PDA

Zobacz pełn± wersję : system kontroli cisnienia działa



largo
05-12-2017, 13:08
system kontroli braku odpowiedniego cisnienia zadziałał poprawnie, po rozpoznaniu w jednym kole miałem ci¶. 1.8 a wiec system sie sprawdził, napompowałem i wszystko gra powietrze nie uchodzi

marx30
05-12-2017, 13:49
Cieszmy się że system oparty o ABS a nie czujniki bezpo¶redniego pomiaru. Po pierwsze koszty (np do zimowych kół trzeba dokupić komplecik za parę stówek za które miałoby się np komplet stalówek a po drugie potencjalne kłopoty i kolejne koszty (programowanie itp).A baterie niewymienne i znów trzeba nowe czujniki kupić jak sie wyczerpi±. I znów wychodzi że fiat to samochód dla ludzi a nie dla producentów.
Swoj± droga jak potężne musi byc lobby tych firm że poprzez przepisy (TPMS jest obowi±zkowe) wmuszaj± ludziom takie gówna.

kjk
05-12-2017, 17:01
Swoj± droga jak potężne musi byc lobby tych firm że poprzez przepisy (TPMS jest obowi±zkowe) wmuszaj± ludziom takie gówna.
Te czujniki to jest mały piku¶ w porównaniu z wymuszeniem stosowania gazu bojowego w cenie złota w klimatyzacji :wrrrr:

Tipex
07-12-2017, 18:23
Oj tak serwisant mnie pocieszył ze jakby co to nabicie klimy koszt około 1000 zł.

manio20
08-12-2017, 22:22
nabicie klimy koszt około 1000 zł.
ten gaz dostępny jest już od kilku lat, ale cena niestety nie spada- no może kilka złotych
P.S
Przez monopol producenta

jaszy
08-12-2017, 23:04
ten gaz dostępny jest już od kilku lat, ale cena niestety nie spada- no może kilka złotych
P.S
Przez monopol producenta

Gdzie¶ czytałem, że ludziska przerabiaj± instalację - w sumie to cała operacja polega podobno na wymianie końcówki, żeby się dało wtłoczyć czynnik starego typu. Ważne, żeby nie mieszać tych dwóch gazów.

A co do czujnika ci¶nienia, to mi też zadziałał po wymianie opon na zimowe - co ciekawe nie od razu, ale po przejechaniu jakich¶ 20 km się odezwał.

marx30
08-12-2017, 23:27
Inny olej do sprezarki. Trzeba plukac układ.

Kot66
09-12-2017, 00:06
:) u mnie bylo tak ze po zmianie calych kol na zimowe(15 opona i stlowa felga) dopiero po przejechaniu jakis 700km wracajac z pracy wieczorem i jadac jakies 70-80km/h bo spadala tem. do 3st.C (od razu pokazuje sie ostrzezenie o gololedzi)przejechawszy moze 20km na wyswietlaczu pokazal sie komunikat w formie calego auta z 4 oponami przez jakies 5-8s. rozswietlony jak choinka :) no i zgasl i zostala tylko ikona informujaca o cisnieniu w oponie...rano po przekreceniu kluczyka 4s. przytrzymalem przycisk od cisnienia w oponach i ot cala filozofia :) ot madre ustrojstwo to to :)

manio20
09-12-2017, 01:06
ludziska przerabiaj± instalację
nie wiem czy jest sens bo za parę lat stary czynnik zniknie z rynku i co wtedy? znowu przerabiać na nowy? :roll:

giannini
09-12-2017, 01:16
R134A nie zniknie z rynku jeszcze bardzo długo. Jest to czynnik który ma zbyt wiele zastosowań w chłodnictwie przemysłowym i układach klimatyzacji. Nie tylko w samochodach. My¶lę , że wieloma Tipo już będziemy się golili , a R134A jeszcze będzie w użyciu.

marx30
09-12-2017, 09:25
I jakos nikt tego nowego gowna nie wcisnal do instalacji przemyslowych jako obowiazkowe.

kjk
09-12-2017, 10:44
Inny olej do sprezarki. Trzeba plukac układ.
Słyszałem, że za 1000zł jest to do ogarnięcia (wymiana zaworów, płukanie, napełnienie).

marx30
09-12-2017, 15:53
Słyszałem, że za 1000zł jest to do ogarnięcia (wymiana zaworów, płukanie, napełnienie).

Zgadza sie

kjk
09-12-2017, 15:55
Zgadza sie
Znasz jaki¶ konkretny zakład, który to robi albo widziałe¶ własnymi oczami efekt takiej przeróbki? Bo ja słyszałem tylko plotki.