PDA

Zobacz pełn± wersję : 500L trekking 1.4 t-jet wraĹĽenia po zakupie



henol79
07-12-2017, 00:23
Witam,

jestem tu od niedawna ale już miał‚em okazję™ się™ wypowiedzie㇠w kilku kwestiach dot. tego sympatycznego modelu.
M.in. na pocz±…tku miałem do¶ć‡ sł‚abe odczucia odnoĹ›nie foteli przednich, które wydawał‚y mi się™ zbyt mał‚e(siedziska).
Teraz z czasem jako¶ się™ tam do te go przyzwyczaiłem, więc zalecam nie denerwowa㇠się™ od razu, tylko dać im szansę™ aby się™ zakumplowały z twoim tył‚kiem:)
Oczywi¶›cie trzymanie boczne też ....nie urywa ale to w koĹ„cu to van wiÄ™c moĹĽna wybaczyć tym bardziej.

Co mi się najbardziej spodobało:
1. Przestronno¶ć i duża uniwersalno¶ć‡ w kształ‚towaniu powierzchni bagażowej(pię™trowy bagażnik, zwijane fotele itp.). Niby wszyscy o tym wiedz±… ale 4,2m i takie możliwo¶›ci.....robi wrażenie.
2. ¦šwietna widoczno¶ć‡. Również chwalony element przez testuj±…cych i użytkowników. Super lusterka.
3. Komfort zawieszenia. Tu jest duże zaskoczenie i szacun dla konstruktorów bo po podwyższonej wersji i tak już wysokiego vana nie spodziewałem się aż tak komfortowych nastawów przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznych wła¶›ciwo›¶ci jezdnych. No i wisienka na torcie bo same zawieszenie jest bezgło¶ne.
4. Prostota konstrukcji w wielu elementach(proste wyposażenie, elektronika nie w nadmiarze) czyt. niezawodno¶ć‡. Zero dziwactw w stylu np. aut francuskich, jest to co musi by㇠i nic wię™cej. Odnoszę™ wrażenie że fiat mocno zwracał‚ uwagę™ na statystyki usterkowo¶›ci i konstruuj±…c te auto staraĹ‚ siÄ™ minimalizować ryzyko usterek. Np. po co czujniki martwego pola, lepiej dać lusterka wielkoĹ›ci patelni:).
5. Dobry dostęp do żarówek(psuje też do pkt.4), jeszcze nie miaĹ‚em okazji, ale wygl±…da to bardzo przyzwoicie. Do tego fajny element w postaci maski na teleskopach, warto docenić‡.
6. Fajny monitoring stylu jazdy w uconnect. Można się™ pobawi㇠i nauczy㇠jeĽdzi㇠eko. dane zgrywane na pena można analizowa㇠na kompie w domu.
7. Tryb city czyli co¶ co każdy fiatowiec wie i zna. Ja nie miaĹ‚em stycznoĹ›ci wcze¶niej z t±… mark±… więc był‚em nastawiony raczej na nie, ale muszę przyznać‡, że w mie¶›cie na parkingach się przydaje.
8. Dobra tylna kanapa, po prostu wygodna z długim siedziskiem czyli odwrotno¶ć‡ przednich foteli. Fajny patent z składanym oparciem przedniego siedzenia, już się™ przydało do wożenia mebli:)
9. Auto wydaje mi się do¶ć‡ skrętne.

Co mi się nie podoba:
1. 1.4 t-jest, jest dynamiczny, kulturalny ale z tym nadwoziem pali jak smok. 100% miasto to wg. kompa 10-10,5l(zima, opony wielosezonowe) i to bez szaleństw w stylu eco drivingu.
Wiem, że widział‚y gał‚y co brał‚y i trekking jest podwyższony ale mimo wszystko uważam, że to z 1l za dużo. Lpg nie wchodzi w grę™ więc moĹĽe chip......my¶lę i rozgl±…dam się™.
Je¶li macie jakie¶› do¶›wiadczenia odno¶nie chipowania tego wła¶›nie silnika i najlepiej w tym modelu to poproszę™ o opinie i wrażenia.
2. Wyciszenie, to również efekt wysokiego nadwozia. Nie jest absolutnie Ľle ale szczegółnie drażni mnie słaba izolacja od hałasów z zewn±…trz. Najbardziej od strony bagażnika. Tak wię™c może niewielkim kosztem również to sobie poprawię™ wyciszaj±c mat±… kufer i może nadkola je¶›li bę™dzie taka możliwo¶ć‡.
3. Przebieg 24tyĹ›(3 lata) i popiskuje sprzęgło(pedał‚) przy puszczaniu. Pierdółka ale trochę™ chyba nie wypada w tym wieku....
4. Dziwne zjawisko: na wolnych obrotach po wci¶nięciu sprzę™gł‚a i nastę™pnie puszczeniu przez moment silnik podbija sobie obroty o jakie¶› 200-300 po czym wraca do jał‚owych. Taki jeden delikatny pik na obrotomierzu. Nie zawsze ma to miejsce. Je¶›li kto¶› tak ma również to poproszę™ o opinię™. A może kto¶› ma jak±¶› teorię co to może by㇠i czy to normalne, albo to może jakiĹ› pierwszy symptom usterki....oby nie:)
5. Za duża stacyjka+kluczyk. S± tak duże, że zdarza mi się™ je pomyli㇠z dzwigni±… wycieraczek.

No i tyle. Jak widać zalet jest dwa razy więcej, wię™c reasumuj±…c na razie nie można absolutnie narzekać‡.
Nie ma auta idealnego więc tym bardziej do zaakceptowania w/w wady, a może cze¶ć‡ z nich bę™dzie można z czasem zniwelować‡:)

Jak kto¶ ma jakie¶› spostrzeżenia to zapraszam do dyskusji.

Double
07-12-2017, 15:38
4 punkt na li¶cie Twoich wad to system który ułatwia ruszanie, możesz ruszyć bez naciskania od razu pedału gazu i auto Ci się nie zdławi

krowka1978
07-12-2017, 19:51
Czujniki martwego pola, przydaj± się, bo one również wykrywaj± auta, gdy wyjeżdża się tyłem z zaslonietego miejsca parkingowego - jednak w instrukcji pisz± kiedy działa - je¶li kto¶ czyta, to nie jest zdziwiony. Tryb City nie jest dostępny we wszystkich FIAT-ach, 500X nie ma.
Co do spalania MultiAir pije mniej :P

henol79
08-12-2017, 13:04
4 punkt na li¶cie Twoich wad to system który ułatwia ruszanie, możesz ruszyć bez naciskania od razu pedału gazu i auto Ci się nie zdławi

Hmmm. Jeste¶ pewien? Nic takiego w specyfikacji wyposażenia nie widziałem. Fakt że tego typu ekstrasy na zasadzie hill holder itp do tego auta(w końcu trekking) byłyby logiczne. Muszę poobserowować to bardziej dogłębnie w akcji.

(Automat) Autor dopisał tre¶ć. Post został scalony.

500X ma korzenie amerykańskie(Jeep) więc się nie dziwie, że nie ma city. 500L wer. USA/Kanada również nie ma tego. Widocznie stwierdzili, że nie ma potrzeby, duże przestrzenie, szerokie ulice itp.:)
Co do czujników to na pewno nie zaszkodz± ale w tym konkretnym przypadku nie s± niezbędne aż tak jak np., w normalnym osobowym aucie z maksymalnie zmniejszonymi lusterkami aerodynamicznie.
W ogóle jeżeli chodzi o mały opór powietrza to w przypadku 500L trekking raczej jego to nie dotyczy:) I tak jestem zdziwiony, że hałas wiatru podczas jazdy nie jest zbyt uci±żliwy, s± na pewno gorsi.

krowka1978
08-12-2017, 15:16
Nic takiego w specyfikacji wyposażenia nie widziałem
Podbijania obrotów przy ruszaniu w specyfikacji nie podaj± :wink:

(Automat) Autor dopisał tre¶ć. Post został scalony.


500X ma korzenie amerykańskie(Jeep)
Niestety, trochę rozwi±zań FIAT-owych brakuje. Co do braku City, to zostało to inaczej rozwi±zane. W pełni progresywnie działaj±ce wspomaganie + zmiana reakcji siły wspomagania dla różnych trybów jazdy (idzie za tym jeszcze przestawienie czuło¶ci ESP, reakcji na gaz itd). Można powiedzieć, że ma automatyczno-ręczne City :wink:

Siks
09-12-2017, 09:15
Zwiększanie obrotów to dobra sprawa. Sam rusza. Kwestia przyzwyczajenia.
W mie¶cie w dużych korkach pali 9,5l (licznik zaniża o ok 0,7l względem baku)- koła 16" zimówki. W jeĽdzie mieszanej 1:1 ok 7,8l z baku.
Wrażenie z jazdy i samego użytkowania mam bardzo pozytywne. Jedyny mały minus to sama kultura pracy silnika. Przy przyspieszaniu dĽwięk w połowie miedzy benzyn± a dieselem. Jak do wieku rzeczy można się przyzwyczaić.

Double
10-12-2017, 20:55
HillHolder jest w każdej 500L, nie tylko Trekking. Co do podbijania obrotów też ma to chyba każda 500L, zastosowano też teraz to w Tipo.

krowka1978
11-12-2017, 00:31
Co do podbijania obrotów też ma to chyba każda 500L, zastosowano też teraz to w Tipo.
Nie tylko w 500L, Tipo,...

Grekon
12-12-2017, 22:44
Podbijanie obrotów po puszczeniu sprzęgła nie tylko w Fiacie, kolega ma to również w Skoda Octavia. Troche denerwuj±ce bo "działa" też w położeniu neutralnym skrzyni biegów...

krowka1978
13-12-2017, 00:11
W 500X na neutralu nie podbija.

mariuszsc
15-02-2018, 17:49
tez posiadam trekkinga 1.4 t-jet. spalanie jest duze. najmniejsze jakie udalo mi sie wyciagnac to ok 7,5litra lpg. najwiecej 12 litrów lpg - srednio pomiedzy 9-10 litrów lpg. ale potem zaczalem sprawdzac w samochodach podobných - dacia duster, nissan qashqai, dacia lodgy - i spalania bardzo nie odbiegaja ( oczywiscie na silnikach z wtryskiem posrednim)
komputer pokazujacy spalanie zyje swoim zyciem. nawet dodajac 20% z racji lpg pokazuje za malo. co do dzwieku to taki miks diesla i benzyny. mozna sie zdziwic.
co do podbijania obrotów tez to zauwazylem. mam dojazd do garazu pod lekka górka i zazwyczaj dojezdzam tam na biegu bez dodwania gazu. jak nacisne sprzeglo obroty potrafia sie podbic czasem i do 2 tys. ale takie samo podbijanie mam tez w Renault clio IV 1.2 16V.
jezdzilem 1.4 16 V i byl dla mnie za slaby dlatego wybór t-jeta. dla mnie optymalny do tego auta. turbina fajnie ciagnie od 2 tys i dynamika auta jest na poprawnym poziomie - a jechalem nim w 5 osób po 450 km w jedna strone i dawal na autostradzie rade bez redukcji.
instalacje lpg zalozylem zaraz po zakupie. pelny kit staga, butla ma ok 38 litrów netto i ruchoma podloga lezy na swoim najnizszym miejscu. oprócz poczatkowych problemów z odpaleniem/dlawieniem sie auta po nocy ( najprawdopodobniej komputer nie resetowal map i z rana odpalal na ostatniej gazowej) zadnych problemów - zakladalem u gazownika do którego jezdze od 10 lat.
z minusów to niestety ale mój model wyposazony jest w turbine IHI (pekajacy korpus), bardzo ciezko zapina sie pasy - w tylnym rzedzie ukryte gleboko zapinania utrudniaja zapiecie fotelika z dzieckiem, z przodu podobnie, dla mnie przez pierwsze km bardzo nieczytelny predkosciomierz ( moze przyzwyczajenie z cyfrowego w Renault), tandetna raczka od lusterka wstecznego - boje sie ze przy opuszczaniu lub podwyzszaniu sie po prostu zlamie.
jak na razie wszyskim sie podoba bo mam bi colore zólto bialy

Siks
16-02-2018, 19:11
Zgadzam się, że zapięcia pasów s± głęboko i przy zapinaniu fotelika trzeba głęboko sięgać. Przynajmniej nie wbija się w tyłek😀 ¦rodkowe zapięcie jest niestandardowe.
Mi przez pierwsze 3 tys strasznie skrzypiały hamulce.
Deska jest czytelna ale prędkosciomierz umie¶ciłbym po prawej str.
Grzałka PTC to ¶wietna sprawa i lepiej odmraża szybę™ niż ogrzewanie przedniej szyby.
Czasem po wył±czeniu wstecznego i próbie wrzucenia jedynki ponownie wskakuje wsteczny.

Rom5on
16-02-2018, 21:21
Nie wiem ile jeĽdzicie już 1.4 T-Jet, ale z czasem można się tego silnika "nauczyć" i zmniejszyć spalanie o dobry litr niż przez pierwsze 10-15k km. Polecam dla chętnych box znanej brytyjskiej firmy TMC. Mam w Grande i spisuje się doskonale.

henol79
17-02-2018, 21:38
Zgadzam się, że zapięcia pasów s± głęboko i przy zapinaniu fotelika trzeba głęboko sięgać. Przynajmniej nie wbija się w tyłek�� ¦rodkowe zapięcie jest niestandardowe.
Mi przez pierwsze 3 tys strasznie skrzypiały hamulce.
Deska jest czytelna ale prędkosciomierz umie¶ciłbym po prawej str.
Grzałka PTC to ¶wietna sprawa i lepiej odmraża szybę™ niż ogrzewanie przedniej szyby.
Czasem po wył±czeniu wstecznego i próbie wrzucenia jedynki ponownie wskakuje wsteczny.

jaki masz silnik? Co to za grzałka PTC? To jest jakie¶ dodatkowe dogrzewanie jak w dieslach czy może jaki¶ gażet którego nie zauważyłem? mój 1.4 t-jet rozgrzewa się szybko aczkolwiek ogrzewanie przedniej szyby jak w moim drugim aucie mondeo to naprawdę ¶wietny bajer który za każdym razem doceniam patrz±c jak inni skrobi± na mrozie:)

Siks
18-02-2018, 12:07
1,4Tjet. Grzałka PTC to dodatkowe elektryczne ogrzewanie nawiewu. Działa na zasadzie sprzężenia zwrotnego. Im cieplejszy silnik tym słabiej grzeje. Szybko nagrzewa się w ¶rodku. Ogrzewanie przedniej szyby działa przez 4min i gdy wł±czasz silnik to pr±d pobiera: ogrzewanie przedniej, tylnej szyby, lusterek i grzałka PTC jednocze¶nie i nie da się wł±czyć tego wszystkiego oddzielnie. Dlatego też ogrzewanie przedniej szyby nie jest takie wydajne jak mogłoby być. Jednakże pomimo wszystkiego jeszcze nie skrobałem szyby w tym roku 😀

krowka1978
18-02-2018, 12:19
1,4Tjet. Grzałka PTC to dodatkowe elektryczne ogrzewanie nawiewu. Działa na zasadzie sprzężenia zwrotnego. Im cieplejszy silnik tym słabiej grzeje. Szybko nagrzewa się w ¶rodku. Ogrzewanie przedniej szyby działa przez 4min i gdy wł±czasz silnik to pr±d pobiera: ogrzewanie przedniej, tylnej szyby, lusterek i grzałka PTC jednocze¶nie i nie da się wł±czyć tego wszystkiego oddzielnie. Dlatego też ogrzewanie przedniej szyby nie jest takie wydajne jak mogłoby być. Jednakże pomimo wszystkiego jeszcze nie skrobałem szyby w tym roku ��

Kolego, jak bardzo się mylisz w temacie działania grzałki PTC. S± dwie grzałki (umieszczone w jednym module), w 500L zapewne 500W i 250W, tak jak w 500X. W zależno¶ci od potrzeb i zapotrzebowania pr±dowego uruchomiona jest albo 500W, albo 250W, albo obie jednocze¶nie.
Kiedy jest zał±czana. Gdy temperatura jest poniżej 20stC, temperatura płynu chłodniczego poniżej 70stC.
Warunki zał±czenia zależ± od tego, czy klima jest manualna, czy automatyczna. W przypadku automatycznej wszystko dzieje się samo.
W przypadku manualnej temperatura musi być ustawiona na maks.
Moment zał±czenia/wył±czenia słychać - stukaj± przekaĽniki.
Nie wiem, czy w 500L dostępna jest opcja podgrzewanego elektrycznie pola wycieraczek - działa w temperaturze <=4stC przy zał±czeniu ogrzewania tylnej szyby (czyli również lusterek) przez około 20minut, albo około 3-4 minut przy wł±czeniu Max Def w automacie.

Lepszym pomysłem jest używać odmrażacza w atomizerze. Skrobaczki żadne moje auto nie widziało, również nie posiadam.
W automacie nie masz żadnego wpływu na działanie PTC.

Ogrzewanie przedniej szyby możesz przestawić ręcznie (kierunek nawiewu) i będzie działać tyle czasu ile chcesz.

Jeszcze jedno. Grzałka PTC jest samoreguluj±ca się (nie będę się rozpisywał co to znaczy, chętni znajd± Ľródło u wujka google), ale nie ma na to wpływu temperatura płynu chłodniczego.

Siks
18-02-2018, 21:56
Krówka 1978-
Kolego, jak bardzo masz rację. Powtórzyłe¶ TO SAMO co napisalem tylko z punktu widzenia elektryka i konstruktora samochodu. Dodatkowo rozwin±łe¶ temat co akurat jest nawet interesuj±ce. Wydaje mi się, że forum jest po to aby radzić się, pytać, a nie z założenia od razu hejtować. Osobi¶cie użytkuję samochody, a reszta mnie interesuje na zasadzie wiedzy teleturniejowej, bo od naprawy i utrzymania mam mechaników z ASO. Cieszy fakt, że jest kto¶ na forum 500L z tak± wiedz± jak ty, więc czekamy na więcej u¶ci¶lajacych i wyja¶niaj±cych postów.