Zobacz pełną wersję : Moduł Air Bag
asan1988
27-11-2017, 13:32
Witam
Od momentu zakupu w mojej Cromie 1.9JTD 2005r świeci się kontrolka Air Bag oraz po uruchomieniu wyświetla się komunikat "Air Bag failture". Byłem u mechanika i podpinał komputer po czym stwierdził, że uszkodzony jest cały moduł AIR Bag. Teraz moje pytanie:
Czy moduł ten to jest to: FIAT CROMA CENTRALA MODUŁ AIRBAG 51746149 (6692352927) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-croma-centrala-modul-airbag-51746149-i6692352927.html)
Jeśli tak to gdzie on jest umiejscowiony w samochodzie?
Z góry dzięki za odpowiedź na pytanie.
Z tego co pamiętam to niejako pod stacyjką jest moduł airbag. Trzeba zdjąć obicie boczne tunelu środkowego.
Uszkodzony moduł może wskazywać na powypadkową przeszłość samochodu.
asan1988
27-11-2017, 14:21
Uszkodzony moduł może wskazywać na powypadkową przeszłość samochodu.
Samochód nie jest powypadkowy, kupiony od znajomego, który kupił go nowego. Stał ponad pół roku i zapaliło się to po tej przerwie w jeżdżeniu po wymianie akumulatora.
Jeżeli tak to zrób osiowanie w MES.
michalpodroznik
27-11-2017, 14:51
Na sto procent wiesz, ze modul airbaga jest uszkodzony?
Takie objawy (swiecenie kontrolki) daje np. uszkodzony łącznik taśmowy airbaga kierowcy, umiejscowiony w kierownicy.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
asan1988
27-11-2017, 15:13
Tak mi powiedział mechanik, że "uszkodzony jest moduł air bag" bo nie mógł się z nim nawet połączyć komputerem żeby skasować błąd.
Mechanik powinien zacząć od sprawdzenia wiązki, czy jest wszystko OK, a dopiero wyrokować... Może to być jakaś pierdoła typu styk, kostka itp.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
michalpodroznik
27-11-2017, 18:02
@Spajdi
Racja. O tym właśnie pisalem powyzej. Kiedys w fordzie mialem podobnie. Mechaniory wyrokowali, ze modul airbaga do wymiany, a prawda lezala gdzie indziej. Przyczyną byl uszkodzony tasmowy łącznik airbaga kierowcy. Po wymianie w aso na nowy jak ręką odjął. I modulu nie trzeba bylo wymieniac.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
zaviaseq
28-11-2017, 08:20
Sprawdź u innego mechanika czy występuje ten sam problem
@asan1988
Nastawiasz się na samodzielna wymianę czy będziesz oddawał auto do mechanika?
Jeśli chcesz sam cos sobie czasem sprawdzać, ewentualne błędy, czy wymieniać płyny, oleje to kup sobie kabel ELM. Jeśli sam 2 razy polaczysz się z autem i sprawdzisz bledy, usuniesz usterkę, skasujesz błędy czy zaznaczysz wymianę oleju w komputerze to cena zakupu kabla Ci się zwróci. Zawsze będziesz mógł podpiąć kompa i sprawdzić co to za błąd.
Zawsze możesz tu zapytać co jest jego przyczyna i jak ja usunąć.
Sporo osób tak robi, ja również, i jakbym miał tak z kazda pierdola lecieć do mechanika i pocić za podłączenie kompa to nie wiem czy bym to wytrzymał.
Albo ja mam pecha albo ze złymi mechanikami rozmawiam. U nich jest modne powiedzenie, że po polaczeniu z autem komputer nie pokazuje błędów wiec auto jest sprawne lub udało się skasować błąd wiec teraz auto jest już naprawione. Bierze kasę jak się autem jedzie to nadal czuć że coś nie tak.
A jak się człowiek dale upiera to zaczynają wymieniać kolejne elementy na ślepo lub jesli jakiś błąd się pokazywał z nimi związany.
asan1988
28-11-2017, 14:35
Sprawa wygląda tak, że rzeczy typu: klocki, olej, ew. niektóre elementy zawieszenia wymieniam sam. Tak samo z tym miałem zamiar, powiedział, że moduł airbag - miałem zamiar sam wymienić i i jakby nie pomogło to jechać na dalszą diagnozę. Ale własnie tez po to się zarejestrowałem na forum bo tak to jest z mechanikami, że jak się zajmują wszystkimi markami to nie znają konkretnych dolegliwości konkretnych marek. Przekonałem się o tym jak miałem problem z przerywającym silnikiem, choinką z kontrolek ABS ASR ESP check engine. Jak się okazało był problem z wtyczką elektryczną od trzeciego wtrysku. U mechanika zaczęło by się pewnie od wymiany wtrysków i na pompie wysokiego ciśnienia skończyło. Ale na szczęście znalazłem temat na forum i sam ogarnąłem. Dlatego też dziękuję za wszelkie wskazówki rozwiązania tego problemu.
jak masz zakusy do drobnych napraw to polecam kupić kabel.
po wymianie oleju i tak trzeba się połączyć komputerem i zaznaczyć wymianę, inaczej kontrolka będzie przypominać o konieczności wymiany.
jeśli sam się połączysz z modułem i zobaczysz jaki to błąd to pewnie sam będziesz wiedział gdzie szukać, jeśli nie to szanowne grono na pewno coś podpowie.
i tak jak już wcześniej wspomniałem takie 2 połączenia u mechanika będą kosztować tyle co kabek.
jeśli masz czas żeby dogrzebać się do tego moduły to ja bym sprawdził kostki łączące, lub częstszy przypadek, taśma w kierownicy.
no ale to jest strzelanie w ciemno, nie znając kodu błędu.
Nawet gdybyś wymienił moduł na nowy to bez kabla i MES nie usuniesz błędu, nowy moduł nie będzie widoczny dla body do puki nie zrobisz osiowania. Dlatego jak pisałem wyżej przed wymianą modułu powinno się zrobić osiowanie a dopiero jak osiowanie nie znajdzie modułu to wymiana na nowy.
argenta67
28-11-2017, 16:47
Nawet gdybyś wymienił moduł na nowy to bez kabla i MES nie usuniesz błędu, nowy moduł nie będzie widoczny dla body do puki nie zrobisz osiowania. Dlatego jak pisałem wyżej przed wymianą modułu powinno się zrobić osiowanie a dopiero jak osiowanie nie znajdzie modułu to wymiana na nowy.
Gdzie uczą takich bredni? Układ SRS to samodzielne urządzenie i nie ma nic wspólnego z PROXY. System ten musi działać samodzielnie i nie może być zależny od innych systemów.
Szczerze nie wiem jak wygląda opis w cromie. W astrze miałem podobnie i po opisie usterki elektryk w 5 sek. znalazł przetarty kabel w drzwiach.
argenta67
28-11-2017, 17:23
XXI wiek to czas totalnej wolności więc za chwilę ktoś napisze, że elektryk grzebał w bagażniku i naprawił SRS :red_kartka:. Miło by było gdyby nie było wpisów pobranych z fusów. Coraz częściej słyszę gotowe instrukcje naprawy bo "w internecie tak napisali". Trochę logiki proszę i więcej praktyki bo wirtualna sieć to zawiera wszystko.
Gdzie uczą takich bredni? Układ SRS to samodzielne urządzenie i nie ma nic wspólnego z PROXY. System ten musi działać samodzielnie i nie może być zależny od innych systemów.
Poduszki muszą zadziałać niezależnie od tego czy szyna CAN jest sprawna i dochodzi do modułu. Wymieniając moduł poduszek bez osiowania przez komp na blacie będzie błąd i w razie kolizji mogą nie odpalić. Wymieniałem takie moduły w dwóch Fiatach po kolizjach bo to było tańsze niż kasowanie w nich info o zadziałaniu.
argenta67
28-11-2017, 20:36
Poduszki muszą zadziałać niezależnie od tego czy szyna CAN jest sprawna i dochodzi do modułu. Wymieniając moduł poduszek bez osiowania przez komp na blacie będzie błąd i w razie kolizji mogą nie odpalić. Wymieniałem takie moduły w dwóch Fiatach po kolizjach bo to było tańsze niż kasowanie w nich info o zadziałaniu.
No to gratuluje "zwycięstwa" bo ja wymieniłem tych sterowników coś koło 60 szt i nigdy nie robiłem PROXY i wszystko działa ok. Natomiast miałem auta gdzie za poradą osoby "X" właściciel robił sobie osiowanie i uzyskał trochę problemów.
zaviaseq
29-11-2017, 19:21
W końcu trochę praktyki...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.