PDA

Zobacz pełną wersję : problem z kluczykiem lub stacyjka



MarcinCroma
03-01-2018, 11:26
witam dziś zaczęło się dziać coś dziwnego nie mogę odpalić auta po włożeniu pilota nie mogę go przekręcić lub wyskakuje komunikat i kontrolka z kłódka. "check vehicle protection system " o co chodzi???

michalpodroznik
03-01-2018, 11:35
A probowales samym kluczykiem, po wyjeciu z pilota? Obok stacyjki głównej jest mała stacyjka na metalowy kluczyk.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

MarcinCroma
03-01-2018, 11:45
nie jeszcze ale zaraz zobaczę drugim kluczykiem możne bateria pada w pilocie??

Capsel
03-01-2018, 11:47
Nie łódź się, to nie bateria - ona zasila tylko przyciski.
A jak drugi kluczyk?

MarcinCroma
03-01-2018, 12:07
drugi kluczyk chyba trochę lepiej ale raz wyskoczył komunikat z kontrolka pomarańczową auto z kłódką możne nawalać komputer??

Abramsik
03-01-2018, 12:17
Kolego a w jakim stanie masz akumulator? Jeszcze w Bravo miałem podobną "choinkę" także zimą, po podłączeniu innego (nowego ) aku wszystko grało.

MarcinCroma
03-01-2018, 12:21
dobrym ma dopiero trzeci rok i nie było nigdy problemu zęby nie zakręcił.

lisekg
03-01-2018, 12:50
Stacyjka nie może "dogadać się" z kluczykiem... Możesz spróbować włożyć grot od kluczyka do otworu w stacyjce i przekręcić sama obudową ale jeśli się nie skomunikuje to i tak nie zapalisz auta i nie uruchomisz zapłonu..... jeśli problem jest identyczny na obu kluczykach to sprawdź napięcie na akumulatorze / to że ma 3 lata o niczym nie świadczy / ...

Abramsik
03-01-2018, 13:19
jeśli problem jest identyczny na obu kluczykach to sprawdź napięcie na akumulatorze / to że ma 3 lata o niczym nie świadczy / ...
Właśnie o to chodzi. W opisywanym przypadku aku miał 4 lata i także kręcił bardzo ładnie. Spróbował bym podładować aku i sprawdzić na naładowanym.

Zbir
04-01-2018, 00:40
Zapoznaj się z tematem http://fiatklubpolska.pl/croma-446/check-vehicle-protection-system-25654/

MarcinCroma
04-01-2018, 12:31
witam dziś działa wszystko dobrze w sobotę i tak będę musiał rozebrać ten moduł post kolegi "Zbira" na pewno się bardzo przyda dzięki.

Abramsik
04-01-2018, 12:40
witam dziś działa wszystko dobrze
A nie jest (lub było) przypadkiem cieplej niż wczoraj. Rozebranie nie zaszkodzi ale myślę, że jak przyjdą mrozy to aku o sobie przypomni. Obym sie mylił.

MarcinCroma
04-01-2018, 13:07
No wczoraj bylo chyba ze 2°C dzis jest fakt cieplej wiec co proponujesz?

Abramsik
04-01-2018, 13:15
Ciężko jest mi coś proponować. Wiem jednak, że Fiateły są baardzo czułe na niedomagania aku a skutkuje to głupawymi alertami, choinkami na desce itp. Wydaje mi się, że w pierwszej kolejności sprawdził bym aku, dobrze naładował i wcale nie wykluczał bym jego wymiany. Rozebrać moduł zawsze można i jak pisałem wcześniej życzę Ci aby to wystarczyło.

MarcinCroma
04-01-2018, 13:33
Mozliwe ze temp. ma wplyw tylko w tamtym roku bylo chlodniej iwszystko dzialalo naprawie to i moze czas sie chyba pozegnac z cromka

Abramsik
04-01-2018, 13:49
... moze czas sie chyba pozegnac z cromka
Każdy pretekst jest dobry w przeciwieństwie do decyzji, która może okazać się błędną. Nie ma bowiem samochodów idealnych są tylko takie, które jeszcze chcemy mieć bo ich nie znamy.

Mozliwe ze temp. ma wplyw tylko w tamtym roku bylo chlodniej iwszystko dzialalo
ale i aku był o rok młodszy.

Zbir
04-01-2018, 14:20
Podczas próby przekręcenia kluczyka nie ma dużego obciążenia więc nawet słabszy aku powinien dać radę.
Objawy padającego lub rozładowanego akumulatora to wolniejsze kręcenie rozrusznika, przygasające światła podczas rozruchu.
Ale nie zaszkodzi doładować, gdy auto jest używane na krótkich dystansach w obecnych temperaturach :)

Sprawdź błędy w module blokady kierownicy i stacyjce (immobilizer).

jarcio21
04-01-2018, 18:24
A słychać czy kierownica puszcza blokadę? Jak nie to moduł kierownicy do wymiany.

MarcinCroma
04-01-2018, 19:14
Słychać tylko słabiej niż wcześniej

CAMEL1
04-01-2018, 20:04
U mnie ten problem pojawia się Zawsze zimą i jestem przyzwyczajony. Obecnie 4 razy wkładam kluczyk i jadę. Po 3 razach też jadę ale świeci się kłódka. Mój aku ma co najmniej 9 lat .Pozdrawiam

MarcinCroma
04-01-2018, 21:04
Jak świeci się ta klodka to auto nie stanie samo sie nie wyłączny przez jakies zabezpieczenie

CAMEL1
04-01-2018, 21:28
W moim przypadku mogę jechać ale unikam tej sytuacji. Myślę że sprawnosc aku ma tu duże znaczenie. Chyba swój wymienię

Zbir
04-01-2018, 23:42
Podejrzewam, że winny jest mikrostyk który po odblokowaniu kierownicy (bo silniczek odblokowuje) nie daje odpowiedniego sygnału do BodyComputer. Stąd błąd i brak zezwolenia na zapłon.
Może smar który się tam znajduje przy obecnej temp. i wilgotności blokuje mechanizm. Może zużycie mechanizmu.
Przy kolejnej próbie w końcu się udaje.
Też miałem ostatnio ten problem po kilkudniowym postoju.

lisekg
06-01-2018, 13:44
W moim przypadku mogę jechać ale unikam tej sytuacji. Myślę że sprawnosc aku ma tu duże znaczenie. Chyba swój wymienię

Nie no poczekaj jeszcze z rok.... :lol: Biedny ten alternator oj biedny... :rolleyes:

CAMEL1
09-01-2018, 22:00
Masz rację.Dzisiaj pytałem o aku a jutro go kupię nie jestem pewny tylko czy wystarczy np 77 Ah czy może 90 Ah jak pisze w książce obsługi

lisekg
10-01-2018, 11:49
Daj co najmniej 85 Ah miejsca jest pod dostatkiem...

Ja polecam Autocrafta... www.akumulatory-baterie.eu: 85Ah P+ 790A EN 12V (http://www.akumulatory-baterie.eu/sklep/product_info.php?products_id=20&manufacturers_id=12) 245 zł i może 10 lat nie wytrzyma ale spokojnie najbliższe 4

CAMEL1
10-01-2018, 15:20
Już kupiłem. Ten oryginał FIAT miał 70 ah i wytrzymał 9 lat.kupiłem centra futura 77 ah za 370 .u mnie akumulator wytrzymuje długo

radomir
10-01-2018, 17:59
W książce o ile pamiętam 90ah zalecają do wersji z alarmem.
Ja u siebie wsadziłem Banner power bull professional 84ah 720A.
Zobaczymy ile wytrzyma...

MarcinCroma
10-01-2018, 18:42
naprawa sterownika blokady kierownicy nie pomogla tylko tyle ze ciszej pracuje

maka131
10-01-2018, 23:44
Marcin, podłączałeś auto pod komputer? są jakieś błędy?

jak się pojawi kłódka i nie będziesz mógł odpalić spróbuj odłączyć kostkę od pompy wspomagania i sprawdź czy wtedy zapali.

w eLern jest opisane co komputer sprawdza zanim wyda zgodę na rozruch. na tej liście jest też pompa wspomagania.

Zbir
11-01-2018, 00:41
naprawa sterownika blokady kierownicy nie pomogla tylko tyle ze ciszej pracuje

Na czym polegała naprawa? Wymieniłeś na nowy, używany?

MarcinCroma
12-01-2018, 05:45
Byl regenerowany stary pzesmarowany poprawione luty i wszysko dziala tylko co jakis czas sie nie chce odryglowac ale jak w aucie zrobi sie cieplej to zaczyna byc ok

Voyager1
16-01-2018, 10:26
Dziś rano pojawił mi się komunikat sprawdź system zabezpieczenie samochodu. Widzę, że to jest chyba wada fabryczna Cromy :(

lisekg
16-01-2018, 13:04
Dziś rano pojawił mi się komunikat sprawdź system zabezpieczenie samochodu. Widzę, że to jest chyba wada fabryczna Cromy :(

Pewnikiem jeden z mikrostyków zamarzł... w stacyjce jest ich z 6 więc maja prawo się zepsuć, zamarznie smar lub to co tam wpadnie i efekt taki a nie inny..

Capsel
16-01-2018, 13:12
Widzę, że to jest chyba wada fabryczna Cromy

Ja pierdziu... uwielbiam takie slogany...
U mnie dziś rano wszystkie szyby były białe, to też jest chyba wada fabryczna Cromy...:sciana:

To są "wady fabryczne":
https://autokult.pl/12364,tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik
https://autokult.pl/12303,tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-22-poradnik

Voyager1
16-01-2018, 15:47
Nie popadaj w skrajności. Skoro dla Ciebie auto jest idealne to tylko pogratulować. Dla mnie to zwykły samochód, a nie obiekt kultu.
Skoro wiele osób ma z tym problemy to znaczy, że na rzeczy coś jest. W AR też mają z tym kłopoty.


Pewnikiem jeden z mikrostyków zamarzł... w stacyjce jest ich z 6 więc maja prawo się zepsuć, zamarznie smar lub to co tam wpadnie i efekt taki a nie inny..
Możliwe. Za drugim włożeniem kluczyka było już ok. Wczoraj auto było nie ruszane, a jest dość mroźno. Na wiosnę rozbiorę wyczyszczę i przesmaruję ten moduł pod kierownicą :)

lisekg
16-01-2018, 15:53
Ale ja pisze o stacyjce.... to ona ma problemy

Wkleję zdjęcia stacyjki od środka...

Voyager1
16-01-2018, 15:55
Mówisz, że to wina stacyjki?
To wrzuć fotki jak możesz:)

lisekg
17-01-2018, 10:35
Mówisz, że to wina stacyjki?
To wrzuć fotki jak możesz:)

Nie wiem na 100% ale z waszych opisów i z tego co ja wiem o tej stacyjce to wszystko na to wskazuje...

A wnętrze stacyjki Fiata Cromy II wygląda tak jak na moich zdjęciach:

30720 30721 30722
30723 30724 30725 30726

Jest tam w sumie 5 mikro-przełączników, które prędzej czy później muszą się zepsuć, to tylko kwestia czasu... to wszystko często jest utytłane smarem zmieszanym z kurzem + wilgoć, więc jak to jeszcze przymarznie w niskich temperaturach to może czasami któryś nie zaskoczyć...

Może też od drgań ta cewka ( antenka ) się odlutować lub zaciąć silniczek/rygielek blokady przekręcenia kluczyka ....

Widać na jednym z zdjęć układ: PCF 7991 AT to on przechowuje dane o kluczykach więc jak przyjdzie wam do głowy wymiana samej stacyjki to musicie przeprogramować ten układ lub wlutować w to miejsce z waszej oryginalnej stacyjki.. inaczej auta nie uruchomicie..

Moja rada to wyjąć stacyjkę i ją przeczyścić preparatami do elektroniki / kontakt sprayami i sprawdzić luty... od tego bym zaczął przy problemie z oboma kluczykami ....

Zbir
17-01-2018, 12:41
Najlepiej sprawdzić czy błędy są w blokadzie czy w stacyjce i tam szukać przyczyny.
Jeżeli wkładasz kluczyk i słyszysz działanie odblokowywania kierownicy tzn. że kluczyk został rozpoznany.
Jak nie będzie potwierdzenia prawidłowego odblokowania to nie będzie zezwolenia na przekręcenie kluczyka.

lisekg
17-01-2018, 12:53
Najlepiej sprawdzić czy błędy są w blokadzie czy w stacyjce i tam szukać przyczyny.
Jeżeli wkładasz kluczyk i słyszysz działanie odblokowywania kierownicy tzn. że kluczyk został rozpoznany.
Jak nie będzie potwierdzenia prawidłowego odblokowania to nie będzie zezwolenia na przekręcenie kluczyka.

Dokładnie tak powinno być jeśli chodzi o samo rozpoznawanie kluczyka.... jeśli nawet rozpozna a układ blokady stacyjki nie odrygluje kluczyka to również wina po stronie stacyjki ... podobnie włączanie zapłonu i rozruchu ... ale o tym, ze nie rozpoznał kluczyka lub jest niewłaściwy kluczyk Croma informuje na wyświetlaczu zegarów odpowiednimi komunikatami... oraz piktogramami z kłódką

Voyager1
17-01-2018, 22:28
Nie miałem żadnego piktogramu tylko komunikat i nie mogłem przekręcić kluczyka. Wyciągnąłem i ponownie włożyłem kluczyk i już nic się nie wyświetliło, a stacyjka zadziałała prawidłowo.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ja pier***le jaka stacyjka.
Tęsknię za czasami kiedy elektronika nie była wszędobylska i czasami wystarczył tylko zwykły śrubokręt ewentualnie kombinerki :D

radomir
23-01-2018, 20:15
Dopadło i mnie od wczoraj przy włożeniu kluczyka znany komunikat "Check vehicle......" za drugim, trzecim razem działa ok i kontrolka gaśnie.
Temperatura na dworze ok. -8 st.
Na obydwu kluczykach to samo, jutro ma być już cieplej więc liczę że przejdzie.

radomir
25-01-2018, 17:41
Nie mogę już edytować więc post pod postem...

Dzisiaj temperatura dodatnia a problem niestety nie zniknął , rano znowu komunikat check vehicle....
Niedawno podłączyłem pod komputer i znaleziono błędy:
B1001 - Blokada/odblokow. kierownicy
B1016 - Brak autoryzacji na odblokowanie kierownicy z BCM
B1005 - Transporder TEG

Błędy oczywiście dało się skasować i mam nadzieję że nie wrócą.

Przy okazji w osiowaniu proxy włączyłem np.
czujnik zanieczyszczeń i odszranianie klimatyzacji.
Dziwne że były wyłączone....
Po osiowaniu wyłączyło mi sygnalizację kierunkowskazów przy otwarciu/zamknięciu drzwi z pilota.
Do włączenia był kod serwisowy i znowu ładnie mrugają.

Voyager1
25-01-2018, 22:37
U mnie był jednorazowy przypadek kiedy to auto stało w ten całkiem spory mróz 2 dni. Ale jak jest zimno to ta blokada głośniej się odryglowuje. Będzie ciepło to rozbiorę, wyczyszczę i nasmaruję to odpowiednim siuwaksem.

radomir
25-01-2018, 22:46
Przeczyscilem na szybko patyczkiem, przedmuchalem powietrzem stacyjke.
Nie dało to skutku, na razie po skasowaniu błędów jest ok. Zobaczymy jutro 😁
Blokady kierownicy nie ruszyłem z powodu pogody ale w razie konieczności trzeba będzie rozkręcić.

Voyager1
25-01-2018, 22:49
Ciekawe czy nie dało by się tego zblokować na stałe w pozycji odbezpieczonej?

hubert_rs
26-01-2018, 10:07
Moją cromę dopadło w ostatnim czasie to samo - "Check vehicle..." komunikat znika dopiero za trzecim włożeniem kluczyka do stacyjki. Na razie tak jeżdżę. Korzystając z porad na forum rozbiorę stacyjkę kiedy tylko trochę się ociepli. W związku z tym pytanie - jaki smar powinno się użyć do konserwacji?

Voyager1
10-02-2018, 14:31
Powodem komunikatu "sprawdź system zabezpieczenie samochodu" u mnie w duże mrozy jest nie zapinająca kluczyka stacyjka. Teraz jak był duży mróz wyświetliło mi się to jeszcze raz. Wystarczy wyjąć kluczyk i odczekać te parę sekund, aż komunikat przestanie się pojawiać i wyświetlacz zgaśnie. Po ponownym włożeniu kluczyka problem nie występuje. Będzie trzeba to rozebrać w lato, wyczyścić i posmarować tam wszystko :)

radomir
10-02-2018, 15:08
U mnie niestety to samo, trzeba będzie rozbierać :smile:
Ogólnie jest to jednak denerwujące, chociaż w ostatni większy mróz chyba -11st. po całej nocy na parkingu spodziewałem się machania kluczykiem, a on ku mojemu zaskoczeniu zaskoczył za pierwszym "strzałem" :smile:

radomir
31-05-2018, 08:49
Dzisiaj w mojej Cromie stała się przykra niespodzianka.....
Kluczyk w stacyjkę i cisza, drugi raz cisza.......
Wyjąłem stacyjkę, rozkręciłem i okazuje się że 2 mikrostyki są niesprawne, a dokładnie to blaszki siedzą na swoim miejscu ale sam mikrostyk nie działa i blaszka sobie na nich leży.
Teraz pytanie czy ktoś z was wymieniał te mikrostyki jeśli tak to jakie trzeba dokupić ?
Mam speca od lutowania i jutro by mi to zrobił.
Ciekawe czy to tylko to, jeśli okaże się że coś jeszcze trzeba by kupić całą stacyjkę i myśleć co dalej.
Chciałem zabrać stacyjkę do domu ale okazuje się że jak jest zdemontowana to niestety nie zamknę samochodu....

@r2r
31-05-2018, 14:22
...a może da się zamknąć drzwi grotem, który masz w kluczyku
...instrukcja str. 12-13

radomir
31-05-2018, 15:30
Próbowałem i chyba tylko dało się otworzyć.
Auto stoi w mieście na parkingu więc nie ryzykowałem,jutro kolega który pracuje dosłownie kilka metrów od parkingu dopilnuje go jak będzie stał otwarty.
Najgorzej że dalej nie wiem jakie mikrostyki potrzebne , dzisiaj podesłałem fotkę jednemu warsztatowi i coś takiego ma ale sprawdzimy dopiero jutro.
Jeśli się okaże że nie pasuje to będzie problem...

zabezp
31-05-2018, 16:28
Próbowałem i chyba tylko dało się otworzyć.

Na pewno da się też zamknąć, bo korzystałem z tej funkcji.
Jak to zrobić pisze w instrukcji obsługi na 13 stronie (papier) lub 15 strona w pdf.

radomir
31-05-2018, 16:42
Znalazłem na str.20 pdf w tabelce:
zamknięcie
Obrót kluczyka w prawo (po stronie kierowcy) lub w lewo (po stronie pasażera).
Dzisiaj już przy samochodzie nie będę , ale rano przetestuję.
Jak już wspomniałem to zamknięcie jest najmniej istotne bo będzie komu przypilnować.
Najbardziej interesują mnie te mikrostyki z blaszkami :smile:

zabezp
31-05-2018, 18:06
Obrót kluczyka w prawo (po stronie kierowcy) lub w lewo (po stronie pasażera).

Tylko upewnij się, że grot kluczyka wkładasz w odpowiedni otwór.
32366

radomir
31-05-2018, 18:27
OK tylko powiedz bo nie bardzo rozumiem co to za funkcja w opisie od otwarcia drzwi ?
Pytam bo nie mam póki co dostępu do menu na zegarach z racji że stacyjka nie chce gadać.
W menu mam ustawione żeby z pilota otwierał wszystkie drzwi.
Normalnie z pilota się drzwi otwierają i kluczykiem metalowym pod klamką również.

zabezp
31-05-2018, 22:36
Normalnie z pilota się drzwi otwierają i kluczykiem metalowym pod klamką również.

To znaczy, że masz dobrze ustawione. Chodzi oto, że gdybyś miał ustawione otwarcie tylko drzwi kierowcy, to otwierając mechanicznie kluczykiem centralny nie otworzył by pozostałych drzwi.
Oczywiście gdybyś otwierał auto bez akumulatora w środku, to też otworzysz tylko drzwi kierowcy lub pasażera (w zależności gdzie włożysz kluczyk).

Szuszu
01-06-2018, 09:43
Moim zdaniem chodzi o otwieranie pilotem. Jedno naciśnięcie tylko drzwi kierowcy. Drugie pozostałe.

Przy otwieraniu grotem centralny nie zadziała, przynajmiej u mnie, chyba że mam coś nie halo.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

radomir
01-06-2018, 10:35
Ok auto zamknięte a teraz latam szukam elektroniki....

kahvm
01-06-2018, 15:27
otwieranie pilotem. Jedno naciśnięcie tylko drzwi kierowcy. Drugie pozostałe.
Dzięki, nawet nie wiedziałem, że Croma ma coś takiego. Rewelacja :-)

radomir
01-06-2018, 18:28
Niestety mikrostyki nie znalezione :mad:
W jakim sklepie z elementami elektroniki bym nie spytał i pokazał to rozkładają ręce.....
Znalazłem używaną za 180zł w Radomiu, zrobiłem 200 km kupiłem i dałem znajomemu do "przeszczepu" części.

Szuszu
01-06-2018, 20:01
Zapodaj fotki tych micro styków. Może jak kiedyś spotkam to zapodam.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

radomir
01-06-2018, 20:05
Niestety teraz nie mam jak ponieważ całość została u fachowca.
Oczywiście jak odbiorę stacyjkę wrzucę fotki.
Tutaj ewentualnie fotka znaleziona gdzieś na forum :
32372

lisekg
04-06-2018, 10:29
Wrzucałem fotki stacyjki po rozebraniu ... i to moje ;-)
Dla informatyka może prościej przelutować ten układ PCF7991... teoretycznie po jego wymianie powinno wszystko zadziałać na innej stacyjce.

radomir
04-06-2018, 14:52
Wymienione mikrostyki a raczej przerzucanie, stacyjka zamontowana.
Croma żyje!
Dzięki koledzy za pomoc.

maka131
05-06-2018, 11:32
Trochę późno ale może na przyszłość komuś się przyda.
Dziś robiąc zakupy zobaczyłem cos co przypomina te przełączniki ze stacyjki. Ekspertem nie jestem wiec nie wiem czy to pasowałoby. Maja różne rodzaje

https://sklep.avt.pl/przelacznik-krancowy-dzwignia-50mm-ss0508p.html

belik1622
10-06-2018, 14:01
U mnie tez nieraz sie swiecila ta zolta klodka bo jak wsiadalem do auta to odrazu po wlozeniu kluczyka przekrecalem go i nieraz nie chcial sie przekrecic. Zeby klodka sie nieswiecila trzeba wlozyc kluczyk do stacyjki doslownie moment odczekac i dopiero delikatnie przekrecic wtedy klodka sie nie bedzie swiecic i bedzie wszystko ok. Trzeba na spokojnie a nie na hama.

andrzejs39
25-09-2018, 20:17
Podejrzewam, że winny jest mikrostyk który po odblokowaniu kierownicy (bo silniczek odblokowuje) nie daje odpowiedniego sygnału do BodyComputer. Stąd błąd i brak zezwolenia na zapłon.
Może smar który się tam znajduje przy obecnej temp. i wilgotności blokuje mechanizm. Może zużycie mechanizmu.
Przy kolejnej próbie w końcu się udaje.
Też miałem ostatnio ten problem po kilkudniowym postoju.
Potwierdzam winne są mikro styki

andrzejs39
18-11-2018, 16:25
U mnie był jednorazowy przypadek kiedy to auto stało w ten całkiem spory mróz 2 dni. Ale jak jest zimno to ta blokada głośniej się odryglowuje. Będzie ciepło to rozbiorę, wyczyszczę i nasmaruję to odpowiednim siuwaksem.

Witam powiem tak przerabiałem temat kilka razy jeśli nie można przekręcić kluczyka winna jest blokada kierownicy są w niej dwa mikro styki i silnik który ma za zadanie obrócić koło zębate do górnej pozycji w której znajduje się jeden z mikro styków często jest tak że mechanizm zębaty się przyciera a dlaczego? są tam trzy sprężynki jedna z nich jest dość twarda to ona stawia opór silnikowi który ma ciężkie zadanie zwłaszcza gdy brak tam smaru teraz taka ciekawostka dlatego trzeba wkładać ze dwa a nawet trzy razy kluczyk do stacyjki silnik nie obrócił koła zębatego do końca warto wyjąc płytkę z mikro stykami u myc na przykład płynem CLEANSER DRUK mikro styki nie zawsze dobrze stykają a szczególnie jak jest mrozno i wilgotno

jawlo
05-12-2018, 01:26
Witam, czy mógłbyś napisać czy trudno się dostać I wyjąć tą blokadę?
Pozdrawiam

andrzejs39
15-12-2018, 13:24
Witam blokadę nie trzeba odkręcać od kolumny kierownicy są trzy śrubki trochę dziwne bo wkręcić jest łatwo ale wykręcić jest gorzej płaskim śrubokrętem delikatnie puknąć i próbować odkręcać trochę odkręcania jest plastików i poduszka na kolana generalnie nie jest trudno

Daro10328
18-12-2018, 20:30
Mechanik mi gadał ze w kolumnie kierownicy jest tzw rygiel. Co kolwiek to znaczy gadał ze trzeba to wyciągnąć wymienić i wszystkie klucze programować na nowo i wyrobić kartę z kodem. Koszt duży ale nie wiem czy to pomoże nie mam kasy żeby eksperymentować. Jedni na forum piszą ze wystarczy stacyjke. Rozebrać i nasmarowac. Nie mam pojęcia z czego taki objaw się bierze ale denerwujące to jest.

radomir
18-12-2018, 20:50
W zeszłym roku miałem w mrozy problemy ze stacyjka.
W tym jak na razie cisza i spokój, dodam że w tym roku miałem uszkodzone mikrostyki w stacyjce i były wymieniane.
Może tu był problem ale pewny na 100% nie jestem.

peter34
03-01-2019, 00:03
Witam!
Aktualnie jestem na etapie walki z blokadą kierownicy. Przeszukałem już wiele tematów, w alfie 159 mają ten sam problem i chyba taki sam moduł blokady.
U mnie komunikat "sprawdź system zabezpieczenia pojazdu" pojawił się tylko raz ale po ponownym uruchomieniu silnika zgasł. Po kilku dniach problem zrobił się poważniejszy gdy byłem 100 km od domu na Przełęczy Salmopol, wkładam kluczyk i zero reakcji, nie można przekręcić zapłonu ciemność na desce, po godzinie walki wkładania kluczyka, odpinania aku nic. asistans wezwany . Nagle zaskoczył i wróciłem do domu na kołach.
Pierwszy etap to rozebranie i konserwacja stacyjki wg filmu na YT nie jest to skomplikowane.
Wszystko działa przez kilka dni. Potem znów to samo nie można przekręcić kluczyka, następnego dnia samo się naprawia, można jeździć.
Drugi etap to demontaż blokady kierownicy te wszystkie osłony airbag, śruby stożkowe itd. Po otwarciu modułu blokady stwierdziłem, że na plastikowej zębatce jest (zadzior rowek) co może blokować mechanizm pracy rygla. Papierkiem ściernym dało sie to wyrównać. Po przesmarowaniu i złożeniu wszystkiego myślałem że to koniec problemów.
Wczoraj wróciłem z wyjazdu, chcę odstawić auto do garażu i znów powtórka nie można przekręcić kluczyka (zauważyłem że kierownica nie jest zablokowana).
Następnego dnia można jeżdzić.
Może ktoś coś poradzi.

Jest jeszcze coś nie wiem czy to powiązać ale wcześniej przed tymi problemami po odpaleniu, zimny silnik gasł po 3 sekundach i tak kilka razy.
Odpalał za pierwszym razem gdy nie czekałem aż zgasną wszystkie kontrolki.

peter34
13-01-2019, 23:00
Może komuś pomoże. Ale po całej akcji z czyszczeniem stacyjki potem demontaż blokady kierownicy itd. Na kompie pokazało ''błąd obwodu pompy paliwa P0230 ''co dotyczy gaśnięcia zaraz po uruchomieniu silnika.
Błąd 9001'' system transpondera nieciągły''
Kolejnego dnia podjechałem jeszcze na sprawdzenie akumulatora diagnoza miernika. ''do wymiany'' 12,3v prąd rozruchu 420A fabrycznie 680A

Po wymianie aku wszystko wróciło do normy.

mwalicki
04-02-2019, 10:46
Mam podobny problem jak Wy, stacyjka odblkowuje się za drugim razem w chłodne dni. Czy możecie polecić jakiegoś mechanika/elektronika w Warszawie który mógłby ogarnąć ten temat? Dzięki

zawikox
05-02-2019, 08:46
A ja wam powiem ciekawa akcje ze od kiedy mam crome komunikat check vehicle system pojawia sie tylko i wylacznie mojej zonie. Jezdzi 5 razy rzadziej tym autem ode mnie a pojawilo sie jej to kilka razy mi nigdy. Podejrzewam ze cos tu jest nie tak z samym wkladaniem klucza w stacyjke

mwalicki
05-02-2019, 10:53
To jeszcze spytam o blokadę kierownicy. Na allegro są dwa numery tej części: 518283380 i 517205180. Czy przy przekładce ma znaczenie którą wybiorę? Obie są opisywane jako pasujące do silnika 1.9..

Piotr7337
09-04-2024, 13:02
Jak widać po tylu latach i brak fachowych rozwiązań na poziomie podstawowym. Trochę to przykre.Zauwazylem, że wszyscy piszą o problemach z kluczykiem, które tak
naprawdę nie są wcale takimi duzymi problemami,
przecież jeździć można, ba nawet można podpiąć kompa. Prawdziwy problem pojawia się wtedy, kiedy padnie
TEG albo może nawet nie musi paść, wystarczy, że przy braku aku dłuższy czas straci pamięć. Co z tym później robić, nie wie nikt.

lisekg
09-04-2024, 13:58
Nawet fachowcy zajmujący się tylko kodowaniem twierdzą że PCF7941 to nie jest prosta sprawa więc czego wymagasz od amatorów takich jak ja ;-)

Tu masz ten sam system.. https://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/35977-co_jakis_czas_zapala_sie_vehicle_protection_system _available_inne_bledy-23.html

Piotr7337
11-04-2024, 00:40
Nie że,mam jakieś wymagania tym bardziej iż problem jest jednak opisany tylko znalazłem to dopiero po swoim poście. Dziś wziąłem się za demontaż blokady od dawcy i mam już to na wierzchu. W między czasie u pacjenta wróciła elektryka. Jutro podłącze kompa i zobaczę co ten powie. Dzięki

jsokolow
23-06-2024, 22:33
macie problemy moze z modulem komfortu?