PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo 1.6 103 kM wszystkie problemy które go męczą



frrrr!
20-12-2017, 18:53
Witam koledzy, chcę założyć ten post ponieważ nasze stiliony trapią te same mniejsze bądź większe problemy.
Będę tutaj zamieszczać zdjęcia porady oraz będę chciał otrzymywać porady od was.

Główne problemy które chcę usunąć to:

-falujące obroty
Ten problem to mnie dobija gdy było ciepło na dworze problem był mniejszy a teraz się nasiliło.
Wymieniłem rozrząd sprawdzony w innym zakładzie więc to nie wina złego ustawienia rozrządu, przewody, cewki i świece sprawdzone też jest wszystko dobrze świece wymienione . Stare świece na trzecim i czwartym cylindrze były zalane czarne a na pierwszym i drugim szare suche . Dwóch mechaników wypowiada się że to wina przepustnicy. Połączenia gumowe sprawdzone nie dostaje lewego powietrza z przewodów. Mechanicy sugerują że padła przepustnica. Jak mogę w stu procentach potwierdzić tą teorie?
Czy za mokre świece może odpowiadać przepustnica?

-ciężko pracujący lewarek zmiany biegów z jeden na dwa i z trzy na dwa.
ten problem mam od niedawna własnie jak jest poniżej zera na dworze , problem ustępuje gdy silnik się nagrzeje. Przy wrzucaniu biegu bądź redukcji strasznie ciężko wchodzi bieg nawet czasami nie chce wejść. Co może byś przyczyną ?


-problem z nawiewem/klimatyzacją

Gdy włączę zapłon mam całą melodie przekaźników czy to jest normalne? Problem z nawiewem jest taki że nie rozdziela strumienia powietrza na odpowiednie kanały.

Problemy usunięte:
-wyciek z miski olejowej
Pęknięcie wewnętrznej "nakrętki" w misce która blokowała stożkowy korek spustowy. Naprawa: pospawanie lub wymiana miski.

- zapiekające się hamulce tylne lewe
Rozwiązanie: przeczyszczenie i nasmarowanie wszystkiego. Przewód hamulcowy gumowy podczas dokręcania jest skręcony w pętelkę gdy założyłem go w pozycji wyprostowanej problem znikną.

- odbijający kierunkowskaz lewy
Naprawa polega na podpiłowaniu plastiku w miejscu gdzie siedzi gumowa osłona bądź demontaż gumowej osłony. Gdy temperatura spada guma twardnieje i kierunkowskaz nie blokuje się po włączeniu i wyskakuje.

motorek1.2
20-12-2017, 20:46
-ciężko pracujący lewarek zmiany biegów z jeden na dwa i z trzy na dwa.

Proponuje zmienić olej w skrzyni biegów. Typowy objaw zużytego oleju po wymianie oleju powinno się poprawić.



falujące obroty

polecam czyszczenie przepustnicy. Było na forum.

Problemy w stilo to norma widać że lista jest krótka , ale spokojnie czas nie lubi jak nic się nie dzieje.
Klucze w dłoń maska do góry i powodzenia w usuwaniu problemów.

frrrr!
20-12-2017, 23:36
Przepustnica była czyszczona przez poprzedniego właściciela a mechanik mówi że właśnie ona łapie lewe powietrze tylko zastanawiam się jakim cudem? Ja ją rozbierałem i klapka w przepustnicy dochodzi do samego końca. Jaki powinien być kąt otwarcia przepustnicy na biegu jałowym? Olej wymienię w tym tyg i dam znać.

danioi
21-12-2017, 06:45
Ciśnienie w dolocie 320 kat 2 stopnie jak się nie mylę

irekw
21-12-2017, 07:56
O ile się nie mylę to do przepustnicy nie pcha się paluchów.A jeżeli tak się stało to należy przeprowadzić adaptację przepustnicy.

danioi
21-12-2017, 18:01
Kazdy pisze o tej adaptacji przepustnicy. A jak to zrobić? Gdzies w podręcznikach to napisane?

frrrr!
21-12-2017, 18:27
Rozumiem koledzy, wiem że się nie wsadza nic do środka ja jedynie patrzyłem wizualnie w jakim ona jest stanie w środku od razu po zakupie bo jak dowiedziałem się ze coś było majstrowane przy niej to chciałem to sprawdzić. Jaki polecicie mi interfejs diagnostyczny do stilo 1.6 103KM 2003r taki z który nie będzie problemów ?
Z nawiewami ustaliłem że mam padnięty któryś silniczek a biegi to pewnie olej do wymiany. Tym zajmę się później na tą chwilę muszę uspokoić te obroty silnika. Adaptacje przepustnicy wykonuje się włączając i wyłączając zapłon przy tym trzeba zamknąć obrotomierz pare razy. Gdzieś jest odpowiednia kolejność na forum.

boch
21-12-2017, 19:19
-ciężko pracujący lewarek zmiany biegów z jeden na dwa i z trzy na dwa.
ten problem mam od niedawna własnie jak jest poniżej zera na dworze , problem ustępuje gdy silnik się nagrzeje. Przy wrzucaniu biegu bądź redukcji strasznie ciężko wchodzi bieg nawet czasami nie chce wejść. Co może byś przyczyną ?
Kończące się sprzęgło, niewłaściwy olej w skrzyni, problem ze skrzynią.


-problem z nawiewem/klimatyzacją

Gdy włączę zapłon mam całą melodie przekaźników czy to jest normalne? Problem z nawiewem jest taki że nie rozdziela strumienia powietrza na odpowiednie kanały.

Klimatronik czy manualna klima?


odbijający kierunkowskaz lewy
Naprawa polega na podpiłowaniu plastiku w miejscu gdzie siedzi gumowa osłona bądź demontaż gumowej osłony. Gdy temperatura spada guma twardnieje i kierunkowskaz nie blokuje się po włączeniu i wyskakuje.

Popularny temat w Stilo. Pomaga wymoczenie gumki we wrzątku, ewentualnie w nafcie. Można również wsunąć gumkę o jedno użebrowanie wgłąb osłony kolumny.


Jaki polecicie mi interfejs diagnostyczny do stilo 1.6 103KM 2003r taki z który nie będzie problemów ?

https://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html

Dodatkowo przejściówka TYP1 i TYP2

https://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html
https://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-2.html

Dzięki tym dwóm przejściówkom zdiagnozujesz dodatkowo ABS, wspomaganie oraz poduszki powietrzne.

frrrr!
21-12-2017, 19:34
Sprzęgło sprawdziłem w taki sposób ze rozpędziłem się na drugim biegu później dałem mu czwarty bieg i obroty spadły coś chyba koło 1.5tys już nie pamiętam czyli sprzęgło jest dobre tak?
Mam klimatronik i tak mi coś pyka jak włączę zapłon w desce rozdzielczej a nawiewy nie reagują na kierunek nadmuchu.

https://www.youtube.com/watch?v=prY5L0VbwlM&feature=youtu.be

boch
21-12-2017, 20:05
To jest dźwięk aktywatora, który ma problem z ustaleniem właściwego położenia klap. Wina leży w ukręconym łączniku albo w uszkodzonym potencjometrze aktywatora. Kabel który zapodałem post wcześniej pomoże ustalić co mu dokładnie dolega.

frrrr!
21-12-2017, 20:12
On znajduje się pod kierownicą czy muszę deche ściągać ?

boch
21-12-2017, 20:19
Zdiagnozujesz kablem, będziesz wiedział. Jedynym aktywatorem wymagającym darcia deski jest aktywator od obiegu wew/zew. On na szczęście pada najrzadziej.

frrrr!
21-12-2017, 20:32
Mam nadzieje że on nie padł , kabel będzie w poniedziałek to wtedy coś powiem więcej. Mam jeszcze pytanie odnośnie zawieszenia jak jeżdżę po nierównościach tak z 15-20 km/h i wpadnę w dołek to tłucze mi się coś z przodu po obu stronach. Zawieszenie jest ok bo było sprawdzane stilo tak ma? Bo jeżdżę też seatem ibizą z 2004r i on całkiem inaczej wybiera te doły.

mlodybe
21-12-2017, 22:26
Mam nadzieje że on nie padł , kabel będzie w poniedziałek to wtedy coś powiem więcej. Mam jeszcze pytanie odnośnie zawieszenia jak jeżdżę po nierównościach tak z 15-20 km/h i wpadnę w dołek to tłucze mi się coś z przodu po obu stronach. Zawieszenie jest ok bo było sprawdzane stilo tak ma? Bo jeżdżę też seatem ibizą z 2004r i on całkiem inaczej wybiera te doły.

Ta.. w poniedziałek... W poniedziałek to będziesz leżła pod stołem pijany hehehehehe

irekw
22-12-2017, 20:48
[QUOTE=frrrr!;310233] Mam jeszcze pytanie odnośnie zawieszenia jak jeżdżę po nierównościach tak z 15-20 km/h i wpadnę w dołek to tłucze mi się coś z przodu po obu stronach. Zawieszenie jest ok bo było sprawdzane stilo tak ma?


Tłuką łączniki stabilizatora.A czy stilo tak ma?Ma jak każdy stary rzęch./nie obrażaj się mój jest starszy/

frrrr!
23-12-2017, 14:04
Więc tak łączniki zrobię sobie po Świętach, a przepustnice i klimatronik jak przyjdzie interfejs. Miałem oczywiście na myśli pierwszy dzień pracujący po Świętach :). Dzisiaj w nocy jak jeździłem na światłach długich zobaczyłem że lekko przygasają pulsują jakby prądu brakowało ale to jest zjawisko chwilowe i nie zdarza się za każdym razem . To jest oznaka kończącego się alternatora?

boch
23-12-2017, 14:12
Zdaje się że tak. Multimetr w łapę i sprawdzić napięcie na zaciskach. Nie masz tam czasem grzałek PTC w tym aucie?

motorek1.2
26-12-2017, 14:38
Dzisiaj w nocy jak jeździłem na światłach długich zobaczyłem że lekko przygasają pulsują

Raczej będzie to problem braku masy(zły styk). Przejrzeć wszystkie połączenia z masą wyczyścić sprawdzić połączenie(dokręcenie śrub).
A dopiero potem alternator. Wystarczy pomiar napięcia ładowania powinien zawierać się w granicach 13,5V do 14.5V max 15V. Napięcie nie powinno pływać. Prąd ładowania można sprawdzić przy pomocy odpowiedniego stołu probierczego.

frrrr!
27-12-2017, 11:20
Dzięki koledzy za informacje wszystko posprawdzam sobie w ten piątek. Ma ktoś może manual do wymiany oleju w skrzyni silnik 1.6 103 KM? Nie wiem w którym miejscu znajdują się korki spustowy wlewowy i przelewowy.

irekw
27-12-2017, 15:26
30431 poz.6 wlew i kontrola poziomu oleju.Kucz ampulowy "13".

frrrr!
28-12-2017, 08:56
poz.6 wlew i kontrola poziomu oleju.Kucz ampulowy "13".

Dziękuje za info rozumiem że pozycja 7 służy do spuszczania oleju? Tam jest taki sam klucz co w misce olejowej ?

frrrr!
02-01-2018, 21:56
Koledzy odezwę się niedługo z pomiarami, mam lekkie opóźnienie pozdrawiam miłego wieczorku.

frrrr!
06-01-2018, 10:36
Witam koledzy miałem dzisiaj trochę wolnego czasu i wyczyściłem przepustnice. I tak od strony filtra była brudna kolor czarny, a od strony kolektora tłusta. Sprawdziłem drożność wężyka on jest chyba od odmy, zmieniłem opaski zaciskowe. Przepustnica nie domyka się do końca jest mała szczelina dosłownie grubość kartki papieru. To powinno tak być? Po weekendzie zrobię pełną diagnostykę. Adaptacje wykonałem z instrukcji co jest na forum. 30555

Wiktor
06-01-2018, 11:01
jak wyciągałem swoją to była bardziej domknięta. Przy czyszczeniu otwierałem ją paluchem i została w takiej pozycji jak Twoja. Po założeniu i odpaleniu powróciła do pozycji z przed czyszczenia

frrrr!
06-01-2018, 11:28
Czy w tej przepustnicy można wymienić silniczek krokowy lub go wyczyścić ? Dlaczego od strony kolektora była tłusta ?

irekw
06-01-2018, 12:13
Dlaczego od strony kolektora była tłusta ?

Masz tłusty olej /ten w silniku/ ,który odmą dostaje się do przepustnicy.

boch
06-01-2018, 12:16
Należałoby dodać, że śladowe ilości w oleju w dolocie to rzecz normalna. To po prostu zasługa działania odmy, o której wspomniał irekw.

frrrr!
06-01-2018, 19:18
Pojeździłem trochę autem i jest znaczna poprawa lecz ideału nie ma. Wskazówka na obrotomierza już nie skacze o 2-3 mm góra dół ale jeszcze silnik drga. Silnik nagrzewa się dobre 10 minut na biegu jałowym to normalne?

mlodybe
06-01-2018, 21:29
Silnik nie nagrzeje ci sie w minutę... To nie świeca żarowa.

frrrr!
08-01-2018, 18:59
Będę w tym tygodniu sprawdzać samochód tym programem co wyżej ELM327 v2 - Interfejs Vscan STN1110 USB czy mam na coś zwrócić szczególną uwagę przed diagnozą ?

frrrr!
10-01-2018, 17:12
Zrobiłem dzisiaj pomiary mógłby ktoś na nie rzucić okiem i przeanalizować?


0 30600

1 30601

2 30602

3 30603

4 30604

5 30605

6 30606

7 30607

8 30608

9 30609

10 30610

11 30611

12 30612

13 30613

14 30614

15 30615

16 30616

frrrr!
10-01-2018, 20:15
Koledzy użyłem innego programu wszystko jest bardziej widoczne. Komunikat o mieszance paliwa zmienia się co chwile z ubogiej na bogatą co może być przyczyną?

30617
30618
30619
30620
30621
30622

bzykol
11-01-2018, 08:21
Sonda przed katalizatorem ma tak falować.
Masz zbyt wysokie ciśnienie w dolocie. Jeśli nie masz nieszczelności to bardzo możliwe, że masz przestawiony rozrząd.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

frrrr!
11-01-2018, 09:36
Sonda przed katalizatorem ma tak falować.
Masz zbyt wysokie ciśnienie w dolocie. Jeśli nie masz nieszczelności to bardzo możliwe, że masz przestawiony rozrząd.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Gdzie szukać nieszczelności co może powodować podwyższenie ciśnienia bo rozrząd sprawdzany był dwukrotnie.

bzykol
11-01-2018, 09:49
Na pewno na oryginalnych blokadach czy na chińskich/polskich? U mnie też macher przestawił rozrząd wg swoich blokad i potem dwa razy to sprawdzał. Niby u niego wszystko było dobrze, a jednak było źle.
Miałem jednak porównanie jak auto chodziło przed wymianą rozrządu i po. Sporo jednak czasu zajęło mi przokonanie się do wizyty w ASO i ustawienie faz na oryginalnych blokadach. Po tym zabiegu problemy zniknęły.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Grześko
11-01-2018, 15:48
...rozrząd sprawdzany był dwukrotnie.
Czasami warto odżałować te parę złotych na ASO (czego przykładem jest auto kolegi bzykol'a), by mieć pewność, że wszystko jest na prawdę OK.

frrrr!
11-01-2018, 17:39
W czwartek mam wizytę w ASO do tego czasu chce jeszcze posprawdzać kilka rzeczy. Jeżeli rozrząd przestawiony jest np. o pół zęba czy ma to wpływ na żywotność rozrządu ? Przejechałem na nim około 800 km.

frrrr!
11-01-2018, 19:11
Porobiłem dzisiaj kilka testów mianowicie skan całego samochodu i mam chyba uwalony komputer. Mógłby ktoś zerknąć na wykresy i parametry.
Skanowanie ...

Silnik (ECU)
Magneti Marelli IAW 5NF EOBD Injection
ISO Code: 0D 07 98 01 02

Nadwozie (BCM)
Body Computer Marelli MF
ISO Code: 40 83 8C 80 A4
Errors found:
B1029 - Linia szeregowa W

Wskaźniki (ICP)
Instrument Panel Visteon
ISO Code: 32 83 0E 01 19

Klimatyzacja (A/C)
Marelli climate control
ISO Code: 34 83 04 01 91
Errors found:
B1906 - Inf. zwr. nawiewu (stopy/klatka)
B1907 - Nastawnik klap (stop/klatka)
B1904 - Nastawnik mieszalnika (lewy)

Inne
Driver's Door BITRON
ISO Code: 86 07 04 80 E6

Inne
Passenger's Door BITRON
ISO Code: 89 07 83 80 68

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Dzisiejsze wykresy i parametry
30624
30625
30626


30627
30628

bzykol
12-01-2018, 07:00
Skąd to przeświadczenie o uwalonym ECU? Przecież nie masz żadnych objawów.

A co to się tam działo w środku wykresu sond? Dodałeś gazu? Przepiął się na lpg? Ten wykres jest taki trochę do dupy, ale coężko stwierdzić czy to jest przyczyna czy skutek tego że Ci auto kuleje.

frrrr!
12-01-2018, 08:30
Samochód chodzi tak na biegu jałowym z zapaloną lampką właśnie tak kuleje gazu nie dodawałem. Myśle że mam uwalone ECU bo wykryło mi Errors found:
B1029 - Linia szeregowa W.
Wieczorem zrobię wykresy sond na biegu jałowym na rozgrzanym silniku i będę podnosić obroty.
LPG nie mam chce założyć jak już wszystko będzie cacy z samochodem.
Dziękuje bzykol że mi pomagasz.

boch
12-01-2018, 10:37
Błędów wskazujących na uszkodzenie sterownika silnika nie widać. Masz tylko błąd w BCM czyli w Body Computer, który masz w schowku bezpieczników pod kolumną kierowniczą.

bzykol
12-01-2018, 10:40
Dodawanie gazu podczas robienia wykresu sond nie ma sensu.
Wykresy sond robi się na wolnych. Dodawanie gazu nic nie wnosi i tylko zakłamuje obraz sytuacji.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

frrrr!
12-01-2018, 15:27
Jak można go naprawić po najmniejszej linii oporu :wink: ? Chodzi o ten komputer ? 30632 Czy uda się podmiana na inny z tego samego modelu samochodu? Zdjęcie przykładowe nie wiem co to za wersja samochodu.

boch
12-01-2018, 16:30
Nie do końca rozumiem w jakim celu wrzuciłeś zdjęcie wyświetlacza. Chciałeś się pochwalić, o której godzinie zaglądałeś do skrzynki, czy komunikatem o otwartych drzwiach kierowcy? :D
Co do BCM, jeśli auto odpala i nie gaśnie podczas jazdy to się tym błędem nie przejmuj. Okazjonalne błędy w sterownikach tego auta to rzecz normalna, zwłaszcza przy słabym akumulatorze lub przy problemach z ładowaniem. Póki co, połączyć się z BCM, skasować błąd i zobaczyć po tygodniu jazdy czy pojawi się ponownie. Zamiana BCM na inny to zdaje się konieczność programowania u fachowca kluczy oraz immo - może być drogo.
Co do błędów w centralce klimy, to zostaw sobie ich wyjaśnienie na cieplejsze dni. Ogarniesz samemu na podwórku w kilka godzin oszczędzając sporo PLNów. Na razie polować na odpowiedni aktywator i łącznik na olx, najlepiej z anglika. Ja wydałem za kpl 40 zł, a nie ok. 200 zł. Wszystko działa bez zarzutu.
Te przygasające żarówki w lampach, to może być problem z alternatorem lub masą. Sprawdzić multimetrem ładowanie. Jak będzie cieplej ogarnąć skrzynkę bezpieczników obok akumulatora oraz wszystkie dostępne połączenia z masą (na skrzyni biegów, na podłużnicy). Ja o tym latem zapomniałem i teraz co jakiś czas muszę kasować błędy wywołane zbyt niskim napięciem w centralkach.

bzykol
12-01-2018, 18:19
Ten błąd to chyba nie błąd otwartych drzwi tylko błąd zamka. Możesz sobie zrobić diagnostykę elm'em. Może gdzieś ma ułamany kabelek lub coś nie łączy.
Zabawa z podmianą body to może być dość droga rzecz właśnie ze względu na konieczność dekodowania immo.


Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

boch
12-01-2018, 18:46
Przecież to normalny komunikat w Stilo informujący o otwartych drzwiach - w tym przypadku drzwiach kierowcy. Cały komunikat brzmi "LHF door open" (left hand front door open). Gdyby kolega miałby błąd zamka, widziałbyś go na zrzucie powyżej z centralki drzwi pasażera gdzie żadnych błędów nie widać. Zresztą co ja gadam, przecież adres obrazka pochodzi z fiatforum.com i prawdopodobnie miał tylko potwierdzić lokalizację BCM :)

frrrr!
12-01-2018, 19:56
Koledzy tak :lol: to zdjęcie przykładowe :D bo nie wiedziałem o który body chodzi sorki że wprowadziłem was w błąd. Więc tak dzisiaj była zabawa z plakiem, czyszczenie czujnika map sens. przemyłem wszystkie styki kontaktem oprócz komputera. Czujnik map zalepiony był takim brązowym kiślem po oczyszczeniu ciśnienie w dolocie 450 :(.
Zrobiłem ponowną diagnostykę i nic poza ciśnieniem się nie zmieniło. Jutro sprawdzę napięcie bo na kompie pokazywało mi w pozycji MAR 11V a na uruchomionym silniku ponad 14V. Z tymi światłami jest coś nie tak bo teraz jak jechałem na mijania i zredukowałem na drugi bieg przyhamowałem to też lekko przygasły. Ze światłami najczęściej jest ten problem gdy spadają obroty.

mlodybe
13-01-2018, 00:10
Gdzie szukać nieszczelności co może powodować podwyższenie ciśnienia bo rozrząd sprawdzany był dwukrotnie.

Bierzesz np dezodorant dziewczyny i psikasz po łączeniach w układnie dolotowym. Jak silnik zareaguje to masz nieszczelność. Domowy prosty sposób. Zareagować oznacza że obroty samoczynnie wzrosną albo zmaleją.

bzykol
16-01-2018, 14:37
No i jak tam?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

frrrr!
17-01-2018, 01:54
Witam, Panowie dzisiaj dopiero sprawdzałem samochód. Sprawdziłem napięcie akumulatora i mam takie wyniki:
-zapłon wyłączony 12.2v
-zapłon uruchomiony 13.9v
-zapłon uruchomiony włączone światła mijania 13.7
-zapłon uruchomiony włączone światła mijania + drogowe 13.6
Napięcie nie skacze jedynie spada, wykasowałem wartości koła fonicznego i ECU przeprowadziłem adaptacje 3x obroty powyżej 6tys.
Nic to nie dało jak telepało tak telepie samochodem. Dzisiaj jak odpalałem go przy -7 to chodził jak traktor dopiero jak go przegazowałem to praca silnika wróciła do normy może to jakoś was nakieruje na jakieś pomysły. Czy sprawdzenie rezystancji cewek wystarczy czy sa jakieś inne metody sprawdzenia cewek ?
A właśnie :lol: bym zapomniał po resecie ECU błąd BODY zniknął jakiś postęp jest :D

Grześko
17-01-2018, 08:41
...czy są jakieś inne metody sprawdzenia cewek?
Najprostsza i najbardziej miarodajna chyba metoda to kolejne odłączanie zasilania poszczególnych cewek.
Odłączasz pierwszą cewkę, jeżeli jest zmiana w pracy silnika - cewka sprawna, jeżeli po odłączeniu cewki nie ma żadnej zmiany w pracy silnika to oznacza to uszkodzenie cewki lub świecy pod tą cewką.
I tak dalej z każdą kolejną cewką.
Żeby się upewnić, po sprawdzeniu wszystkich cewek, wskazane jest zamienić miejscami cewkę niesprawną z inną sprawną. Jeżeli po takiej zamianie nadal "niesprawną" cewką jest cały czas ta sama cewka to mamy wtedy już pewność, którą trzeba wymienić.

frrrr!
17-01-2018, 09:28
Najprostsza i najbardziej miarodajna chyba metoda to kolejne odłączanie zasilania poszczególnych cewek.
Odłączasz pierwszą cewkę, jeżeli jest zmiana w pracy silnika - cewka sprawna, jeżeli po odłączeniu cewki nie ma żadnej zmiany w pracy silnika to oznacza to uszkodzenie cewki lub świecy pod tą cewką.
I tak dalej z każdą kolejną cewką.
Żeby się upewnić, po sprawdzeniu wszystkich cewek, wskazane jest zamienić miejscami cewkę niesprawną z inną sprawną. Jeżeli po takiej zamianie nadal "niesprawną" cewką jest cały czas ta sama cewka to mamy wtedy już pewność, którą trzeba wymienić.


Tak właśnie dzisiaj zrobiłem odłączałem po kolei każdą cewkę i silnik gorzej pracował, sprawdziłem oporność i wyszło mi na pierwotnym na jednej 0.8 Ohm a na pozostałych 0.7 Ohm. Jak mierzy się wtórne?
Robiłem po raz kolejny adaptacje koła fonicznego i bez zmian. Załączam dzisiejsze parametry. Zostaje jeszcze rozrząd i kompresja bo już nie mam pomysłów.
30713
30714
30715
30716
30717
30718
30719

mlodybe
18-01-2018, 01:34
Nie podałeś napięcia podczas rozruchu silnika.

frrrr!
18-01-2018, 08:07
Samochód w ASO ich niewiedza jest porażająca, coś czuję że będę miał przeprawę z nimi... To ja skończyłem elektronikę i motoryzacja to moje hobby a osoba która przyjmuje klienta powinna mieć o wiele większe doświadczenie a ten mi tu gada o poduszkach silnika... Mówie że chce sprawdzić i jak coś to ustawić rozrząd bo silnik nierówno pracuje do 1000 obrotów , z jazdą i przyspieszeniem nie ma problemu a ten o poduszkach .... załamka.

frrrr!
19-01-2018, 10:56
Panowie cud się stał po ustawieniu rozrządu na oryginalnych blokadach auto jest nie do poznania. Samochodem nie szarpie przy zmianie biegów, samochodem nie telepie jak traktorem podczas ruszania mogę ruszyć tak delikatnie a nie takim strzałem jedyny minus to auto jest zamulone. Jutro zrobię trasę i zobaczę jak jedzie w trasie. Załączam parametry. Jak dwa topowe warsztaty mogły ustawić źle rozrząd o ponad 1,5 zęba? Ustawiali na korektor? Koledzy muszę założyć LPG doradźcie mi coś sprawdzonego co nie sprawia problemów robię 70/30 miasto/trasa.

30750
30751
30752
30753
30754
30755

irekw
19-01-2018, 15:03
Cóż może się zdarzyć się,że rozrząd może być przestawiony.Tak miałem w HYUNDAIu, własnymi łapkami to naprawiłem.
Dziwi mnie co innego jaki fachowiec powiedział Tobie,że rozrząd był przestawiony o ponad 1,5 zęba.W rozrządzie napędzanym paskiem zębatym przestawienie może być tylko o cały ząbek/1,2,3 itd/.

mlodybe
19-01-2018, 17:20
irekw bo koło było po rwaniu u dentysty.

frrrr!
19-01-2018, 18:16
W ASO ten co obsługuje ludzi mi tak powiedział on to tak się zna jak ja na gotowaniu... Mówił ze mechanik nie mógł oryginalnych blokad założyć że pasek był ponad ząb przedstawiony

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Z czystej ciekawości mógłby mi ktoś opisać procedurę zakładania paska rozrządu co jest w tym tak trudnego ze mechanicy sobie z tym nie radzą?

irekw
19-01-2018, 18:16
W ASO ten co obsługuje ludzi mi tak powiedział on to tak się zna jak ja na gotowaniu
Nikt nie jest doskonały.

bzykol
19-01-2018, 20:14
Popuszcza się koła rozrządu. Jak się tego nie umie dobrze poskładać do kupy lub ma się niedokładnie wykonane chińskie lub polskie blokady (95% przypadków) to robią się takie chece.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

frrrr!
22-01-2018, 04:38
Koledzy silnik ogarnięty zajmę się teraz zawieszeniem i klimą, wahacze już wstawione jeszcze łączniki ma ktoś może numer katalogowy do aktywatora klimy pod prawym kolanem kierowcy?
Mam jakieś wibracje jak przyspieszam od 70-90 km czy to jest objaw wyrobionego krzyżaka na półosi ?