PDA

Zobacz pełną wersję : Check engine :/



jaszy
06-12-2017, 20:33
Jak w tytule - zaświeciła się dzisiaj taka ikonka, w towarzystwie sygnału dźwiękowego i komunikatu żeby sprawdzić silnik. Co gorsza auto wyraźnie zaczęło tracić moc, dalsza jazda była w zasadzie niemożliwa, a na pewno niebezpieczna. Co było robić - ostrożnie zjechałem na najbliższy parking i zadzwoniłem po lawetę z ciao fiat. Po godzinie byłem już w serwisie fiat torino w Łodzi na Jana Pawła (tam, gdzie kupiłem auto). Dochodziła już 18, więc oczywiście nic na razie nie wiem - jutro powinienem być mądrzejszy ;)

Podsumowując:

- auto ma 3000 km przebiegu, do tej pory nie było naprawiane i nic się niepokojącego nie działo
- silnik 1.4 95 km bez LPG
- nie dokonywałem żadnych przeróbek czy innych modyfikacji któregokolwiek z systemów auta
- wlane jest odpowiednie paliwo (to było pierwsze pytanie panów z serwisu - podobno tydzień temu jedna pani zatankowała benzynowego tipka olejem napędowym). Ponadto tankowałem zawsze na tzw. dobrych stacjach a od ostatniego tankowania przejechałem blisko 300 km i nic się nie działo do dziś.
- poziom wszystkich płynów ok, akumulator naładowany (przynajmniej wg wskazań komputera)

No i co - trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na telefon z serwisu. Ktoś miał podobną akcję? Kierownik serwisu wspominał coś o kilku przypadkach padniętych cewek.

Dam znać co znaleźli.

piotr_opara
06-12-2017, 21:18
Czekamy na info od Ciebie.
Pozdro

Wysłane z mojego IdeaTabA1000-F przy użyciu Tapatalka

Vakr
06-12-2017, 21:40
Przykra sprawa, a panowie serwisanci coś pokręcili z tym zatankowaniem ON.

brylancik13
06-12-2017, 22:09
Benzyne do Diesla da sie nalać ale pistolet od ON jest szerszy i nie da sie go w ogóle wsadzić do auta z Pb ;)

Ciekawe co to za problem z tym Check Engine, dobrze ze nie masz LPG a juz najlepiej ze nie z ASO bo byłby znowu płacz na forum :)

jaszy
06-12-2017, 22:24
Pewnie ja coś pokręciłem, w każdym razie pani miała nie to paliwo ;)

piteros333
07-12-2017, 17:51
Ciekaw jestem co jest przyczyną tej awarii.

jaszy
07-12-2017, 21:22
Tipek był dziś do odbioru - co się okazało: kod błędu wskazywał na sondę lambda. Panowie odłączyli czujnik, przeczyścili styki i zamontowali z powrotem. Ciężko powiedzieć co mogło być przyczyną - może w Turcji ktoś nie docisnął wtyczki do końca i się obluzowała. A może jest wadliwa. W każdym razie mam jeździć i obserwować, gdyby się coś działo, to wymienią sondę.

mfighter
09-12-2017, 15:28
ja mam 65000 i cały czas wyświetla mi się check engine. Już jeden raz był oddawany do serwisu to zrobili kalibracje gazu i znikło by po dwóch dniach pojawić się ponownie. Teraz w poniedziałek jestem ponownie umówiony i pewnie znowu zrobią kalibrację gazu a ja przez 3 dni będę się cieszył z jazdy bez check engine xD.
Gdyby nie gaz (montowany w aso nie fabryczny) to byłoby to całkiem fajne autko, a tak co chwile problemy...

Maniek_wroc
09-12-2017, 15:31
Tak to jest jak ci pseudo specjaliści założą instalację gazową .... lepiej podjedź do jakiegoś porządnego warsztatu niech ktoś ogarnięty rzuci okiem co jest nie tak.

brylancik13
09-12-2017, 19:32
Zrob kalibracje poza ASO, jazda na gazie nie musi byc problemowa

ZeNoNZeNoN
09-12-2017, 20:12
Zgadzam się całkowicie z kolegą brylancik13. Miałem taki problem, że po odbiorze nowego auta na gazie (Instalacja w ASO) Tipo paliło 13l/100 (średnio), a i dodatkowo przy mocniejszym depnięciu szarpało i przerywało. Po kilkuset km zaświecił się CHECK ENGINE. Podjechałem do innego ASO (nie dlatego, że tam gdzie kupiłem są partacze - bo nie wiem, ale dlatego, że mam bardziej po drodze i znam kilka osób - Transpoz w Kaliszu) skasowali błąd, skorygowali ustawienia, skalibrowali (pewnie była zbyt bogata mieszanka) i kazali obserwować. Obecnie od 3000km nie wiem co to check engine, a średnie spalanie to około 10 - 10,5 l LPG /100km - jazda raczej spokojna, rzekłbym emerycka :) (trasa rzadko ale w 50/50 wyszło mi 9l LPG) , dojazdy do pracy i takie tam, nie ma się gdzie rozpędzić :) i dogrzać silnika. Więc walcz kolego, bo na gazie montowanym w ASO nic Ci nie powinno świecić na pomarańczowo.

f.lukas
10-12-2017, 09:14
W takim przypadku Ja polecam zakład Warszawie Muszkieterów 74A, 02-273 Warszawa, mój ma 60kkm i dwa razy paliło się check engine, ale po wizycie miałem spokój na długo.

brylancik13
10-12-2017, 10:34
Na południu AutoGazŚląsk nie ma problemów w ogarnięciu instalacji Tartarini, bo sami je dostarczają dealerom Fiata ;)

Czlowiek
10-12-2017, 20:47
Ja niestety mam podobnie, na zimno swieci kontrola silnika dopóki się trochę nagrzeje. (~7000 km, bez gazu)

gilbert3
17-12-2017, 22:59
Ja niestety mam podobnie, na zimno swieci kontrola silnika dopóki się trochę nagrzeje. (~7000 km, bez gazu)Przy 7 tysiącach przebiegu w nowym samochodzie świeci się kontrolka silnika i nie jedziesz do ASO?

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

Maniek_wroc
17-12-2017, 23:48
Czeka aż gwarancja się skończy ........ ale kto bogatemu zabroni ... :-P

Qvadrat
18-12-2017, 10:20
to dlatego, że nie ma gazu...

TajniaQ007
22-12-2017, 21:55
Podepnę sie pod temat. Czy wam też pali się ikonka check engine na zapłonie do czasu aż nie odpalicie auta? Nie zwrocilem na to wczesniej uwagi i nie wiem jak bylo na poczatku. W moim poprzednim aucie gasły wszystkie kontrolki po zapłonie bez odpalania.

Zwykła benzyna bez gazu ofc.

gilbert3
22-12-2017, 22:23
Podepnę sie pod temat. Czy wam też pali się ikonka check engine na zapłonie do czasu aż nie odpalicie auta? Nie zwrocilem na to wczesniej uwagi i nie wiem jak bylo na poczatku. W moim poprzednim aucie gasły wszystkie kontrolki po zapłonie bez odpalania.

Zwykła benzyna bez gazu ofc.Jeżeli silnik nie chodzi a zapłon jest włączony to raczej logiczne jest, że check engine będzie się palić. W każdym aucie tak jest.

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

marx30
22-12-2017, 22:23
Tak ma byc.

jaszy
02-01-2018, 20:26
No i dziś autko znów zameldowało się w serwisie - check engine się nie zapalił, ale tipek zaczął się dławić, tracić moc, itp. Szczęście w nieszczęściu, że byłem ok. 2 km od serwisu fiata i nie musiałem wzywać lawety :/ Do tego doszło falowanie obrotów na luzie - wyraźnie było słychać, że silnik nie pracuje normalnie. Będę się domagał wymiany sondy lambda.

jaszy
03-01-2018, 23:42
Ech, co z tymi fachowcami z ASO to ja nie wiem... Dzwonię do nich i pytam o auto a gość do mnie, że nic nie znaleźli, silnik dosłownie chodzi miód-malina. Odpowiadam, że mam to gdzieś i nie odbiorę samochodu, dopóki nie znajdą przyczyny, bo nie będę tam wracał za dwa dni po raz trzeci z tymi samymi objawami. A jak nie wiedzą co to może być, to niech zaczną od wymiany sondy lambda, bo na to wskazywał odczyt z kompa poprzednim razem. Gość się trochę stropił i powiedział, że jeszcze posprawdzają - nie mija godzina i... jest - nieszczelna odma!! Silnik dostawał lewe powietrze i stąd szarpanie, falowanie, etc.

Ale gdybym się nie postawił, to oddaliby mi auto bez żadnej ingerencji z zaleceniem, żeby jeździć i obserwować :mad:

jaszy
13-01-2018, 15:08
Perypetii ciąg dalszy.

Otóż - umówiony byłem na zeszły piątek, czyli 12 stycznia, na wymianę odmy. Dzień czy dwa wcześniej znów zapalił się check engine. Ciekawy byłem co pokaże komputer. I co? Sonda lambda :roll: Gość z serwisu nie wiedział jak mi w oczy patrzeć. Nawet nic nie musiałem mówić - od razu dostałem propozycję wymiany sondy wraz z czujnikiem. Super, tylko dlaczego nie można było tak od razu??

Odma wymieniona, teraz jestem umówiony na następny piątek na sondę.

tipomirek
15-01-2018, 11:27
tipo 1,6 automat bez gazu dochodzę do 3 tyś km, dzisiaj pierwszy mrozek ale tylko -7 i po przejechaniu od domu ok 3 km zapaliła się kontrolka i sygnał ,jednak nic się nie działo z mocą i kulturą pracy silnika ,po kilku kilometrach zatrzymałem się kilkakrotne gaszenie odpalanie pali się cały czas plus napis -sprawdz silnik- już planowałem dzwonić do serwisu ale po kilkunastu minutach odpaliłem i kontrolka zgasła i byłem w kilku miejscach zrobiłem z 20 kilometrów i ok ,mieliście też takie przypadki samonaprawy

IT_spec
16-01-2018, 20:32
Umów się na serwis. Niech sprawdzą co to był za błąd.

krissmierzyn
20-01-2018, 19:58
właśnie mam taki przypadek,tylko ja mam 1.4 16V+lpg i przebieg 32tyś.,od czterech dni zapala się check i sam gasnie po przejechaniu 10-20km,dzis wizyta w aso i diagnoza uszkodzony czujnik sprzęgła,jestem umówiony na wymianę.

hubek
24-01-2018, 22:23
u mnie roczna walka z LPG Tartani, ciągłe świecenie kontrolki pomarańczowej (ona sygnalizować może 3 różne awarie, pompowtryskiwacze tip) i dopiero po nastej wizycie zostało to wyregulowane (podejrzewam że po prostu serwis mógł odłączyć jakiś czujnik dla świętego spokoju ale nie udowodnię tego) Tłumaczono mi to bardzo czułą elektroniką i słabą jakością LPG.
Miałem zawsze resetowany komputer i wgrywaną mapę od nowa, lub wzbogacaną mieszankę, ale po przejechaniu 60km błąd powracał - auto jeździło bez utraty mocy - nic się nie działo - ale świecąca się kontrola w nowym aucie to przegięcie pały.
Teraz znowu LPG mi sygnalizuje jakieś błędy dźwiękowe przy odłączeniu zapłonu i znowu muszę jechać na serwis - przynajmniej kontrolka się nie świeci na desce...

Poza tym auto jeździ bez zarzutu, pali bez problemu, wady z łuszczącym się lakierem na łączeniach zderzaków nie zauważyłem. Jedyną wadą jest beznadziejnej jakości plastik na środkowej części kierownicy który może się wgnieść od patrzenia na niego...

brylancik13
24-01-2018, 22:41
Przy zapłonie i jego wyłączeniu to moze byc sygnał przeglądu instalacji. Moze zbliza sie 15, 30 tys km?
Co do samej instalacji to gdzies przy montazu lub tym podobnym ktoś coś zawalił, jazda na gazie nie musi byc związana z check engine. Jest tu pare osob w tym ja ktore jezdza bez wiekszych problemow na tym paliwie z instacja Tartarini. Mialem czyszczony dwa razy reduktor ale zmienilem stacje i problem na razie się nie pojawił. Cos w tym jest, ze jakosc gazu jest wazna i dobrze jest tankowac na sprwdzonych stacjach.

marx30
24-01-2018, 22:53
u mnie roczna walka z LPG Tartani, ciągłe świecenie kontrolki pomarańczowej (ona sygnalizować może 3 różne awarie, pompowtryskiwacze tip)
MIL sygnalizuje wszystkie wychwycone awarie systemu eobd. Ale awarii pompowtryskiwaczy w tipo na bank nie sygnalizuje ;-)

f.lukas
26-01-2018, 14:50
Gdzie i za ile czyściłeś reduktor?

brylancik13
26-01-2018, 19:39
W AutoGaz Śląsk bezpłatnie w ramach gwarancji instalacji, jesli bedzie sie to powtarzac mają wymienic reduktor ale na razie zmieniłem stacje i jest spokoj

Mateusz6782
29-01-2018, 18:18
Witam ja dzisiaj miałem dziwną sytułacje po dłuższym tygodniowy postoju w garażu odpaliłem tipka i zaczął błyskać check i spaliny były gęsto białe z nutką niebieskiego i miały duszący zapach jak troche się rozgrzał to wszystko wróciło do normy. Chodzi o silnik 1.4 95km bez lpg

tedybear
29-01-2018, 18:28
dym jaki się pokazał wskazuje na dostanie się oleju :(

Mateusz6782
29-01-2018, 18:43
Też tak myślę tym bardziej że wtedy gdy był problem z obrotami ro aso rozbierało głowice:(

Kot66
29-01-2018, 18:54
:( oby nie uszczelka pod glowica.... :( lub co gorsza....peknieta glowica...

tedybear
29-01-2018, 19:17
może źle zalozyli uszczelkę. Jedź od razu do serwisu aby jej całkiem nie wydmuchało, nakręć filmik telefonem aby nie było że ściemniasz albo TTTM i szybko do ASO

Czlowiek
29-01-2018, 19:45
Serwis odwiedzony, silnik pracuje jak pracuje (nierówno), kontrolka "puszcza oko", komputer nie wskazuje niczego. Od życie ;)

Rafal79
29-01-2018, 19:46
Witam ja dzisiaj miałem dziwną sytułacje po dłuższym tygodniowy postoju w garażu odpaliłem tipka i zaczął błyskać check i spaliny były gęsto białe z nutką niebieskiego i miały duszący zapach jak troche się rozgrzał to wszystko wróciło do normy. Chodzi o silnik 1.4 95km bez lpg.....sam byłem świadkiem takiej sytuacji jak opisujesz. Chciałem kupić nowe Tipo u dilera Fiata....auto stało dłuższy czas nieodpalane w salonie na parkingu - po zapalaniu silnika z tłumika zaczął wydobywać się biały dym z nutą niebieskiego ( nie mylić z parą wodną ). Tylko że tam nówka nie śmigana:confused:......albo dym masz od przepalonego oleju (np. długo stało auto i jakim cudem zapiekł się pierścień i zaciągnął olej silnikowy przy zapaleniu) lub zaciągnął płyn chłodniczy - być może przez wadliwie założoną uszczelkę. Do sprawdzenia.pzdr

Mateusz6782
29-01-2018, 20:21
W środe do aso jade więc zobaczymy ale jak by to miała być głowica to raczej cały czas by tak było a nie raz ja bardziej skłaniem się do tych pierścieni. Choć od wymiany oleju to przez 5tys nie zaobserwowałem ani ubytku oleju ani płynu

marx30
29-01-2018, 21:09
Może odma?

Mateusz6782
31-01-2018, 13:14
Byłem dzisiaj w aso i tak błedów na kompie brak dym to pewnie para a check mi sie przywidział, przy okazji poruszyłem temat świszczenia wentylatorka nawiewu i braku osłony. I wentylatorek przesmarowany przez co jest tak samo jak było a osłony ma nie być. Normalna kpina

tedybear
31-01-2018, 14:04
Dlatego mowiłem obserwować i nagrywac na komórkę

jaszy
31-01-2018, 16:19
Czyli widzę, że spychologia stosowana, niczym Lenin, wieczna :D I wszechobecna.

barci
02-02-2018, 20:15
U mnie pierwszy check po 23 tys wizyta w ASO i co..? Zbyt bogata mieszanka. Chlopaki skasowali stwierdzili ze to pewnie tylko jakis błąd. Za 5 km nawrotka ze znow to samo i jestem umowionu na 13 na sprawdzenie instalacji. Auto jezdzi normalnie. Poza tym podczas zaswiecania tego bledu wyskakiwal tpms, oraz esp oraz czuc bylo szarpniecie po czym po zgaszeniu zostaje sam check.

TipoSedan
02-02-2018, 20:48
U mnie pierwszy check po 23 tys wizyta w ASO i co..? Zbyt bogata mieszanka. Chlopaki skasowali stwierdzili ze to pewnie tylko jakis błąd. Za 5 km nawrotka ze znow to samo i jestem umowionu na 13 na sprawdzenie instalacji. Auto jezdzi normalnie. Poza tym podczas zaswiecania tego bledu wyskakiwal tpms, oraz esp oraz czuc bylo szarpniecie po czym po zgaszeniu zostaje sam check.


jaki silnik i jaka instalacja?

barci
02-02-2018, 21:09
Silnik 1,4 tartarini

Szymon1988
11-02-2018, 18:59
Dzisiaj miałem niefajną przygodę. hb 1.4 t-jet z lpg. Przejechałem około 5 km i zaparkowałem pod sklepem. Po ponownym odpaleniu samochód przez około 1 minutę pracował na 3 cylindry i wyświetlił się check ;/ po minucie wszystko wróciło do normy. Samochód nie stał w bezruchu kilka dni, wręcz przeciwnie, wczoraj zrobiłem nim około 200 km głównie autostradą. Źle to wróży na przyszłość.

Maniek_wroc
11-02-2018, 20:52
Jedź do ASO niech sprawdzą co to za błąd wywalił ... jak brak zapłonu na którymś z cylindrów to może trafiła ci się jakaś wadliwa świeca .... a to się czasami zdarza.

Szymon1988
14-02-2018, 18:42
Byłem dzisiaj w aso. W komputerze był zapisany błąd dotyczący wypadania zapłonu na 2 cylindrze w zasilaniu lpg. Błąd został skasowany i na chwilę obecną mam obserwować. Co ciekawe, jakiś czas temu pisałem, że zauważyłem głośniejszą pracę na lpg niż na pb. Podejrzewałem głośniejsze wtryskiwacze gazowe od benzynowych. Samochód jeździł dobrze, tylko był głośniejszy ( coś jakby takie ciche bulgotanie podczas przyśpieszania ). Na pewno nie była to praca na 3 cylindry. Po skasowaniu błędu, jak ręką odjął. Silnik pracuje tak samo na lpg jak i pb i jest jakby dynamiczniejszy na lpg niż podczas tej głośniejszej pracy. Zastanawia mnie co może być tego przyczyną. Podczas jazdy check się nie wyświetlał, tylko ten raz a wtedy na pewno nie pracował na wszystkie gary, a jednak okazało się że wcześniej też było coś nie tak. Tak gdybam, może z jakiegoś powodu zalało świecę, na pb mu to nie przeszkadzało a na gazie już tak. Ale nie na tyle żeby wyświetlić błąd. Komputer uznał że wszystko jest ok i nie sygnalizował błędów oraz dostosował się do panujących warunków w układzie zapłonowym. Po skasowaniu błędów ( mimo że nic nie było naprawiane ) jakby się zresetował, wrócił do "ustawień fabrycznych " i jeździ tak jak powinien.
Nie wiem czy dobrze to interpretuję. Nie sądziłem że samo skasowanie błędu może coś zmienić w pracy silnika , układu zapłonowego.

marx30
14-02-2018, 19:10
Gdyby byl tam wariator to bym powiedzial ze moze on ocipial ale zdaje sie ze nie ma

ppraca359@wp.pl
18-02-2018, 18:42
Te wszystkie problemy to z nowymi autami??

barci
18-02-2018, 21:20
U mnie stwierdzili usterke komunikacji lpg z obd. Ciekawe czy w ogole bylo podlaczone pod obd

Celnik
18-02-2018, 22:06
Panowie takie pytanko: czy to prawda że dopiero kiedy wyskoczy "check engine" to w kompie zapiszą sie jakiekolwiek błędy? Ostatnio pan mechanik mi powiedział ze nie ma sensu podpinać samochodu pod komp bo nic nie pokaże do momentu aż wyskoczy check.

krowka1978
19-02-2018, 09:13
Są różne rodzaje błędów, nie muszą się nawet zapalić kontrolki, żeby były zapamiętane - przy diagnostyce jest nawet opis w stylu "żadna kontrolka nie była aktywna w związku z błędem".

brylancik13
19-02-2018, 09:31
Nie musi zapalić sie check engine

niemiaszek
05-06-2018, 11:06
No i mnie dopadło. Zaświeciła się wczoraj z rana. Samochód chodzi dobrze a dzisiaj zauważyłem, że nie działa "asystent" zmiany biegów. Pewnie jakiś czujnik. Jestem umówiony na poniedziałek więc zobaczymy. Przebieg 35k

marx30
05-06-2018, 15:07
No i mnie dopadło. Zaświeciła się wczoraj z rana. Samochód chodzi dobrze a dzisiaj zauważyłem, że nie działa "asystent" zmiany biegów. Pewnie jakiś czujnik. Jestem umówiony na poniedziałek więc zobaczymy. Przebieg 35k
ten "asystent" nie działa jak swieci MIL. jak zgaśnie to zacznie. To nie czujnik

Qvadrat
05-06-2018, 15:39
Mi ostatnie 2x zgasła po 2 dniach jeżdżenia...

muchac35
05-06-2018, 16:46
I u mnie też zaświecił check engine pojechałem do serwisu miało to trwać 2h a musieli zostawić tipka na cały dzień.
Odebrałem auto i po przejechaniu mniej niż 2km zaświeciło znowu!!!!!!!! Powiedzieli mi że to błąd sondy lambda i tak się dzieje.
Jestem umówiony w ASO zobaczymy jak to się dalej potoczy.

brylancik13
05-06-2018, 17:18
Straszna lipa ten Ti-dżet z gazownikiem:) ;) za duzo gazujecie na gazie ;) :)

Qvadrat
05-06-2018, 23:14
pewnie dlatego przestali to ustrojstwo sprzedawać...

TipoSedan
06-06-2018, 20:09
Powiedzieli mi że to błąd sondy lambda i tak się dzieje.
Masz fabryczny LPG czy zakładany przez dilera?

rafal.benitez
06-06-2018, 23:13
Wiedzę ze w fabrycznym tez czeki wywala... widocznie wszystko przede mną bo jeszcze zero problemów.


Sent from my iPhone using Tapatalk

muchac35
07-06-2018, 15:39
Masz fabryczny LPG czy zakładany przez dilera?

Fabryczny i też problemy.

Talarsw
01-12-2018, 08:10
Dzisiaj rano po odpaleniu tipo przy - 8 zaczela mrugac kontrolka silnika przez minute. Sama zgasla... Mial ktos taki przypadek?

mihauu
01-12-2018, 13:02
ja miałem to samo w czwartek, opisałem w temacie w silnikach benzynowych