Maximus Pierwszy
06-01-2018, 18:20
Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum :)
Zdecydowałem się opisać sytuację z moim Doblo, zatem :
Mam go od 2014 roku, został sprowadzony z Belgii, z autentycznym przebiegiem 110kkm. Auto ma DPF. Po przejechaniu pierwszych 3000km auto po raz pierwszy zawołało o zmianę oleju. Zmianę zrobiłem, używając zalecanego oleju Selenia WR. Od tego momentu przejechałem nim ok 50000km, gdzie co 5-6000km regularnie wołało o zmianę. Było to dziwne dla mnie (wcześniej jeżdziłem benzynami, więc wymiana oleju co kilka tyś km była dla mnie abstrakcją), ale poza tą częstszą koniecznością zmiany, nic się z autem nie działo (brak błędów w kompie, nic się na desce nie zapalało). Olej zmieniałem, za każdym razem kasując zmianę za pomocą FESa.
Styl jazdy - mieszany 60/40 miasto/trasa. Raz pojechałem nim do Francji - 3000km trasy w obie strony - interwał do zmiany oleju powiększył się jedynie o....te 3000km (auto zawołało o zmianę po 9tys km, a nie tak jak zwykle po 6tyś).
Po obserwacjach parametrółw w FESie, wszystko wygląda normalnie, dopalanie uruchamia się przy zapełnieniu DPFa powyżej 90%. Po dopaleniu zapełnienie wynosi 20-30%. Przy jeździe miejskiej dopala co 200km.
Próbowałem pozyskać więcej informacji na temat tej przypadłości, ale wszędzie, w ASO, i innych źródłach mówili, że autu nic nie dolega, i że ten typ tak ma. Pogodziłem się z tym, i jeździłem dalej, ale ostatnio zawołało o zmianę po 2500km - wymieniłem, ale po przejechaniu zaledwie 700km, degradacja oleju wynosi już 80%, co wskazuje, że znowu za 2-3 tyś zawoła.....
I pytanie, czy ktoś z forum miał podobne problemy? Co dalej z tym zrobić?
Z góry dzięki za pomoc!
Zdecydowałem się opisać sytuację z moim Doblo, zatem :
Mam go od 2014 roku, został sprowadzony z Belgii, z autentycznym przebiegiem 110kkm. Auto ma DPF. Po przejechaniu pierwszych 3000km auto po raz pierwszy zawołało o zmianę oleju. Zmianę zrobiłem, używając zalecanego oleju Selenia WR. Od tego momentu przejechałem nim ok 50000km, gdzie co 5-6000km regularnie wołało o zmianę. Było to dziwne dla mnie (wcześniej jeżdziłem benzynami, więc wymiana oleju co kilka tyś km była dla mnie abstrakcją), ale poza tą częstszą koniecznością zmiany, nic się z autem nie działo (brak błędów w kompie, nic się na desce nie zapalało). Olej zmieniałem, za każdym razem kasując zmianę za pomocą FESa.
Styl jazdy - mieszany 60/40 miasto/trasa. Raz pojechałem nim do Francji - 3000km trasy w obie strony - interwał do zmiany oleju powiększył się jedynie o....te 3000km (auto zawołało o zmianę po 9tys km, a nie tak jak zwykle po 6tyś).
Po obserwacjach parametrółw w FESie, wszystko wygląda normalnie, dopalanie uruchamia się przy zapełnieniu DPFa powyżej 90%. Po dopaleniu zapełnienie wynosi 20-30%. Przy jeździe miejskiej dopala co 200km.
Próbowałem pozyskać więcej informacji na temat tej przypadłości, ale wszędzie, w ASO, i innych źródłach mówili, że autu nic nie dolega, i że ten typ tak ma. Pogodziłem się z tym, i jeździłem dalej, ale ostatnio zawołało o zmianę po 2500km - wymieniłem, ale po przejechaniu zaledwie 700km, degradacja oleju wynosi już 80%, co wskazuje, że znowu za 2-3 tyś zawoła.....
I pytanie, czy ktoś z forum miał podobne problemy? Co dalej z tym zrobić?
Z góry dzięki za pomoc!