PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo jako samochód na dłuższe trasy?



nienazwany
28-11-2017, 18:13
Cześć! :smile:

Powoli przymierzam się do zmiany samochodu i naszła mnie szalona myśl, żeby zainteresować się nowym Tipo SW LPG, z silnikiem 120 KM.
Auto na pierwszy rzut oka spełnia wszystkie moje oczekiwania - stylistycznie bardzo mi się podoba, wielkość w środku i na zewnątrz idealna, silnik ma dobre opinie i akceptowalne spalanie, jakość wykończenia też akceptowalna i przede wszystkim cena/koszty utrzymania względem tego co się dostaje ;)

Wiadomo, jako duże auto miejskie z pewnością nie zawodzi, ale jak wygląda kwestia pokonywania w nim dłuższych tras z prędkościami autostradowymi? Zazwyczaj robię odcinki 400-600 km na raz, min. 30 tys. rocznie. Jak wygląda kwestia wygody pokonywania takich tras? Jeszcze się nie umawiałem na jazdę próbną, ale kilkanaście minut przejażdżki nie da takich wrażeń jak zrobienie pełnej trasy - szczególnie, że jestem do Tipo pozytywnie nastawiony, co na pewno zaburzy chłodną kalkulację ;)

Dlatego będę wdzięczny za wszelkie opinie dotyczące komfortu pokonywania dłuższych tras (ekspresówki i autostrady), szczególnie jeśli ktoś jest w stanie porównać z większymi, używanymi autami takimi jak Volvo v70 II, Citroen C5, Laguna III czy Mondeo (z silnikami o porównywalnych osiągach). Wiem, że to nie ta liga, ale jak Tipo wypada w takim porównaniu (np. biorąc pod uwagę komfort akustyczny, wygodę siedzenia, wygodę resorowania, ogólne wrażenia po kilkugodzinnej jeździe)?

Pozdrawiam! :)

brylancik13
28-11-2017, 18:20
Regulacja odcinka lędzwiowego obowiazkowo a reszta nie powinna być problemem jesli ktos akceptuje 120 KM silnik

Malzapl
28-11-2017, 19:05
obskoczyłem 1300 km na raz z 2 przerwami 1h - bez bólu

duzybobek
28-11-2017, 19:12
Witam
Ja jezdze czesto Polska Niemcy przez Czechy. Ok 900-1000 km, rocznie ok 30000. Jak wiadomo w Czechach autostrady średniej jakości ale pod wzgledem wygłuszenia i komfortu autko bardzo dobrze się sprawuje. Mam silnik 1.4 95km plus lpg. Jeśli chodzi o dynamike to jakoś daje rade ale szału nie ma. Wiadomo 120km to juz inna bajka wiec powinno byc lepiej w nizszych obrotach. Ważne że jeżdże za grosze. Jeśli chcesz porównać z autami używanymi wyższej klasy to bedzie cieżko ale jeśli zdecydujesz się na Tipo to przynajmniej zyskujesz psychiczny spokój że nic się nie zepsuje w najbliższym czasie.

Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka

nienazwany
28-11-2017, 23:09
Dziękuję serdecznie za tak szybkie odpowiedzi - widać, że forum żyje ;)

Zdaję sobie sprawę, że porównanie z używanymi klasy wyższej jest trochę nie fair, ale zastanawia mnie, czy w porównaniu np. z takim kilkuletnim C5 czy Laguny 3 Tipo w długiej jeździe autostradowej wypada tylko trochę gorzej, czy po prostu uczciwie trzeba przyznać, że jest znaczna różnica (przede wszystkim wygłuszenie i komfort jazdy, bo osiągami tamte auta też nie grzesza ;) )

Aktualnie jeżdżę Volvo v70 II 140 KM i szczerze przyznam, że wątpię by Tipo było wyraźnie gorsze w trasie - wymiary są bardzo zbliżone (Tipo minimalnie mniejsze, ale dla mnie teraz to plus), a v70 to już jednak kilkunastoletnie auto, konstrukcyjnie pamiętając późne lata 90te. Jeżeli ktoś ma doświadczenie z oboma autami to będę wdzięczny za porównanie ;)

Volvo zaczęło mnie już irytować - koszty utrzymania spore, coraz więcej rzeczy wymaga uwagi (jak to w starym aucie) obsługa 5cio cylindrowego silnika kosztowna, a osiągi mizerne.
Najpierw myślałem o czymś z wyższej półki (młode C5 albo 10letni Lexus GS albo kilkuletnie xc60) ale zasadniczo koszty zakupu auta w dobrym stanie +pierwszy serwis wyjdą podobnie co nowe Tipo :p Chyba zaczynam się starzec - zamiast szukać topowej wersji z mocnym silnikiem nie mam już ochoty bawić się w "co tam jeszcze sprzedawca zataił" i zwracam uwagę na koszty utrzymania. Wystarczy mi, żeby auto komfortowo woziło mnie z punktu A do B ;)

Qvadrat
28-11-2017, 23:21
Ja byłem w identycznej sytuacji tyle, że miałem mondeo 2005 2,2tdci po chipie V-tech ok 450nm i powiem ze tjet 120 z lpg daje rade i w mieście i w trasie. Oczywiście nie rwie aż tak do przodu jak mondeo ale ustępuje mu niewiele. Tak jak napisal brylancik, w trasę koniecznie dokup regulacje ledzwi, a jak sam nie będziesz jeździł to pasażerowi przyda się regulacja wysokości fotela, przynajmniej trochę sobie dogodzi. W mondku miałem elektryczna regulacje obu foteli w 8 płaszczyznach i do tego ledwie... da się żyć i bez tego, znaczy żyje i jeżdżę ��

bnbn1
29-11-2017, 02:01
powiem tak to wszytstko jest kwestia nastawienia, sam osobiście robilem po 500 km (zdarzalo się i 1000km ) pandą 1,2 miała klime i regulowany fotel, ja nie widziałem jakiegokolwiek dyskomfortu, w porównaniu do np takei astry H, tak samo punto 1,4 jak i doblo 1,4 120 kucy... jezeli ktos duzo jeżdzi to nie jest to dla niego problem, problem sie zaczyna gdy ktoś dzinnie siedzi w samochodzie max 1 godzinę.... to już po 2 godzinach zaczyna mu sie dłużyć i to jest największym problemem gdyż nie jest przyzwyczajony do zajmowania pewnej pozycji przez dłuższy czas. co do tzw mozy... ja tam przy brzebiegu autostradowym nei widze róznicy pomiędzy 1,4 77kucy a 1,4 120 kucy... bez róznicy jedynei ten pierwszy sie wolniej zmiera, ale i tak jade zawsze z tą samą prędkością.

marx30
29-11-2017, 08:19
ja tam przy brzebiegu autostradowym nei widze róznicy pomiędzy 1,4 77kucy a 1,4 120 kucy... bez róznicy jedynei ten pierwszy sie wolniej zmiera, ale i tak jade zawsze z tą samą prędkością.
Z tym że 1,4 77 KM ze względu na brak szóstego biegu przy tych 140 kmh wyje w niebogłosy.
1,4 8V to silnik do miasta nie na autostradę.

krowka1978
29-11-2017, 10:25
ja tam przy brzebiegu autostradowym nei widze róznicy pomiędzy 1,4 77kucy a 1,4 120 kucy... bez róznicy jedynei ten pierwszy sie wolniej zmiera, ale i tak jade zawsze z tą samą prędkością.

Nie widać różnicy:?::eek: Może w T-Jet 6-tki nie włączyłeś...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Z tym że 1,4 77 KM ze względu na brak szóstego biegu

Może się zdziwisz, ale są wersje ze skrzynią FPT C514.6 - była dostępna w opcji za dopłatą w 2007 roku - osobiście nie spotkałem takiego egzemplarza.

danygor
29-11-2017, 14:37
Miałem Volvo S60 2.4 wiec porównując z Tipo SW 1.6 nie ma się co dziwić ze w trasie lepiej wypadało Volvo. Zarówno pod względem wygody foteli jak i wyciszenia. Ale wiadomo ze to auta z dwóch różnych segmentów. Generalnie nie ma tragedii, jest dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Jak dla mnie to taki wybór pr value for money - czyli dostałem to czego się spodziewałem z plusami i minusami.

marx30
29-11-2017, 17:23
Może się zdziwisz, ale są wersje ze skrzynią FPT C514.6 - była dostępna w opcji za dopłatą w 2007 roku - osobiście nie spotkałem takiego egzemplarza.
Ja tez ale spodziewam sie ze mogly byc jakies pojedyncze przypadki. Juz w punto 1 w 1996 roku pamietam napis na klapie 6 speed. Ale piatka tez ma zalety w miejsko podmiejskich warunkach wlasnie - nie trzeba co chwile losowac biegami

Artixsan
29-11-2017, 17:43
Hej, mi zdarzaja sie trasy po 1k km w jedna trase. I tak jak częśc osob pisala odcinek ledzwowy bardzo fajna sprawa, do tego podlokietnik(tansze wersje nie wiem czy maja), tempomacik na autostrady i naprawde fajnie sie lata. Wczesniej jezdzilem starym punto bez niczego w zasadzie i roznica jest kolosalna w wygodzie i poziomie zmeczenia po trasie. Hałas przy przepisowych 140(autostrada) jest ok (sporo zalezy od opon).

gilbert3
29-11-2017, 20:09
W T-jet jest dość krótka skrzynia, co może wpłynąć na hałas i spalanie z prędkościami autostradowymi. Mi to osobiście nie przeszkadza, ponieważ samochód jest bardzo dobrze wyciszony, ale są tacy, którzy nie wzięli Tipo tylko i wyłącznie z tego właśnie powodu.

tedybear
30-11-2017, 00:00
Ja miałem Forda Mondeo MKI. Samochód jeśli chodzi o prowadzenie ideał, on nie jeździł a płynął po autostradzie. Brakowało mu 6 biegu choć porównując to Ford na 5 biegu i 120km na zegarze miał podobne obroty co 6 bieg i 120km mojego Tipka.
Muszę jednak CI to napisać iż rzeczywiście bez regulacji odcinka lędźwiowego nawet nie myśl o długich trasach. I auto mocno i wyraźnie i odczuwalnie myszkuje, szczególnie jak lecisz powyżej 120km jest wiatr i wyjeżdżasz z lasu na otwartą przestrzeń lub wieje Ci wiatr w bok. A tak ogólnie polecam

ata
30-11-2017, 01:57
I auto mocno i wyraźnie i odczuwalnie myszkuje, szczególnie jak lecisz powyżej 120km jest wiatr i wyjeżdżasz z lasu na otwartą przestrzeń lub wieje Ci wiatr w bok.
Tipek lekki jest, podejrzewam że w wersji SW będzie równie podatny na boczny wiatr jak Palio. Jadąc w trasie Subaru (tyż kombi) nie wiem kiedy las się skończył, a w Palio czuję dokładnie i to do tego stopnia że przeważnie trzeba leciutko kontrować. Można z tym żyć, szczególnie jeśli się nie jeździ w trasy trzy razy tygodniowo i nocą.
Swoją drogą chętnie bym się przejechał Tipo SW na trasie z normalną prędkością (... eee ... nie 100 km/h tylko troszkę więcej).

bnbn1
30-11-2017, 02:43
Z tym że 1,4 77 KM ze względu na brak szóstego biegu przy tych 140 kmh wyje w niebogłosy.
1,4 8V to silnik do miasta nie na autostradę.

nie ma głosnych samochodów tylko system audio jest za słaby.... szczerze to obecnei opony zimowe robią wiekszy hałas niż ten silnik, ale fakt przy predkości 140 km/h to puntolotto ma 4000 obrotów, niemneij wystarczy zejśc do 120-130 km/h i juz sie robi 3000-3500 obrotów i jest ciszej, a na odcinku 200 km raptem 5 minut dłuzej sie jedzie i zdecydowanie ekonomiczniej (nie pociagniesz ciagle 140 km...zawsze ktoś zajedzie i znow trzeba się rozpędzać) :-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Nie widać różnicy:?::eek: Może w T-Jet 6-tki nie włączyłeś...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



wrzucam wrzucam...ale wiedomo to dostawczak... on i tak zawsze głosny :D

nienazwany
30-11-2017, 08:18
Dziękuję wszystkim za odzew :smile:
Szkoda, że Tipo nie daje regulacji lędźwiowej dla pasażera- wszystkie trasy robię z żoną i jej też musi być wygodnie(a może przede wszystkim ;) ). Generalnie fotele mi się spodobały - siedzi się dość wysoko, wydają się być przyjemnie twarde.
Widziałem przed chwilą jedna z recenzji na YouTube - redaktorzy twierdzili, że do 140 jest ok, a później auto robi się wyraźnie bardzo nieprzyjemne w prowadzeniu (jest za miękkie). Prawda to?

TipoSedan
30-11-2017, 10:32
Prawda to?

Wg mnie nie ale nalezy pamiętać, ze w sedanie z tyłu jest tzw. bębno zamiast Brembo i przy prędkościach 140-170 mieć duzo wolnego z przodu.

Azja65
30-11-2017, 10:45
Dziękuję wszystkim za odzew :smile:
Szkoda, że Tipo nie daje regulacji lędźwiowej dla pasażera- wszystkie trasy robię z żoną i jej też musi być wygodnie(a może przede wszystkim ;) ). Generalnie fotele mi się spodobały - siedzi się dość wysoko, wydają się być przyjemnie twarde.
Widziałem przed chwilą jedna z recenzji na YouTube - redaktorzy twierdzili, że do 140 jest ok, a później auto robi się wyraźnie bardzo nieprzyjemne w prowadzeniu (jest za miękkie). Prawda to?

Zobacz sobie pokrowiec profilowany na siedzenie np. firmy Atra. Ja dlatego go właśnie kupiłem że ma wyprofilowany odcinek lędźwiowy.

jacek2
30-11-2017, 10:49
w sedanie z tyłu jest tzw. bębno zamiast Brembo i przy prędkościach 140-170 mieć duzo wolnego z przodu.

Oj tam oj tam. Żeś wymyślił, te hamulce są równie skuteczne jak twoje "brembo". No może gdyby to było 15-letnie auto to można się czepiać. Ale tu w nowym samochodzie? nie przesadzajmy......

marx30
30-11-2017, 10:51
Wg mnie nie ale nalezy pamiętać, ze w sedanie z tyłu jest tzw. bębno zamiast Brembo i przy prędkościach 140-170 mieć duzo wolnego z przodu.
Nie wiem po co tak mieszają raz tarcze raz bębny. Skuteczność z tyłu podobna tam i tak kilkanaście procent siły hamowania.



(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Zobacz sobie pokrowiec profilowany na siedzenie np. firmy Atra. Ja dlatego go właśnie kupiłem że ma wyprofilowany odcinek lędźwiowy.

Są w ogóle pokrowce "ortopedyczne". mają poduszki z tyłu z boku jak kanapa w salonie :-)

nienazwany
30-11-2017, 11:13
Co do pokrowców to sam nie wiem - nie po to kupuję nowe salonowe żeby mu od razu pokrowiec zakładać ;)ale dobrze wiedzieć, že jest taka możliwość w razie W:)

DamianoZaw
30-11-2017, 14:07
I auto mocno i wyraźnie i odczuwalnie myszkuje, szczególnie jak lecisz powyżej 120km jest wiatr i wyjeżdżasz z lasu na otwartą przestrzeń lub wieje Ci wiatr w bok. A tak ogólnie polecam

Mam Tipo sedan i też tego doświadczyłem:/ przy większych prędkościach mój nie prowadzi się za dobrze. Może przez to że jest lekki, wysoki i do tego ma bagażnik. Może inne wersje są lepsze pod tym względem.
Jak ktoś szuka samochodu na trasy to może lepiej najpierw przetestować na jeździe próbnej na dłuższym odcinku z V>120km/h.

TipoSedan
30-11-2017, 14:23
Oj tam oj tam. Żeś wymyślił, te hamulce są równie skuteczne jak twoje "brembo".
Równie skuteczne? Czyli np. w Ferrari tez się bębno montuje w zaleznosci od rzutu monetą? Są trochę mniej skuteczne i chłodzenie słabsze ale w silnikach słabszych wystarczające (w ferrari juz jednak silnik mocniejszy i częściej hamujesz z wielkich prędkości bo rozpędzasz się prawie natychmiast, więc bębnowe odpadają). Ja tam wole bębnowe bo duzy przebieg zrobię bez wymiany (dlatego tez na taxi wolą tą wersję) ale nie przesadzajmy, to nie to samo co brembo.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Nie wiem po co tak mieszają raz tarcze raz bębny. Skuteczność z tyłu podobna tam i tak kilkanaście procent siły hamowania.


Chyba doszli do wniosku, ze w mocniejszym silniku częściej będą uzywane i nie zdązą się wychłodzić, choć większość siły hamowania na pewno idzie na przód.

rafal.benitez
30-11-2017, 14:28
Tarcze i klocki się szybciutko wymienia i nie kosztują dużo ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

marx30
30-11-2017, 15:09
Tarcze i klocki się szybciutko wymienia i nie kosztują dużo ;)

Od strony serwisowej też wole tarcze.
Po pewnym przebiegu na bębnie robi się rant a układ kasowania luzu się zapieka i k..wicy można dostać próbując sciągnąc bęben.
No chyba że w tipo jest jakiś inny patent

dam9an
30-11-2017, 23:12
Mam Tipo sedan i też tego doświadczyłem:/ przy większych prędkościach mój nie prowadzi się za dobrze. Może przez to że jest lekki, wysoki i do tego ma bagażnik. Może inne wersje są lepsze pod tym względem.
Jak ktoś szuka samochodu na trasy to może lepiej najpierw przetestować na jeździe próbnej na dłuższym odcinku z V>120km/h.
Dziś takie auta niestety robią. Wszystkie cholernie wysokie ciężko kupić coś nowego. Jest moda na jakieś czołgi. A przy sportowych autach dzisiejsze bryki wyglądają jak niedorozwoje. Tipo spokojnie mogłoby być nizsze z 5cm. A tak zostaje tylko założenie sprężyn eibacha

jaroslawrak
01-12-2017, 01:32
Jakby Tipo było niższe o 5 cm to ja bym nie kupił takiego karakana,a kupiłem bo nieźle się do niego wsiada/wysiada i ma spory prześwit.Z powodu zbyt małych prześwitów nie kupiłem np.Aurisa (12 cm),czy Corolli(12,5 cm) ,bo jak takim autem wjechać na chodnik z wyższym krawężnikiem?

Qvadrat
01-12-2017, 07:07
To ile prześwitu ma tipo?

marx30
01-12-2017, 08:08
To ile prześwitu ma tipo?
Znacznie więcej niż mito i nieco wiecejniż grande punto ;-)
Tak na oko z 5cm więcej niż mito patrząc po podnosniku. I tak jak powyżej napisano jest to na tyel dużo żeby nie szorować o krawężniki i na tyle mało aby auto nie wywracało się na zakrętach (oczywiście przesadzam) jak SUV-y. Zresztą w pędzie za modą byłem nastawiony na Jeepa Renegade długo wkoło niego łaziłem aż zobaczyłem to (przy hamowaniu tylna oś się unosi do góry więc de facto hamujesz dwoma kołami)
https://www.youtube.com/watch?v=dCEthdH7iYw
i to
https://www.youtube.com/watch?v=o9o7OKqw7wk (zwrotność słaba)
Nie ma się co dziwić im wyżej położony środek ciężkości tym bardziej tak to wygląda
I podziękował, dalej szukałem już kompakta możliwie wysoko zawieszonego, tipo wydaje się kompromisem

Qvadrat
01-12-2017, 09:34
No wiem, że więcej ale ile dokładnie. W ogóle jakieś katalogi podają tą wartość?

marx30
01-12-2017, 10:04
No wiem, że więcej ale ile dokładnie. W ogóle jakieś katalogi podają tą wartość?
niestety nie
na autocentrum jest coś podane ale z dupy wziete bo za mało

Qvadrat
01-12-2017, 10:21
No mi tez ta wartość nie pasuje. Na infolinii fiata odsyłają do dilerow...

DamianoZaw
01-12-2017, 18:47
Dziś takie auta niestety robią. Wszystkie cholernie wysokie ciężko kupić coś nowego.
Mnie wysokość Tipo sama w sobie nie przeszkadza, a nawet wolę jak jest wyżej.

A jakie są wasze odczucia podczas jazdy Tipo Z większymi prędkościami? Jak wypada W porównaniu do innych samochodów?

marx30
01-12-2017, 19:22
A jakie są wasze odczucia podczas jazdy Tipo Z większymi prędkościami? Jak wypada W porównaniu do innych samochodów?
W porownaniu do mito zwrotnosc skladu towarowego z weglem ale wiadomo ze to nie ta liga. Te 30 cm dlugosci i masa jednak robia roznice. Nie jest to auto do sportowej jazdy ale raczej cruiser. Choc dla kogos kto jezdzil segmentem d pewnie jest odwrotnie

ŻuczekM
01-12-2017, 19:52
Masa nie ma tu wiele do rzeczy, wystarczy przejechać się Giuliettą czy nawet Fiatem 500X żeby przekonać się, że samochody podobnej wielkości mogą się dobrze prowadzić. Tipo jest skonfigurowane do spokojnej jazdy bo taki jest charakter tego wozu, na trasy można dokonać lepszego wyboru.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

piotr_opara
01-12-2017, 21:14
Ja jezdze tipomod 2 miesiecy, zronilem juz 6000km, jezdze trasy 900km, w jedna strone i spowroyem z niemiec do polski, a4 i s8 w polsce i w niemczech a2, predkosci rozne, 140, 150, 180 na godzine, jezdzi sie wygodnie, bez problemuwyprzedzanie, hamowanie. Wczesniej mialem cmaxa z 2010 roku, ford napewno miekkie zawieszenie lepiej wybieral dziury na 13tce od olszyny do krzywej, znawcy wiedxza o co chodzi 69 km poprzecznych dziur, tipo twardsze i gorzej wybiera te dxiury, dlatego kolejne razy to juz jazda przez zgorzelec, napewno lepiej wygluszone, choc moze to tylko pozory bo ford jezdzil na ON...
Generalnie jazda na dlgie trasy ok, ale predkosci autostradowe przy tjet zrzeraja portfel w porownaniu do 1.6 tdci.

Wysłane z mojego IdeaTabA1000-F przy użyciu Tapatalka

dam9an
01-12-2017, 23:03
Dla mnie to bez sensu. Jak ktoś chce prześwit to kupuje suva. I dziś drogi są coraz lepsze a auta stercza coraz wyżej. Jak ktoś chce nizsze auto to nie ma co kupić właśnie. Tipo zawieszenie ma dość twarde. Porównując jednak do vectry c gts (obniżone zawieszenie)i sprezynami eibacha jest wyżej i bardziej miekko. Za miekko troche

bnbn1
01-12-2017, 23:21
Dziękuję wszystkim za odzew :smile:
Szkoda, że Tipo nie daje regulacji lędźwiowej dla pasażera- wszystkie trasy robię z żoną i jej też musi być wygodnie(a może przede wszystkim ;) ). Generalnie fotele mi się spodobały - siedzi się dość wysoko, wydają się być przyjemnie twarde.
Widziałem przed chwilą jedna z recenzji na YouTube - redaktorzy twierdzili, że do 140 jest ok, a później auto robi się wyraźnie bardzo nieprzyjemne w prowadzeniu (jest za miękkie). Prawda to?

zawsze jest wyjście żona robi za kierowce wtedy jej będzie wygodnie :-)
a tomozna jeżdzić powyżej 140 km/h w polsce, poza niemcami to w wiekszości państw na świecie nie mozna przekraczać 130 km/h, wiec projektanci sie nie przejmowali tym co jest powyżej 140 km/h :-)

kjk
02-12-2017, 00:32
Dla mnie to bez sensu. Jak ktoś chce prześwit to kupuje suva.
Ja mam na dojeździe do domu kilkaset metrów żużlówki/drogi gruntowej, która przez większość roku jest w znośnym stanie, ale po deszczach pojawiają się dziury, a przy roztopach robi się totalne bagno (i wcale nie mieszkam na wsi...). Nie będę kupował suva/terenówki specjalnie do pokonywania tego odcinka, ale to że tipek nie siedzi na glebie bardzo mi odpowiada.

dam9an
02-12-2017, 09:51
Ja mam na dojeździe do domu kilkaset metrów żużlówki/drogi gruntowej, która przez większość roku jest w znośnym stanie, ale po deszczach pojawiają się dziury, a przy roztopach robi się totalne bagno (i wcale nie mieszkam na wsi...). Nie będę kupował suva/terenówki specjalnie do pokonywania tego odcinka, ale to że tipek nie siedzi na glebie bardzo mi odpowiada.
Nie chcę się sprzeczac ale też miałem do niedawna taka drogę i autem niżej podwieszonym nie było problemów aby je przejechać. Oczywiście jazda powolne ale nie zdarzyło się abym przytarl. Astra coupe

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


zawsze jest wyjście żona robi za kierowce wtedy jej będzie wygodnie :-)
a tomozna jeżdzić powyżej 140 km/h w polsce, poza niemcami to w wiekszości państw na świecie nie mozna przekraczać 130 km/h, wiec projektanci sie nie przejmowali tym co jest powyżej 140 km/h :-)
Fajne rozważania. To ja nie wiem po co zaprojektowali Giulie Quadrifoglio ;DCo z tego że ograniczenie jest 130 czy 140? To że przepis jest taki nie znaczy że nie wolno pojechać szybciej. Bo można i jest to tylko wykroczenie czyli płacisz mandat i jedziesz dalej. Jakby to było takie złe to groziloby ze to więzienie. Co więcej jeżeli auto ma vmax 200 to musi się jakoś prowadzić do tych 200 ;)

marx30
02-12-2017, 11:42
Tipo jest skonfigurowane do spokojnej jazdy bo taki jest charakter tego wozu, na trasy można dokonać lepszego wyboru.
No przeciez wlasnie w trasie nie jest wymagana ani zwrotnosc ani sztywnosc zawieszenia. IMHO wlasnie na takich drogach tipek sie lepiej sprawdza. Przy jazdach sklep praca basen dom po prostu miciakiem mi lepiej. No i powyzej 140 to ja rzadko jezdze. Po pierwsze ryzyko nadprogramowych oplat, po drugie koszt paliwa. Auto do przecietnej jazdy po prostu.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Ja mam na dojeździe do domu kilkaset metrów żużlówki/drogi gruntowej, która przez większość roku jest w znośnym stanie, ale po deszczach pojawiają się dziury, a przy roztopach robi się totalne bagno (i wcale nie mieszkam na wsi...). Nie będę kupował suva/terenówki specjalnie do pokonywania tego odcinka, ale to że tipek nie siedzi na glebie bardzo mi odpowiada.
Mi tak samo. Jadac mito zgarniam zmrozony snieg a dzwiek jest masakryczny. W tipo nie ma tego problemu a stabilnosc jak widac w testach jednak lepsza niz suva. Suvy wykreowano na reklamie stylu zycia ktorego wiekszasc ich posiadaczy w ogole nie doswiadcza

ŻuczekM
02-12-2017, 16:25
Pod pojęciem "na trasy" rozumiem dłuższe podróże w większości po drogach szybkiego ruchu z dużymi prędkościami. Podobno przy prędkościach autostradowych nie jest Tipo zbyt pewne w prowadzeniu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pietics
02-12-2017, 16:40
Dla mnie jest ok.

dam9an
02-12-2017, 20:14
No przeciez wlasnie w trasie nie jest wymagana ani zwrotnosc ani sztywnosc zawieszenia. IMHO wlasnie na takich drogach tipek sie lepiej sprawdza. Przy jazdach sklep praca basen dom po prostu miciakiem mi lepiej. No i powyzej 140 to ja rzadko jezdze. Po pierwsze ryzyko nadprogramowych oplat, po drugie koszt paliwa. Auto do przecietnej jazdy po prostu.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Mi tak samo. Jadac mito zgarniam zmrozony snieg a dzwiek jest masakryczny. W tipo nie ma tego problemu a stabilnosc jak widac w testach jednak lepsza niz suva. Suvy wykreowano na reklamie stylu zycia ktorego wiekszasc ich posiadaczy w ogole nie doswiadcza

to mi się wydaje inaczej - na trasach auto powinno być twardsze, niższe a co za tym idzie mniej podatne na np podmuch wiatru itp. bo z reguły autostrady i drogi ekspresowe są w znacznie lepszym stanie niż drogi lokalne a co więcej ich konstrukcja pozwala na rozwijanie znacznie większych prędkości i wtedy dopiero wychodzi jak auto się prowadzi i czy jest do tego stworzone. W jeździe miejskiej nie będziesz widział różnicy pomiędzy różnymi autami ale jadąc szybciej dostrzeżesz, że jedno ma wygodniejsze siedzenia, jest lepiej wyciszone, bardziej stabilne, lepiej się trzyma w zakrętach, ma dostatecznie mocny silnik, nie pali za dużo itp.


Pod pojęciem "na trasy" rozumiem dłuższe podróże w większości po drogach szybkiego ruchu z dużymi prędkościami. Podobno przy prędkościach autostradowych nie jest Tipo zbyt pewne w prowadzeniu.
Co ciekawszego można kupić ?

Maniek_wroc
03-12-2017, 16:39
Panowie ostatnie 2 wyjazdy w delegacje ... dostałem Forda Focusa kombi i szczerze mówiąc przy prędkości autostradowej 140km/h ....ten focus prowadził się jak moje Tipo SW ...jak wcześniej jeździłem hatchback to rzeczywiście było trochę stabilniej ....ale nie jest to jakaś naprawdę duża różnica ..... kombi to kawał auta a niestety im większa buda tym mniej stabilne prowadzenie ... ja raczej zwracam uwagę na to czy samochód ( jaka by to nie była marka i model) nie ma tendencji do nieprzewidywalnych zachowań w trakcie jazdy .... bo to już bywa niebezpieczne. Do Tipo SW nie mam się do czego na razie przyczepić ....ale zrobiłem dopiero 2600 km.

dam9an
07-12-2017, 17:20
A tu mozna zerknąć co się dzieje z autami kiedy zbyt wysoko mają umieszczony środek cięzkości
https://www.youtube.com/watch?v=JNi7cuUywN0
https://www.youtube.com/watch?v=zaYFLb8WMGM

A tu ten sam test i fiat Tipo
https://www.youtube.com/watch?v=fo-1AalgCqc
https://www.youtube.com/watch?v=1deA2B2CA9U

Dla porównania Honda Civic
https://www.youtube.com/watch?v=T69yPK2CbV8

marx30
07-12-2017, 19:50
Nie chce marudzic ale wklejalem to juz. Dlatego uwazam ze tipo to rozsadny kompromis jak ktos nie ma mega aportowych ambicji tylko "cywilne" jezdzenie
Dzis mialem kawalek trasy i nie zauwazylem nic niepokojacego. Wprawedzie nie 200 kmh ale 120-130. Normalnie sie prowadzi miekko przyjemnie a jednoczesnie na lukach bez niespodzianek. Nie wiem czego by sie tu czepic. Na tej trasie na luku takim na 100 kmh jest maly wyboj. W miciaku podskakuje dupa i robi sie nerwowo przy wiekszej predkosci. Tipkiem przejechalem plynnie aczkolwiek pochyla sie on bardziej ale wszystko pod kontrola. Tylko fotele nie trzymaja

Qvadrat
07-12-2017, 21:46
Mi tam przy 180 nic nie przeszkadzało... może dlatego ze się spieszyłem i nie wnikałem... po takich przejażdżkach ubywa oleju, przy normalnej jeździe poziom się nie zmienia.

bnbn1
07-12-2017, 23:53
Fajne rozważania. To ja nie wiem po co zaprojektowali Giulie Quadrifoglio ;DCo z tego że ograniczenie jest 130 czy 140? To że przepis jest taki nie znaczy że nie wolno pojechać szybciej. Bo można i jest to tylko wykroczenie czyli płacisz mandat i jedziesz dalej. Jakby to było takie złe to groziloby ze to więzienie. Co więcej jeżeli auto ma vmax 200 to musi się jakoś prowadzić do tych 200 ;)

sa kraje w europie i to zachodniej/pólnocnej gdzie przekroczenie prędkości jest przestępstwem spróbuj tam przekroczyć o 50km/h to zobaczysz szybko efekty.
te wspomniane 200km/h sa kraje jak niemcy gdzie mozna tyle oficjalnei pojechać, inan sprawa po co sie produkuje takei samochody, ano po to że powiem dosadnie jelenie chcą takie kupować.
to tak jak zapytać po co komu tylko do dzwonienia i wysylania SMSów najnowszy ajfon za 5000 zeta, jak mozna to samo zrobic dobrym fonem za 200 zeta...ano po to że jelenei chcą tyle zapłacić.

ot i cała filozofia :)

były takie a nie inne założenia projektowe wiec tak to zaprojektowano, :-)

marx30
08-12-2017, 00:47
Zawsze jest cos za cos. Jak jade tipkiem łapę sie na tym że sciskam puldupki bo wiem ze za chwile wjade w znana mi od lat codziennie mijana dziure w drodze. A tu nic w zasadzie pukniecie a w mito wyrazny wstrzas. Wiec trzeba sie zastanowic co kto lubi (mowie o przecietnych autach a nie mega drogich systemach zawieszen aktywnych)

dam9an
08-12-2017, 05:18
sa kraje w europie i to zachodniej/pólnocnej gdzie przekroczenie prędkości jest przestępstwem spróbuj tam przekroczyć o 50km/h to zobaczysz szybko efekty.
te wspomniane 200km/h sa kraje jak niemcy gdzie mozna tyle oficjalnei pojechać, inan sprawa po co sie produkuje takei samochody, ano po to że powiem dosadnie jelenie chcą takie kupować.
to tak jak zapytać po co komu tylko do dzwonienia i wysylania SMSów najnowszy ajfon za 5000 zeta, jak mozna to samo zrobic dobrym fonem za 200 zeta...ano po to że jelenei chcą tyle zapłacić.

ot i cała filozofia :)

były takie a nie inne założenia projektowe wiec tak to zaprojektowano, :-)
Aż jestem ciekaw co to za kraje? Możliwe że masz rację ale to nie znaczy, że to jest dobre. Są pewne granice obostrzen prawnych a niestety niektóre państwa stają się molochami niewolniczymi gdyż masz wszystko ograniczone i wszystkim chce rządzić Państwo. Z tym trzeba walczyc

marx30
09-12-2017, 23:04
Dzis zdarzylo mi sie na a4 170 poleciec. Nie bylo wiatru wiec nie moge o odpornosci na podmuchy boczne powiedziec ale bylo stabilnie bez problemow nie wiem co mozna oczekiwac wiecej. Moze gdy ktos lubi takie predkosci rozwijac na kretych drogach ale to juz nie dla mnie.W dosc gestym ruchu jaki byl nie jest problemem prowadzenie sie auta ale nagly numer kogos innego -dzis jakas kobita w Pugu 206 wziela sie za wyprzedzanie przy jakichs 90 kmh i wjechala mi przed maske. Dla mnie to oznaczalo hamowanie o 80 w sumie malo przyjemne. Wydaje mi sie ze optymalna predkosc dla tego auta to 120-140 i ma przy tym jeszcze fajnego kopa. Za to duzo potrzebniejsze jak dla mnie jest miekkie wybieranie dziur, nie wszystkie drogi jednak sa przyzwoite a dzis mialem niezla probe. Jeszcze jedna roznica miedzy fiatem a alfa jest taka ze tipkowi nie zjezdzaja z drogi a alfie bardziej (co zreszta zauwazyl dawno temuu moj kumpel) choc mito ma zabawkowy pyszczek raczej.

dam9an
10-12-2017, 12:46
Wiadomo Alfa lepsza. Takie auto z duszą. Jak tylko miałbym kasę jezdzilbym Giulia 2.2d 180 ;D

marx30
10-12-2017, 14:59
W czwartek z nudow podczas serwisu siedzialem w dwoch giuliach. Na pewno fajne auto i robi wrazenie (mimo ze efektowne detale to taki sam plastik jak w tipo, przyscisk start stop pamieta czasy 159 a w jednej wersji tapicerka jak w tipo) to postawienie 200 kpln na parkingu kolo mojej roboty gdzie łażą i jeżdżą różne rośliny z menelami włącznie nie dawałoby mi spokoju ;-). W drugiej wersji sportowe fotele czlowiek sie czuje nimi otulony super sprawa. Ale nie na codzień gdy wielokrotnie wsiadasz i wysiadasz bo sie wygramolić ciężko (pozycja kierowcy jest dość niska). Ladny kokpit z wieloma opcjami kolorystycznymi choc to nie skora tylko tez plastik. No i zegary takie jak lubie i do jakich sie przezwyczailem choć trzeba przyznac ze tipek ma alfowską czcionkę ;-). Giulia jako drugie auto i to dla frajdy. Z pewnoscia bylaby dobra na dalekie trasy bo o tym ten watek

ŻuczekM
10-12-2017, 15:43
W Giulii deskę możesz mieć obszytą skórą (pakiet lux ) oraz wstawki z aluminium (opcja). Rewelacyjny projekt Alfy, który w topowej wersji przyćmił BMW M3.
Wracając do Tipo - podstawowy problem na trasie jaki pamiętam z Bravo to nie dotyczył stabilności przy większych prędkościach a bardzo mocnego wspomagania kierownicy, co w połączeniu z dość czułym układem powodowało duży dyskomfort. Trzeba było być mocno skupionym na prowadzeniu i na dłuższej trasie szybkiego ruchu było to męczące. Ciekawe jak jest w Tipo. Marx30 - masz porównanie do Alfy - który układ jest sztywniejszy przy prędkościach autostradowych ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

marx30
10-12-2017, 16:23
Nie zauwazylem roznicy tzn. przy malych predkosciach w alfie wyrazniej czuc punkt zero a w tipo mniej. Wspomaganie w tipo wcale nie jest takie lekkie sam wlaczylem city bo przy malych predkosciach jest ciezkawo. Jest mu blizej trybowi d w alfie niz n. A cos mi sie wydaje ze przy wiekszych predkosciach progresja (a raczej regresja) sily powoduje ze wspomaganie poprostu nie dziala w ogole zarowno a alfie w trybie d i n jak i w tipo. Tu moze byc kwestia samej geometrii zawieszenia ale tak jak powiedzialem nie czulem zeby myszkowalo czy cos. Ja mam HB Tjeta a wg tego co pisze autokult w sedanie jest inaczej i mniej stabilnie ale nie wiem czy to prawda. Oprocz wersji nadwozia sama wersja silnikowa moze miec rozne sprezyny i amory. Zwykle w fiatach dla mocniejszych wersji oraz dla diesli (kwesia masy na osi) są sztywniejsze Sam nie jestem w stanie porownac bo jechalem sedanem tylko raz dlugo przed zakupem. Co do giulii w wersji lux pytanie czy to skora czy "skora". Nie bez powodu pytam po slowo skóra od kilku lat jest mocno nadużywane w motoryzacji. W tipo to coś nazwane skórą nią nie jest. Miło czuć to przeszycie pod palcami na kierze ale to oszustwo w tym przypadku.

marx30
11-12-2017, 19:48
Maly edit: przy 100 kmh jednak czuc roznice w trybach jazdy w mito d i n. Musze zobaczyc jak w tipku przy tej predkosci.