Zobacz pełną wersję : Fiat Cronos - mniejszy brat Tipo
Fiat Cronos - premiera, zdjęcia, informacje, kiedy (http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22706118,nowy-tani-sedan-od-wlochow-poznajcie-fiata-cronos.html#BoxMotoImg)
Na razie mało informacji i brak ceny.
giannini
28-11-2017, 21:20
Szczerze ? Na zdjęciach pewnie topowa wersja , a wygląda jak Siena po liftingu. Mnie się nie podoba.
rajtkezjusz
28-11-2017, 22:36
Ta wersja 5D była ciekawa,ta jak kolega wspomniał,to taka nowa Siena ,bez wyrazu auto
Ta wersja 5D była ciekawa
Fakt, wygląda lepiej.
Fiat Argo (http://argo.fiat.com.br/)
Cronos jest robiony na bazie Argo, oba wyłącznie na rynek brazylijski (tamtejszy Fiat jest mniej zależny od centrali, bo to spółka z bardzo dużym udziałem państwa). I nie napalajcie się na silniki 1,8 - w Brazylii nie ma norm emisji spalin, te silniki zdaje się nie spełniają nawet Euro2 więc szanse na ich sprzedaż w europie są praktycznie zerowe. Podobnie zresztą jak obu modeli samochodów (Argo i Cronos), jeśli już to jakieś śladowe ilości importowane z Brazylii (co kosztuje!) wyposażone w "europoprawne" silniczki.
Ten 1.8 to etorq i ma ponoc zastapic 1.6 takze w eu. Ponoc w testach rde lepiej wypada z emisja ale nie wiem czy to prawda. Oprocz tego te nowe fiatowskie silniki firefly. Ja chcialem czekac na argo ale salem sobie spokoj.
ooo tył ładniejszy niż w tipo w tym cronosie:)
tedybear
30-11-2017, 00:13
i silnik 1.8 benzynka :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Fiat ARGO
o wiele piękniejszy niż TIPO HB
ja bym się powiesił mając TIPO HB i widząc teraz to cudeńko
http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/550340,fiat-argo-nowy-fiat-punto-fiat-tipo-silnik-cena-wyposazenie-wideo.html
i silnik 1.8 benzynka :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Fiat ARGO
o wiele piękniejszy niż TIPO HB
ja bym się powiesił mając TIPO HB i widząc teraz to cudeńko
Nowy fiat argo to następca fiata punto. Będzie hitem jak tipo w Polsce? Zobacz pierwsze zdjęcia i wideo - Auto i Samochody - najnowsze wiadomości ze świata motoryzacji dziennik.pl (http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/550340,fiat-argo-nowy-fiat-punto-fiat-tipo-silnik-cena-wyposazenie-wideo.html)
Widzialem zanim kupilem tipo. Tyle ze to zdjecia producenta w wersji hgt normalne juz takie piekne nie sa, jest duzo zdjec aut z ulicy. Dla mnie mialby zalete jaka jest wielkosc, lubie male sprytne auta a tipo jest krowiaste. Ale w europie nie wiadomo czy bedzie i co najwazniejsze jakie silniki.
tedybear
30-11-2017, 00:17
https://paultan.org/2017/06/05/fiat-argo-launched-in-brazil-eight-variants-offered/fiat-argo-drive-1-3-gsr-15/
i silnik 1.8 benzynka :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Fiat ARGO
o wiele piękniejszy niż TIPO HB
ja bym się powiesił mając TIPO HB i widząc teraz to cudeńko
Nowy fiat argo to następca fiata punto. Będzie hitem jak tipo w Polsce? Zobacz pierwsze zdjęcia i wideo - Auto i Samochody - najnowsze wiadomości ze świata motoryzacji dziennik.pl (http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/550340,fiat-argo-nowy-fiat-punto-fiat-tipo-silnik-cena-wyposazenie-wideo.html)
Zgrabnie nakręcony film, nic więcej. Oglądałem zdjęcia w necie, nic nadzwyczajnego. Po za tym to małe auto. Ja bym się wieszał musząc kupić sedana zamiast HB :tongue ;-) Ale o gustach.... itd...
tedybear
30-11-2017, 00:29
dobra dobra Panowie już się odgryzają hehehe
ale mi się podoba autko,
To bylo w maju-czerwcu i wlasnie po analizie wszystkich za i przeciw wzialem tipo
Jeszcze raz popatrzyłem i powiem, przód zdecydowanie bardziej mi w TIPO odpowiada, z boku bryła pierwsza myśl - peugeot 206 (nie wiem dlaczego?). Ewentualnie nad niektórymi elementami z wnętrza można się zastanawiać typu przyciski w klimie zamiast trzeciego okrągłej wyspy z wyborem kierunku nawiewu, kolorowy ekran między zegarami, boczki drzwi ładne, reszta to elementy z tipoo (można powiedzieć że 80% elementów z tipo lounge :lol:). Ale cóż..., ja w tipo odkrywam niektóre takie same elementy plstikowe jakie miałem w stilo z 2001 r. Po za tym AMORE z przyciemnianymi szybami i czarnymi elementami jest cudny :lol:
TipoSedan
30-11-2017, 10:28
Fiat Cronos - mniejszy brat Tipo
Fiat Cronos - premiera, zdjęcia, informacje, kiedy
Tył ma ładniejszy wg mnie ale przód to tylko od tipo:)
Fiat ARGO
o wiele piękniejszy niż TIPO HB
ja bym się powiesił mając TIPO HB i widząc teraz to cudeńko Kolego no bez przesady, aż tak dupy nie urywa...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ale jakby wersja SW i HB miała takie światła z tyłu jak sedan? 30171 wyglądałaby by lepiej? jakie są wasze opinie? Powiem, że ja byłem troszkę rozczarowany jak zmienili koncepcje świateł...
:) a to...
Updated Fiat Argo Gets Morphed Into A Station Wagon (http://www.carscoops.com/2017/10/updated-fiat-argo-gets-morphed-into.html)
takie cilo trochę tył i bok
Argo jest spoko z wyglądu ale to segment B a nie C więc ja bym się nie powiesił za niego bo potrzebowałem większe auto :)
bahamut24
01-12-2017, 12:48
Argo powinno wejsc na nasz rynek europejski i zastapic/byc punto ktore jest klepane od x lat bez zmian po za kosmetyka.
W hb i sw tez nie podobaja mi sie tylne swiatla zupelnie inne auto niz sedan.
Argo powinno wejsc na nasz rynek europejski i zastapic/byc punto ktore jest klepane od x lat bez zmian po za kosmetyka.
W hb i sw tez nie podobaja mi sie tylne swiatla zupelnie inne auto niz sedan.
Ad 1. też tak bym chciał ale jeden z menadżerów fiata powiedział że dopóki punto przynosi jakiekolwiek zyski (a pewnie przynosi bo już wszystkie linie całkiem zamortyzowane a cena nadal tylko nieco niższa niż innych w segmencie B), to będa go produkować. Wiec porzuciłem pomysł oczekiwania na segment B.
Ad2. Jak dla mnie właśnie tylne lampy w hb są głowną ozdobą. Wzorowali się zapewne na giuliettcie jak to fiat ma w zwyczaju- tańsze wzorują na droższym. Trochę przyżydzili i mogli dać swiatłowody.
Ad 1. też tak bym chciał ale jeden z menadżerów fiata powiedział że dopóki punto przynosi jakiekolwiek zyski (a pewnie przynosi bo już wszystkie linie całkiem zamortyzowane a cena nadal tylko nieco niższa niż innych w segmencie B), to będa go produkować. Wiec porzuciłem pomysł oczekiwania na segment B.
No i tego ja nie rozumiem, bo sam mam Grande Punto - uwielbiam ten samochód za prawie wszystko, ale... ta konstrukcja ma 12 lat i wbrew pozorom obecnie sprzedawane Punto wcale nie jest tak tanie. Jak się do podstawy dołoży 4 poduszki powietrzne, radio, zapasówkę i kolor to lądujemy z ceną koło 50 tys złotych, co za tak przestarzały samochód z silnikiem 77KM szału nie robi. I tak jak Tipo jest bezkonkurencyjne w segmencie, to o Puncie nie można tego powiedzieć - a następcy brak...
Dlatego też szukając dla siebie auta segmentu B jestem zmuszony póki co schować do kieszeni moją sympatię do Fiata. Kilka dni spędzonych nad cennikami, ofertami i "macaniu" konkurencji sprawiło bowiem, że wyrok jest prosty - Punto obecnie nie daje rady ani jakościowo, ani cenowo. No chyba, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy wyskoczy jak królik z kapelusza jakiś następca - na to się jednak nie zanosi, bo takowy był już przez niektórych zapowiadany na rok 2016 i 2017...
:) a w Argentynie juz....
Argentina: arrancó la pre-venta del Fiat Cronos con precios desde $321.300 | Cosas de Autos Blog (http://www.cosasdeautos.com.ar/2018/01/argentina-arranco-la-pre-venta-del-fiat-cronos-con-precios-desde-321-300/)
Lampy z tyłu wyglądają elegancko - nowocześnie z ostrymi krawędziami. To powinien być tyłek w Tipo.
Po przeliczeniu najtańsza wersja to 58tys pln, więc trochę średnio ta cena wygląda jeśli porównamy z Tipo.
pozdrawiam
Tyle tylko ze tak tipo najtańsze kosztowałoby jakieś 80000pln
Przeliczyłem cenę, nie gdybałem.
Więc, na rynki zagraniczne nie bardzo idzie znaleźć taką wersję bieda, a w Argentynie najniższa to 1.6 AT POP. Cena takiego po przeliczeniu wychodzi 74tys pln.
Miałem na myśli ze tam takie tipo by tyle kosztowało bo tam jest dużo drożej wiec przeliczanie znich na nasze jest nieadekwatne...
Tak bardzo znowu się nie pomyliłeś ;)
Ale dla świętego spokoju przeliczyłem też tipo żeby było porównanie.
pozdrawiam.
Trzeba przyznać, że ładnie ten Fiacik wyglada
tedybear
21-01-2018, 02:07
Dupeczka śliczna - powinna trafić do naszych tipków. Zauważyliście jakie silniki - tam jest 1,8 - po co do mniejszego brata mocniejszy silnik?
FiatPrime
21-01-2018, 03:28
I 5 biegowa skrzynka. Nie wiem jak by musiała być zestopniowana, żeby było przyjemnie na autostradzie. Aczkolwiek, nie temu ten maluch ma służyć.
Ten 1.8 to etorq 130-137 KM ok 190 Nm na aluminiowym bloku podobny do 1.6 w tipkach. A 1.6 z 5 skrzynia jest wsadzany w eu w 500x i renegade. Tam nie ma norm euro wiec sa takie silniki. A podobno ma byc w europie bo cyklu RDE wypadaja lepiej niż 1.6 ale nie wiem czy to nie plota. Punto i bravo tez byly w nie wyposazane i mysle ze calkiem zacnie to jezdzi na pewno lepiej niz 1.4. 5 biegow ma swoje zalety. Wczoraj bylismy w czechach po zapasy do barku punciakiem mojej p (coprawda 8V) i naprawde sie tym przyjemnie jezdzi bez koniecznosci czestej zmiany biegow ale to taka relaksacyjna jazda po miescie i w trasie 100 kmh max. Ale wlasnie ciekawe jak dobieraja skrzynie do 1.8 16v.
Nie wiem co tak wszyscy na slepo sa zakochani w skrzyniach 6biegowych. Bylem na jezdzie tipo 95km, biegi sa bardzo krotkie i mam wrazenie ze zrobili to, aby przyspieszenie do 100 jakos wygladalo. W kia rio 1.2 piatka ma identyczne przelozenie jak szostka w tipo. A chociaz nie trzeba tyle machac
FiatPrime
21-01-2018, 13:23
No i g prawda, bo miałem na dzień Rio i przy autostradowych prędkościach masz obroty wyżej.
A inna sprawa, że miałem A8 D2 i tam były 4 biegi. Też dobrali obroty. No i? Teraz 8 biegowe i palą połowę tego co tamten.
A żeby w ogóle być śmiesznym to jeszcze w grupie GM wszędzie od lat pakują dla zasad ecodrivingu tzw skipshifty.
Więcej biegów przy małych jednostek to większą elastyczność. Przyczepę np pod górę pociągniesz bez orania silnika.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Bylem na jezdzie tipo 95km, biegi sa bardzo krotkie i mam wrazenie ze zrobili to, aby przyspieszenie do 100 jakos wygladalo.
No bo tak jest, ale co w tym złego?? W Tipo jest wiele różnych kompromisów, bo to nie jest samochód dla ludzi z nielimitowanym budżetem. Nie chcesz 6 biegów, to masz diesla z 5-biegową (1.3) albo automat (benzyna 1.6).
Jakby nie 6 tka skrzynia to ten silnik byłby totalnym mułem. Prowadziłem kiedyś Lancię Musę z tym silnikiem a tam właśnie była 5 tka skrzynia i efekt był żałosny. Tipek sprawia chociaż wrażenie zwinnego na mieście.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
FiatPrime, roznica w obrotach to ok 200 na korzysc tipo, wiec d nie urywa ta szostka. Masz 140km/h przy 4tys lub 3,8tys. 8biegowe pala mniej, ale sa to automaty (nie mieszasz jak w tirze starym) i po czesci zasluga utrzymywania obrotow przy ktorych silnik sie prawie. W duzych silnikach moze to mniej szkodzi, ale automaty w silnikach 0.9 i 1.0 tez uwielbiaja 1.6rpm. Uwazam ze glowne przelozenie w tipo powinno byc dluzsze, przy okazji jedynka by noe byla jak w dusterze
FiatPrime
21-01-2018, 23:42
roznica w obrotach to ok 200 na korzysc tipo, wiec d nie urywa ta szostka
I tak i nie. Fakt, wysokości obrotów sobie nie zapisywałem. Jednak w Tipo przy autostradowej prędkości można spokojnie sobie rozmawiać czego w Rio nie uświadczysz. Zresztą nie wiem czemu porównujemy auto segmentu B (Rio) do C (Tipo).
Uwazam ze glowne przelozenie w tipo powinno byc dluzsze
Pytanie brzmi: Po co w 95 konnym wariancie? Zauważ, że jadąc w dwie osoby na pokładzie, pies w bagażniku - jadąc ekspresówką/autostradą na 6-tym biegu auto nadal reaguje na gaz (wiadomo nie rakieta ale przyśpiesza). Co z tego, że na 6tce i przy 140km/h miałbyś 2 tyś obrotów skoro auto nie reagowało by na gaz? Będąc powyżej 3 tyś obrotów silnik ma moc.
przy okazji jedynka by noe byla jak w dusterze
Skrzynie w Dusterach to akurat inna para kaloszy - temat szeroki. I Renault odwaliło tam kawał dobrej roboty. Mimo, że skrzynie są fizycznie te same to wersje 4x2 i 4x4 w obrębie tych samych silników mają zupełnie inne przełożenia. Na trasach lepiej się sprawdza 4x2, bo ma skrzynię zestopniowaną podobnie do Tipo. A 4x4 ma mega krótką 1kę która ma ułatwiać jazdę w terenie z racji tego, że auto nie ma blokady dyfra więc symuluję (nadbieg czy tam podbieg - nie jestem pewny jak się to nazywa w nazewnictwie offroadowym) - opieram się na dizlu, nie wiem jak to wygląda w benzynowych dusterach :P I mówię o poprzedniej generacji, bo ta co ma premierę w tym roku jeszcze na oczy nie widziałem :P
@edit: I jeszcze pozwolę sobie dodać, że dzięki właśnie takiej 6 biegowej skrzyni autko przy małej mocy w miarę sprawnie się zbiera na mieście i nawet może zabrać 4 pasażerów, bagażnik toreb załadowany pod podsufitkę (SW) na lotnisko w Gdańsku (wzgórza morenowe - więc jest pod górę jak w górach - ul. Słowackiego - Odcinek leśny Gdańsk) i nie musisz wybierać pomiędzy oraniem 5 tyś obr na 3 cim biegu (spore zużycie paliwa i oleju) czy 2 tyś obrotów na 4tym biegu (nadmiernym obciążaniem wału silnika) jak np. w Loganie 0,9 Tce czy Lodgy sCE.
W wakacje będę zakładać hak. Obstawiam, że i przyczepę jakoś da radę rozsądnie pociągnąć (bez szaleństw) w SW. W sedanie z fabryczną oponą i bębnami na tyle bym się zastanawiał.
Moze powinnismy zaczac od tego jak podobierane sa predkosci bo cos mi sie wydaje ze konstruktorzy brali pod uwage dopuszczalne predkosci. 50, 90, 110 130 jakie sa w wiekszosci krajow. To ze u nas sie tego nie przestrzega to inna sprawa. Taka mnie naszla refleksja jadac ostatnio wislanka tym puntolotem calkiem na luzaczku ( bo gdzie mialbym sie spieszyc w sobote po poludniu): u nas droga to pole walki. Ludzie wracali z gór przepychali się na lewym migali światłami. K.wa jak psy zwolnione ze smyczy. To sie wymyka zalozeniom kostrukcyjnym
W ogole odnosnie przepisow jestesmy chyba dosc liberalni 60 kmh po miescie w nocy, autostrady 140, ekspresowki 120 a do 10 kmh przekroczenia policja nawt nie zatrzymuje.
Pewnie tez inaczej robia to marki niemieckie ze wzgledu na brak ograniczen na autostradach a inaczej np wloskie
.
Maniek_wroc
22-01-2018, 00:16
FiatPrime, roznica w obrotach to ok 200 na korzysc tipo, wiec d nie urywa ta szostka. Masz 140km/h przy 4tys lub 3,8tys.
Wydaje mi się że w Tipo przy 140hm/h jest 3,5 tyś obrotów ....poprawcie jeśli się mylę.
tedybear
22-01-2018, 01:09
120km I jest minimalnie ponad 3000
FiatPrime
22-01-2018, 03:35
nie ma blokady dyfra
Miał być reduktor OFC:P
TipoSedan
23-01-2018, 00:04
W wakacje będę zakładać hak. Obstawiam, że i przyczepę jakoś da radę rozsądnie pociągnąć (bez szaleństw) w SW. W sedanie z fabryczną oponą i bębnami na tyle bym się zastanawiał.
Mieliśmy w Audi 100 bębny z tyłu i spokojnie ciągnął Knaus Sudwind M. Jaką przyczepę chcesz ciągnąć? Dwuosiową? Czemu sedan się nie nadaje do przyczepy? (nasze Audi to był sedan - nikt nas nie poinformował, ze sedanem się przyczepy nie ciągnie, więc byliśmy zadowoleni:)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.