Zobacz pełną wersję : Łącznik elastyczny tłumika
milanmielec
11-01-2018, 19:55
Witam Panowie mam problem w swojej cromie, gdy dodaję gazu na zimnym i ciepłym silniku samochód świszczy najbardziej odczuwalne jest to przy mocnym depnięciu lub na niskich obrotach. mechanik stwierdził, ze do wymiany jest łącznik elastyczny tłumika tzw. plecionka bo w tym widzi sedno problemu gdyż są tam małe przedmuchy.
jak uważacie czy gość może mieć rację że podejrzany świst ma związek z tą plecionką ?
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Stwierdził to wizualnie ?? Najlepiej wjechać na kanał i sprawdzić, jedna osoba zrobi przegazówke a druga posłucha czy faktycznie jest uszkodzony łącznik elastyczny i czy ma przedmuchy.
robert79
11-01-2018, 20:13
Ja już drugi rok przymierzam się do wymiany.Przy ostatnim przeglądzie widać było już spore okopcenie , świszczenia nie stwierdziłem , czasami na postoju już czuć trochę spaliny w kabinie.
W Rzeszowie na ul. Dębickiej masz speca. Takie rzeczy robi "na poczekaniu". Mnie to robił przed wyjazdem wakacyjnym. Plecionka była wyraźnie okopcona ale świstu nie kojarzę.
Robilem latem u siebie. Przepalona plecionka nie swiszczy, raczej buczy, ale to subiektywne wrazenie pewnie. Z kanału da się usłyszeć czy pracuje głośniej w tym akurat miejscu, dwa obejrzeć czy jest okopcona i trzy - można złapać za rurę i telepnac (sugeruje najpierw sprawdzić czy nie jest gorąca). U mnie po telepnieciu za rurę plecionka giela się jak szmaciana, była okopcona, buczalo i dało się wyczuć spaliny na dłuższym postoju z odpalonym silnikiem.
Nie pamiętam wymiarów plecionki, kosztowała bodaj 50 czy 60 zł, przy odrobinie wprawy idzie wyciąć i wspawac migomatem bez opuszczania wydechu.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Padbandito
12-01-2018, 00:09
Też wymieniałem łącznik elastyczny ale z powodu zapachu spalin w aucie. Całość (robota + części ) zamknęło się w 150 zł
W Rzeszowie na ul. Dębickiej masz speca.Możesz dać konkretniejsze namiary ?
Czeka mnie taka robota niedługo :(
Voyager1
12-01-2018, 02:13
jak uważacie czy gość może mieć rację że podejrzany świst ma związek z tą plecionką ?
Jak najbardziej. Dopiero po wymianie złącza dowiedziałem się co gwizdało bo teraz nie gwiżdże :D
30630
Złącze + robota 150 zł.
Wpisz w google tłumiki rzeszów. Gość się nazywa Bieniek. Sugeruję umówić się konkretnie na godzinę.
milanmielec
12-01-2018, 13:57
dzięki za kontakt Stomil.
wymienię ten łącznik. mam nadzieję, że świsty ustaną.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
dzięki za kontakt Stomil.
wymienię ten łącznik. mam nadzieję, że świsty ustaną.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Spoko, jak będziesz to przedzwoń. Mieszkam 100 m od niego.
milanmielec
16-01-2018, 19:08
wymieniłem jednak u siebie w Mielcu wyżej wymieniony łącznik i dalej auto świszczy przy obrotach od 1500 i przyspieszeniu... lipa
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Nagraj jak swiszczy i wrzuć na yt. Moze masz dziurę gdzieś między ic a turbo, a może samo turbo Ci swiszczy skoro od 1.5k rpm to słyszysz, a może poprostu się Tobie wydaje, że swiszczy głośniej niż powinno bo ogólnie turbina w tym multijetcie nie należy do najcichszych jakie słyszałem.
Wydaje mi się że gdzies tak kolo 1.5k rpm wstaje turbo w serii, ale nie mam pewności bo u mnie po chipie jest trochę inaczej.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
A jaki to silnik? Może jest nieszczelność w dolocie? Miałem tak w Stilo gdy rura biegnąca od IC przetarła się o osłonę boczną silnika.
milanmielec
18-01-2018, 23:39
Turbo dogorywa, diagnoza mechanika = do regeneracji...
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
damazy61
19-01-2018, 02:05
A po rozgrzaniu pisk ustaje? Mi piszczało to też kilku pseudomechaników wmawiało mi że turbo pada. Okazało się że mam urwane szpilki i wydmuchaną uszczelkę kolektora wydechowego. Trzeba było dać nową uszczelkę i szpilki. Robota ok 600 zł. Jakbyś mógł nagrać ten dźwięk to można wtedy coś powiedzieć. Nie wiem jaki masz silnik, ale w tych 1.9 150KM to bardzo często dochodzi do wydmuchania uszczelki i urwaniu szpilek.
milanmielec
31-01-2018, 09:56
Turbo zregenerowane, wszystko wróciło do normy.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Do milanmielec...jeżeli możesz napisz co/gdzie/jak/za ile...;-) dzięki
milanmielec
31-01-2018, 10:35
regmot w Mielcu 900zl z montażem. wirnik wałek i pierścień uszczelniający z tego co pamiętam.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
dzięki za info...u mnie też coś poświstuje (łącznik był wymieniony 2 lata temu)...
michalpodroznik
31-01-2018, 16:23
regmot w Mielcu 900zl z montażem. wirnik wałek i pierścień uszczelniający z tego co pamiętam.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu TapatalkaJa tez ostatnio regenerowalem turbine. Koszt 850,00zl z montazem.
U mnie stwierdzony byl wyciek oleju z turbiny.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
To jeszcze nie tak całkiem tragicznie z tymi kosztami. Brat robił w volvo w zeszłym miesiącu to go ta zabawa kosztowała 1950zl:)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
michalpodroznik
01-02-2018, 08:15
To jeszcze nie tak całkiem tragicznie z tymi kosztami. Brat robił w volvo w zeszłym miesiącu to go ta zabawa kosztowała 1950zl:)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu TapatalkaMoze robil to w aso, to wtedy kwota za regenerację i robocizne zgadzalaby się.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Milanmielec i jak po tej regeneracji turbo przestało Ci świstać po regeneracji? Ponoć gwizdało jak jadonca karetka? Napisz czy pomogło mam taki gwizd i nie wiem co robić. No i co było zepsute w turbo.
milanmielec
10-02-2018, 13:17
tak po regeneracji turbo jest ok. A w turbo wirnik i coś jeszcze tam było spierdzielnego.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Oki dzieki. Mi gwizda na zimnym, później oki i z kompa wychodzi ze na zimnym deczko przeladowuje. Ale nie sprawdzałem uszczelki kolektora wydechowego (trochę za zimno).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.