Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie - problem
Czy ktoś z Was ma taki problem z wentylacją (bez włączonej auto klimy), mianowicie:
wentylacja (bez klimy) ustawiona na LO - wieje zimne.
wentylacja (bez klimy) ustawiona na 17, 18, 19, 20.... stopni - leci ciepłe.
powrót na LO - wieje ciepłe.
Problem znika dopiero po obrocie pokrętła na HI i ponownym powrocie na LO. O co kaman ? :confused::confused::confused:
duzybobek
13-12-2017, 21:49
A myslalem ze tylko ja mam taki problem a jednak jest nas wiecej.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
tipoludek
14-12-2017, 00:01
Panowie zmartwię Was, ale będzie jeszcze gorzej.
Jedyna możliwość naprawy to rozbebeszenie całego samochodu i wymiana całego klimatronika z klapami itd. Ja jestem już po przeszczepie...
Wg. mnie jest to wada fabryczna i ASO doskonale zna problem.
U mnie na razie jest ok. Przy jakim przebiegu wam sie to popsuło ?
giannini
14-12-2017, 13:24
Czy ktoś z Was ma taki problem z wentylacją (bez włączonej auto klimy), mianowicie:
wentylacja (bez klimy) ustawiona na LO - wieje zimne.
wentylacja (bez klimy) ustawiona na 17, 18, 19, 20.... stopni - leci ciepłe.
powrót na LO - wieje ciepłe.
Problem znika dopiero po obrocie pokrętła na HI i ponownym powrocie na LO. O co kaman ? :confused::confused::confused:
Spróbuj zrobić prostą rzecz. Odłącz akumulator na około 15 minut. Podłącz go ponownie i po podłączeniu NIE WŁĄCZAJ stacyjki przez około 10 minut. Później sprawdź , czy coś się zmieniło.
W mojej Alfie 159 , jest to opisane w instrukcji obsługi w punkcie dotyczącym wymiany akumulatora.
Po każdym wymontowaniu/
zamontowaniu
akumulatora zaczekać
przynajmniej 3 minuty przed
włożeniem kluczyka elektronicznego
do wyłącznika zapłonu,
aby umożliwić centralce klimatyzacji
wyzerowanie pozycji
siłowników elektrycznych, które
regulują temperaturę i rozdział
powietrza.
Może w cilmatronicu Tipo jest podobnie. Sprawdzenie nic nie kosztuje , a może gamonie z ASO nawet o tym nie wiedzą.
krowka1978
14-12-2017, 13:39
Dokładnie, mi to wygląda na sprawę oprogramowania, a nie sprzętową. Swoją drogą mogli w pierwszej kolejności wykonać adaptację klap, a nie wymieniać wszystko.
duzybobek
14-12-2017, 13:48
Dzis wieczor sprobuje to zrobic i dam znac. Mozliwe ze jak w serwisie mi gaz zakladali to nie zrobili adaptacji i tak wyszlo.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
Wiem, że temat dotyczy klimatyzacji automatycznej, ale mam takie pytanie.
Czy ktoś z manualną ma problem że pokrętło temperatury ma pewien moment w którym strasznie opornie chodzi?
Czy ktoś z manualną ma problem że pokrętło temperatury ma pewien moment w którym strasznie opornie chodzi?
Tak. Pokrętło od ogrzewania pracuje dość topornie i z dużym oporem. Od sterowania kierunkiem nawiewu - lepiej ale też nie idealnie. Chyba tttm ;-)
U mnie plynnie obacwaj. Może linki nie ułożone jak trzeba
pelikan1
14-12-2017, 19:59
U mnie jest taki problem: nawiew bez klimatyzacji, pierwsze 10 km jazdy jaką temperaturę bym nie nastawił grzeje jak szalony. Potem wszystko działa jak należy. Ma ktoś tak?
giannini
14-12-2017, 20:17
U mnie jest taki problem: nawiew bez klimatyzacji, pierwsze 10 km jazdy jaką temperaturę bym nie nastawił grzeje jak szalony. Potem wszystko działa jak należy. Ma ktoś tak?
Jeżeli masz climatronic , normalna rzecz. Ustawione masz przykładowo 22 stopnie , a wewnątrz jest 1 stopień. Podczas nagrzewnia leci jak najbardziej gorące powietrze , do czasu uzyskania zadanej temperatury wewnątrz. Później dmucha tylko takie , żeby utrzymać temperaturę.
kartonik
14-12-2017, 22:40
Dlatego ja najpierw jadę na manualu, a jak się nagrzeje to przełączam na automat.
tipoludek
14-12-2017, 23:26
U mnie dwukrotnie zmieniali soft, robili adaptacje w ASO.
Wymienili czujnik temperatury wewnątrz.
Dopiero jak powyższe czynności nie przyniosły skutku wymieniono cały klimatronik.
Po wymianie w końcu wszystko zaczęło dobrze działać.
giannini
14-12-2017, 23:39
Dlatego ja najpierw jadę na manualu, a jak się nagrzeje to przełączam na automat.
A co to zmienia i jaki ma cel ? Od 1999 roku jeżdżę samochodami z climatronikiem i nigdy nie przełączam na manual. Czasami wyłączam tylko sprężarkę , pozostawiając resztę w trybie automatu.
U mnie dwukrotnie zmieniali soft, robili adaptacje w ASO.
Wymienili czujnik temperatury wewnątrz.
Dopiero jak powyższe czynności nie przyniosły skutku wymieniono cały klimatronik.
Po wymianie w końcu wszystko zaczęło dobrze działać.
Ciekawe dlaczego nie wymienili najpierw sterownika , Wszystkie pozostałe elementy wykonawcze , czyli siłowniki , też da się bez problemu zdiagnozować nie dotykając się do deski. Nie wierzę że padły wszystkie serwomechanizmy na raz.
Na chwilę obecną stuknęło u mnie 7000 km, i z ogrzewaniem żadnych problemów. Oby tak dalej. Obecnie wszystko działa ok. Z tuptusia jestem bardziej zadowolony na chwilę obecną niż przewidywałem przy zakupie....
duzybobek
15-12-2017, 09:02
Wczoraj odlaczylem aku po 10 min podlaczylem i zostawilem. Rano odpalilem i zrobilem trase ok15 km i wszystko bylo ok. Temperatura dzialala bardzo ladnie. Praktycznie co stopien bylo czuc roznice a po przelaczeniu na LO wialo zimnym.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
kartonik
15-12-2017, 09:07
A co to zmienia i jaki ma cel ? Od 1999 roku jeżdżę samochodami z climatronikiem i nigdy nie przełączam na manual. Czasami wyłączam tylko sprężarkę , pozostawiając resztę w trybie automatu.
Cel jest taki, że najczęściej jeżdżę odcinki 3-4km i nie lubię jak ogrzewanie wieje na maksa żeby jak najszybciej nagrzać samochód.
brylancik13
15-12-2017, 09:28
Lepiej, żeby się silnik nagrzał szybko niż kabina, choć wiem że niektórzy lubią ciepło w aucie i od razu po odpaleniu na max.
TajniaQ007
15-12-2017, 11:23
A ostatnio się zastanawiałem czy wpadnie jakiś temat o problemie z zimną temperaturą z nawiewu. U mnie to samo... wieje tylko ciepłe powietrze, nawet na 16st czy LO. Mamy zimę także póki co do wytrzymania. Nieprzyjemnie zaczyna się dopiero na trasie (po 10 minutach 27 st w kabinie i więcej). Jestem zmuszony chłodzić się uchylonym oknem albo załączoną A/C.
Spróbuje myk z odłączeniem aku. Auto ma dopiero 3,5 tys. także nie wypada uderzać jeszcze do ASO :)
Musiałem założyć ten temat, bo tak mnie to wkurza że masakra. Dzisiaj też odłącze akumulator. Jeżeli będzie ok to super, jak nie to ..... ASO. Właśnie wróciłem autem - ugotowany na twardo ;)
duzybobek
15-12-2017, 17:38
Niestety odłączenie aku podziałało tylko jednorazowo. Znów sie temperatura zawiesiła. Jak narazie działa jedynie ustawienie ogrzewania na maks i znów na dana temp. wtedy działa normalnie.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
giannini
15-12-2017, 18:05
Czyli może uszkodzony sterownik climatronica , albo serwomechanizm klapy ciepłe/zimne powietrze.
duzybobek
15-12-2017, 18:21
To znów ja. Sprawa wyglada tak że rano po odłączeniu aku, przekręciłem kluczyk poczekałem aż wszystko zgaśnie i odpaliłem. Wszystko działało super. Po pracy wsiadłem odpaliłem pojechałem ale nie czekałem na kontrolki. No i nie działało. Pojechałem do sklepu i zaskoczyłem z tymi kontrolkami i poczekałem znów i działało wszystko super. Moze po prostu to jest wina. Ale to sprawdzone przy 3 odpalaniach. Dalsze testy jutro.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
bahamut24
16-12-2017, 07:14
U mnie dziala wszystko dobrze. Na poczatku myslalem ze sie zepsulo ale gdy kabina osiagnela temperature to wszystko gra.
robekxxl
16-12-2017, 09:35
Czy ktoś z Was ma taki problem z wentylacją (bez włączonej auto klimy), mianowicie:
wentylacja (bez klimy) ustawiona na LO - wieje zimne.
wentylacja (bez klimy) ustawiona na 17, 18, 19, 20.... stopni - leci ciepłe.
powrót na LO - wieje ciepłe.
Problem znika dopiero po obrocie pokrętła na HI i ponownym powrocie na LO. O co kaman ? :confused::confused::confused:Tak mam to samo.
Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
pelikan1
16-12-2017, 15:33
Jeżeli masz climatronic , normalna rzecz. Ustawione masz przykładowo 22 stopnie , a wewnątrz jest 1 stopień. Podczas nagrzewnia leci jak najbardziej gorące powietrze , do czasu uzyskania zadanej temperatury wewnątrz. Później dmucha tylko takie , żeby utrzymać temperaturę.
Klimatyzacja jest wyłączona, ustawiona jest tylko temperatura.
giannini
16-12-2017, 15:38
Klimatyzacja jest wyłączona, ustawiona jest tylko temperatura.
Świeci się AUTO , nie świeci się AC ? Będzie tak jak napisałem.
pelikan1
16-12-2017, 15:55
Świeci się AUTO , nie świeci się AC ? Będzie tak jak napisałem.
Dokładnie tak.
tedybear
16-12-2017, 19:05
Pelikan czyli to co napisał założyciel postu to normalna sprawa???
czyli jak mamy wyłączony A/C a włączone auto i temp ustawiona na 22 to samochód dmucha ciepłym powietrzem do momentu ustanowienia w kabinie 22stopnie?
tedybear
16-12-2017, 21:14
no to zalozyciel postu nie zrozumiał działania pokręteł? czyli to co napisał tak ma być?
Panowie to co , nie może wiać powietrze letnie - średnie - bez włączonej klimy ??? I bez włączonego auto?
A tak w ogóle - jak włączam auto i zmieniam temperaturę z 28 na 16, to wieje na maxa i tak gorące powietrze.
duzybobek
16-12-2017, 21:28
Nie to co opisał kolega nie ma nic wspólnego z funkcja Auto. Jeśli jestes na manualu powinna leciec caly czas taka temp jaką nastawisz. Niestety tak jakby położenie "przepustnicy" sie nie zmienia nawet jak ustawisz LO i wieje caly czas ciepłe.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
Po wczorajszym odłączeniu akumulatora działa ok, raz tylko w czasie jazdy znowu była zwiecha, po odpaleniu na nowo było znowu ok. Może faktycznie za szybko odpalam auto - nie czekam na zgaszenie wszystkich kontrolek ? Możliwe? To jest chore...
duzybobek
16-12-2017, 21:40
Powiem ci że robiłem wczoraj i dziś testy i czekałem aż wszystko zgaśnie i działało wszystko dobrze. A jak odpalilem po pracy na szybko to nie działało. Wiec moze klapy sie zeruja a jak odpalisz przed kontrolkami to nie ustawia sie do wyjsciowej pozycji.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
Jest taka opcja, jutro testy....
A gdzie wam się tak spieszy ze ciężko 5 sekund poczekać? Ja w tym czasie spinam pas...
duzybobek
16-12-2017, 22:20
No ja tez zapinam pasy ale nie trwa to tak dlugo jak kontrolki.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
brylancik13
16-12-2017, 22:35
Ale powiedz sam Teddy co napisales js
et logiczne? No chyba auto dba o to aby bylo tak jak ustalisz. Ja osobiscie korzystam od wyjazdu z salony z A/C i nie zastanawiam sie o co chodzi ale nie dziwie sie ze jak zmieniam temp na pokretle to nie zawsze grzeje badz mrozi bo to zalezy od tem kabiny i choc nie chce hajcowac a mam na 16 st ustawione to rano samochod probuje mi ustawic tą temperature
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A to jest druga sprawa ze trzeba poczekac az te systemy ktorych Tipo ma sporo sie uruchomi, to auto z tej epoki wiec nie ma siebco dziwic ;)
JackTheNight
16-12-2017, 22:37
Ogrzewanie - problem
Czy ktoś z Was ma taki problem z wentylacją (bez włączonej auto klimy), mianowicie:
wentylacja (bez klimy) ustawiona na LO - wieje zimne.
wentylacja (bez klimy) ustawiona na 17, 18, 19, 20.... stopni - leci ciepłe.
powrót na LO - wieje ciepłe.
Problem znika dopiero po obrocie pokrętła na HI i ponownym powrocie na LO. O co kaman ?
Sprawdziłem u siebie i działa to dobrze.
Ustawiam na manualu (bez AC) 24 stopnie wieje ciepłe, zmniejszam na 18 wieje chłodne, zmieniam na LO wieje zimne powietrze z dworu, zmieniam na 19 wieje cieplejsze, zmieniam na 26 wieje ciepłe itd.
A tak w ogóle - jak włączam auto i zmieniam temperaturę z 28 na 16, to wieje na maxa i tak gorące powietrze.
Jak masz zimno w kabinie to będzie grzał aby jak najszybciej uzyskać te 16 stopni.
Jak uzyskasz 16 stopni to wtedy wyraźnie będziesz słyszał, że wentylator zmniejsza obroty.
Jak dasz 28 to znów usłyszysz wentylator i będzie grzał aby uzyskać 28 stopni.
Jedź na serwis i pokaż im to na manualu ten problem co pisałeś w pierwszym poście, bo tak być nie powinno.
pelikan1
17-12-2017, 10:43
Pelikan czyli to co napisał założyciel postu to normalna sprawa???
czyli jak mamy wyłączony A/C a włączone auto i temp ustawiona na 22 to samochód dmucha ciepłym powietrzem do momentu ustanowienia w kabinie 22stopnie?
Wygląda na to że tak. Ciekawi mnie tylko gdzie jest czujnik temperatury bo u mnie pierwsze 10km to sauna i mógłbym w samych gaciach prowadzić. Potem wszystko OK.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A tak w ogóle - jak włączam auto i zmieniam temperaturę z 28 na 16, to wieje na maxa i tak gorące powietrze.
U mnie tak samo.
Kilka razy odpalałem auto czekając na zgaszenie kontrolek - działa.
tedybear
17-12-2017, 14:28
Czujnik temp jest chyba na podszybiu na środku. Taki mały guzik wystający przy szybie. Taki sam jak w lusterku pod spodem z prawej strony. To czujnik zew.
giannini
17-12-2017, 15:04
N górze deski pod szybą , to jest czujnik nasłonecznienia. Czujnik temperatury wewnętrznej jest w sterowniku klimatyzacji.
krowka1978
18-12-2017, 09:53
N górze deski pod szybą , to jest czujnik nasłonecznienia. Czujnik temperatury wewnętrznej jest w sterowniku klimatyzacji.
Są jeszcze czujniki temperatury np. w kanałach wylotowych z układu, na parowniku.
Z tym czujnikiem nasłonecznienia - przypomniały mi się dywagacje i błędne przekonania, które jak widać nadal trwają. 10 lat temu w ASO bzdury o tym ludziom mówili :smile: Swoją drogą na czujnik temperatury to miejsce nie jest nawet "*średnie" :wink:
TajniaQ007
19-12-2017, 16:57
Czyli podsumowując temat, aby pozbyć się problemu grzania jak w saunie przy ustawionych niskich temperaturach należy:
- odłączyć aku na jakiś czas, po podłączeniu poczekać kilka minut.
- odpalając auto przekręcić kluczyk w stacyjce, poczekać na zgaszenie wszystkich kontrolek
- dopiero wtedy odpalać i będzie działać?
(rozumiem, że każde uruchomienie auta od razu po zapłonie będzie wymagało ponownego odpięcia aku)
Nie mieszajmy w tym temacie kwestii regulacji temperatury przez czujnik do osiągnięcia podanej przez użytkownika (nikt nie pisze przecież o chłodzeniu w kabinie która ma 5 stopni, tylko o chłodnym powietrzu podczas jazdy z nagrzaną kabiną w chwili obecnej ZIMOWYCH warunkach na zewnątrz)
JackTheNight
19-12-2017, 17:01
No ale to coś jest nie tak, ja niczego nie robię, na nic nie czekam i klima działa ok.
duzybobek
20-12-2017, 20:53
Niestety zapowiada sie na wizyte w ASO. Problem mimo normalnego odpalania dalej sie pojawia co jakis czas. Jedyne co pomaga to przekrecenie ogrzewania na maks i powrot do porzadanej temp.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
Donpedro1988
02-01-2018, 20:10
Witam
Posiadam Fiata Tipo z 2016 LPG.W aucie wystepuje ten sam problem co u Panow tzn. Temperatura jest ustawiona no na 18 C ale odziwo ciepłe powietrze nadal leci, dopiero po przekreceniu na max na ciepłe i zimne wracajac do temp. 18 C zaczyna leciec chłodne powietrze.Udałem sie wiev do ASO i wgrano mi nowe oprogramowanie i tu zaskoczenie kompletnie to nic nie dało mozna by powiedziec ze ch...ja.Udałem sie wiec do ASO i ponownie zdjagnozono problem.Jakze miły Pan powiedział ze jest dosc duzy problem i trzeba rozebrac i wyciagnac całą deske rozdzielcza a Pan elektryk ma całą liste rzeczy do wymiany ,oczywiscie na gwarancji . Jak juz naprawia to sie odezwe
Pozdrawiam
brylancik13
02-01-2018, 20:38
Jesli na dworze jest aktualnie tak 0-5 st to dla mnie normalne że ustawienie na 18 st powinno grzać. Potem jak temp zostanie osiagnieta to leci powietrze letnie, jesli zrobi sie cieplej to zaczyna wiać zimnym
duzybobek
02-01-2018, 21:01
Brylancik bez obrazy ale już nie moge czytać tego co piszecie. Nie wiem czego nie rozumiecie ale jeśli mam wyłaczony przycisk Auto na ogrzewaniu i mam ustawioną temp. na 18°, to ma lecieć 18 jak dam na LO to ma leciec takie powietrze jakie jest na zewnątrz. I nie ważne ile jest stopni w kabinie, a tu grzeje na maksa i nie ważne jaka ustawisz temp. to leci caly czas takir samo powietrze. ( czyt. Grzeje nawet jak w kabinie jest 30°). ZaDopiero jak ustawisz na maks i wrocisz do danej temp. to leci takie powietrze jakie chcesz. Mam nadzieje że to zrozumiałes a jesli nie to pewnie jezdzisz odcinki 5km do pracy i nie zauwazyles problemu albo masz szczescie i dziala ci wszystko dobrze. Sorki za literowki ale mam pekniety ekran i czasami ciezko trafic w dobra litere.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
krowka1978
02-01-2018, 21:22
Brylancik bez obrazy ale już nie moge czytać tego co piszecie. Nie wiem czego nie rozumiecie ale jeśli mam wyłaczony przycisk Auto na ogrzewaniu i mam ustawioną temp. na 18°, to ma lecieć 18
Spokojnie, będzie leciało 18, ale wtedy, gdy będzie możliwość utrzymania 18st w kabinie. To nie jest ustawienie temperatury wylatujacego powietrza, a zadanej temperatury w kabinie. Jesli tryb auto jest wyłączony, a system jest w stanie utrzymać temperaturę, to nadal będzie działał automatycznie :)
Inną sprawą jest usterka, przez którą nie ma możliwości uzyskania zadanej temperatury w kabinie.
duzybobek
02-01-2018, 21:26
Zle to okreslilem chodzi o to ze niewazne czy ustawie 18 czy 26 leci takie samo powietrze nawet jak w kabinie jest juz bardzo goraco. I nawet ustawienie na LO nic nie daje.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
brylancik13
02-01-2018, 21:40
Ja jeżdzę od początku z włączonym A/C i Auto wiec jestem zadowolony z działania nawiewu, inaczej nie próbowałem, nia mam takiej potrzeby
tedybear
02-01-2018, 22:28
Pytanie bo zakładam że tak powinno być:
Włączone ac i auto. Temperatura ustawiona na 22. Po uruchomieniu silnika gdy jest zimny nawiew jest słaby i dopiero za chwilę kiedy silnik się nagrzeje wentylator zaczyna mocniej dmuchać ciepłe powietrze po czym zaczyna je zmniejszać po nagrzaniu kabiny do żądanej temp. Rozumiem że u każdego tak jest i jest to oczywiste iż wentylator nie dmucha od razu aby nie wyrzucać do kabiny zimnego powietrza?
tipomirek
03-01-2018, 11:59
Pytanie bo zakładam że tak powinno być:
Włączone ac i auto. Temperatura ustawiona na 22. Po uruchomieniu silnika gdy jest zimny nawiew jest słaby i dopiero za chwilę kiedy silnik się nagrzeje wentylator zaczyna mocniej dmuchać ciepłe powietrze po czym zaczyna je zmniejszać po nagrzaniu kabiny do żądanej temp. Rozumiem że u każdego tak jest i jest to oczywiste iż wentylator nie dmucha od razu aby nie wyrzucać do kabiny zimnego powietrza?
Mam autko od września i za bardzo nie wgryzałem się w klimatyzację ,jednak ostatnio czytam to forum i próbowałem zrozumieć działanie i jak ustawić ,jeden dzień było na minus 3 i dmuchawa dopiero po kilku minutach sama mocno ruszyła potem sama zwolniła po nagrzaniu ,kontrolki raz świeciły potem zgasły tu i tam i teraz dopiero zrozumiałem co i jak to działa ,myślę że jak kolega napisał ustawisz pokrętłem temperaturę jaką chcesz włączasz ac i auto i nic nie ma sensu kombinować automat wszystko ustawi i popracuje zależnie od temperatury wewnątrz i zewnątrz
duzybobek
03-01-2018, 12:05
Wszystko ok tylko pomysl teraz tak. Jeden czujnik czy klapa czy cos sie wiesza i leci caly czas cieple powietrze. Wlaczasz klime ustawiasz sobie 18 stopni i klima idzie pelnym ogniem by wyrownac temp do tych 18°. Pewnie sie myle bo nie wiem do konca jak dziala ten automat ale skoro na manualu sie cos wiesza to przy automacie mozesz nie zwrocic uwagi, tyle ze klima bedzie dzialac caly czas.
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
niemiaszek
03-01-2018, 12:23
Od jakiegoś czasu jeżdżę na samym AC bez auto. Wcześniej nagrzewanie działało tak. Ustawione 22 i leciało cieplejsze powietrze ale do czasu nagrzania się w kabinie. Później czuć było wyraźnie chłodniejsze. Z AC chodzi tak samo.
Pytanie bo zakładam że tak powinno być:
Włączone ac i auto. Temperatura ustawiona na 22. Po uruchomieniu silnika gdy jest zimny nawiew jest słaby i dopiero za chwilę kiedy silnik się nagrzeje wentylator zaczyna mocniej dmuchać ciepłe powietrze po czym zaczyna je zmniejszać po nagrzaniu kabiny do żądanej temp. Rozumiem że u każdego tak jest i jest to oczywiste iż wentylator nie dmucha od razu aby nie wyrzucać do kabiny zimnego powietrza?
Dokładnie tak to u mnie działa i tak właśnie działać powinno.
anna.nowak
08-01-2018, 02:00
Piszę, bo może mój przypadek pomoże komuś rozwiązać podobny problem ze sterowaniem temperaturą i nawiewami w Tipo z automatyczną klimatyzacją, jaki udało się usunąć w moim samochodzie.
Objawy były takie, że czym dłużej jechało się samochodem (np. trasa ok. 2-3 godz.) tym bardziej sterowanie nawiewami odbiegało od tego, co powinien robić układ klimatyzacji automatycznej, czyli utrzymywać komfort w kabinie. Jak jesienią było ok. 15st.C, w trybie auto ustawionym na 23st.C bez włączonej sprężarki, po uruchomieniu samochodu i przejechaniu ok. 0.5 godz. samochód dobrze się nagrzewał po czym zaczynał się nadmuch coraz chłodniejszego powietrza. Korygować trzeba było nastawami zadanej temperatury, aż do wartości rzędu 29-30 stopni po ok. godzinie jazdy. Dochodziło do tego w chłodniejsze dni nawet parowanie przedniej szyby. W celu odparowania włączałam sprężarkę klimatyzacji, ale wiało wtedy zimnym powietrzem w twarz. Po wyłączeniu, parowało jeszcze gorzej.
W ASO Fiata Panowie nic nie znaleźli. Nie było żadnych błędów w sterowniku, a do tego ciężko było pokazać, że coś jest nie tak, bo jak zabrać mechanika na kilkugodzinną trasę. Kilka wizyt kończyło się wymianami na ślepo (łącznie z centralką sterującą klimatyzacją) bez usunięcia problemu (na szczęście nie doszło do wyprucia całej deski rozdzielczej na oślep w ASO).
Ale do rzeczy. Usterką okazał się niepracujący wentylator czujnika temperatury wnętrza pojazdu (będący częścią czujnika). Niestety praca tego wentylatora nie jest kontrolowana przez sterownik, przez co nie ma informacji o błędzie w sterowniku. Wlot powietrza do tego czujnika znajduje się na desce, dokładnie koło prawego kolana kierowcy (nie w sterowniku układu klimatyzacji jak ktoś wcześniej pisał na tym forum). Po wtłoczeniu tam powietrza z kabiny za pomocą prostego wentylatora n.p. do chłodzenia procesora starego PC, mój układ klimatyzacji zaczął pracować prawidłowo na trasach. Wcześniej czujnik mierzył temperaturę prawidłowo tylko po dłuższym postoju samochodu. Potem, sensor nagrzewał się od ścianek obudowy i pokazywał wartości rzędu 30-35stC mimo, iż w kabinie było n.p 25st.C. Stąd nieprawidłowa praca układu klimatyzacji. Odczyty z czujnika temperatury wnętrza można skontrolować za pomocą Multiecuscan 3.7 lub wyższy, kabla ELM 327 (mi zadziałał ELM 327v2 STN1110 znanej krakowskiej firmy:smile:) oraz dedykowana przejściówka do multiecuscan typ 5 (tzw. niebieski).
Taki sam problem był w jednym z testowych Tipo w ASO, więc zakładam, że problematyczna może być cała seria czujników/pojazdów. U mnie po wymianie czujnika, też w ASO, ale już innym, lekko:smile: naprowadzając Pana mechanika gdzie ma szukać, klimatyzacja od 3 miesięcy działa idealnie, w ogóle nie trzeba dotykać panelu sterowania.
U mnie chyba też coś podobnego się dzieje ale nie mam multiscana by to sprawdzić. Ale przy dłuższej trasie na auto robiło się coraz chłodniej mimo auto i 22 stopnie.
Moje auto naprawione - wymieniona nagrzewnica i jakieś pierdoły przy niej. Trwało to tydzień czasu. W końcu działa tak jak powinno!
U mnie chyba też coś podobnego się dzieje ale nie mam multiscana by to sprawdzić. Ale przy dłuższej trasie na auto robiło się coraz chłodniej mimo auto i 22 stopnie.U mnie chyba jest to samo. Jeżdżę raczej krótkie odcinki , ale przy dłuższych tez zauwazalem i pasażerowie ze wieje zimnym powietrzem. Teraz juz ciepło sie robi wiec w ASO chyba nic nie ugram bo i sam pewnie tego nie odczuje bo bedzie caly czas chłodzić. Czy Tobie naprawili?
lucaspatecki
27-05-2018, 23:35
No u mnie to samo :) mają po weekendzie wymienić klimatronic i klapy
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
JackTheNight
28-05-2018, 09:17
Jest aktualizacja softu klimatyzacji dotyczącą problemu
slabego ogrzewania przy automatycznej klimie. Także zanim wam serwis zacznie wymieniać pół auta to zacznijcie od zmiany oprogramowania.
Jest aktualizacja softu klimatyzacji dotyczącą problemu
slabego ogrzewania przy automatycznej klimie. Także zanim wam serwis zacznie wymieniać pół auta to zacznijcie od zmiany oprogramowania.Ale to rozumiem ASO musi zrobić? Jade w piątek to bym im dorzucił do listy...
JackTheNight
28-05-2018, 13:14
Ale to rozumiem ASO musi zrobić?
Tak ASO.
32300
Tak ASO.
32300Słaba rozdziałka... trochę nie czytelne
JackTheNight
28-05-2018, 13:21
co ty gadasz, kliknij na zdjęcie :)haha
Klikłem [emoji4] wszystko co na czarno to u mnie rozmazane. Te niebieskie dobrze widać. Chyba ze cos mam w Tapatalku zle ustawione
JackTheNight
28-05-2018, 13:28
To sobie powiększ to zdjęcie dwoma palcami na komórce. :) Użyj zwykłej przeglądarki w komórce lub użyj komputera. - no żeby takie rzeczy trzeba było tłumaczyć na forum to szok :)
To sobie powiększ to zdjęcie dwoma palcami na komórce. :) Użyj zwykłej przeglądarki w komórce lub użyj komputera. - no żeby takie rzeczy trzeba było tłumaczyć na forum to szok :)Wyrażam skruchę [emoji17] rzeczywista, wszystko w najwyższej jakosci... [emoji6]
Jest aktualizacja softu klimatyzacji dotyczącą problemu
slabego ogrzewania przy automatycznej klimie. Także zanim wam serwis zacznie wymieniać pół auta to zacznijcie od zmiany oprogramowania.
Z jakiego okresu jest ta aktualizacja? Rozumiem, że nie da się jej zrobić tak łatwo jak aktualizacji radia?
JackTheNight
18-06-2018, 15:05
Koniec 2017 lub początek 2018 - także to nowa aktualizacja. Samemu się jej nie zrobi.
Musi niestety aso - trzeba zgłosić niesatysfakcjonujące ogrzewanie wnętrza pojazdu zimą i powiedzieć że jest aktualizacja
oprogramowania do klimy.
Masz może info co jeszcze zmienia ta aktualizacja?
pozdrawiam
JackTheNight
22-06-2018, 09:29
Nie, napisane tylko, że rozwiązuje problem z ogrzewaniem zimą, a dokładniej z nietrzymaniem temp., że robi się coraz zimniej przy dłuższej jeździe :)
Marcin_2_1
14-07-2018, 22:00
Miałem dokładnie taki sam problem jak opisywany tutaj. Jeżdżąc tylko i wyłącznie na auto od nowości, czasem klima się zacinała i nie ważne czy ustawiłem 18 czy low czy 24. Jak się zacięło to gdy silnik złapał temperaturę dawało gorącym. Paradoksalnie czujniki wykrywając coraz wyższa temperaturę w trybie auto zwiększały obroty wentylatora. W moim przypadku był błąd klapek nagrzewnicy. Skończyło się to oczywiście rozbebeszeniem deski. Po rozbiórce telefon z ASO ze klapka faktycznie uszkodzona i się zacinała.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.