PDA

Zobacz pełną wersję : Dźwięk pasów



FiatPrime
29-12-2017, 22:31
Tak przeorałem forum. Oram instrukcję obsługi swojego SW. Jak wyłączyć dźwięk niezapiętych pasów? Tylko w serwis? Czy z poziomu alfaobd? Torque da radę z interfejsem na chipie STN1170? ;)

marx30
29-12-2017, 22:54
Alfaobd fiatecuscan multiecuscan i elm 327 Jak bedziesz odbieral auto to im powiedz zeby wylaczyli. Klient nasz pan (do póki nie zapłaci ;-)

krowka1978
29-12-2017, 23:25
Na STN mozna działać.

FiatPrime
30-12-2017, 06:58
Już odebrałem właśnie. Za późno. Powalczę po sylwestrze wtedy ;d

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

gilbert3
31-12-2017, 19:26
Już odebrałem właśnie. Za późno. Powalczę po sylwestrze wtedy ;d

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu TapatalkaA nie lepiej po prostu wyrobić sobie nawyk zapinania pasów?
Brzęczyk jest rzeczywiście upierdliwy, ale po zapięciu pasów milknie, więc idzie z nim żyć :)

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

FiatPrime
31-12-2017, 19:28
A nie lepiej po prostu wyrobić sobie nawyk zapinania pasów?
Uwagi takie do dzieci. Auto taxi. Kierowca taxi nie ma obowiązku zapinania pasów ze względów bezpieczeństwa. Chory kręgosłup +orzeczenie lekarskie. I generalnie jak się nie ma nic konstruktywnego do napisania to się wstrzymujemy.

Szczęśliwego NR.

jacek2
31-12-2017, 19:37
I generalnie jak się nie ma nic konstruktywnego do napisania to się wstrzymujemy.

Szczęśliwego NR.

Czepiasz się przy nowym roku gilberta. Ale jakbyś pomyślał, to zorganizowałbyś sobie samą klamrę- włożył w uchwyt pasa i cisza by nastała. A pasażera zasranym obowiązkiem jest pas zapiąć nawet jeśli ma do przejechania 100m. Jak wyłączysz brzęczyk to skąd będziesz wiedział że inni na pokładzię się zapieli? A w razie dzwona to cię jakiś głąb do sądu poda że miałeś auto niesprawne, bo komunikat o pasach nie przypomniał mu o ich zapięciu....

gilbert3
31-12-2017, 19:45
Uwagi takie do dzieci. Auto taxi. Kierowca taxi nie ma obowiązku zapinania pasów ze względów bezpieczeństwa. Chory kręgosłup +orzeczenie lekarskie. I generalnie jak się nie ma nic konstruktywnego do napisania to się wstrzymujemy.

Szczęśliwego NR.Nie irytuj się bo ci żyłka pęknie. ;) To że kierowca taxi nie ma obowiązku ich zapinać nie znaczy że to rozsądne, a kręgosłup... pasy pomagają utrzymać prawidłową sylwetkę :) zanim wyłączysz można zapiąć pas pasażera w twój slot. A i po pewnym czasie dźwięk milknie. :) Również pomyślności w nowym roku.

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

bahamut24
31-12-2017, 19:48
Czepiasz się przy nowym roku gilberta. Ale jakbyś pomyślał, to zorganizowałbyś sobie samą klamrę- włożył w uchwyt pasa i cisza by nastała. A pasażera zasranym obowiązkiem jest pas zapiąć nawet jeśli ma do przejechania 100m. Jak wyłączysz brzęczyk to skąd będziesz wiedział że inni na pokładzię się zapieli? A w razie dzwona to cię jakiś głąb do sądu poda że miałeś auto niesprawne, bo komunikat o pasach nie przypomniał mu o ich zapięciu....

Z tylu jak pasazer nie zapnie to nie brzeczy a w taxi rzadko ktory klient siada z przodu.
Popieram ze prosciej i szybciej wlozyc klamre pasa niz w aso sie prosic o wylaczenie a pozniej o wlaczenie.

Andy1111
31-12-2017, 19:50
Już to pisałem. Wystarczy wypiąć wtyczkę pod siedzeniem kierowcy.

KOBRA
31-12-2017, 20:04
Jeżeli zapniesz pas to przestaje pikać ,a ty sobie usiądź na zapiętym pasie i nawet dodatkowej klamry nie będziesz potrzebował.

piteros333
31-12-2017, 21:02
Już to pisałem. Wystarczy wypiąć wtyczkę pod siedzeniem kierowcy.

Gdzies cos było ,że jak się tak zrobi to poduszki też się dezaktywuje
http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/fiat-stilo-airbag-failure-stop-engine-problem-20016/

FiatPrime
01-01-2018, 04:41
Ale jakbyś pomyślał, to zorganizowałbyś sobie samą klamrę- włożył w uchwyt pasa i cisza by nastała.
Jakbyś pomyślał to byś tego nie napisał, bo byś sobie zdawał sprawę z konsekwencji zapinania klamry w razie w.


Jak wyłączysz brzęczyk to skąd będziesz wiedział że inni na pokładzię się zapieli?
Bo na wyświetlaczu pokazuje łebki gdzie siedzą i pasy są zapięte czy nie?

Temat brzmi "dźwięk pasów" - temat o wyłączeniu sygnalizacji dźwiękowej i zaczynają się mądrości.

Temat wyczerpany. Dźwięk wyłączony. Podgląd zapiętych pasów pozostał. Kupoburza niech sobie dalej trwa jak komuś ulży.

gilbert3
01-01-2018, 14:03
Odnośnie kupoburzy o której wspomniał kolega @FiatPrime jaki może być rozsądny powód, żeby nie zapiąć pasa w samochodzie wyposażonym w airbag, skoro systemy bezpieczeństwa są oparte o współpracę pasa i poduszki?
Pytam bez złośliwości, jakie są wasze doświadczenia, bo sam uczestniczyłem w wypadku, w którym ktoś miał nie zapięty pas i swój pogląd na ten temat mam :) po tym wypadku raz dwa wyleczył się z klaustrofobii czy jak to się nazywa... no ale przecież wypadki są różne, a legenda miejska głosi, że komuś kiedyś nie zapięty pas uratował życie :)
Ogólnie nie zabraniam nikomu nie zapinać, jestem liberałem z krwi i kości, po prostu ciekaw jestem powodów i tyle :)
Może ktoś pracuje w ratownictwie medycznym lub staży i się wypowie?

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

FiatPrime
01-01-2018, 15:19
Doświadczenie jest takie, że jak klamra jest zapięta i ktoś siedzi to strzela airbag.

Zapięta klamra + osoba z niezapiętym pasem + strzelający airbag (czasem przy nawet drobnej kolizji) = airbag strzelający w twarz. Co jest "niefajne" gdy jest niezapięty pas.

I airbagi potrafią wystrzelić nawet przy symbolicznym stuknięciu.

Ponad to pasy chronią WYŁĄCZNIE przy uderzeniach front + tył. Mając 4 lata temu wypadek w AUDi (kolizja boczna) przez właśnie zapięty pas doznałem urazu kręgosłupa szyjnego dzięki któremu teraz mam m.in. brak obowiązku zapinania pasa.

I można tak w nieskończoność.

pelikan1
01-01-2018, 22:41
Czy dobrze zrozumiałem? Jak pasy nie są zapięte to poduszka nie wystrzeli? Pytam z ciekawości.

FiatPrime
01-01-2018, 23:19
Dobrze zrozumiałeś.

Dlatego jak w wół w każdym aucie po 2000r. jest naklejka, że jak sadzamy dziecko w foteliku to musimy WYŁĄCZAĆ airbagi ręcznie, bo gdy przypniemy fotelik pasem, w razie W. jest tragedia.

gilbert3
01-01-2018, 23:42
Powiedzmy szczerze - uraz został spowodowany przez wypadek, a urazu doznałeś pomimo zapięcia pasów, a nie dzięki ich zapięciu - uderzenie boczne jest niebezpieczne bez względu na to czy masz zapięte pasy czy nie.
Tak w ogóle nie wiadomo co zdarzyłoby się, gdybyś nie miał pasa, bo pas utrzymuje ciało w pozycji względnie ustalonej, kwestią zewnętrznych czynników jest jak silne jest uderzenie - a ciało z pozycją nieustaloną mogłoby przyjąć większą dawkę przeciążeń i siłę uderzenia.
Tak jak powiedziałem, uderzenia boczne są bardzo niebezpieczne i nie zapinanie pasów tylko dlatego, że przed nimi dostatecznie nie chronią jest statystycznie dość ryzykownym manewrem. Nie mam zamiaru mądrować się, ani nikogo edukować i nawet nie zamierzam dyskutować w tej kwestii, bo każdy za swoje życie odpowiada sam, każdy jest dorosły i powinien wziąć pod uwagę statystyki, czynniki ryzyka i inne kwestie, takie jak ewentualne koszty leczenia jeśli coś się stanie, utrata zdolności do wykonywania pracy, dyskomfort życia z uszkodzeniami ciała itp. Bo w dzisiejszym świecie pomimo całego poziomu techniki i ewidentnych oczywistości są tacy, którzy twierdzą że był zamach... :crazy:

FiatPrime
01-01-2018, 23:55
Temat był o sygnalizacji dźwiękowej pasów i jej wyłączeniu - nie Twoich rozważaniach na temat. Zaleceniach ds. bezpieczeństwa i lekarskich. Oceny sytuacji (bo oczywiście masz wgląd do raportu policji, dokumentacji medycznej i wypisu z tygodniowego pobytu w szpitalu).



Nie mam zamiaru mądrować się, ani nikogo edukować i nawet nie zamierzam dyskutować w tej kwestii, bo każdy za swoje życie odpowiada sam, każdy jest dorosły i powinien wziąć pod uwagę statystyki, czynniki ryzyka i inne kwestie, takie jak ewentualne koszty leczenia jeśli coś się stanie
Tooooo po co to produkujesz dalej? Nie masz zamiaru aleeeeee...

Boveer
20-10-2024, 12:20
Nie zakładając nowego tematu. Czy posiadając Multiecuscan 5.1 będę w stanie wyłączyć powiadomienie o niezapiętych pasach np. w Fiacie Sedici, zaprogramować immobilizer ?