Zobacz pełną wersję : Problem ze skrzynią/sprzęgłem
Witam.
Mam problem. Przy ruszaniu czy zmianie biegu i puszczaniu sprzęgła coś chrobocze. Jak puszczam powoli to nic się nie słychać.. Co to może być??
Stilo 1.9 jtd 115KM
https://www.youtube.com/watch?v=snvabRNOS7k
Wysoko sprzęgło bierze? Mozę być już tarcza mocno zużyta stad taki dźwięk ocierania, lub tez łożysko oporowe.
Na 99% łożysko i potrafi sie zapowietrzyć.
Panowie jak odpowietrzyć sprzęgło??
dominikks
22-12-2017, 15:00
Fiat Stilo | Jak odpowietrzyć sprzęgło | FIAT Forum (http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=89494)
Odkopuje temat. Muszę zrzucić skrzynkę i potrzebuję paru informacji.
Mianowicie czy jest ktoś w posiadaniu manuala do ww czynności??
Czy trzeba zrzucać prawa (długa) czy da radę bez jej zdejmowania??
arturro2010
27-12-2017, 17:13
Może być ciężko bez zdejmowania prawej półosi, przy zakładaniu trzeba trochę pomanewrować skrzynią a półoś ci to uniemożliwi. Ja odkręcałem, nie ma specjalnie dużo roboty a przypuszczam, będzie tak że będziesz klął i próbował włożyć a później i tak trzeba będzie zdemontować i stracisz tylko czas. Lewą półoś też zdemontuj z kielichem, wahacz i najlepiej odkręć mocowanie górne amortyzatora. W komorze silnika demontaż skrzynki akumulatora, łapa poduszki skrzyni, obudowa filtra powietrza, rura od intercoolera. Odkręcenie rozrusznika, jak wykręcisz prawą półoś to i z rozrusznikiem będzie Ci łatwiej. Ogólnie zasada prosta, musisz wyczyścić wszystko z góry i po kolei odkręcać co trzeba. Zdjęć nie mam bo robiłem to na bieżąco i mimo że pierwszy raz to nie miałem większych problemów tym bardziej, że robiłem to bez kanału.
Okazuje się że jedna strona tarczy sprzęgła całkowicie straciła okładzinę i całość przemielone leżało wewnątrz komory sprzęgła hehehe. Dwumas w dobrym stanie a do regeneracji idzie tarcza, docisk oraz wysprzęglik.
do regeneracji idzie tarcza, docisk oraz wysprzęglik
Chyba do wymiany .
Niektórzy sprzęgło regenerują. Jestem tylko ciekaw jak oni regenerują tzw. słoneczko, w którym pod wpływem pracy robi się wyżłobienie, jak i sprężystość samego słoneczka zmienia się na gorsze. Przerabiał ktoś w ogóle temat regeneracji sprzęgła i dwumasy?
Dwumasy nie regenerowałem ale tarcze i docisk tak. Warto znaleźć kogoś kto dobrze sprawdzi docisk.
Generalnie słoneczko często nie musi być wymieniane bo często jest dobre i przejeżdża dwie trzy tarcze. Pierwszy raz za to będę regenerować wysprzęglik.
Niedaleko mnie jest serwis, który oferuje regenerację kompletu sprzęgła (bez wysprzęglika) z dwumasą w cenie 700 zł. Z demontażem i montażem w aucie wołają 1000 zł. Dojdzie jeszcze oczywiście uszczelniacz skrzyni za ok. 70 zł. Jeden z posiadaczy Stilo robił u nich regenerację i jest zadowolony. Z tego co wiem, wysyłają dwumasy do Kożuchowa.
Cena niezła bo u mnie najtaniej to 900pln + 140 wysprzęglik.
https://www.youtube.com/watch?v=UgpPneNrb78
Co sądzicie o tej dwumasie?? Potrzebuje szybkiej informacji??
Dobra. Dwumasa dobra. Okazuje sie że tak jak ją sprawdziłem to można sobie niemca w hełm poklepać hehe
Szybkie pytanko odnośnie oleju. W skrzyni są trzy korki. Dwa przy mechanizmie różnicowym i jeden na górze skrzyni. Wiadomo że jeden to spust. Ten na górze to wlew. Domyślam sie że ten drugi na różnicowym to to MAX/inspekcja??
Panowie w skrzyni są trzy otwory związane z oleje: tj Na samym dole od strony kierowcy przy półosi jest otwór do spuszczania oleju czyli spust. 15cm wyżej jest otwór inspekcyjny i tzw miarka. Na górze 5-10cm obok nad wysprzęglikiem w stronę grodzi jest trzeci do wlewania oleju. Bardzo ułatwia to wlewanie oleju.
Ten trzeci to odpowietrznik
15cm wyżej jest otwór inspekcyjny i tzw miarka.
Tym otworem uzupełnia się tez olej /uzupełniać należy do momentu przelania/.Klucz 13 imbus .
Irekw. W skrzyni która posiadam to nie jest wlew oleju ale właśnie inspekcja/miarka i jest tam imbusik 12. Wlew jest na górze skrzyni.
@Kobra co ty chcesz w skrzyni odpowietrzać??
A wiesz co to jest rozszerzalność cieplna ? To właśni po to jest otwór w skrzyni na górze zwany odpowietrznikiem.
Pozycja nr 2 korek
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katalog/częśći/212/7/1/2/2V/0/0/M40,M45,M50,M60,M61,M62,M83,M87,M88,M92/0/GS/przekadnia-gwna-i-mech-rnicowy-skrzynka-i-pokrywy-
Za Arkiem Wolfem z forum Fiata:
1. Korek spustowy znajduje się pod lewą półośką i to taki sam rodzaj śruby jak korka spustowego od silnika czyli imbus 8. W przeciwieństwie do korka silnika którego światło kieruje prostopadle w dół, w przypadku skrzyni śruba jest po bocznej stronie. Robiąc to samodzielnie należy wymontować koło lewe, nadkole, osłonę boczną i osłonę dolną.
2. Korek wlewowy znajduje się w komorze silnika między poduszką skrzyni biegów a silnikiem. Jest to również taka sama śruba ( imbus 8 ) jak pozostałe korki.
3. Skrzynia posiada korek przelewowy który należy również odkręcić aby nie dopuścić do wlania zbyt dużej ilości oleju ( do JTD 1.9 115 przy skrzyni typu GETRAG wchodzi 1.7 litra ).
4. Po opróżnieniu skrzyni z oleju ( możemy auto opuścić kilka centymetrów na lewarku aby wylać większą ilość starego oleju ) zakręcamy korek spustowy, oraz nalewamy nowy olej od góry patrząc kiedy korek przelewowy zacznie puszczać nowy olej. Kapanie, bądz monitorowanie wycieku z korka przelewowego to znak że skrzynia jest "pełna".
5. Ważne jest aby auto stało równo na płaskim podłożu. Tylko wtedy korek przelewowy funkcjonuje prawidłowo. Niestety i tutaj bardzo ważne, może w wielu sytuacjach nie obejść się bez kanału. Korek przelewowy umiejscowiony jest w bardzo trudnym miejscu do którego dostęp z innej strony niż od dołu jest praktycznie niemożliwy. Korek ten znajduje się za półośką w stronę kabiny ok 10 cm w prawy górny róg od korka spustowego.
Źródło: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=99850
Opis dotyczy 5 biegowej skrzyni w Stilo 1.9 115/120KM.
Wlew jest na górze skrzyni.
Mosty napędowe,skrzynie redukcyjne,skrzynie biegów,przekładnie planetarne itp. posiadaj wlew i otwór kontrolny jako jeden "otwór".Na górze twojej skrzyni biegów jest odpowietrzenie.
Ale kto zabroni wlewać olej przez odpowietrznik.Nikt.
To może od początku. W 5 biegowej skrzyni manualnej Getrag C605 znajdują się 4 otwory.
- korek wlewu u góry skrzyni
- korek spustowy u dołu skrzyni
- korek otworu przelewowego/kontrolnego
- korek odpowietrznika
Dwa z nich widać na zdjęciu poniżej:
30781
Kolorem zielonym zaznaczyłem korek wlewu oleju. Kolorem czerwonym zaznaczyłem korek odpowietrzenia, pokazany wcześniej na rycinie kolegi Kobra. Znajduje się on z tyłu skrzyni, tuż przy wybieraku.
Na rycinie poniżej przedstawiono korek wlewu oraz korek spustowy. To są te same korki o numerze ricambi 71719532, dlatego nie wydaje mi się, aby korek u góry skrzyni w jakikolwiek sposób miał służyć jako odpowietrzanie skrzyni. Jest to zwykły korek gwintowany z kołnierzem pozbawiony jakiegokolwiek bypassu.
30782
To może od początku.
Wszedłem pod stół i odszczekuję wszystko to co wcześniej napisałem.
Pomyliłem skrzynie. :;(::prayer:
P.S. jaki jest dostęp do tej śruby po podniesieniu maski silnika?
Jeśli chodzi o otwór wlewu to dostęp jest bardzo dobry. Dla ułatwienia należy zdemontować górną, plastikową osłonę silnika. Wiem, bo ostatnio aplikowałem Ceramizer ;)
Boch dokładnie o tym koreczku zaznaczonym na zielono mówię. Odpowietrznik działa na zasadzie kulki i sprężynki (przynajmniej taki miałem w cieniasie i podobny jest w większości skrzyń biegów) Ja mimo wszystko dałem u siebie miedziane podkładeczki bo coś mi ciekło. Górnego dostrzegłem dopiero po tym skrzynia była umyta już zamontowana na aucie a ja planowałem jak poprowadzę wężyk do nalania oleju.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.