PDA

Zobacz pełną wersję : Doblo 1.3MJ - coraz częstsza zmiana oleju - DPF, czy coś innego?



Maximus Pierwszy
06-01-2018, 18:20
Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum :)

Zdecydowałem się opisać sytuację z moim Doblo, zatem :

Mam go od 2014 roku, został sprowadzony z Belgii, z autentycznym przebiegiem 110kkm. Auto ma DPF. Po przejechaniu pierwszych 3000km auto po raz pierwszy zawołało o zmianę oleju. Zmianę zrobiłem, używając zalecanego oleju Selenia WR. Od tego momentu przejechałem nim ok 50000km, gdzie co 5-6000km regularnie wołało o zmianę. Było to dziwne dla mnie (wcześniej jeżdziłem benzynami, więc wymiana oleju co kilka tyś km była dla mnie abstrakcją), ale poza tą częstszą koniecznością zmiany, nic się z autem nie działo (brak błędów w kompie, nic się na desce nie zapalało). Olej zmieniałem, za każdym razem kasując zmianę za pomocą FESa.

Styl jazdy - mieszany 60/40 miasto/trasa. Raz pojechałem nim do Francji - 3000km trasy w obie strony - interwał do zmiany oleju powiększył się jedynie o....te 3000km (auto zawołało o zmianę po 9tys km, a nie tak jak zwykle po 6tyś).

Po obserwacjach parametrółw w FESie, wszystko wygląda normalnie, dopalanie uruchamia się przy zapełnieniu DPFa powyżej 90%. Po dopaleniu zapełnienie wynosi 20-30%. Przy jeździe miejskiej dopala co 200km.

Próbowałem pozyskać więcej informacji na temat tej przypadłości, ale wszędzie, w ASO, i innych źródłach mówili, że autu nic nie dolega, i że ten typ tak ma. Pogodziłem się z tym, i jeździłem dalej, ale ostatnio zawołało o zmianę po 2500km - wymieniłem, ale po przejechaniu zaledwie 700km, degradacja oleju wynosi już 80%, co wskazuje, że znowu za 2-3 tyś zawoła.....



I pytanie, czy ktoś z forum miał podobne problemy? Co dalej z tym zrobić?

Z góry dzięki za pomoc!

Braval
06-01-2018, 22:52
Podobnie mam w bravce 2,0 mjtd z dpf. Tak jest napisany program w sterownikach silnkow fiata.Z tym bardzo nie ma co zfobic. Moze czyszcenie czujnkow by cos pomoglo. A zrob kiedys tzw, wypalanie serwisowe, od tego momentu skasuj wymiane oleju. Nie wiem ,czy przypadkiem nie powiazane to jest z interwalami wymiany oleju i tymi kuponami w zakladce "serwis"

Maximus Pierwszy
07-01-2018, 10:57
Dzięki za odpowiedź.

Co do wypalania serwisowego - jeszcze nie próbowałem, ale zrobię tak, jak piszesz - zobaczymy, czy coś się zmieni. Cały czas zastanawiam się, jak mają inni z tym wypalaniem, i z interwałami pomiędzy zmianami oleju. Zdaję sobie sprawę ze specyfiki tego softu w kompie, ale czy inni też zmieniają olej co 2-6tyś km? wydaje mi się, że jest to oznaką usterki, tylko pytanie, czy rzeczywiście, a jeśli tak, to gdzie tego szukać?

Jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy - czy po zmianie oleju wystarczy tylko skasować zmianę FESem w zakładce serwis, czy też jeszcze gdzie indziej trzeba coś zrobić? Być może tutaj robię coś nie tak... :)

miszczu77
07-01-2018, 22:06
Nie wiem, jak w 1.3, ale w 1.9 kasuje się w dwóch miejscach, w silniku i w zegarach.

Maximus Pierwszy
07-01-2018, 23:50
Ja kasowalem tylko w silniku, lecz po tej operacji monity o zmianę ustawaly. Czy brak kasowania w zegarkach ma wpływ na liczenie interwalow do zmiany oleju?