Zobacz pełną wersję : Dogrzewacz płynu
Croma 08
08-12-2017, 22:12
Witam, czy może ktoś z Was montował coś takiego i mógłby się podzielić wrażeniami z użytkowania tego ustrojstwa ?
DOGRZEWACZ PŁYNU CHŁODNICZEGO ZE STEROWNIKIEM 4grz (6957107074) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/dogrzewacz-plynu-chlodniczego-ze-sterownikiem-4grz-i6957107074.html?fromVariant=6957105247#thumb/5)
desmo999
08-12-2017, 23:22
Ogolnie w cromie nie montowalem . Jednak kilka dni temu zakupilem prawie nowe 22letnie volvo 850 za 500zl i tak to mam oryginalne :)
Dziala rewelacja po 2km przy tych temperaturach z nawiewu idzie ciepło. Swiece dalem nowe .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Hmm nie doczytałem tu sa grzalki ja mam zarowe swiece w sumie to jeden cho...
Croma 08
08-12-2017, 23:36
Można kupić też rozwiązanie ze świecami. Chyba łyknę te grzałki i zobaczym jak to się sprawuje w cromie. Obym tylko nie musiał wozić drugiego akumulatora w bagażniku :lol:
desmo999
08-12-2017, 23:47
Hehe ogolnie fajna sprawa. Nie wiem jak tylko te grzalki sie sprawdza.u mnie to dziala dopiero po rozruchu takze zrob sterowanie by tak to dzialalo i bedzie ok. Na postoju i tak nie ma to sensu chyba ze dasz pompe dodatkowa bo grawitacyjnie to raczej nie podola;)
Croma 08
08-12-2017, 23:53
Z tego co widzę w opisie to dodają podświetlany włącznik by samemu włączać i wyłączać grzałki, tak więc będę to uruchamiał na odpalonym silniku. Podepnę w instalację po stacyjce, tak by po zgaszeniu silnika nie dało się załączyć tych grzałek.
desmo999
09-12-2017, 11:53
To moze pomysl by to bardziej zautomatyzowac. Dajesz termostat elektryczny tzn. do jakiegos przewodu grzewczego na tasme wpinasz termik ktory steruje przekaznikiem (sa takie gotowe rozwiazania) a 2-gi sygnal to sygnal z alternatora ze silnik pracuje laczysz to bramka AND i wyjsciem sterujesz przekaznik grzania swiec..Mozna by tez zczytac info z czujnika temp płynu zamiast tego termika . Zapomnisz wyłączyć pstryczek to auta nie odpalisz chyba ze bedzie sie to z automatu wylaczac po zgaszeniu silnika i do wylaczenia uzyta jest czasowka??
Witam, czy może ktoś z Was montował coś takiego i mógłby się podzielić wrażeniami z użytkowania tego ustrojstwa ?
DOGRZEWACZ PŁYNU CHŁODNICZEGO ZE STEROWNIKIEM 4grz (6957107074) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/dogrzewacz-plynu-chlodniczego-ze-sterownikiem-4grz-i6957107074.html?fromVariant=6957105247#thumb/5)
Mam u siebie ale zestaw z jakiegoś francuza zaadaptowałem... były swego czasu tanie na alledrogo dostepne za śmieszne pieniądze ...
U mnie wyłącza się gdy płyn osiągnie około +60..65C działac działa a efekt szczególnie przy odmrażaniu auta jest... ale to i tak daleko do elektrycznej nagrzewnicy jaką miałem oryginalnie w Fiacie Stilo ...
radio19966
11-12-2017, 12:53
Mam u siebie ale zestaw z jakiegoś francuza zaadaptowałem... były swego czasu tanie na alledrogo dostepne za śmieszne pieniądze ...
U mnie wyłącza się gdy płyn osiągnie około +60..65C działac działa a efekt szczególnie przy odmrażaniu auta jest... ale to i tak daleko do elektrycznej nagrzewnicy jaką miałem oryginalnie w Fiacie Stilo ...
ja mam Grzałki PTC w Stilo i grzeją jak umierająca staruszka
ja mam Grzałki PTC w Stilo i grzeją jak umierająca staruszka
To cos jest nie tak... może pracuje już tylko 2-gi stopień lub nie włącza 1-wszego stopnia z jakiegoś powodu ( np. za niskie napięcie ładowania ).
Ja u siebie byłem bardzo zadowolony a szczególnie gdy temperatury spadały do -20...-26C ;-)
To rozwiązanie które zamontowałem w Cromie wstawiłem właśnie bo mi bardzo brakowało po przesiadce z Stilo :lol:
Croma 08
12-12-2017, 17:42
Są na alledrogo używki wydłubane z lancii lub alfy, ale to tylko korpus z grzałkami. Więc z czystego lenistwa chyba zakupię gotowca :smile:
Dziękuję za opinie.
bigzarost
15-12-2017, 00:28
Mam coś takiego - tyle że w Multipli 1.6 z LPG
Podgrzewacz wody płynu VIVARO TRAFIC PRIMASTAR (6940867509) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-plynu-vivaro-trafic-primastar-i6940867509.html)
Dodatkowo elektrozawór przed nagrzewnicą i układ sterujący z przekaźnikami i termostatami.
Jestem bardzo zadowolony.
Dlaczego one działają tylko do 60 - 65 stopni?
Bo później grzeje silnik :) i nie ma potrzeby dalszego podgrzewania płynu.
Konieczny jest termostat który wyłączy grzałki automatycznie.
No ale wiesz, przy -20 stopniach dogrzanie silnika z 60 do 90 stopni, przy powolnej jeździe i tak chwilę zajmie. Myślałem że technologicznie jest to jakoś ograniczone do 60 stopni.
Mam tutaj na myśli nie tyle komfort pasażerów czyli ciepłe powietrze z nawiewów, ale dogrzanie silnika do temperatury roboczej 90 stopni, co obniża zużycie paliwa oraz poprawia smarowanie.
60 stopni dla silnika to już nieźle.
Zauważ że termostaty mają pewna tolerancję i przy 90 stopniach mogłoby się tak zdarzyć że jednocześnie grzałki grzeją a chłodnica schładza.
Świece podgrzewające mogą pobierać dodatkowo do 60A co ma również wpływ na większe spalanie.
Dlaczego one działają tylko do 60 - 65 stopni?
Ja mam po prostu taki termostat ( taki kupiłem ) zamontowany ale w mojej ocenie niema potrzeby mocniej dogrzewać płynu niż 70 C elektrycznie... To i tak nie zastąpi bezpośredniego ogrzewania grzałką elektryczną powietrza w nagrzewnicy jak miałem w stilo a jedynie przyspieszy proces podgrzewania auta w mroźne dni... ale jeśli to komuś za mało to można wstawić +80C... W moim przypadku termostat wyłącza układ gdy czuje wyraźnie ciepłe powietrze z nawiewu a wskazówka nagrzewnicy jest trochę ponad minimum... Byle by nie rozładować akumulatora bo to trochę prądu to potrzebuje a do tego należy pamiętać że grzałki w głowicy silnika po uruchomieniu bardzo zimnego silnika również jeszcze potrafią kilka minut grzać więc alternator ma co robić ;-)
Croma 08
15-12-2017, 20:54
Z tego co się doczytałem to w tym gotowym zestawie z alledrogo te grzałki podgrzewają płyn max. do 50 stopni
To cos jest nie tak... może pracuje już tylko 2-gi stopień lub nie włącza 1-wszego stopnia z jakiegoś powodu ( np. za niskie napięcie ładowania ).
Ja u siebie byłem bardzo zadowolony a szczególnie gdy temperatury spadały do -20...-26C ;-)
U mnie też jest swego rodzaju problem z grzałkami PTC. Działają, ALE... Po uruchomieniu całkiem zimnego auta przy włączonym panelu klimatyzacji z temperaturą ustawioną na 20 stopni C zauważalne jest cykliczne przygasanie panelu klimatronika, któremu towarzyszą cykania przekaźnika w okolicy tunelu środkowego od strony pasażera. Trwa to ok. kilku minut i jest mocno irytujące. Sprawdziłem napięcie ładowania. 14,1V czyli prawidłowo. Jest za to inny temat. Amperaż alternatora. Zgodnie z naklejką na alternatorze i zgodnie z EPER mój alternator dysponuje prądem 90A. Z tego co czytam to nieco za mało aby podołać obciążeniom jakie generują świece żarowe, grzałki PTC, oświetlenie zew. pojazdu, układy elektroniczne w aucie czyli ABS/ASR/ESP oraz elektryczne wspomaganie kierownicy. Z tego co czytam, alternatory 90A montowane były w Stilo bardzo krótko i po kilku miesiącach Fiat zastąpił je alternatorem o prądzie 105A. Tak się zastanawiam czy nie wymienić alternatora na mocniejszy, czyli o prądzie 120A. Ma to sens?
desmo999
29-11-2018, 22:43
Ma to sens plus do tego pojemniejszy aku . Ile te grzałki mają mocy??
Ma to sens?
Niestety tak.
Fiat w którymś momencie zaczął ostro przeginać z wkładaniem alternatorów "na styk" do zapotrzebowania. A że elektryczne wspomaganie i S&S doją akumulator równo, to dołożenie czegokolwiek pobierającego prąd staje się loterią.
Proponuję wymienić alternator i akumulator na "większe, i zapomnieć o problemach z prądem. Na całe szczęście przewody mają identyczne fi niezależnie od wersji auta ...
W Palio mam alternator "130 A" (ale "chińczyk", realnie zaczyna wymiękać przy około 110 A, mierzone cęgowym amperomierzem) i wcale nie cierpię z tego powodu -> nieraz używam sprzętu korzystającego z zasilania samochodowego.
Ma to sens plus do tego pojemniejszy aku . Ile te grzałki mają mocy??
700W w stresie. Akumulator to w moim przypadku 2 letnia Westa Forse 74Ah 720A. Powinien spokojnie wystarczyć.
desmo999
29-11-2018, 23:05
No to duzo. Same grzały to 60A.
[Mod] słownictwo! [Mod]
Te 700W grzałki osiągają przy maksymalnej wydajności. ECU oraz centralka klimatronika sterują grzałkami w ten sposób, że odczytują aktualne napięcie akumulatora i na podstawie odczytów dobierają obciążenie grzałek 33/66/100%. Wynika z tego, że cykanie przekaźnika to efekt prób zwiększania wydajności grzania i automatyczny powrót do I stopnia (33%) ze względu na zbyt niskie napięcie. Tak jeszcze myślę, czy przypadkiem problem nie leży w kiepskich masach itp. Napięcie odczytane programem MES z centralek typu klimatronik czy deska rozdzielcza jest na poziomie 11V. Może czyszczenia wymaga skrzynka bezpieczników obok akumulatora?
desmo999
29-11-2018, 23:36
Nie zaszkodzi napewno ale moim zdaniem te grzałki są za mocne lub za mało wydajny układ. Jakim w ogóle kablem ty to masz zasilone 6mm2??
Standardowym. Grzałki mam fabryczne. Przekroju przewodów nie znam, ale z tego co pamiętam mogą mieć ok 6mm.
desmo999
29-11-2018, 23:44
Jesli to fabryczne to pewnie kwestia sprawnosci alternatora i spadkow napięć na połączeniach. A jak grzałki sie załączaja to jakie jest napięcie na aku??
Nie sprawdzałem. Musiałbym zlogować napięcie na centralce klimatronika oraz multimetrem na akumulatorze.
desmo999
29-11-2018, 23:52
Multimetrem to zrob jak i mierz co sie dzieje na tym przekazniku
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tak czytam na roznych forachbto niby z ptc altek jest 120A..moze cos u ciebie bylo ryte??
Z tego co pamiętam napięcie na centralkach urządzeń wspomagających mam niższe niż na sterowniku silnika. Przykładowo napięcie w spoczynku wynosi na ecu silnika 12,5V a na centralce deski rozdzielczej ok. 11V. Mes w opisie podaje, że napięcie na wszystkich centralkach powinno być takie samo.
desmo999
30-11-2018, 00:06
No to masz gdzieś spadki na łączeniach masach itd
Mes w opisie podaje, że napięcie na wszystkich centralkach powinno być takie samo.
Powinno, i w sprawnej instalacji jest +/- 0,2-0,3 V. Góra 0,5 V spadku, i raczej nie na zasilaniu modułów (elektroniki) tylko przy czymś co pobiera konkretny prąd -> zapłon, wtrysk, wentylatory.
Większe spadki są dopuszczalne (występują) w miejscach gdzie mamy duże obciążenia daleko od akumulatora/alternatora -> np. podgrzewanie tylnej szyby, gniazdo zapalniczki w bagażniku.
W Subaru spadało mi napięcie po włączeniu fabrycznego grzania tyłka, nawet poniżej 12 V. Zmieniłem alternator i już nie spada ;-)
(ok, musiałem też wymienić przewód do alternatora i klemę [+] bo gdzieś-kiedyś dobrał się do nich majsterkowicz, ale spadek napięcia powodował zużyty alternator)
Ale że to Stilon, to masami i połączeniami przy dużych bezpiecznikach też bym się zainteresował. Tak profilaktycznie, auto nowe nie jest, różne rzeczy się zdarzają. Spadki napięcia na masach da się sprawdzić w miarę bezboleśnie, reszta też jest do ogarnięcia.
Ten alternator który masz zamontowany nowy nie jest, może być po prostu "za słaby", ale może też być tak że napięcie trzyma (przy małym obciążeniu, bo regulator napięcia sprawny) a moc już niekoniecznie taka jak lata temu.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.