PDA

Zobacz pełną wersję : Grande Punto / Evo - Czy podłączę się tym interfejsem?



gruby33
02-01-2018, 23:38
Witam.

Jestem na etapie poszukiwania Grande Punto lub Punto Evo z silnikiem 1.4 lub 1.4 Starjet.
Chciał bym przed kupnem go podpiąć i sprawdzić czy nie ma niespodzianek.
Posiadam w domu kable od Viakena:

https://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html
oraz
https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html

Czy, którymś z tych kabli podłączę się bez problemu? Jeśli jednym i drgim to którym lepiej do Punto?
Bedę używał darmowej najnowszej wersji Multiecuscan. Jaki ustawienia wybrac w interfejscie do danego kabla aby łączył wszystko bez problemu?

Czy można sprawdzić oryginalny przebieg jeśli jest cognięty na zegarach?

Z góry dzięki za infromację.

malutki1989
03-01-2018, 13:50
Drugim kablem połączysz się bez problemu, ale nie do wszystkich modułów :) tylko silnik (ECU) i ABS. Do reszty potrzebujesz żółtą złączkę typu trzeciego (https://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-3.html).
Jeśli chodzi o ustawienia programu, to można wybrać ręcznie typ kabla jako ELM 327 lub poszukać z automatu. Z automatu wyszukuje go jako OBD. Zarówno jedna jak i druga metoda działa. Darmowa wersja jest nieco uboga, ale podstawowe rzeczy da się dzięki niej odczytać.

Czy można sprawdzić oryginalny przebieg jeśli jest cognięty na zegarach?
Można sprawdzić. Przebieg jest zapisany w kilku miejscach: m.in. ECU, ABS, Poduszki(SRS), Wskaźniki(IPC) -> Instrument Panel Marelli. Jeśli wartości są do siebie zbliżone, +/- 50 km, to można to uznać za przebieg faktyczny....

sandamiano
03-01-2018, 15:14
Jak połączysz się z programem to będziesz miał wpisane "ilość zapisów" powinno być zero a jak jest więcej to mogło być coś grzebane we wskaźnikach (korekta itp) Ja u siebie w pandzie wymieniałem wskaźniki na takie z wyższej półki wyposażenia i musiałem robić osiowanie proxy m innymi dopisanie swojego przebiegu i teraz mam ilość zapisów .
Nie do końca jestem przekonany że elm typowo dla forda da radę połączyć się z fiatem. Dla modułów innych niż sterownik silnika chyba chodzi po szynie CAN a w fordzie ta diagnostyka chyba przebiega po innych pinach złącza obd2 ale to tak od siebie bo ja mam elma typowo dla fiata i jak podpinałem nim forda focusa programem forscan to tylko silnik mogłem zrobić a we fiatach wszystko inne też

gruby33
03-11-2018, 19:05
Cześć,

Więc kabel zakupiony u Viaken, a dokładnie ELM327 v3 FORD USB na chipie STN1170. Według producenta jak widnieje w opisie "UWAGA działa także jak standardowy interfejs ELM 327 v3".

Zacznijmy od tego, że kabel jest sprawny gdyż z Fordem łączy się bez problemu i ze wszystkimi modułami.
Wszystkie sterowniki zaktualizowane bezpośrednio ze strony FTDI.

Nie mogę połączyć się z Punto EVO 1.4 8V 77KM z 2009r. Podłączam ELM do USB oraz do gniazda OBD, włączam zapłon odpalam Multiecuscan i nie mogę się połączyć. W ustawieniach kiedy biorę test ciągle mam, że upłynął limit czasu.
Wybieram w ustawieniach MES ELM327 jak na załączonym obrazku, oraz to samo z dopiskiem (High Speed) oraz testowałem wszystkie dostępne prędkości i dalej to samo. Port COM też jest ustawiony taki na jakim pracuje podłączony kabel. Zresztą innego portu niewłaściwego nie mogę wybrać. Kiedy w ustawieniach MES kliknę "Szukaj interfejsów" to po chwili jest zakończone i wszędzie mam "None" czyli jak by nic nie znajduje.
W menadżerze urządzeń testowane ustawienia standardowe oraz zmienione (zalecane do łączenia z fordem) i też nie łączy.

Czy ktoś może naprowadzić jak połączyć się z tym Fiatem? Bo już kilka tygodni walczę.

P.S Zakupioną mam również złączkę TYP 3 (dawnej żółta).

https://obrazki.elektroda.pl/2758154800_1541262878_thumb.jpg (https://obrazki.elektroda.pl/2758154800_1541262878.jpg) https://obrazki.elektroda.pl/7457091500_1541262890_thumb.jpg (https://obrazki.elektroda.pl/7457091500_1541262890.jpg) https://obrazki.elektroda.pl/3486532800_1541262896_thumb.jpg (https://obrazki.elektroda.pl/3486532800_1541262896.jpg)

KOBRA
03-11-2018, 19:38
Po pierwsze z modułami podświetlonymi na czerwono się nie połączysz wymagana zarejestrowana wersja programu .
Po drugie w programie w ustawieniach interfejsie albo ręcznie wybierz OBDlink albo zrób szukaj interfejsu .Ten V3 właśnie chodzi pod OBDlink .

gruby33
09-11-2018, 08:46
Wiec pobawiłem się kilka dni i po instalowałem różne sterowniki. Ze strony FTDI, ze strony Viaken i jeszcze starsze z innych stron. Pobrałem kilka różnych wersji MES. I niestety nic.
Kiedy wchodzę w ustawienia - MES > Interfejsy > Szukaj interfejsów - to po chwili skanowanie jest gotowe ale żadnego interfejsu nie znajduje.
Kiedy ręcznie wybiorę typ interfejsu i kliknę test to za każdym razem dostaję komunikat, że upłynął limit czasu.
Testowałem wszystkie dostępne interfejsy łącznie z wspomnianym wyżej OBDlink oraz na wszystkich dostępnych prędkościach i niestety nic.
34029

gruby33
11-11-2018, 18:51
Problem rozwiązany.

Okazało się, że wcześniej łączyłem się z Fordem przez ELMConfig gdzie ustawiłem prędkość 2000000. Myślałem, że prędkość jest ustawiona tylko w programie ELMConfig ale jak się okazało ten program ustawia zadaną prędkość w sterowniku interfejsu gdzie jest zapisana na stałe. Kiedy w ELMConfig ustawiłem na 38400 to MES bez problemu wykrywa kabel jako OBDlink i łączy przy prędkości 38400.

majki96
23-02-2019, 23:32
Cześć,

Odświeżę trochę temat. Posiadam problem właśnie z połączeniem. posiadam kabel ELM327 i przejściówkę nr 3 od VIAKEN. Pomimo ustawienia prędkości i portu nie mogę się połączyć z autkiem. Wyświetla się komunikat, żeby sprawdzić kabel lub ustawienia portu. Macie może pomysł co może być nie tak?



Czytałem w tematach na Diagnostyce. Czy powodem może być ten opornik 120 Ohm?

malutki1989
25-02-2019, 11:58
Jeśli masz elma od viakena, to teoretycznie nie powinno być żadnych problemów. Ja miałem już dwa, żaden nie robił problemów z połączeniem. Jedynym problemem był na początku nieoryginalny Multiecuscan. Nie można było zrobić osiowania. Kiedy kupiłem sobie pełną wersję problemy znikły.

majki96
26-02-2019, 13:40
No właśnie ELM nie jest od Viakena bo jest pożyczony, ale chyba będę musiał sb kupić swój zestaw

malutki1989
27-02-2019, 12:50
Zestaw nie jest drogi w porównaniu do cen w serwisach. Kilka takich wizyt w serwisie i koszty zakupu się zwrócą. Interfejs posłuży Ci na pewno przez długi czas, no chyba, że nie planujesz dalszej przygody z Fiatem.

majki96
28-02-2019, 23:58
Właśnie planuje i dlatego pojawiło się moje pytanie czy jest jakaś różnica pomiędzy kablem od Viaken'a a zwykłym elmem, ponieważ może problem leży w czymś innym i niepotrzebnie wyzbędę się gotówki

malutki1989
03-03-2019, 16:17
Wiele tanich elmów nie radzi sobie z połączeniem do modułów po szynie CAN. Niby są instrukcje, że usuwa się jeden element na płytce, ale to nie zawsze przynosi pozytywne rezultaty. Tak dużo tego typu urządzeń zalało rynek, że po prostu nie z każdym elmem to się sprawdza. Poza tym wiadomo, że ingerencja w interfejs z automatu kończy gwarancję.