Zobacz pełną wersję : silne wibracje i buczenie z silnika
kuba20000
30-11-2017, 21:14
Witam wszystkich
Od 3 miesięcy posiadam Fiata Crome 1.9 jtd automat z 2008r. Mechanik zrobił mały remont silnika ,mianowicie regeneracje turbiny oraz wymienił simeringi na wale silnika oraz półosi ponieważ był wyciek, sprzęgiełko alternatora (czyściłem też zawór egr ,przepustnice ) i od tego momentu silnik przy 2000-2300obr.wpada w silne wibracje oraz buczy. wszystko sie trzęsie kierownica Mechanik nie chce się przyznać co się stało.byłem już u 3 innych specjalistów,z tym zagadnieniem i niestety wszyscy rozkładają ręce .Proponują wymianę sprzęgła ,lub koła zamachowego ,poduszek silnikowych. na komputerze wszystko w porządku tylko DPF jest zapchany ponad 80% .Może ktoś poradzi co to może być.Z góry dziękuje
michalpodroznik
30-11-2017, 21:17
Czysc jak najszybciej dpf.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
desmo999
30-11-2017, 21:45
Tylko dpf to sam sie powinien dopalic
michalpodroznik
30-11-2017, 21:46
Przy takim stopniu zapchania może być problem. Moze przy dpf-ie jest jakies uszkodzenie?
Ps. Wężyk ciśnieniowy dpf-a kolega ma w porządku?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Croma 08
30-11-2017, 21:56
Przy zapchanym DPF-ie możesz mieć takie objawy, tak więc zacznij od tego. Zakładam że po czyszczeniu EGR-a i przepustnicy wszystko poskładałeś dobrze.
desmo999
30-11-2017, 21:56
Z tego co kojarze u mnie tez pokazywalo wartosci bliskie 90% i nie mam problemow. Wazniejszym parametrem jest spadek ciśnienia na filtrze czyli to ci jest rzeczywiscie. Jak wlozysz nowego DPF to %zasadzenia nie wyzeruje sie trzeba to kompem zrobic.
Abramsik
01-12-2017, 07:40
Dajcie spokój Panowie temu DPFowi. 80% to wg. MES normalne zatkanie. DPF zaczyna sie wypalać po 100%. Wyczyścić można ale m/z to nie to.
Trzeba auto pod kompa podłączyć i w trasę żeby zobaczyć które parametry w tym przedziale obrotów zaczynają drastycznie skakać.
Jak pojeździsz to może przy 90% DPF zacznie się wypalać jak będą sprzyjające warunki. Po podłączeniu kompa możesz też sprawdzić czy ciśnienie na DPFie sie zmienia podczas dodawania lekko gazu. Chociaż i to nie ma większego wpływu na DPF i wypalanie. Po zakupie auta przez kilka miesięcy jeździłem z urwanym jednym przewodem, co odpowiada za mierzenie tego ciśnienia i nie było żadnych problemów.
Jak będziemy tak strzelać w ciemno to się okaże że turbina, EGR, DPF, a może i silnik ktoś zakwalifikuje do wymiany.
michalpodroznik
01-12-2017, 08:33
Tak jest. Kolega maka ma rację. Dobry mechanik i dynamiczne sprawdzenie mes-em podczas jazdy wiele pokaże.
Ja jednak obstawiam ten dpf.
Kolego Kuba20000 - daj znac po testach, co wyszlo. Na forum taka wiedza się przyda.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
desmo999
01-12-2017, 09:29
A urwana miales rurke przed czy za??Przypuszczam ze za DPF. Czujnik ten nie powinien dopuscic do dopalenia w skrajnie zatkanych Dpf by sie sadza nie zajrala jal to w kominach.Sam mialem taki przypadek w maszynie za 1,5milona;)
a co to za maszyna była. te drogie są spaczone pod kontem ekologi
nie pamiętam która była urwana, wymieniłem obydwie.
na wiosnę miałem inny przypadek z DPFem, urwał się czujnik temperatury, ten co w DPF siedzi. urwała się cała ta nagwintowana tuleja, która jest przyspawana do DPF i jest w nią wkręcany czujnik. niestety nie miałem czasu zrobić tego od razu i jeździłem kilka miesięcy. naprawiłem to dopiero ok września jak już miałem auto podniesione do wymiany oleju. przez ten cały czas spaliny usiekały bokiem. a mimo to oraz braku informacji o temperaturze DPFa, komputer poradził sobie z tym bardzo dobrze i wypalał bezbłędnie DPFa.
według mnie fiat bardzo ładnie sobie poradził z obsługą DPFa (brakuje mi tylko kontrolki, która sygnalizowałaby rozpoczęcie procesu wypalania), według mnie ciężko jest go zepsuć.
desmo999
01-12-2017, 12:09
Duza ladowarka. Obecnie jest Dpf i scr w maszynach budowlanych; )Tier4f (euro6)
no właśnie, taka maszyna stoi w miejscu lub porusza się z mała prędkością.
auto porusza się z większą prędkością, jest większy przepływ powietrza co lepiej chłodzi układ wydechowy, przepalone cząstki są rozprowadzone w większej powierzchni niż przy takie koparce stojącej w miejscu. no i pytanie czy tam był suchy DPF czy mokry.
z tego co czytam internety to trafiłem naprawdę na kilka przypadków gdzie DPF się nie wypalił i wymagał wyjęcia i potraktowania myjka ciśnieniową.
niestety wśród wielu mechaników istnieje przeświadczenie że jak coś jest nie tak to należny dokonać kastracji. efekt jest taki ze przynosi to poprawę, na jakiś czas.
za rok, dwa pojawiają się kolejne problemy z silnikiem i mechanik je naprawia. niestety nie pamięta, że wcześniej pozbył się DPFa, a to już w trakcie pierwszego zabiegu auto miało problemy nie z DPFem a jego wycięcie odsunęło tylko w czasie kolejne naprawy.
no to się rozpisałem i ktoś powie, jestem miłośnikiem DPFów, otóż nie.
kiedyś też chciałem go usunąć ale nie miałem na to czasu i trochę szkoda było mi wydawać kasę na programowanie kompa, miałem inne wydatki. zaryzykowałem i już 6 lat jeżdżę Cromą, która nie ma problemów z tym ustrojstwem i oby tak dalej.
po prostu proponuje szukać rzeczywistej przyczyny problemu a nie zaczynać od wycinki.
desmo999
01-12-2017, 12:59
Suchy byl ale bez DOC-a palnik przed DPF byl :)takie cudo
kuba20000
03-12-2017, 19:36
Witam ponownie
czy DPf można wyczyścić samemu czy trzeba jechać do mechanika?a jeżeli dpf jest ok.to co może być przyczyną tych wibracji? czy wadliwe sprzęgło skrzyni może powodować takie buczenie?
desmo999
03-12-2017, 19:55
Jakie masz cisnienie rocznicowe na DPF?? Co ile Ci sie dopala??
kuba20000
03-12-2017, 21:56
Mam podobny problem jak na tym filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=13qaEY4miRM
czy to może byc turbina
desmo999
03-12-2017, 22:03
Robiles jakakolwiek diagnostyke??
kuba20000
03-12-2017, 22:33
tak byłem u różnych mechaników,i odnoszę wrażenie ze nikt sie nie chce tego podjąć.by
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
jak mam to sprawdzić
desmo999
03-12-2017, 23:24
To dziwna sytuacja:)Szukaj innych specow
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Kup kabel. Podepnij cokolwiek odczytaj. Turbo mozesz sterowanie odlaczyc od egra tez Co do dpfa mozesz go wywalic w celu diagnozy czy to on. Ciezko kolego cokolwiek stwierdzic .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A ty masz 120 czy 150km?
świerszcz
04-12-2017, 11:55
Witam,
Z opisu jaki zamieściłeś jak sądzę wynika, że to problem mechaniczny.
Zacznij od prostych rzeczy:
-skontroluj stan poduszek pod silnikiem i skrzynią biegów
-sprawdź poprawność połączeń (to co Ty robiłeś i mechanik) z doświadczenia wiem, że różnie z tym bywa,
-posłuchaj, czy przy rozruchu (odpalaniu),pojawiają się dźwięki, których wcześniej nie było, (może to świadczyć o problemach z DWM),
-Sprawdź układ wydechowy (słuchowo).
Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.