PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Croma typowe usterki



Marcokrk79
29-11-2017, 18:31
Elektryka - Awariom ulega stacyjka (nie można uruchomić samochodu), dochodzi do uszkodzenia wiązki układu ABS, znamy też co najmniej kilka przypadków pęknięcia obudowy alternatora (zamienniki – od 450 zł wzwyż). W starszych egzemplarzach często nie działa podgrzewanie lusterek – z reguły trzeba wymienić wkłady. W wersji 2.2/147 KM nagminne są problemy z czujnikami poziomu i temperatury oleju. Niekiedy głupieje układ głośnomówiący Blue & Me (system nie rozpoznaje telefonu).Silniki - Najwięcej problemów sprawia benzynowy silnik 2.2 produkcji Opla. Oprócz usterek elektroniki musicie też liczyć się z nietrwałym rozrządem (dochodzi do uszkodzenia napinacza, a w konsekwencji – do rozciągnięcia łańcucha), a także z koniecznością regularnego kontrolowania stanu zaworów. Na ich trzonkach osadza się olejowe błoto – czyszczenie kosztuje co najmniej 800-900 zł. Drugi z benzyniaków GM (1.8) jest mniej kłopotliwy. Niektórzy kierowcy skarżą się na podwyższone zużycie oleju, ale poza tym nie mamy żadnych zastrzeżeń. Diesle konstrukcji Fiata cieszą się wśród mechaników świetną opinią. Odmiany 1.9/120 i 150 KM borykają się tylko z usterkami osprzętu, a poważne awarie są najczęściej wynikiem nieprawidłowej eksploatacji. Z jednym wyjątkiem: w wersji 150-konnej do 2007 r. zbyt często dochodziło do uszkodzenia klapek w kolektorze dolotowym. Dziś ceny nowych kolektorów są w miarę przystępne – ASO żądają za nie ok. 1200 zł. W topowej odmianie 2.4/200 KM początkowo problemy sprawiał układ wtryskowy, znamy też przypadki uszkodzonych kolektorów ssących, niekiedy posłuszeństwa przedwcześnie może odmówić pompa wody.Zastrzeżenia można mieć co do precyzji zmiany biegów, często pomaga wymiana linek . „Automat” miewa kłopoty z hydraulicznym sterownikiem (od 3000 zł).Karoseria - Nadwozie Cromy zostało dobrze zabezpieczone przed korozją. Jeśli coś rdzewieje, to głównie elementy wydechu. Wnętrze sprawia całkiem dobre wrażenie, choć jakość materiałów w autach sprzed liftingu mogłaby być nieco wyższa. Zbyt szybko zużywa się np. skóra, którą obszyto kierownicę oraz gałkę zmiany biegów. Stacyjkę umieszczono w dość niefortunnym miejscu (ryzyko zalania napojem umieszczonym w uchwycie).Układ jezdny - Zawieszenie pochodzi z Opla Vectry C – zamienność części jest niemal pełna, dlatego warto porównać ceny w serwisach obu marek i wybrać lepszą z ofert. Sam układ jezdny jest w miarę trwały. Najczęściej wymieniać trzeba łączniki stabilizatora, nieco trwalsze mogłyby być tylne wahacze (fot.). Bardzo często dochodzi do uszkodzenia przekładni kierowniczej, znamy przypadki przeciekających chłodnic. Czasem zacina się hamulec ręczny – Fiat przeprowadził akcję naprawczą.

stevenek
29-11-2017, 18:47
Dobry wpis. Na pewno przydatny dla ludzi, którzy przymierzają się do zakupu Cromy. Sądzę jednak, że można go uzupełnić, niektóre mniej lub bardziej typowe usterki nie zostały tu wymienione. W szczególności kwestia skrzyni M32.
Ja bym dopisał jeszcze:
- wspomniana skrzynia M32 - sypiące się łożyska
- słabe przeguby wewnętrzne
- pękające klamki wewnętrzne
- pokrzywione ośki klamek zewnętrznych
- usterki modułu blokady kierownicy
- awarie czujników parkowania
- głupiejący czujnik ESP/Hill holder
- uszkodzenia skraplacza klimatyzacji
- problemy z EGR w 1.9
- problemy z kostkami wtryskiwaczy
- niedziałające otwieranie tylnej klapy
- pekający pedał sprzęgła w manualach

Tak na szybko tyle mi wpadło do głowy z problemów, które przewijały się przez forum i na pewno nie dotyczyły pojedynczych egzemplarzy.

Capsel
29-11-2017, 21:14
Elektryka - Awariom ulega stacyjka (nie można uruchomić samochodu), dochodzi do uszkodzenia wiązki układu ABS, znamy też co najmniej kilka przypadków pęknięcia obudowy alternatora (zamienniki – od 450 zł wzwyż). W starszych egzemplarzach często nie działa podgrzewanie lusterek – z reguły trzeba wymienić wkłady. W wersji 2.2/147 KM nagminne są problemy z czujnikami poziomu i temperatury oleju. Niekiedy głupieje układ głośnomówiący Blue & Me (system nie rozpoznaje telefonu).Silniki - Najwięcej problemów sprawia benzynowy silnik 2.2 produkcji Opla. Oprócz usterek elektroniki musicie też liczyć się z nietrwałym rozrządem (dochodzi do uszkodzenia napinacza, a w konsekwencji – do rozciągnięcia łańcucha), a także z koniecznością regularnego kontrolowania stanu zaworów. Na ich trzonkach osadza się olejowe błoto – czyszczenie kosztuje co najmniej 800-900 zł. Drugi z benzyniaków GM (1.8) jest mniej kłopotliwy. Niektórzy kierowcy skarżą się na podwyższone zużycie oleju, ale poza tym nie mamy żadnych zastrzeżeń. Diesle konstrukcji Fiata cieszą się wśród mechaników świetną opinią. Odmiany 1.9/120 i 150 KM borykają się tylko z usterkami osprzętu, a poważne awarie są najczęściej wynikiem nieprawidłowej eksploatacji. Z jednym wyjątkiem: w wersji 150-konnej do 2007 r. zbyt często dochodziło do uszkodzenia klapek w kolektorze dolotowym. Dziś ceny nowych kolektorów są w miarę przystępne – ASO żądają za nie ok. 1200 zł. W topowej odmianie 2.4/200 KM początkowo problemy sprawiał układ wtryskowy, znamy też przypadki uszkodzonych kolektorów ssących, niekiedy posłuszeństwa przedwcześnie może odmówić pompa wody.Zastrzeżenia można mieć co do precyzji zmiany biegów, często pomaga wymiana linek . „Automat” miewa kłopoty z hydraulicznym sterownikiem (od 3000 zł).Karoseria - Nadwozie Cromy zostało dobrze zabezpieczone przed korozją. Jeśli coś rdzewieje, to głównie elementy wydechu. Wnętrze sprawia całkiem dobre wrażenie, choć jakość materiałów w autach sprzed liftingu mogłaby być nieco wyższa. Zbyt szybko zużywa się np. skóra, którą obszyto kierownicę oraz gałkę zmiany biegów. Stacyjkę umieszczono w dość niefortunnym miejscu (ryzyko zalania napojem umieszczonym w uchwycie).Układ jezdny - Zawieszenie pochodzi z Opla Vectry C – zamienność części jest niemal pełna, dlatego warto porównać ceny w serwisach obu marek i wybrać lepszą z ofert. Sam układ jezdny jest w miarę trwały. Najczęściej wymieniać trzeba łączniki stabilizatora, nieco trwalsze mogłyby być tylne wahacze (fot.). Bardzo często dochodzi do uszkodzenia przekładni kierowniczej, znamy przypadki przeciekających chłodnic. Czasem zacina się hamulec ręczny – Fiat przeprowadził akcję naprawczą.


Pierwszy post gościu wyskrobał, bo się musiał wyżalić... pewnie kupił autko po szkodzie całkowitej i przebiegiem 500tys... wypicowanym przez Janusza biznesu.
Dziś dołączył do forum :confused:
...a może nawet nie posiada Fiata...

Abramsik
30-11-2017, 07:52
To wygląda na "kopiuj/wklej" z jakiegoś artykułu. Może i chęci dobre ale wykonanie do .... Nawet zredagować tekstu się nie chciało.

michalpodroznik
30-11-2017, 08:29
To jest kopia artykułu z autocentrum.pl.
Tylko po co kolega zakładał ten wątek, kopiujac słowo w słowo tresc artykułu, to nie mam pojęcia...

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

gibon2000
30-11-2017, 08:31
Dobry wpis. Na pewno przydatny dla ludzi, którzy przymierzają się do zakupu Cromy. Sądzę jednak, że można go uzupełnić, niektóre mniej lub bardziej typowe usterki nie zostały tu wymienione. W szczególności kwestia skrzyni M32.
Ja bym dopisał jeszcze:
- wspomniana skrzynia M32 - sypiące się łożyska
- słabe przeguby wewnętrzne
- pękające klamki wewnętrzne
- pokrzywione ośki klamek zewnętrznych
- usterki modułu blokady kierownicy
- awarie czujników parkowania
- głupiejący czujnik ESP/Hill holder
- uszkodzenia skraplacza klimatyzacji
- problemy z EGR w 1.9
- problemy z kostkami wtryskiwaczy
- niedziałające otwieranie tylnej klapy
- pekający pedał sprzęgła w manualach

Tak na szybko tyle mi wpadło do głowy z problemów, które przewijały się przez forum i na pewno nie dotyczyły pojedynczych egzemplarzy.
Cześć. Czy na ESP/Hill holder jest jakaś rada? Od jakiegoś czasu dręczy mnie ta usterka. Podejrzewam czujnik pod pedałem hamulca, ale nie mam pewności.


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

maka131
30-11-2017, 08:57
Tylko po co kolega zakładał ten wątek, kopiujac słowo w słowo tresc artykułu, to nie mam pojęcia...

a może to jakiś mały Kazio, co lubi trolować?

albo jakaś Croma go wyprzedziła i chciał sobie ulżyć.:lol:

Szuszu
30-11-2017, 10:10
Cześć. Czy na ESP/Hill holder jest jakaś rada? Od jakiegoś czasu dręczy mnie ta usterka. Podejrzewam czujnik pod pedałem hamulca, ale nie mam pewności.


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu TapatalkaCzujnik jest miedzy siedzeniami pod ręcznym, sprawdź wtyczke mi pomogło. I nie zostawiaj telefonu w schowku obok ręcznego bo też szaleje.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

gibon2000
30-11-2017, 10:13
Mówisz o czujniku ESP. Ja go już wymieniłem na nowy i ciągle ten sam błąd. Podejrzewam czujnik pozycji pedała hamulca (Hill holder potrzebuję wiedzieć czy go puściłeś podczas ruszania pod górkę).


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Szuszu
30-11-2017, 10:17
Mówisz o czujniku ESP. Ja go już wymieniłem na nowy i ciągle ten sam błąd. Podejrzewam czujnik pozycji pedała hamulca (Hill holder potrzebuję wiedzieć czy go puściłeś podczas ruszania pod górkę).


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu TapatalkaHill holder jest to czujnik przechyłu auta, i jest na środku pojazdu. Czujnik ESP bedzie pewnie przy pompie, ale głowy nie daje.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

jagimijagi
12-12-2017, 22:39
Witam ktoś namierzył gdzie jest ten czujnik ? Mam ten sam problem.

Voyager1
12-12-2017, 23:04
A ja dodam...
Ograniczniki drzwi mogły by powstrzymywać drzwi przed zamykaniem. Drażni mnie to.

manic
12-12-2017, 23:35
A ja dodam...
Ograniczniki drzwi mogły by powstrzymywać drzwi przed zamykaniem. Drażni mnie to.

Ograniczniki, klamki, odgłos drzwi przy zamykaniu to tandeta cromy. Typowe wady m32, półosie, altek. Reszta super, zwłaszcza silnik i wysoka pozycja za kierownicą.

gibon2000
13-12-2017, 00:43
Witam ktoś namierzył gdzie jest ten czujnik ? Mam ten sam problem.
W skrócie: aby działał ESP i Hill Holder potrzebne są odczyty z czujników:
1) stan pedału sprzęgła
2) stan pedału hamulca
3) stopień wciśnięcia pedału gazu
4) pochylenie pojazdu, prędkość kątowa itp. (czujnik ESP)
5) ciśnienia w układzie hamulcowym (na pompie ABS)

Czujniki 1-3 są zintegrowane z pedałami. Czujnik 4 jest przykręcony do konstrukcji samochodu i znajduje się w tunelu środkowym w kabinie, tam gdzie wajcha od ręcznego i wygląda tak jak na zdjęciu. Niestety jego wymiana wcale nie musi oznaczać wyeliminowania problemu (jak u mnie).

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171212/32d1f883ce0edec9c91f1f6ea4332336.jpg

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Maxi
13-12-2017, 09:10
Tak w ciemno to sobie można strzelać, MES nie pokazał żadnego błędu?

lisekg
13-12-2017, 09:22
Tak w ciemno to sobie można strzelać, MES nie pokazał żadnego błędu?

Z drugiej strony koszt nie wielki na allledrogo więc można zaryzykować ;-)
Pewnie wewnątrz jest kulka która zwiera styki w zależności od pochylenia i z czasem mogło zaśniedzieć... ale ja tego nie rozbierałem więc nie podpowiem ;-)

gibon2000
13-12-2017, 09:37
Tak w ciemno to sobie można strzelać, MES nie pokazał żadnego błędu?
MES u mnie pokazywał błędy z czujnika ESP (Yaw sensor). Po wymianie to samo. Dodatkowo mam czasem błąd linii CAN, ale do tego nie wiem jak się zabrać. Zmieniłem akumulator ma nówkę i też to samo.


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Voyager1
13-12-2017, 11:09
Właśnie miałem problem z otworzeniem bagażnika :P Póki co zaczęło działać i na razie działa.

radomir
13-12-2017, 14:10
W swoim bagazniku jakiś czas temu grzebałem i działał jak trzeba.
Od kilku dni znowu nie działa więc chyba będzie trzeba dodać jak gdzieś czytałem dodatkowe sprężynki.

stevenek
13-12-2017, 14:27
U mnie często jak jest zimno to nie działa otwieranie bagażnika. Powodem jest twardnienie tej gumki w klamce bagażnika, nie odbija i mikroswitch pod nią pozostaje wciśnięty. W moim przypadku pomaga puknięcie ręką w uchwyt klapy.

radomir
13-12-2017, 14:49
Sprawdzę później 😁 może akurat nie będzie trzeba rozbierać.

michalpodroznik
13-12-2017, 15:21
Pewnie zacina się rygiel elektrycznego zamka bagaznika. Trzeba będzie rozebrac zamek i nasmarowac rygiel.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

stevenek
13-12-2017, 15:26
Jak działa otwieranie bagażnika pilotem a nie działa klamką to znaczy, że problem leży w klamce.

michalpodroznik
13-12-2017, 15:28
Jak działa otwieranie bagażnika pilotem a nie działa klamką to znaczy, że problem leży w klamce.W tym przypadku tak. Moze tez powoli padac mikrostyk wlacznika pod gumka (wilgoć, sól drogowa...).

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Abramsik
13-12-2017, 17:51
Po zeszłorocznej "walce" z zamkiem bagażnika mam następujące sugestie.
1. Zapoznać się z awaryjnym sposobem otwarcia klapy tj. znaleźć na zamku dinks po stronie pasażera dzięki któremu otworzymy klapę w razie W;
2. Jeśli zamek w drzwiach nie działa a otwieramy z kluczyka to pozostaje rozebranie ww. części (manuale na forum), oczyszczenie i dodatkowe uszczelnienie gumowego przycisku oraz oczyszczenie i ewent. podgięcie konektorów w białej kostce.
3. Wyrobienie nawyku otwierania bagażnika z kluczyka.
Jeśli nie uda się naprawić starego zamka zawsze można kupić na Alle lub w ASO. Ta dróga wersja ma wadę, że oprócz ceny (ok. 400 PLN dane z przed roku) jest konieczność pomalowania w naszym kolorze bo część jest dziewicza.

michalpodroznik
13-12-2017, 19:31
Od siebie dodam, ze bardzo skutecznie udalo mi sie zamontowac nowy mikrostyk po wywaleniu starego z klamki.
Nowy mikrostyk zostal zamontowany w starej klamce, po uprzednim wyrobieniu w gniezdzie klamki nowego gniazda mikrostyku, wykonanego z poksiliny (tworzywo chemoutwardzalne).

Koszt nowego mikrostyku w sklepie elektronicznym: jeden zloty brutto,
Poksilina - kilkanascie zlociszy,
Troche kleju butapren - do przyklejenia gumki przycisku,
Trochę silikonu bezbarwnego - do uszczelnienia gumki,
Lutownica, troche cyny i kalafonii,
Miernik elektryczny, zasilacz sieciowy, zaroweczka i trochę wolnego czasu.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

nowszy_00
13-12-2017, 21:45
A ja dodam...
Ograniczniki drzwi mogły by powstrzymywać drzwi przed zamykaniem. Drażni mnie to.

Twoje drzwi tylne też się same zamykają? Myślałem że to tylko u mnie irytująca wada....

Abramsik
14-12-2017, 08:31
Ta dróga wersja ...
Panowie Sorry:redface: oczywiście druga .

@r2r
14-12-2017, 08:41
...u nie był trochę inny problem z bagażnikiem...komunikat na desce, że klapa/bagażnik otwarty - oczywiście w sytuacji kiedy był zamknięty. Pomogło zastosowanie preparatu do styków w sprayu.
Oczywiście otwieranie z przycisku w klapie jest czasami trudne (za pierwszym przyciśnięciem)...ale z przycisku w pilocie działa bez zarzutu.

Ograniczniki drzwi tylnych wymienione zaraz po zakupie na używki (na szczęście używki były sprawne).

Voyager1
14-12-2017, 10:09
Nie mogłem otworzyć ani z klamki, ani z pilota. Po naciśnięciu przycisku na pilocie zamrugały tyko awaryjne.

maka131
14-12-2017, 11:36
U mnie często jak jest zimno to nie działa otwieranie bagażnika. Powodem jest twardnienie tej gumki w klamce bagażnika, nie odbija i mikroswitch pod nią pozostaje wciśnięty. W moim przypadku pomaga puknięcie ręką w uchwyt klapy.

na forum jest już dość duży post o problemach z klapą bagażnika. w tamtym temacie wstawiałem jakieś zdjęcia i jak ja to rozwiązałem

problemem nie jest sama osłona gumowa. pod nią jest jeszcze plastikowy przycisk, który odpowiada za przekazanie nacisku z tej gumki na mikro-styk, tak żebyś nie musiał szukać odpowiedniego miejsca na tej gumce.
w tym plastiku są 2 wypustki, powinny być, które odpowiadają za cofnięcie się przycisku i gumowej osłony. u mnie niestety popękały.
pod przycisk podłożyłem kawałek sprężynki i teraz ładnie odbija.

poniżej zdjęcie obrazujące przycisk umieszczony pod gumową osłoną. osłonę gumową zdejmiesz bez rozbierania klapy.

30291

Voyager1
14-12-2017, 12:18
Zgadza się. U mnie też latają te plastikowe elementy, a sama guma trzyma się tylko na środku. Jak przycisk zblokuje się w pozycji do otwierania to klapa nie otworzy się też z kluczyka. Jak zrobi się ciepło, bo teraz to wszystko sztywne i nie chce mi się grzebać na mrozie to rozbiorę i dopasuję tam jakiś przycisk. Ten co tam jest to do zabawki się nadaje, a nie do auta gdzie jeszcze jest narażone na warunki atmosferyczne.

maka131
14-12-2017, 12:26
u mnie jak przycisk był wciśnięty cały czas to z kluczyka normalnie się otwierała, nie działa wtedy tylko otwieranie z klapy

z kluczyka nie działa jak jest auto odpalone a kluczyk w stacyjce

koloremko
24-06-2019, 21:45
Tak czytam o tych usterkach ...
To dorzucę swoje trzy grosze na przestrzeni 14 lat i 250 tys km
Łamiące się klamki wewnętrzne (dwa razy), wybijają się wahacze, no i padły klapy wirowe. Acha i raz powrót na ławce, bo diody prostownice w altenatorze odmówiły pracy.
A poza tym nie chce innego auta :)

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Piotr2024
02-03-2024, 11:58
Pękający pedał sprzęgła, też to miałem, masakra

mariusz-ka
14-03-2024, 11:09
Złota łopata dla Piotra :-) A tak serio to uważam,że nawet po latach warto coś dodawać, bo zawsze się może zdarzyć, że komuś się jeszcze przyda. Są jeszcze użytkownicy, którzy "walczą" ze swoimi Cromami (jak ja :-/ ). Dodam jeszcze, że jest awaryjne otwieranie klapy tylnej w Cromie. Trzeba się dostać do bagażnika od środka. Na krawędzi zamka jest mała srebrzysta dźwignia. Trzeba ją przestawić, a wtedy zamek puszcza. Ja zanim do tego doszedłem rozkręciłem (i przy okazji połamałem) plastiki tylnej części bagażnika, te wokół ucha rygla zamka.