Zobacz pełną wersję : Głośna praca zaworów po odpaleniu.
motorek1.2
14-12-2017, 09:58
Witam.
Głośna praca pojawia się po dłuższym postoju szczególnie po nocy. Nie wiem od czego to zależy bo raz jest cisza a nieraz klepie zawór i po krótkim czasie cichnie.
Olej to lotos 5w40 . Jest to typowe zachowanie się się tego silnika,czy szykuje się następna naprawa.Kiedy należy traktować ten objaw jako problem do naprawy.
częsta przypadłość na zimnym silniku. Próbowałbym zmienić olej na gęstszy, ewentualnie ogarnąć stan pompy olejowej. Zanim zaciągnie olej może postukiwać.
motorek1.2
14-12-2017, 22:19
Myślę że pompa oleju jest ok .Raczej chodzi o podwieszanie się zaworu. Jak tyka wystarczy zgasić i odpalić jeszcze raz i jest ok . Jest to lekko irytujące.
Może czas wymienić popychacze przy zaworach. Pewnie puszczają olej. No i zalać czymś naprawdę dobrym i nie podrabianym. W moim 1.6 właściwie rozebranie tych popychaczy i umycie w benzynie załatwiło problem klekotu przy odpalaniu.
motorek1.2
15-12-2017, 08:35
No i zalać czymś naprawdę dobrym i nie podrabianym.
Lotos 5w40 . Tego oleju to chyba nie podrabiają. A olej dobry jak każdy inny. A może przy wymianie oleju zrobić czyszczenie układu za pomocą LIQUI MOLY LM 2640 lub podobnym może to pomoże.
Witam.
Głośna praca pojawia się po dłuższym postoju szczególnie po nocy. Nie wiem od czego to zależy bo raz jest cisza a nieraz klepie zawór i po krótkim czasie cichnie.
Olej to lotos 5w40 . Jest to typowe zachowanie się się tego silnika,czy szykuje się następna naprawa.Kiedy należy traktować ten objaw jako problem do naprawy.
A do tego silnika nie jest dedykowany 10W40 ?
Zmień olej na Shell Helix HX7
motorek1.2
15-12-2017, 09:32
Według instrukcji można lać 5W30 , 5W40 , 10W40 . Auto kupiłem rok temu zalałem najpierw 10W40 ,a tera 5W40 Lotosa.
A jaką masz technikę jazdy? zamulasz czy często deptasz?
motorek1.2
15-12-2017, 10:48
50/50 jest dzień kiedy utrzymuje obroty w przedziale 2000-3500 dojazd do pracy.A jak goni czas to bardziej dynamicznie do 4000.
Sądzę że 5wX czy 10wX nie ma znaczenia bo chodzi tu o lepkość zimową. Także 5w jest tu na miejscu.
Alton88 a co ma styl jazdy do klepiących zaworów? Myślę raczej że wpływ większy może mieć to jak długie pokonywane są dystanse, czy silnik osiąga temperaturę. Nie chodzi tu o to czy wskazówka jest na 90, tylko czy olej jest już wystarczająco ciepły. Bo wodę łatwo zagotować :) olej troszeczkę dłużej.
Kiedyś miałem seicento 900. Tam po dłuższym postoju też coś pukało. Ale tak jeździłem. Jak wymieniłem olej to problem znikł. Nie wiem co tam w silniku było, nigdy mnie to nie interesowało, wiem tylko że olejem był mobil 2000 10w40, od tego czasu w autka leję tylko motul tylko też trzeba uważać na podróbki np allegro.
Alton88 a co ma styl jazdy do klepiących zaworów?
Pytałem z ciekawości, miałem 3 Punta 1.2 16v, teraz Stilo 1.4 16v, i nigdy te silniki nie zaklepały na zimnym, mam ciężką nogę, ale dbam o olej i jego ilość, myślę że to też ma jakiś wpływ na pracę silnika. W obecnym 1.4 16v nie ma praktycznie żadnej różnicy czy silnik ciepły czy zimny, pracuje cichutko.
motorek1.2
16-12-2017, 17:55
Myślę że to któryś z hydraulicznych regulatorów luzu pada albo się przytkał się szlamem po oleju.
Przygodę z Stilo zacząłem rok temu.Praktycznie cały czas coś jest do zrobienia. Ogarnę jeden temat to zaczyna się następny. Problem stanowi całkowity brak książki.
Zostaje tylko forum lub mechanik Google...
Zastanawiam się nad dodaniem płukanki przed wymianą oleju lub zamianę z Lotosa 5w40 na Valvoline 5w40 może to pomoże.
Jak ogarnę klekotanie to czkają w kolejce :
-tuleje tylne belki
-lekkie drgania silnika na wolnych obrotach(chyba czujnik położenia wału-pojawia się komunikat w ECU)
-kontrolka maty pasażera + przerwa zwarcie bocznej poduszki pasażera
-poduszki zawieszenia silnika i skrzyni biegów
-upierdliwa ale blokada tylnych zacisków hamulcowych
-pojawianie się komunikatów przy odpalaniu po dłuższym postoju z systemu ABS,ESR +symbol klucza.Potem jest ok .
Zobaczę co jeszcze wyjdzie na przeglądzie.....
Klucze w dłoń maska w górę...
Elearn do Stilo jest dostępny na internecie.
Na Facebook jest grupa ,,Klub Fiat Stilo - Luźne Gadki,, tam też możesz wiele rzeczy się dowiedzieć o naprawach Stilo ;)
motorek1.2
17-12-2017, 19:04
Oczywiście mam ten program . Udało mi się nawet ściągnąć knigę o Stilo po rosyjsku ale przez nieuwagę usunąłem.
Ilość usterek które mi zostały do usunięcia jest spora. Dlatego książka by się przydała język jest bez znaczenia.
rajtkezjusz
17-12-2017, 22:36
Kiedyś mi klepały popychacze w Corsie zalanej oryginalnym olejem Opla. Zmieniłem praktycznie natychmiast na inny (nie podam nazwy) o tej samej lepkości i było spokój. Płukanka to dobra rzecz ,może poczyścić co trzeba ,a jeździć proponuję na oleju znanej marki ,ot Valvoline może być. Zdarza się ,że silniki firmy X nie trawią oleju firmy Y. Tak też miałem w Maździe. Przestrzegano mnie przez olejem X ,ale mechanik zalał i po następnej wymianie sam zaproponował zmianę na inny ,bo zaszlamiło silnik -zgodnie z opisami z forum Mazdy .
motorek1.2
27-12-2017, 22:09
Witam.
Po przestudiowaniu tematu robienia płukanek przed wymianą oleju można powiedzieć że jeszcze bardziej zgłupiałem.Wiele opinii jest że to cudowny sposób na utrzymanie silnika w czystości i sprawności motorka.
Druga opinia mówi że szlam rozpuszczony przez dodatek może spowodować zatkanie kanałów olejowych lub porysowanie gładzi cylindrów przez rozpuszczony nagar ,który działa jak proszek ścierny.
Bądź mądry i co wybrać aby nie zaszkodzić. Może na początek zmienić olej na inny . Stukanie zaczyna być irytujące.
Płukankę robi się albo systematycznie przy każdej wymianie oleju albo wcale. To samo tyczy się wszelkich dodatków. Albo stosujemy zawsze albo wcale i to w zasadzie od nowości. Robienie płukanki czy lanie dodatków w aucie który ma przelatane 200-250k km może przynieść więcej szkód niż korzyści.
motorek1.2
28-12-2017, 00:26
Robienie płukanki czy lanie dodatków w aucie który ma przelatane 200-250k km może przynieść więcej szkód niż korzyści.
I tu się zgadzam. Moje wątpliwości były powodowane tym że w poprzednich autach które posiadałem nie wykonywałem (nie stosowałem) żadnych dodatków tylko stosowałem się do zasady wymiany co 10k km i wszystko było ok.
Jednak zmienię olej na Valvoline 5w40 a Lotosowi 5w40 podziękujemy za współprace po 1k km.Po wymianie dam małe info czy stukanie ustało.
Stukanie może nie ustać na zimnym. Jest to normalne że na zimnym troche stuka.
motorek1.2
01-01-2018, 18:10
Lotos 5w40 po 1k km olej cały czarny. Widać działanie syntetyka zaczyna czyścić silnik jeszcze się wstrzymam z wymianą może się motorek przyzwyczai (lub lepiej się wyczyści).
Stukanie może nie ustać na zimnym. Jest to normalne że na zimnym troche stuka.
Dziwi mnie to że jak zaczyna stukać wystarczy zgasić silnik i go ponownie odpalić i jest cisza . Raczej silnik z hydrauliką może stukać na początku ale potem powinien pracować cicho.
To może świadczyć o dogorywających popychaczach.
motorek1.2
03-01-2018, 00:01
Rany ten fiacik mnie wykończy znowu wydatek i przeprowadzka na dwa dni do garażu.
A gościu mówił lać pb i jeżdzić .
motorek1.2
15-01-2018, 22:28
Zaryzykuje zastosuje płukankę. Trudno albo uda się przeczyścić hydraulikę i zawory przestaną stukać. Czekałem 2k km dałem syntetykowi trochę czasu aby wyczyścił co mógł ,ale widzę że bez dopalaczy się nie obędzie. Mam nadzieje że nie narobi większej szkody ta płukanka najwyżej będzie remont głowicy + wymiana hydrauliki . Dalej zastosuje Lotosa 5w40 czy lepiej valvoline 5w40.
Ja bym zalał valvoline,dużo stilo jeździ na nim.
motorek1.2
20-01-2018, 23:44
Valvoline 5w40 wyciszy hydraulikę zaworów? a może 5w30 da radę.
motorek1.2
07-02-2018, 21:14
I wszystko jasne po oględzinach klawiatury wszędzie czarny nagar a na krzywkach widać ślady tarcia . Wszystko oklejone czarnym szlamem .Widać że poprzedni właściciel wymieniał olej raczej rzadko, albo olej niskiej jakości.
Pozostaje zastosowanie płukanki ,albo demontaż pokrywy zaworów i czyszczenie twardą chemią.
motorek1.2
22-02-2018, 17:57
I płukanka zrobiona według instrukcji.
Po płukaniu faktycznie świeży olej jest czysty mimo przejechania 1 kkm.
A stukanie zaworów pojawia się tylko sporadycznie może raz na 10 odpaleń.
Motorek oleju łyka może "100" na 10 kkm. Może zmiana z 5w40 na 5w30 całkowicie usunie problem stukania.
Bardzo dobrym i nie docenianym olejem jest GULF
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.