PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Cronos - mniejszy brat Tipo



pawulg
28-11-2017, 20:59
Fiat Cronos - premiera, zdjęcia, informacje, kiedy (http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22706118,nowy-tani-sedan-od-wlochow-poznajcie-fiata-cronos.html#BoxMotoImg)

Na razie mało informacji i brak ceny.

giannini
28-11-2017, 21:20
Szczerze ? Na zdjęciach pewnie topowa wersja , a wygląda jak Siena po liftingu. Mnie się nie podoba.

rajtkezjusz
28-11-2017, 22:36
Ta wersja 5D była ciekawa,ta jak kolega wspomniał,to taka nowa Siena ,bez wyrazu auto

ata
28-11-2017, 23:35
Ta wersja 5D była ciekawa
Fakt, wygląda lepiej.
Fiat Argo (http://argo.fiat.com.br/)

Cronos jest robiony na bazie Argo, oba wyłącznie na rynek brazylijski (tamtejszy Fiat jest mniej zależny od centrali, bo to spółka z bardzo dużym udziałem państwa). I nie napalajcie się na silniki 1,8 - w Brazylii nie ma norm emisji spalin, te silniki zdaje się nie spełniają nawet Euro2 więc szanse na ich sprzedaż w europie są praktycznie zerowe. Podobnie zresztą jak obu modeli samochodów (Argo i Cronos), jeśli już to jakieś śladowe ilości importowane z Brazylii (co kosztuje!) wyposażone w "europoprawne" silniczki.

marx30
29-11-2017, 00:11
Ten 1.8 to etorq i ma ponoc zastapic 1.6 takze w eu. Ponoc w testach rde lepiej wypada z emisja ale nie wiem czy to prawda. Oprocz tego te nowe fiatowskie silniki firefly. Ja chcialem czekac na argo ale salem sobie spokoj.

Vakr
29-11-2017, 15:53
ooo tył ładniejszy niż w tipo w tym cronosie:)

tedybear
30-11-2017, 00:13
i silnik 1.8 benzynka :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Fiat ARGO
o wiele piękniejszy niż TIPO HB
ja bym się powiesił mając TIPO HB i widząc teraz to cudeńko


http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/550340,fiat-argo-nowy-fiat-punto-fiat-tipo-silnik-cena-wyposazenie-wideo.html

marx30
30-11-2017, 00:15
i silnik 1.8 benzynka :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Fiat ARGO
o wiele piękniejszy niż TIPO HB
ja bym się powiesił mając TIPO HB i widząc teraz to cudeńko


Nowy fiat argo to następca fiata punto. Będzie hitem jak tipo w Polsce? Zobacz pierwsze zdjęcia i wideo - Auto i Samochody - najnowsze wiadomości ze świata motoryzacji dziennik.pl (http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/550340,fiat-argo-nowy-fiat-punto-fiat-tipo-silnik-cena-wyposazenie-wideo.html)
Widzialem zanim kupilem tipo. Tyle ze to zdjecia producenta w wersji hgt normalne juz takie piekne nie sa, jest duzo zdjec aut z ulicy. Dla mnie mialby zalete jaka jest wielkosc, lubie male sprytne auta a tipo jest krowiaste. Ale w europie nie wiadomo czy bedzie i co najwazniejsze jakie silniki.

tedybear
30-11-2017, 00:17
https://paultan.org/2017/06/05/fiat-argo-launched-in-brazil-eight-variants-offered/fiat-argo-drive-1-3-gsr-15/

pietics
30-11-2017, 00:21
i silnik 1.8 benzynka :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Fiat ARGO
o wiele piękniejszy niż TIPO HB
ja bym się powiesił mając TIPO HB i widząc teraz to cudeńko


Nowy fiat argo to następca fiata punto. Będzie hitem jak tipo w Polsce? Zobacz pierwsze zdjęcia i wideo - Auto i Samochody - najnowsze wiadomości ze świata motoryzacji dziennik.pl (http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/550340,fiat-argo-nowy-fiat-punto-fiat-tipo-silnik-cena-wyposazenie-wideo.html)

Zgrabnie nakręcony film, nic więcej. Oglądałem zdjęcia w necie, nic nadzwyczajnego. Po za tym to małe auto. Ja bym się wieszał musząc kupić sedana zamiast HB :tongue ;-) Ale o gustach.... itd...

tedybear
30-11-2017, 00:29
dobra dobra Panowie już się odgryzają hehehe
ale mi się podoba autko,

marx30
30-11-2017, 00:35
To bylo w maju-czerwcu i wlasnie po analizie wszystkich za i przeciw wzialem tipo

pietics
30-11-2017, 01:02
Jeszcze raz popatrzyłem i powiem, przód zdecydowanie bardziej mi w TIPO odpowiada, z boku bryła pierwsza myśl - peugeot 206 (nie wiem dlaczego?). Ewentualnie nad niektórymi elementami z wnętrza można się zastanawiać typu przyciski w klimie zamiast trzeciego okrągłej wyspy z wyborem kierunku nawiewu, kolorowy ekran między zegarami, boczki drzwi ładne, reszta to elementy z tipoo (można powiedzieć że 80% elementów z tipo lounge :lol:). Ale cóż..., ja w tipo odkrywam niektóre takie same elementy plstikowe jakie miałem w stilo z 2001 r. Po za tym AMORE z przyciemnianymi szybami i czarnymi elementami jest cudny :lol:

TipoSedan
30-11-2017, 10:28
Fiat Cronos - mniejszy brat Tipo
Fiat Cronos - premiera, zdjęcia, informacje, kiedy

Tył ma ładniejszy wg mnie ale przód to tylko od tipo:)

SeA33
30-11-2017, 20:31
Fiat ARGO
o wiele piękniejszy niż TIPO HB
ja bym się powiesił mając TIPO HB i widząc teraz to cudeńko Kolego no bez przesady, aż tak dupy nie urywa...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ale jakby wersja SW i HB miała takie światła z tyłu jak sedan? 30171 wyglądałaby by lepiej? jakie są wasze opinie? Powiem, że ja byłem troszkę rozczarowany jak zmienili koncepcje świateł...

Kot66
30-11-2017, 20:55
:) a to...
Updated Fiat Argo Gets Morphed Into A Station Wagon (http://www.carscoops.com/2017/10/updated-fiat-argo-gets-morphed-into.html)

juri
30-11-2017, 21:00
takie cilo trochę tył i bok

IT_spec
01-12-2017, 11:51
Argo jest spoko z wyglądu ale to segment B a nie C więc ja bym się nie powiesił za niego bo potrzebowałem większe auto :)

bahamut24
01-12-2017, 12:48
Argo powinno wejsc na nasz rynek europejski i zastapic/byc punto ktore jest klepane od x lat bez zmian po za kosmetyka.

W hb i sw tez nie podobaja mi sie tylne swiatla zupelnie inne auto niz sedan.

marx30
01-12-2017, 13:56
Argo powinno wejsc na nasz rynek europejski i zastapic/byc punto ktore jest klepane od x lat bez zmian po za kosmetyka.

W hb i sw tez nie podobaja mi sie tylne swiatla zupelnie inne auto niz sedan.
Ad 1. też tak bym chciał ale jeden z menadżerów fiata powiedział że dopóki punto przynosi jakiekolwiek zyski (a pewnie przynosi bo już wszystkie linie całkiem zamortyzowane a cena nadal tylko nieco niższa niż innych w segmencie B), to będa go produkować. Wiec porzuciłem pomysł oczekiwania na segment B.

Ad2. Jak dla mnie właśnie tylne lampy w hb są głowną ozdobą. Wzorowali się zapewne na giuliettcie jak to fiat ma w zwyczaju- tańsze wzorują na droższym. Trochę przyżydzili i mogli dać swiatłowody.

regon
28-12-2017, 13:45
Ad 1. też tak bym chciał ale jeden z menadżerów fiata powiedział że dopóki punto przynosi jakiekolwiek zyski (a pewnie przynosi bo już wszystkie linie całkiem zamortyzowane a cena nadal tylko nieco niższa niż innych w segmencie B), to będa go produkować. Wiec porzuciłem pomysł oczekiwania na segment B.


No i tego ja nie rozumiem, bo sam mam Grande Punto - uwielbiam ten samochód za prawie wszystko, ale... ta konstrukcja ma 12 lat i wbrew pozorom obecnie sprzedawane Punto wcale nie jest tak tanie. Jak się do podstawy dołoży 4 poduszki powietrzne, radio, zapasówkę i kolor to lądujemy z ceną koło 50 tys złotych, co za tak przestarzały samochód z silnikiem 77KM szału nie robi. I tak jak Tipo jest bezkonkurencyjne w segmencie, to o Puncie nie można tego powiedzieć - a następcy brak...

Dlatego też szukając dla siebie auta segmentu B jestem zmuszony póki co schować do kieszeni moją sympatię do Fiata. Kilka dni spędzonych nad cennikami, ofertami i "macaniu" konkurencji sprawiło bowiem, że wyrok jest prosty - Punto obecnie nie daje rady ani jakościowo, ani cenowo. No chyba, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy wyskoczy jak królik z kapelusza jakiś następca - na to się jednak nie zanosi, bo takowy był już przez niektórych zapowiadany na rok 2016 i 2017...

Kot66
16-01-2018, 19:25
:) a w Argentynie juz....
Argentina: arrancó la pre-venta del Fiat Cronos con precios desde $321.300 | Cosas de Autos Blog (http://www.cosasdeautos.com.ar/2018/01/argentina-arranco-la-pre-venta-del-fiat-cronos-con-precios-desde-321-300/)

IT_spec
16-01-2018, 19:56
Lampy z tyłu wyglądają elegancko - nowocześnie z ostrymi krawędziami. To powinien być tyłek w Tipo.

marx30
16-01-2018, 21:50
Nie wydaje mnie sie ;-).

ksys
17-01-2018, 08:40
Po przeliczeniu najtańsza wersja to 58tys pln, więc trochę średnio ta cena wygląda jeśli porównamy z Tipo.
pozdrawiam

Qvadrat
17-01-2018, 11:09
Tyle tylko ze tak tipo najtańsze kosztowałoby jakieś 80000pln

ksys
17-01-2018, 11:39
Przeliczyłem cenę, nie gdybałem.
Więc, na rynki zagraniczne nie bardzo idzie znaleźć taką wersję bieda, a w Argentynie najniższa to 1.6 AT POP. Cena takiego po przeliczeniu wychodzi 74tys pln.

Qvadrat
17-01-2018, 16:19
Miałem na myśli ze tam takie tipo by tyle kosztowało bo tam jest dużo drożej wiec przeliczanie znich na nasze jest nieadekwatne...

ksys
17-01-2018, 17:33
Tak bardzo znowu się nie pomyliłeś ;)
Ale dla świętego spokoju przeliczyłem też tipo żeby było porównanie.
pozdrawiam.

bibi
17-01-2018, 17:54
Trzeba przyznać, że ładnie ten Fiacik wyglada

tedybear
21-01-2018, 02:07
Dupeczka śliczna - powinna trafić do naszych tipków. Zauważyliście jakie silniki - tam jest 1,8 - po co do mniejszego brata mocniejszy silnik?

FiatPrime
21-01-2018, 03:28
I 5 biegowa skrzynka. Nie wiem jak by musiała być zestopniowana, żeby było przyjemnie na autostradzie. Aczkolwiek, nie temu ten maluch ma służyć.

marx30
21-01-2018, 05:23
Ten 1.8 to etorq 130-137 KM ok 190 Nm na aluminiowym bloku podobny do 1.6 w tipkach. A 1.6 z 5 skrzynia jest wsadzany w eu w 500x i renegade. Tam nie ma norm euro wiec sa takie silniki. A podobno ma byc w europie bo cyklu RDE wypadaja lepiej niż 1.6 ale nie wiem czy to nie plota. Punto i bravo tez byly w nie wyposazane i mysle ze calkiem zacnie to jezdzi na pewno lepiej niz 1.4. 5 biegow ma swoje zalety. Wczoraj bylismy w czechach po zapasy do barku punciakiem mojej p (coprawda 8V) i naprawde sie tym przyjemnie jezdzi bez koniecznosci czestej zmiany biegow ale to taka relaksacyjna jazda po miescie i w trasie 100 kmh max. Ale wlasnie ciekawe jak dobieraja skrzynie do 1.8 16v.

wajkii
21-01-2018, 12:41
Nie wiem co tak wszyscy na slepo sa zakochani w skrzyniach 6biegowych. Bylem na jezdzie tipo 95km, biegi sa bardzo krotkie i mam wrazenie ze zrobili to, aby przyspieszenie do 100 jakos wygladalo. W kia rio 1.2 piatka ma identyczne przelozenie jak szostka w tipo. A chociaz nie trzeba tyle machac

FiatPrime
21-01-2018, 13:23
No i g prawda, bo miałem na dzień Rio i przy autostradowych prędkościach masz obroty wyżej.

A inna sprawa, że miałem A8 D2 i tam były 4 biegi. Też dobrali obroty. No i? Teraz 8 biegowe i palą połowę tego co tamten.

A żeby w ogóle być śmiesznym to jeszcze w grupie GM wszędzie od lat pakują dla zasad ecodrivingu tzw skipshifty.

Więcej biegów przy małych jednostek to większą elastyczność. Przyczepę np pod górę pociągniesz bez orania silnika.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

kjk
21-01-2018, 14:19
Bylem na jezdzie tipo 95km, biegi sa bardzo krotkie i mam wrazenie ze zrobili to, aby przyspieszenie do 100 jakos wygladalo.
No bo tak jest, ale co w tym złego?? W Tipo jest wiele różnych kompromisów, bo to nie jest samochód dla ludzi z nielimitowanym budżetem. Nie chcesz 6 biegów, to masz diesla z 5-biegową (1.3) albo automat (benzyna 1.6).

ŻuczekM
21-01-2018, 21:11
Jakby nie 6 tka skrzynia to ten silnik byłby totalnym mułem. Prowadziłem kiedyś Lancię Musę z tym silnikiem a tam właśnie była 5 tka skrzynia i efekt był żałosny. Tipek sprawia chociaż wrażenie zwinnego na mieście.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wajkii
21-01-2018, 22:15
FiatPrime, roznica w obrotach to ok 200 na korzysc tipo, wiec d nie urywa ta szostka. Masz 140km/h przy 4tys lub 3,8tys. 8biegowe pala mniej, ale sa to automaty (nie mieszasz jak w tirze starym) i po czesci zasluga utrzymywania obrotow przy ktorych silnik sie prawie. W duzych silnikach moze to mniej szkodzi, ale automaty w silnikach 0.9 i 1.0 tez uwielbiaja 1.6rpm. Uwazam ze glowne przelozenie w tipo powinno byc dluzsze, przy okazji jedynka by noe byla jak w dusterze

FiatPrime
21-01-2018, 23:42
roznica w obrotach to ok 200 na korzysc tipo, wiec d nie urywa ta szostka
I tak i nie. Fakt, wysokości obrotów sobie nie zapisywałem. Jednak w Tipo przy autostradowej prędkości można spokojnie sobie rozmawiać czego w Rio nie uświadczysz. Zresztą nie wiem czemu porównujemy auto segmentu B (Rio) do C (Tipo).


Uwazam ze glowne przelozenie w tipo powinno byc dluzsze
Pytanie brzmi: Po co w 95 konnym wariancie? Zauważ, że jadąc w dwie osoby na pokładzie, pies w bagażniku - jadąc ekspresówką/autostradą na 6-tym biegu auto nadal reaguje na gaz (wiadomo nie rakieta ale przyśpiesza). Co z tego, że na 6tce i przy 140km/h miałbyś 2 tyś obrotów skoro auto nie reagowało by na gaz? Będąc powyżej 3 tyś obrotów silnik ma moc.


przy okazji jedynka by noe byla jak w dusterze
Skrzynie w Dusterach to akurat inna para kaloszy - temat szeroki. I Renault odwaliło tam kawał dobrej roboty. Mimo, że skrzynie są fizycznie te same to wersje 4x2 i 4x4 w obrębie tych samych silników mają zupełnie inne przełożenia. Na trasach lepiej się sprawdza 4x2, bo ma skrzynię zestopniowaną podobnie do Tipo. A 4x4 ma mega krótką 1kę która ma ułatwiać jazdę w terenie z racji tego, że auto nie ma blokady dyfra więc symuluję (nadbieg czy tam podbieg - nie jestem pewny jak się to nazywa w nazewnictwie offroadowym) - opieram się na dizlu, nie wiem jak to wygląda w benzynowych dusterach :P I mówię o poprzedniej generacji, bo ta co ma premierę w tym roku jeszcze na oczy nie widziałem :P


@edit: I jeszcze pozwolę sobie dodać, że dzięki właśnie takiej 6 biegowej skrzyni autko przy małej mocy w miarę sprawnie się zbiera na mieście i nawet może zabrać 4 pasażerów, bagażnik toreb załadowany pod podsufitkę (SW) na lotnisko w Gdańsku (wzgórza morenowe - więc jest pod górę jak w górach - ul. Słowackiego - Odcinek leśny Gdańsk) i nie musisz wybierać pomiędzy oraniem 5 tyś obr na 3 cim biegu (spore zużycie paliwa i oleju) czy 2 tyś obrotów na 4tym biegu (nadmiernym obciążaniem wału silnika) jak np. w Loganie 0,9 Tce czy Lodgy sCE.

W wakacje będę zakładać hak. Obstawiam, że i przyczepę jakoś da radę rozsądnie pociągnąć (bez szaleństw) w SW. W sedanie z fabryczną oponą i bębnami na tyle bym się zastanawiał.

marx30
22-01-2018, 00:03
Moze powinnismy zaczac od tego jak podobierane sa predkosci bo cos mi sie wydaje ze konstruktorzy brali pod uwage dopuszczalne predkosci. 50, 90, 110 130 jakie sa w wiekszosci krajow. To ze u nas sie tego nie przestrzega to inna sprawa. Taka mnie naszla refleksja jadac ostatnio wislanka tym puntolotem calkiem na luzaczku ( bo gdzie mialbym sie spieszyc w sobote po poludniu): u nas droga to pole walki. Ludzie wracali z gór przepychali się na lewym migali światłami. K.wa jak psy zwolnione ze smyczy. To sie wymyka zalozeniom kostrukcyjnym

W ogole odnosnie przepisow jestesmy chyba dosc liberalni 60 kmh po miescie w nocy, autostrady 140, ekspresowki 120 a do 10 kmh przekroczenia policja nawt nie zatrzymuje.
Pewnie tez inaczej robia to marki niemieckie ze wzgledu na brak ograniczen na autostradach a inaczej np wloskie
.

Maniek_wroc
22-01-2018, 00:16
FiatPrime, roznica w obrotach to ok 200 na korzysc tipo, wiec d nie urywa ta szostka. Masz 140km/h przy 4tys lub 3,8tys.

Wydaje mi się że w Tipo przy 140hm/h jest 3,5 tyś obrotów ....poprawcie jeśli się mylę.

tedybear
22-01-2018, 01:09
120km I jest minimalnie ponad 3000

FiatPrime
22-01-2018, 03:35
nie ma blokady dyfra
Miał być reduktor OFC:P

TipoSedan
23-01-2018, 00:04
W wakacje będę zakładać hak. Obstawiam, że i przyczepę jakoś da radę rozsądnie pociągnąć (bez szaleństw) w SW. W sedanie z fabryczną oponą i bębnami na tyle bym się zastanawiał.


Mieliśmy w Audi 100 bębny z tyłu i spokojnie ciągnął Knaus Sudwind M. Jaką przyczepę chcesz ciągnąć? Dwuosiową? Czemu sedan się nie nadaje do przyczepy? (nasze Audi to był sedan - nikt nas nie poinformował, ze sedanem się przyczepy nie ciągnie, więc byliśmy zadowoleni:)