?
Gekonsk8
23-06-2018, 09:13
Wczoraj akurat wymieniałem kolektor ssący, sprawa dość prosta, w 1.3 Multijet wygląda to tak. Zdejmujemy obudowę filtra powietrza, akumulator i jego podstawę. Odpinany wiązkę z EGRu, i wykręcamy jego siłownik z góry. Przy kolektorze biegną wiązki je też trzeba odpiąć i wyświęcić podstawy, klucz 10. Później górną śrubę rozrusznika i obejmę z przewodu EGR który jest widoczny, od dołu przewody i 2 śrubę rozrusznika, wyciągamy go. Teraz druga obejma na EGR od cieczy chłodzącej i spuszczamy resztę płynu. Aaa zapomniałem od góry z tyłu kolektora jest kolanko z zaworu EGR tam trzeba zdjąć opaskę, wymagasz ręką jej położenie. Więc następnie 2 śruby od samego EGR, i wyciągamy go. Uwaga żeby nie oblać się bo pewnie trochę płynu tam zostanie. Jeśli to mamy zrobione to kolejnym krokiem jest odma, na dole opaska, od góry z lewej strony przewód wpadający do pokrywy rozrządu a z prawej metalowa rurka koło termostatu, odkręcić obejmę. Od dołu odkręcamy samą odmę na 2 śrubach i mamy dojście do kolektora. 9 śrub na TX45 z tego o pamiętam.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.