PDA

Zobacz pełną wersję : Uno 1.4 i.e - Czy jest możliwe założenie Marchewy- konrolki wtrysku ?



BorucGT
26-12-2017, 20:01
Witam, ze względu że ja zawsze pod prąd :P to mam pytanko.
Czy w Fiacie Uno zasilanym silnikiem 1.4 i.e (160 A1.046) na BOSCH Mono Jetronic A2.2 ( Bosch 0280000756) + Digiplex 2. Da się mieć kontrolkę wtrysku, pieszczotliwie nazywną marchewą ?
Z tym że w/w jednostki napędowej nie da się podpiąć pod żaden nowożytny komputer sie pogodziłem. Ale fajnie by było mieć marchewę i wiedzieć kiedy coś z naszym poczciwym Uniamiek sie dzieje nie dobrego.
Jasne jestem mechanikiem i nawet bez marchewy w dość krótkim czasie idzie się dowiedzieć że dzieje się coś złego, ale z moich przeżyć z Unem wiem że Una bywają kapryśne (panie ten typ tak ma)

ata
26-12-2017, 22:28
BOSCH Mono Jetronic A2.2
Stary znajomy z Citroena?
Lampki MIL ("Check Engine") na wskaźnikach jako takiej w tym systemie chyba nie ma, podobnie jak w większości aut produkowanych przed wprowadzeniem OBD. W każdym razie ja nie spotkałem, ale poszukaj na forach Cytryny może ludzie coś więcej wiedzą.
Kontrola kodu błędu jest prosta, ale rozumiem że nie o to ci chodzi.
http://www.diaaut.home.pl/dtc04_citroen.pdf

BorucGT
27-12-2017, 08:03
Z tego co rozumiem z tego linku co mi wysłałeś to powinna byc gdzieś wtyczka BOSCH EV1. Wtedy biorę do łapki leda + opornik dla takiej zwykłej diody luminescencyjnej to by było koło 1KOhm i dwa kawałki przewodu ( 1 na aku i 1 do masowania).
Leda minus z stykiem "dwa" a plus z akumulatorem, uruchomienie diagnostyki polega na "zmasowaniu" styku 2 na 2.5-5 sekund
I jak rozpocznie sie test ma mignąć raz przerwa dwa razy (12) potem znów zmasować i powinien wyśwuietlić sie kod i na końcu 11 (1 pauza 1) co oznacza koniec testu.
To by było wręcz lepsze niż "marchewa"
Jedyny problem że wiązkę z 1.4 mam prawie na wierzchu i nie widzę nigdzie wtyczki BOSCH EV1 która nie jest nigdzie wpięta.

Ale bardzo ci dziękuje bo "uratowałeś mi święta", i przywróciłeś jeszcze jakąś nadzieję że chociaż prymitywna diagnostyka (w zasadzie nie diagnostyka tylko odczytywanie błędów) jest możliwa. Diagnostyka w zasadzie też jest mozliwa jakimś interfejsem na dwa porty RS232, ale jakoś nie mam ochoty się z tym bawić. A to co piszesz to by było spełnienie moich marzeń.

Aktualnie jestem na etapie SWAPa 1.4i.e do mojego Uniacza z 1994 roku gdzie aktualnie siedzi 1.0 FIRE na gaźniku ale wywaliło UPG, a dynamika 1.0 tez jakaś fantastyczna nie jest.
Wszyscy mówili wsadzaj tam 1.2 FIRE , pewnie jakbym miał wtrysk to bym na 100% wsadził bo tam trzeba tylko wiazke na wtryski rozciąć, ale ja jakoś ten samochód pod ori chce robic i dltaego wybór padł na 1.4 z innego Una

andrzejmc
27-12-2017, 12:13
Szukałem i znalazłem-schemat z kontrolką

30420
30421
W pobieralni masz dokładny opis:


Bosch -opis wtrysku 1 punktowego - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/974)

30421

ata
27-12-2017, 20:01
Szukałem i znalazłem-schemat z kontrolką
Widzisz, ja szukałem ale nie znalazłem (wiedziałem że jest taki opis bo już kiedyś go używałem).

W tym pełnym opisie jest wszystko co trzeba, co ważniejsze jest podane który pin złącza ECU obsługuje taką kontrolkę. A samo podłączenie i kody błędów identyczne, czyli da się zrobić MIL, w dodatku taką z odczytem kodów błędu.

BorucGT
27-12-2017, 20:47
Panowie co ja bym bez was zrobił <3 jesteście wielcy.

Uratowaliście święta :). A tak na poważnie to widzę Andrzej że masz bardzo pokaźną wiedzę na temat Uno, pogratulować.