PDA

Zobacz pełną wersję : 120 czy 95 KM



Charaszo
27-11-2017, 11:30
Witam,
zastanawiam się nad kupnem nowego fiata Tipo. Który silnik polecacie 95 czy 120 KM

Pozdrawiam

piteros333
27-11-2017, 11:33
Jeździłem obydwoma i z czystym sumieniem mogę polecić 120 konną jednostkę. Poczytaj trochę forum 95konne biorą ponoć olej i to sporo, a dynamiką umywają się do 120 konnych jednostek.

Arkadio
27-11-2017, 12:16
Nie jeździłem 95-konnym tipkiem ale mam 120 w swoim i jestem usatysfakcjonowany. Silnik jest elastyczny i dynamiczny na kązdym biegu. Wydaje mi się ze do auta ważącego 1270 kg taka moc to minimum. Pozdrawiam:)

jaroslawrak
27-11-2017, 12:21
Ja też polecam 120 KM.

Charaszo
27-11-2017, 13:45
Serdecznie dziękuję za odpowiedzi :)

Pozdrawiam

juri
27-11-2017, 14:33
które nadwozie będziesz brać bo najcięższy jest
kombi: tjet 1305kg z lpg 1320kg, 1.4 95km 1205kg, 1.6 1320kg,
HB" tej 1275kg z lpg 1305kg, 1.4 95km 1195kg, 1.6 1310kg
instrukcja obłsugi strony od 231-233

sedan: tjet lpg 1270kg, 1.4 95km 1150kg, 1.6 1205kg,
instrukcja obsługi strona 200

TipoSedan
27-11-2017, 19:44
Poczytaj trochę forum 95konne biorą ponoć olej i to sporo, a dynamiką umywają się do 120 konnych jednostek.
Sporo? Ile wg Ciebie to sporo?
Nie dolewasz nic jak nie ciśniesz a jak piłujesz + LPG to jakieś śmieszne ilości a Ty napisałeś jak by to był silnik TSI.

Co do mocy to róznica niby tylko 25 koni ale silnik 95km musisz wysoko kręcić i ja bym brał 120km teraz. Nie wiem czy jest wersja 120km ze skrzynią siedmiobiegową ale jak jest to bym to brał bo przy 160-170km/h mój silnik jest dość głośny i sporo pali. Jak jezdzisz autostradami do 150 to 95 wystarczy bo jest cicho i spalanie koło 9litrów (przy 80-90km/h po płaskim spali ponizej 5l - jak chcesz oszczędzać to 95km jest lepszym rozwiązaniem ale ja bym brał 120 osobiście - pomyśl jakie masz priorytety).

kartonik
27-11-2017, 20:13
Z silnikiem 95KM w stosunku do T-Jeta (i nie tylko) jest taki problem, że dynamikę ma jak emeryt, jednemu to wystarczy, drugiemu nie. Ja zaliczam się do tych drugich.

DamianoZaw
27-11-2017, 20:48
Z silnikiem 95KM w stosunku do T-Jeta (i nie tylko) jest taki problem, że dynamikę ma jak emeryt.

A wypraszam sobie - do emerytury jeszcze trochę mi zostało ;)
Te 25KM różnicy to prawie 25% większa moc w stosunku do 1.4 16V. To sporo, a do tego tjet ma turbine, która też chyba robi robotę.
Wszystko zależy od kasy. Jakbym mnie było stać to zastanawialbym się nad tjet.

krowka1978
27-11-2017, 20:56
Robotę robi moment obrotowy.

TipoSedan
27-11-2017, 21:30
Z silnikiem 95KM w stosunku do T-Jeta (i nie tylko) jest taki problem, że dynamikę ma jak emeryt, jednemu to wystarczy, drugiemu nie. Ja zaliczam się do tych drugich.


Emeryt? Sprawdziłeś wyzsze obroty? Bez przesady, jezdziłem wcześniej autem o podobnej wadze i 140KM i wielkiej róznicy nie ma a tjet ma pewnie podobne wyniki. Jak Ci zalezy na oleju to znalazłem coś takiego Technika | Silnik Fiata 1.4 T-Jet – opinie i typowe problemy | DailyDriver.pl (http://dailydriver.pl/porady/technika/silnik-fiata-1-4-t-jet-opinie-i-typowe-problemy/) - "Pewnym problemem silnika 1.4 T-Jet jest jego ponad normatywne zużycie oleju (ok. 0,3-0,5 l na 1000 km). Problem pojawia się zazwyczaj przy większych przebiegach (powyżej 100 tys. km), jednak póki co ma on charakter incydentalny. Zdarza się jednak, że w niektórych egzemplarzach zużycie oleju przekracza 1 litr na 1000 km! Jednak na tle jednostek napędowych 1.6 THP BMW czy 1.4 TSI Volkswagena włoski motor wypada na tyle dobrze, że można przyjąć, że póki co problem nadmiernego zużywania oleju silnikowego prawie nie występuje. "

natomiast 95km raczej nie bedzie brał oleju wcale przy spokojnej jezdzie (przy dynamicznej ponizej 100ml/1000km powinno być jak nie masz LPG a na LPG ponizej 300ml i to jak ciśniesz, więc przy oszczędności kasy na paliwie wartość pomijalna i bym LPG zakładał).
Reasumując - jak chcesz oszczędnie to 95km a jak trochę dynamiczniej a przede wszystkim elastyczniej to tjet (podkreślam słowo "trochę" bo 120 koni przy takiej masie to tez nie jest dynamit). Ja bym teraz brał tjeta.

kartonik
27-11-2017, 21:43
Określenie emeryt nie użyłem żeby kogokolwiek obrazić tylko jako przenośnia :wink:
A co do osiągów, to na papierze te 95 KM wygląda dobrze, ale moja dupohamownia stwierdza, że te konie są jakoś takie niemrawe ;-)

piteros333
27-11-2017, 21:53
Sporo? Ile wg Ciebie to sporo?
Nie dolewasz nic jak nie ciśniesz a jak piłujesz + LPG to jakieś śmieszne ilości a Ty napisałeś jak by to był silnik TSI.


Kolego ostatnio rozmawiałem z znajomym taksówkarzem i powiedział mi ,że 1l na 1000km oleju bierze jego fiacior 95KM w sieci też można przeczytac o podobnych przypadkach , więc uważam to za sporo! Ten artykuł niestety ale jest nierzetelny idz sobie na to forum https://nuovabravoklub.pl/index.php i poczytaj na temat brania oleju w tych jednostkach czy takowy w ogóle wystepuje, silnik 120KM jest od wielu lat na rynku i był montowany międzyinnymi w fiacie bravo tam 90% osób twierdzi jadnoznacznie ,że problem brania oleju ich nie dotyczy , natomiast właściciele jednostek 95 konnych już tak szczęsliwi nie sa poczytaj sobie nawet to forum gdzie co chwilę pojawia się temat brania oleju w jednostkach nieuturbionych. Co do TSi miałem przez rok od firmy seata leona sw 2016 z silnikiem tsi 1,2 110KM i po roku jeżdżenia nie musiałem dolewać ani grama oleju silniki tsi są poprawione i już nie biorą oleju. Życie i doswiadczenie ludzi szybko weryfikuje żetelnośc takich artykułów.

marx30
28-11-2017, 00:08
Robotę robi moment obrotowy.
Dostepny blisko wartosci maksymalnej w relatywnie szerokim zakresie obrotow a nie peak w gornym zakreaie obrotomierza. Ale ja tak sie przyzwyczilem juz do tej charakterystyki (tyle ze w aucie lzejszym o 200 kg wiec to jeszcze ujdzie) ze tjetem musze sie obchodzic jak z jajkiem bo na budziku za duzo sie robi. Jak juz do tipo wkladaja wolnossaka to mogli zenic 1.6 bez automatu i byloby w sam raz.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

W zasadzie jak bierze olej to mozna wydluzyc interwaly wymiany bo przeciez stale dolewany jest swiezy ;-)

juri
28-11-2017, 00:21
tylko 1.4 ma 95km i 127Nm a tjet 120km ale 215Nm czyli o prawie sto więcej a to duża różnica w mocy.

TipoSedan
28-11-2017, 00:22
Kolego ostatnio rozmawiałem z znajomym taksówkarzem i powiedział mi ,że 1l na 1000km oleju bierze jego fiacior 95KM w sieci też można przeczytac o podobnych przypadkach , więc uważam to za sporo!

To nie sporo tylko bardzo duzo, daj linki, chętnie poczytam jak znalazłeś wiarygodne wpisy.
Podobnie jak w TSI sporo zalezy od stylu jazdy - zarówno tjet jak i 95km będzie coś brał jak ktoś jezdzi z prędkościami 160 i wyzej - poszukałem w necie i tjet ma takie przełozenia w tipo, ze tez ma dość wysokie obroty przy tej prędkości i nie ma siły, zeby nic nie brał.
Co do wiarygodnych informacji to na konkurencyjnym forum jest temat z ankietą o tym ile biorą i ten taksówkarz powinien pojechać jak najszybciej na gwarancję (to jest o wiele za duzo, nawet na TSI by bylo za duzo - popatrz sobie na wyniki tej ankiety i koniecznie mu o tym powiedz jak to Twój kolega).


Co do TSi miałem przez rok od firmy seata leona sw 2016 z silnikiem tsi 1,2 110KM i po roku jeżdżenia nie musiałem dolewać ani grama oleju silniki tsi są poprawione i już nie biorą oleju. Życie i doswiadczenie ludzi szybko weryfikuje żetelnośc takich artykułów.

To ma być dobry argument? ("statystyka" na próbie jednego respondenta?) Z TSI ludzie sobie taki spisek wymyślili czy jak? To ze jeden posiadacz TSI przez rok nie dolewał ma w ogóle jakieś znaczenie? Większość posiadaczy tipo 1.4 95km bez LPG nie dolewa (bo wymiana jest co 15tys) a Ty na podstawie jednego respondenta chcesz wnioski wysnuwać, ze TSI nie biorą oleju.



EDIT:
jeszcze wklejam wyniki ankiety jak by ktoś nie mógł znalezć bo linka do konkurencyjnego forum nie wypada wklejać:

Czy pali olej?
Bez gazu, nie pali - 42%
Bez gazu, pali do 100ml/1kkm - 26%
Bez gazu, pali ponad 100ml/1kkm - 0%
Gaz, pali do 100ml/1kkm - 10%
Gaz, pali do 300ml/1kkm - 19%
Gaz, pali do 500ml/1kkm - 3%
Gaz, pali ponad 500ml/1kkm - 0%

Respondentów sporo, więc to juz coś mówi (na podstawie jednego respondenta to cięzko nawet mówić o jakiejś statystyce jak nawet przebiegu nie podałeś - jeden w rok przejdzie 3tys a drugi 30).

piteros333
28-11-2017, 01:35
To nie sporo tylko bardzo duzo, daj linki, chętnie poczytam jak znalazłeś wiarygodne wpisy.
Podobnie jak w TSI sporo zalezy od stylu jazdy - zarówno tjet jak i 95km będzie coś brał jak ktoś jezdzi z prędkościami 160 i wyzej - poszukałem w necie i tjet ma takie przełozenia w tipo, ze tez ma dość wysokie obroty przy tej prędkości i nie ma siły, zeby nic nie brał.
Co do wiarygodnych informacji to na konkurencyjnym forum jest temat z ankietą o tym ile biorą i ten taksówkarz powinien pojechać jak najszybciej na gwarancję (to jest o wiele za duzo, nawet na TSI by bylo za duzo - popatrz sobie na wyniki tej ankiety i koniecznie mu o tym powiedz jak to Twój kolega).



To ma być dobry argument? ("statystyka" na próbie jednego respondenta?) Z TSI ludzie sobie taki spisek wymyślili czy jak? To ze jeden posiadacz TSI przez rok nie dolewał ma w ogóle jakieś znaczenie? Większość posiadaczy tipo 1.4 95km bez LPG nie dolewa (bo wymiana jest co 15tys) a Ty na podstawie jednego respondenta chcesz wnioski wysnuwać, ze TSI nie biorą oleju.



EDIT:
jeszcze wklejam wyniki ankiety jak by ktoś nie mógł znalezć bo linka do konkurencyjnego forum nie wypada wklejać:

Czy pali olej?
Bez gazu, nie pali - 42%
Bez gazu, pali do 100ml/1kkm - 26%
Bez gazu, pali ponad 100ml/1kkm - 0%
Gaz, pali do 100ml/1kkm - 10%
Gaz, pali do 300ml/1kkm - 19%
Gaz, pali do 500ml/1kkm - 3%
Gaz, pali ponad 500ml/1kkm - 0%

Respondentów sporo, więc to juz coś mówi (na podstawie jednego respondenta to cięzko nawet mówić o jakiejś statystyce jak nawet przebiegu nie podałeś - jeden w rok przejdzie 3tys a drugi 30).
Jeszcze tylko mi powiedz kiedy ta ankieta miała miejsce i którego silnika dotyczy Tsi czy T-jeta, bo sie pogubilem? :smile:
Ja w przeciwienstwie do ciebie wiem to ze swoich doświadczeń, a ty ciagle przytaczasz, innych i do tego linkujesz jakies pseudoartykuły nic nie wnoszące na to forum. W firmie 8 osób wzięło na rok tego seata i żaden nie zauważył ubytków oleju.

marx30
28-11-2017, 07:49
Jakoś dziwnie wszystkie dziwne i mało prawdopodobne usterki zdarzają się taksówkarzom, a to z LPG, a to z zawieszeniem, a to z olejem, a to ze spalaniem włącznie z remontami silników
Zastanawiam się czy to nie jakieś mityczne stwory ci taksówkarze, tak jak jednorożce.
Mi ten silnik przez te wspomniane już 151 tys brał tyle oleju że 5 l bańka starczała na zalanie i dolewki przez 15 tys.

Yasiooh
28-11-2017, 08:44
Mam silnik 1.4 95 km i zgadzam się z większością przedmówców, że do spokojnej jazdy wystarczy, ale przy wyprzedzaniu przydałoby się parę koni więcej a w zasadzie lepsza charakterystyka. Mojej poprzednie auto miało niby 20 koni mniej, ale jednocześnie ważyło 300 kg mniej i wyprzedzało się jakby sprawniej. Jak się jedzie samemu to jeszcze ok, ale jadąc z rodziną przestawiam się na tryb emerycki :) Gdybym mógł sobie pozwolić to wybrałbym silnik 120 km, chociaż nie wiem, czy za te pieniądze nie wolałbym wtedy Toyoty Auris...

Jeśli chodzi o olej, to mam auto zagazowane (Tartarini) i bierze faktycznie te 300ml/1kkm.

TipoSedan
28-11-2017, 09:03
Jeszcze tylko mi powiedz kiedy ta ankieta miała miejsce i którego silnika dotyczy Tsi czy T-jeta, bo sie pogubilem?
Ja w przeciwienstwie do ciebie wiem to ze swoich doświadczeń, a ty ciagle przytaczasz, innych i do tego linkujesz jakies pseudoartykuły nic nie wnoszące na to forum. W firmie 8 osób wzięło na rok tego seata i żaden nie zauważył ubytków oleju.

Chyba mówiłeś o silniku 1,4 95KM i dolewkach 1l, prawda?:) Ankieta dotyczy dokładnie tego silnika i ma miejsce cały czas (i to od dość dawna - to ankieta z forum uzytkowników tipka, więc nie jakiś podobny silnik, tylko dokładnie taki jaki aktualnie jest w tipo).
Ze swoich doświadczeń?:D Ile juz bylo tematów ze tsi i tjet brał olej na róznych forach? Jakoś tego nie podkreślasz, tylko zdanie jakiegoś kolegi taksówkarza, który jest jak widać trochę nie teges jak mu w głowie coś nie zaświta:P (sorry ale jak dolewa 15l oleju między przeglądami a inni w tipkach z tym silnikiem nie muszą dolewać albo śladowe ilości to powinna mu się lampka w głowie chyba zapalić ze coś nie gra?;)

Pojmij, ze chodzi o STATYSTYKĘ a nie jeden przypadek - jak o tjetach czytasz tematy o turbinie np. to rozgłaszasz od razu, ze mają problemy z turbiną? (trzeba policzyć ilu posiadaczy tjeta ma problemy z turbiną, podzielić przez liczbę posiadaczy tjeta i dopiero wtedy wysnuwać wnioski - wtedy wyjdzie, ze fiat robi bardzo udane silniki i tyle). Jest masa tematów o problemach z tjetem ale popatrz sobie ilu ludzi go posiada i chwali.

Mogę Cie prosić, zebyś przestał się upierać i na spokojnie przeczytał to co napisałem? Sorry ale w innym temacie się upierasz odnośnie turbodziury w silnikach bez turbo i się w ogóle zastanawiam czy te argumenty do Ciebie trafiają (i jeszcze mi piszesz, ze się wymądrzam a to nie jakaś tajemna wiedza jest).

marx30
28-11-2017, 10:48
sorry ale jak dolewa 15l oleju między przeglądami a inni w tipkach z tym silnikiem nie muszą dolewać albo śladowe ilości to powinna mu się lampka w głowie chyba zapalić ze coś nie gra?;)
Przy takiej ilości spalanego oleju zapewne ciagnie się za nim chmura niebieskiego dymu bo spalaniem oleju zbliżył się do dwusuwa.
Na szybko licząc mixolu sie lało cos 1:30 czyli przy spalaniu 7 l na setkę dwusuw spalał by trochę ponad 0,2 l oleju
Jemu spala 0,1. So close ;-)
Jak na taksowkarza chyba nie jest zbyt spostrzegawczy :-).

TipoSedan
28-11-2017, 11:52
Przy takiej ilości spalanego oleju zapewne ciagnie się za nim chmura niebieskiego dymu bo spalaniem oleju zbliżył się do dwusuwa.
Na szybko licząc mixolu sie lało cos 1:30 czyli przy spalaniu 7 l na setkę dwusuw spalał by trochę ponad 0,2 l oleju
Jemu spala 0,1. So close
Jak na taksowkarza chyba nie jest zbyt spostrzegawczy :-).

Ogólnie ciekawe bo nawet jak facet jest miękkim chu#em robiony to inni taksówkarze, stoją za nim na postojach, widzą jak podjedzie itp. i powinni mu powiedzieć o dymie lub plamach oleju na postoju:D Nie przypuszczam, zeby taksiarz tak nie ogarniał samochodu, ze np. wlewa olej w miejsce płynu do spryskiwaczy, musi miec cos ze szczelnością i tyle jak inni nie dolewają lub ociupinkę między przeglądami.

piteros333
28-11-2017, 13:10
Chyba mówiłeś o silniku 1,4 95KM i dolewkach 1l, prawda?:) Ankieta dotyczy dokładnie tego silnika i ma miejsce cały czas (i to od dość dawna - to ankieta z forum uzytkowników tipka, więc nie jakiś podobny silnik, tylko dokładnie taki jaki aktualnie jest w tipo).
Ze swoich doświadczeń?:D Ile juz bylo tematów ze tsi i tjet brał olej na róznych forach? Jakoś tego nie podkreślasz, tylko zdanie jakiegoś kolegi taksówkarza, który jest jak widać trochę nie teges jak mu w głowie coś nie zaświta:P (sorry ale jak dolewa 15l oleju między przeglądami a inni w tipkach z tym silnikiem nie muszą dolewać albo śladowe ilości to powinna mu się lampka w głowie chyba zapalić ze coś nie gra?;)

Pojmij, ze chodzi o STATYSTYKĘ a nie jeden przypadek - jak o tjetach czytasz tematy o turbinie np. to rozgłaszasz od razu, ze mają problemy z turbiną? (trzeba policzyć ilu posiadaczy tjeta ma problemy z turbiną, podzielić przez liczbę posiadaczy tjeta i dopiero wtedy wysnuwać wnioski - wtedy wyjdzie, ze fiat robi bardzo udane silniki i tyle). Jest masa tematów o problemach z tjetem ale popatrz sobie ilu ludzi go posiada i chwali.

Mogę Cie prosić, zebyś przestał się upierać i na spokojnie przeczytał to co napisałem? Sorry ale w innym temacie się upierasz odnośnie turbodziury w silnikach bez turbo i się w ogóle zastanawiam czy te argumenty do Ciebie trafiają (i jeszcze mi piszesz, ze się wymądrzam a to nie jakaś tajemna wiedza jest).

Faktem jest ,że na branie oleju narzekają glownie własciciele jednostek 95 konnych, tego nie podważysz, a jeżeli chodzi o turbodziurę to już napisałem w innym wątku gdzie odnosiłem się do pisma z FCA gdzie teamat dotyczył uturbionej jednostki z gazem :smile:



Uwaga, czyli nie TTTM, i nie adaptacja przepustnicy :smile:


Szanowny Panie.

W nawiązaniu do przesłanego e-maila, opierając się na informacjach otrzymanych ze służb technicznych pragniemy poinformować, że problem związany z Pańskim samochodem może być spowodowany m.in. systemem dualfuel – zasilanie benzyną oraz LPG.
Obecnie dla samochodów z Pańskim silnikiem dostępne jest nowe oprogramowanie centralki silnika. Sugerowałbym udanie się do ASO w celu wgrania nowego oprogramowania do sterownika pracy silnika. Z informacji producenta wiadomo, iż dział inżynieryjny pracuje nad rozwiązaniem problemów związanych z sterowaniem pracą silnika w pojazdach Tipo T-jet zasilanych LPG.

Łączymy pozdrowienia.
Z wyrazami szacunku.


Pozdrawiam / With kind regards / Cordiali saluti,


________________________________________

Stanisław Podsadecki
Kontakty z Klientami

FCA Poland S.A.
ul. Komorowicka 79; 43-300 Bielsko-Biała
Tel.: +48 33 813 5694, Fax: +48 33 813 2270
Email: fcapoland.kontakt@fcagroup.com

Malzapl
28-11-2017, 13:52
po mieście może być i 3 litry różnicy, bo nie sądzę żeby bez turbo spalał więcej niż 10 na mieście a tjet może tyle łyknąć i tyle i czasami nawet więcej ;) taka przypadłość turbo, jak nie jesteś przesadnie oszczędny to tjet

ata
28-11-2017, 14:14
Nie przypuszczam, zeby taksiarz tak nie ogarniał samochodu,
Żebyś się nie zdziwił!
Ze złotówami miałem sporo do czynienia bo w rodzinie (dalszej i bliższej) było dwóch. No to przyłazili oni i ich kumple "a weź zajrzyj bo cośtam-cośtam", dopóki ich nie pogoniłem(*). Nigdy nie robili w terminie żadnych czynności obsługowych ("czasu nie mam, zarobiony jestem, przecież jeździ?!"), nigdy nie mieli kasy na naprawę, nigdy nie naprawiali nic poza absolutnym minimum ("ma jeździć"). W dodatku mieli fatalny zwyczaj "naprawiania" wielu rzeczy "na patencie" - trytki, taśma, klej ... "ma jeździć". A jak coś naprawisz, to masz auto na wieczystej gwarancji bo "przecież naprawiałeś, znów się zepsuło to samo!".
Co prawda znam (osobiście) AŻ dwóch taksówkarzy którzy naprawdę dbają o samochód, jeden z nich przejechał Mercem W 115 1,5 mln km (poważnie!), ale to są wyjątki potwierdzające regułę.

(*) - znaczy zacząłem "nie mieć tej sprężynki/gumki/śrubki" albo "akurat pożyczyłem ten klucz koledze, nie dam rady odkręcić"

Po spektakularnej wtopie VAG-a z silnikami TSI/TFSI żaden producent nie decyduje się na tak drastyczne zmniejszenie grubości pierścieni tłokowych (w celu obniżenia tarcia), niestety w nowych silnikach pierścienie muszą być coraz cieńsze. Po prostu skończyły się proste i tanie metody obniżania oporów pracy silnika, wszystko to co się teraz projektuje jest robione kosztem trwałości. Dlatego wystarczy drobny błąd przy produkcji albo eksploatacji żeby praktycznie natychmiast pojawiły się objawy uszkodzenia. Dobra, może nie tyle "uszkodzenia" co raczej "nie całkiem poprawnej pracy" -> w dłuższej eksploatacji na jedno wychodzi. Taksówki są eksploatowane dość ekstremalnie, więc jeśli istnieje jakaś potencjalna przyczyna problemu to pierwsi zobaczą efekty właśnie taksówkarze i przedstawiciele handlowi. Tak zwany "normalny użytkownik" te same zjawiska ma szanse zobaczyć dopiero parę lat później albo wcale, zależy ile i jak jeździ.

chrabol
28-11-2017, 14:40
Kolego ostatnio rozmawiałem z znajomym taksówkarzem i powiedział mi ,że 1l na 1000km oleju bierze jego fiacior 95KM w sieci też można przeczytac o podobnych przypadkach , więc uważam to za sporo!.

Akurat taksówkarze nie są dobrym źródłem wiedzy, bo ich sposób eksploatacji samochodu jest "specyficzny" i oczywiście mowa o jednostkach zagazowanych.

Mam 1.4 95KM od lipca 2016 i dolałem 300 ml na samym początku, potem do przeglądu jakieś śladowe ilości, a od przeglądu ani kropli nie musiałem dolewać (Tipek ma 23 tys. nalatane). Z tym paleniem oleju to jakiś mit. A za silnikiem 95KM przemawia na pewno prostota konstrukcji, jesli ktoś zamierza pojeździć dłużej, niż tylko na gwarancji, to koszty napraw mają niebagatelne znaczenie. Mocy rzeczywiście brakuje, ale wystarczy przypomnieć sobie z kursu coś takiego jak redukcja i da się bardzo przyjemnie jeździć.

TipoSedan
28-11-2017, 14:56
Faktem jest ,że na branie oleju narzekają glownie własciciele jednostek 95 konnych, tego nie podważysz, a jeżeli chodzi o turbodziurę to już napisałem w innym wątku gdzie odnosiłem się do pisma z FCA gdzie teamat dotyczył uturbionej jednostki z gazem


Oczywiście, nawet nie mam takiego zamiaru. Chodzi mi tylko, żeby na podstawie jednego znajomego nie pisać ogólnie, że 1,4 lubi brać olej i to dużo (litr na 1000km to baaardzo dużo, tyle większości posiadaczy 2.0 TSI nie pije).

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Ze złotówami miałem sporo do czynienia bo w rodzinie (dalszej i bliższej) było dwóch. No to przyłazili oni i ich kumple "a weź zajrzyj bo cośtam-cośtam", dopóki ich nie pogoniłem(*). Nigdy nie robili w terminie żadnych czynności obsługowych ("czasu nie mam, zarobiony jestem, przecież jeździ?!"), nigdy nie mieli kasy na naprawę, nigdy nie naprawiali nic poza absolutnym minimum ("ma jeździć").

Co do taxi to bardzo duzo w Krakowie kupuje właśnie wersje 95KM bo nie ma turbiny i dwumasy a wiedzą, ze będzie bardziej katowana od auta, którym ktoś tylko jezdzi do pracy itp. Jak by te silniki piły 15 litrów między przeglądami na taxi to by sobie taksiarze nie polecali ich bo zwyczajnie by się nie nadawały do taxi i LPG, więc facet musi mieć jakieś wycieki lub coś zle ustawione - nie ma bata i powinien jechać na warsztat bo środowisko tylko zatruwa.

kjk
28-11-2017, 14:59
zastanawiam się nad kupnem nowego fiata Tipo. Który silnik polecacie 95 czy 120 KM
Panowie,
Takie pytanie są bez sensu, bo akurat tu jest oczywiste, że im więcej tym lepiej (w przeciwieństwie do liczby oktanowej paliwa ;-) ). Poza tym, jeszcze fajniej jest mieć 6 cylindrów, albo lepiej 8, a najlepiej 12. Problem tylko w tym, że za te konie trzeba zapłacić, a potem wyżywić ;-) więc decyzję każdy musi podjąć sam. Co do brania oleju w 95KM, ja dolałem w sumie jakieś 0.8l w ciągu kilku pierwszych kkm, a potem już nie ubywało, aż do wymiany przy 15kkm.

slawcio74
28-11-2017, 19:41
KJK masz rację , temat jest prosty. Albo masz "kilka" koni więcej albo "kilka" tysiączków więcej na koncie bankowym.... Ja wybrałem to drugie i nie żałuję bo mam "delikatny" styl jazdy .

krowka1978
28-11-2017, 20:50
KJK masz rację , temat jest prosty. Albo masz "kilka" koni więcej albo "kilka" tysiączków więcej na koncie bankowym.... Ja wybrałem to drugie i nie żałuję bo mam "delikatny" styl jazdy .

To nie jest "kilka koni więcej", a + około 100Nm :!: Dlaczego tak ważna sprawa jak moment obrotowy jest pomijana?

rafal.benitez
28-11-2017, 22:06
Ja kupując od razu patrzyłem tylko na moment a nie konie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

bnbn1
29-11-2017, 02:06
tutaj jakaś ostra dyskusja na forum, sprawa krótka T-jet120 kucy to prosta ewolucja niezawodnego FIRE (tak tego z uno) 95 kucy to ewolucja jakiegos oplowskeigo wynalazku, ja bym wybrał jednak to co wywodzi sie z FIRE.

i tyle w temacie. jedynei w przypadku t-jet trzeba brac pod uwage turbinę...czyli jej nei zajeździć złymi nawykami jazdy, a dokładniej gaszenia przegrzanego silnika, zresztą to się tyczy każdego silnika tych bez turbiny też.

marx30
29-11-2017, 08:16
tutaj jakaś ostra dyskusja na forum, sprawa krótka T-jet120 kucy to prosta ewolucja niezawodnego FIRE (tak tego z uno) 95 kucy to ewolucja jakiegos oplowskeigo wynalazku, ja bym wybrał jednak to co wywodzi sie z FIRE.

W wielkim błędzie jesteś ;-).
95 kucy to jest właśnie ewolucja fire a ściślej mówiąc fiatowskiego 1,4 8v gdzie przerobiono glowice na DOHC dodano PDA i wariator (Starjet, silnik stworzony przez FPT a nie opla, z tym że w tipku jak się okazuje bez wariatora fazy) a T-jet to ewolucja właśnie tej wersji 16 V.

krowka1978
29-11-2017, 10:18
95 kucy to jest właśnie ewolucja fire a ściślej mówiąc fiatowskiego 1,4 8v gdzie przerobiono glowice na DOHC dodano PDA i wariator

1.4 8V ma wariator :wink: Nie sprecyzowałeś , który konkretnie. 1.4 z GP wygląda praktycznie tak samo jak 1.0/1.1 z UNO - jednak zmiany konstrukcyjne są, chociażby w innej budowie dolotu oleju do smarowania łożysk wałka rozrządu, zmiany w układzie chłodzącym, wariator itd.

Szymon1988
29-11-2017, 11:27
Jak długo powinno się odczekać po zatrzymaniu, w celu schłodzenia turbiny? Jak jest to opisane w instrukcji ji. Swoją drogą, gdzie znajdę instrukcję do Hb 1,4 t-jet z lpg? Wiem że dostanę razem z samochodem, ale jeśli jest gdzieś dostępna w formie pdf, to chętnie bym już zaczął czytać.

piteros333
29-11-2017, 11:38
Jak długo powinno się odczekać po zatrzymaniu, w celu schłodzenia turbiny?




Niby wystarczy 1 minuta na wolnych obrotach lub po trasie spokojna jazda po miescie, tu chodzi o to aby nie odcinać po trasie od razu smarowania turbiny i przepływu oleju, a tak się dzieje gdy gasisz silnik niby jest dodatkowe chłodzenie turbiny płynem chłodniczym, ale w ASO powiedziano mi ,że przy wyłączonym start\stop te chłodzenie może nie działać, zresztą dodatkowe chłodzenie nie zastąpi smarowania.

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/naped-i-skrzynia-biegow/322247,Gaszenie-silnika-z-turbosprezarka-potencjalne-problemy.html

krowka1978
29-11-2017, 13:32
Niby wystarczy 1 minuta na wolnych obrotach lub po trasie spokojna jazda po miescie, tu chodzi o to aby nie odcinać po trasie od razu smarowania turbiny i przepływu oleju, a tak się dzieje gdy gasisz silnik niby jest dodatkowe chłodzenie turbiny płynem chłodniczym, ale w ASO powiedziano mi ,że przy wyłączonym start\stop te chłodzenie może nie działać, zresztą dodatkowe chłodzenie nie zastąpi smarowania.

Gaszenie silnika z turbosprężarką - potencjalne problemy - Napęd i skrzynia biegów - Eksploatacja - Infor.pl (http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/naped-i-skrzynia-biegow/322247,Gaszenie-silnika-z-turbosprezarka-potencjalne-problemy.html)

Po emeryckiej jeździe wystarczy 10s na wolnych obrotach. Po porządnym butowaniu minimum minuta. Nie wolno wyłączać silnika z wysokich obrotów, bo wirnik turbiny po zatrzymaniu silnika jeszcze przez jakiś czas będzie się obracał :!:
Nie ma elektrycznej pompy płynu chłodniczego, więc chłodzenie turbiny będzie słabsze, to co da radę metodą grawitacyjną - włączenie/wyłączenie Start&Stop nie ma nic do rzeczy. Smarowanie łożyska turbiny - również nie ma elektrycznej pompy oleju.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Swoją drogą, gdzie znajdę instrukcję do Hb 1,4 t-jet z lpg?
Koledze nie chce się szukać, a google szybko potrafi znaleźć link do strony z instrukcjami do aut FCA. Na forum wielokrotnie również temat się przewijał. Kliknij poniżej i wybierz co chcesz.

Fiat eLum - HOME (http://aftersales.fiat.com/elum/Home.aspx?languageId=9&brand_code=00)

piteros333
29-11-2017, 14:05
:
Nie ma elektrycznej pompy płynu chłodniczego, więc chłodzenie turbiny będzie słabsze, to co da radę metodą grawitacyjną - włączenie/wyłączenie Start&Stop nie ma nic do rzeczy. Smarowanie łożyska turbiny - również nie ma elektrycznej pompy oleju.



Takie info mam z ASO, choć wielu uważa ,że tam nie pracują mechanicy ,tylko wymieniacze :smile:, A jak to jest z tym start /stop rozumiem ,że po wyłaczeniu tego trybu turbina jest dalej chłodzna płynem?

firemanek
29-11-2017, 14:47
http://fiatklubpolska.pl/tipo-531/tipo-sw-34879/22

piteros333
29-11-2017, 15:12
Pompa wody w układzie chłodzenia , po wyłączeniu silnika przestaje pracować. Rozumiem ,że chodziło ci o elektryczną dodatkową pompę wody, która w razie potrzeby pracowałaby po wyłaczeniu silnika i turbinka byłaby schladzana niezależnie od tego czy silnik dziala czy nie?

otasz
29-11-2017, 15:13
Właśnie miałem pytać o to samo, bo miałem wątpliwości co do tej turbiny? W Punto II nie montowali:smile:
W salonie i gdzieś tam jeszcze słyszałem, że wystarczy około 30 s, ale przejrzałem instrukcję i tam piszą coś o 3-5 minutach. Mam siedzieć pięć minut w garażu z włączonym silnikiem?
Nie wiem jak to ugryźć. Do biura mam jakieś 4 km. Rano zabieram córkę i po drodze zawożę ją do przedszkola (około 1 km), potem do sklepu po salceson i pasztet na śniadanie ;-) (kolejny 1 km), potem już tylko prosto do biura. Mam przy każdym zatrzymaniu studzić turbinę?

Szymon1988
29-11-2017, 16:02
krowka1978 dzięki wielkie. Faktycznie nie ma z tym problemu szukając przez google. Przepraszam, pospieszyłem się z pytaniem.

faradek
29-11-2017, 16:49
Mam przy każdym zatrzymaniu studzić turbinę? Nie, w takim wypadku po prostu stajesz, dajesz silnikowi 10 - 15 sekund i gasisz. Chyba że parkowanie trwało dłużej to gasisz od razu, bo w tym czasie turbo zdążyło zmniejszyć obroty. Te 3 - 5 minut dotyczy sytuacji gdy lecisz np. autostradą i zjeżdżasz na stację paliw. Wtedy turbina jest fest rozgrzana i warto dać jej ochłonąć.

marx30
29-11-2017, 17:05
1.4 8V ma wariator

Moj z 2016 ma ale nie wiem czy wszystkie roczniki. Niewazne, wazne ze 95 km to nie wydumka opla

ŻuczekM
30-11-2017, 00:28
Nie, w takim wypadku po prostu stajesz, dajesz silnikowi 10 - 15 sekund i gasisz. Chyba że parkowanie trwało dłużej to gasisz od razu, bo w tym czasie turbo zdążyło zmniejszyć obroty. Te 3 - 5 minut dotyczy sytuacji gdy lecisz np. autostradą i zjeżdżasz na stację paliw. Wtedy turbina jest fest rozgrzana i warto dać jej ochłonąć.

Zamiast bawić się w wyliczanki wystarczy włączyć system Start&stop i czekać po zatrzymaniu jedynie wtedy, kiedy system sam nie zgasi silnika automatycznie. Będzie to oznaczało, ze turbina nie ma optymalnych warunków i warto poczekać kilkanaście sekund.

bnbn1
03-12-2017, 03:25
W wielkim błędzie jesteś ;-).
95 kucy to jest właśnie ewolucja fire a ściślej mówiąc fiatowskiego 1,4 8v gdzie przerobiono glowice na DOHC dodano PDA i wariator (Starjet, silnik stworzony przez FPT a nie opla, z tym że w tipku jak się okazuje bez wariatora fazy) a T-jet to ewolucja właśnie tej wersji 16 V.

uprzejmie przyznaje się do błedu, pomyliło mi się z tym wynalazkiem 1.6 16v EtorQ 110 kucy, rzeczywiście oba 1,4 95 oraz 120 kucy to ewolucja z FIRE.

marx30
03-12-2017, 21:23
No tak etorq to inna historia, motor w zasadzie spokrewniony z bmw (fiat kupil fabryke tritec). Ja go nie znam na tyle zeby cos powiedziec. Z doniesien wynika ze miewaly problemy w brazylii ale chyba wynikajace z zasilania etanolem.

krowka1978
04-12-2017, 00:25
Zamiast bawić się w wyliczanki wystarczy włączyć system Start&stop i czekać po zatrzymaniu jedynie wtedy, kiedy system sam nie zgasi silnika automatycznie. Będzie to oznaczało, ze turbina nie ma optymalnych warunków i warto poczekać kilkanaście sekund.

Tak, a świstak zawija w sreberka. Sprawdź, czy tak to działa, zdziwisz się srogo :food: Co więcej w instrukcji piszą, aby od razu nie wyłączać silnika po forsownej jeździe, a S&S zrobi to bez zająknięcia.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Takie info mam z ASO, choć wielu uważa ,że tam nie pracują mechanicy ,tylko wymieniacze :smile:, A jak to jest z tym start /stop rozumiem ,że po wyłaczeniu tego trybu turbina jest dalej chłodzna płynem?

Turbina jest wpięta do małego obiegu układu chłodzenia. Gdy silnik pracuje, to zawsze jest przepływ płynu przez korpus turbo. Start&Stop nie ma tu nic do rzeczy.

MariuszLu
10-12-2017, 22:58
Też polecam 1,4 T-Jet 120 KM. Przed zakupem jeździłem trzema wersjami: 1,4 16V 95 KM, 1,4 T-Jet 120 KM i 1,6 Multijet 120 KM. Multijet 1,6 to największa frajda z jazdy ale przepisy unijne "wyleczyły" mnie z chęci posiadania diesla. Więc wybrałem T-Jeta i jestem zadowolony.

marx30
11-12-2017, 00:42
A testy elastycznosci twierdza ze tjet lepszy

drjudym44
29-12-2017, 03:17
1.4 120KM LPG - przesiadłem się z 150KM Astry CDTI. Cóż powiedzieć - dla mnie rewelacja, jeśli chodzi o zrywność i przyśpieszenie. Nie mam potrzeby jeżdżenia więcej niż 140km/h więc oceniam to auto w zakresie jazdy do 150km/h. Może nie znam się specjalnie na motoryzacji, ale nie odczułem większego spadku dynamiki pomiędzy poprzednikiem a TIPO. Faktem jest, że tamten się troszkę szybciej zbierał i nie czuło się, że ma się 80km/h oraz gabarytu samochodu (miałem wersję coupe GTC). Polecam 120 konną jednostkę - w 95 brakowało mi trochę mocy.

dramez
04-01-2018, 15:36
Jeśli ktoś nie jeździ tylko i wyłącznie po mieście i ma trochę więcej pieniędzy to warto zainwestować w silnik 120 konny czy to benzynowy czy z LPG czy też diesel.
Wczesniej po jazdach testowych a później po odbiorze auta nie mam złudzeń że mocniejsze silniki przy masie Tipo są zdecydowanie bardziej uniwersalnym wyborem.
Sam pod koniec okresu gwarancji bo chyba nie wytrzymam 2 lat umówię się na chip tuning w CinSoft. Wkurza mnie nadal że przez krótkie przełożenia w szczególności pierwszych trzech biegów na skrzyżowaniu często zostaje w tyle a jeżdżąc w warunkach miejskich lubię się wcisnąć przed szereg i brakuje mi nadal trochę mocy. Ale poza miejskimi przeciskaniami nawet w trasie mocy wystarcza, tym bardziej że od ponad 140km/h faktycznie zaczyna robić się nieco bardziej nerwowo na zawieszeniu.
Dlatego będę jeszcze myślał nad wymiana sprężyn i obniżeniu swojego Tipka o 25mm.

juri
04-01-2018, 17:04
Aktualnie eibach ma sprężyny i chyba nawet jest promocja poniżej 600zl. Ja narazie odkładam pomału bo teraz inne wydatki. Może jeszcze h&r między czasem coś wypuści.
Apropo 120tjet to jeden z lepszych wyborów. Normalny silnik turbo z pośrednik wtryskiem paliwa może nie aż tak oszczędny ale z lpg narazie mieszcze się w 10.5/100. Komfort wyprzedzania na duży plus a jazda oszczedna. Aktualnie koszt przejechania 100km wynosi 23zl.

prezes77
06-01-2018, 02:22
Trochę z mojego doświadczenia - chciałem kupić sedana w wersji bieda. W lipcu wziąłem na weekend z wypożyczalni hatchbacka 1.4 95KM w podstawowej wersji wyposażenia, żeby przekonać się w praktyce, czy to auto mi pasuje. Stwierdziłem, że auto jest ok, powoli zaczęła kiełkować myśl o hatchbacku... Dla pewności pojechałem do dealera przejechać się T-Jetem. Wrażenia z jazdy wersją doładowaną dopełniły uprzednio zainicjowany uśmiech ;) nawet mimo różnicy w spalaniu - wersją wolnossącą w największe upały po mieście ledwo dobijałem do 8,5/100, T-Jet zużywa przynajmniej litr więcej... Ostatecznie skończyłem z HB T-Jet Longue + felgi 17" - katalogowo ok 72k, kupiony za 60k. Na wiosnę dostanie niższe sprężyny, czarne 18" na lato i program, dzięki któremu będzie się jeździć bardziej przyjemnie, a i spalanie spadnie... Wymianę turbo i celowanie w 220KM zostawiam na okres pogwarancyjny ;) Póki co na hamowni wypluł 133KM/230Nm.

Dla osób, które dalej mają dylemat, czy warto dopłacić do T-Jeta polecam film porównujący przyspieszenie 70-100km/h na 3 biegu po równym i pod mocną górkę dla silników 1.4 95, 1.4 T-Jet 120, 1.6 MultiJet 120 w budzie kombi - https://www.youtube.com/watch?v=wee2jyeIlXw - dla niecierpliwych wyniki w 4:40 ;)

marx30
06-01-2018, 10:37
Póki co na hamowni wypluł 133KM/230Nm.

Tak to z T-jetami jest że często mają więcej niż podaje producent

kartonik
06-01-2018, 11:22
To ja chyba nie mam żadnych gratisów mocy, bo w porównaniu z moim poprzednim samochodem, który miał silnik TD 150KM to Ti-Jet tak jakoś bez entuzjazmu ciągnie.

krowka1978
06-01-2018, 12:32
To ja chyba nie mam żadnych gratisów mocy, bo w porównaniu z moim poprzednim samochodem, który miał silnik TD 150KM to Ti-Jet tak jakoś bez entuzjazmu ciągnie.

Może napiszesz jaki ten TD miał maksymalny moment obrotowy i przy jakich obrotach? Co z tego, że 150KM, jak np. 400Nm? Kolejny razu piszę, że KM to nie wszystko :roll: 98% "chwali" się tylko kucami, które sobie można ten tego, chociażby porównanie wolnossaka 95KM i turbodoładowanego 120KM. Tylko 25 koników różnicy, a jak by to wyglądało bez turbiny?

kartonik
06-01-2018, 13:13
Był to MJ 1.9 8V podkręcony do 150 KM i 330 Nm.

marx30
06-01-2018, 13:59
330 niutkow to 30 %wiecej. Nie ma sie co dziwic krzywa tez dla 8v pewnie na dole niezla. Ale benzyne 16v idzie krecic dalej niz do tych umownych 4 tys dla diesla(stad tez przewaga tjeta nad multijetem w tescie mimo ze w multijecie pewnie ma sie wrazenie wiekszego kopa na poczatku). A odnosnie samego t-jeta gdzies w dokumentacji ktora na forum wklejalem byly wykresy mocy i momentu wersji 120 km i 150 km. 120 pnie sie szybciej do gory w dolnym zakresie. Napisano tam tez ze to do codziennej jazdy przy kompromisie odnosnie zuzycia paliwa a wersja 150 do jazdy sportowej.

prezes77
06-01-2018, 14:33
Benzynowy symulator diesla po kształcie wykresu ;)

30556

bnbn1
06-01-2018, 14:41
Może napiszesz jaki ten TD miał maksymalny moment obrotowy i przy jakich obrotach? Co z tego, że 150KM, jak np. 400Nm? Kolejny razu piszę, że KM to nie wszystko :roll: 98% "chwali" się tylko kucami, które sobie można ten tego, chociażby porównanie wolnossaka 95KM i turbodoładowanego 120KM. Tylko 25 koników różnicy, a jak by to wyglądało bez turbiny?

no i co najważniesze te kuce są przy dośc dużej prędkości obotowej, no mysle ze malo kto jeżdzi cały czas w zakresie obrotów 4000-5000 obr/min :-)
zazwyczaj jesteśmy w niższym zakresie obtowó to i moc jest mniejsza :D

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Może napiszesz jaki ten TD miał maksymalny moment obrotowy i przy jakich obrotach? Co z tego, że 150KM, jak np. 400Nm? Kolejny razu piszę, że KM to nie wszystko :roll: 98% "chwali" się tylko kucami, które sobie można ten tego, chociażby porównanie wolnossaka 95KM i turbodoładowanego 120KM. Tylko 25 koników różnicy, a jak by to wyglądało bez turbiny?

no i co najważniesze te kuce są przy dośc dużej prędkości obotowej, no mysle ze malo kto jeżdzi cały czas w zakresie obrotów 4000-5000 obr/min :-)
zazwyczaj jesteśmy w niższym zakresie obtowó to i moc jest mniejsza :D

marx30
06-01-2018, 16:14
Benzynowy symulator diesla po kształcie wykresu ;)

30556
Ten drugi peak momentu przy 3300 obr masz w gratisie :-)

jaroslawrak
06-01-2018, 23:32
Dla osób, które dalej mają dylemat, czy warto dopłacić do T-Jeta polecam film porównujący przyspieszenie 70-100km/h na 3 biegu po równym i pod mocną górkę dla silników 1.4 95, 1.4 T-Jet 120, 1.6 MultiJet 120 w budzie kombi - https://www.youtube.com/watch?v=wee2jyeIlXw - dla niecierpliwych wyniki w 4:40

T-Jet rulezzzz:smile:

krowka1978
07-01-2018, 01:21
T-Jet rulezzzz:smile:

MultiAir fajniejszy, Tipo fajnie by z nim jeździło, a i spalanie niższe od TJet'a :smile:

Qvadrat
07-01-2018, 08:20
A jeszcze fajniejsze v8 byłby w tipo...

marx30
07-01-2018, 10:25
MultiAir fajniejszy, Tipo fajnie by z nim jeździło, a i spalanie niższe od TJet'a :smile:
Do czasu padnięcia modułu ;-) (tak wiem poprawili). Jest dużo silników lepszych od T-jeta ale ten ma jedną zaletę-jest prosty i z fabrycznym lpg jeździ najtaniej

kartonik
07-01-2018, 11:39
Benzynowy symulator diesla po kształcie wykresu ;)

30556

Patrząc na wykres przebiegu momentu obrotowego, to mam wrażenie jakbym oglądał samochód po wykonanym niezbyt fachowo chiptuningu ;-)

FiatPrime
07-01-2018, 11:39
Do czasu padnięcia modułu ;-) (tak wiem poprawili). Jest dużo silników lepszych od T-jeta ale ten ma jedną zaletę-jest prosty i z fabrycznym lpg jeździ najtaniejTylko żłopie kurczę. Rozmawiałem właśnie z kolegą po fachu. Ponad 30 tyś na blacie i spalanie na taksie w trójmiejskich korkach to średnio 15l LPG. Przy tym fabrycznym zbiorniku to trzeba codziennie tankować czesem dwa razy.

Tak się zastanawiam czy nie lepszy od tego Typu jeta nie byłby mały MJ. Osprzęt jakiś kosmicznie drogi nie jest.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

TipoSedan
07-01-2018, 11:52
Tylko żłopie kurczę. Rozmawiałem właśnie z kolegą po fachu. Ponad 30 tyś na blacie i spalanie na taksie w trójmiejskich korkach to średnio 15l LPG. Przy tym fabrycznym zbiorniku to trzeba codziennie tankować czesem dwa razy.


W Tipo SW? Spore.

FiatPrime
07-01-2018, 12:20
W Tipo SW? Spore.Sedan

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

TipoSedan
07-01-2018, 12:33
Sedan

Duze spalanie i cena najtanszego sedana tjet z LPG tez powala, podobna do 1.6 MJ a moment inny. Ile za niego zapłacił? Utargował coś?

FiatPrime
07-01-2018, 12:44
Duze spalanie i cena najtanszego sedana tjet z LPG tez powala, podobna do 1.6 MJ a moment inny. Ile za niego zapłacił? Utargował coś?Nie wiem ile dał i średnio mnie to obchodzi. Jeden z pierwszych t Jet sedan w pl jak brał. Ale tyle lpg one palą na taksie jak się jeździ po dużym mieście. To już od kilku słyszałem. Fabryczne i dostawiane instalacje.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

marx30
07-01-2018, 13:56
Tylko żłopie kurczę

Silniki mpi w stosunku do gdi mają najgorsze straty przy pracy na zimno. No i taka praca na taksówce w zł ie zapewne dogrzewanie wnętrza (diesel chyba obowiązkowo z nagrzewnicą spalinową). W normalnej cywilnej jezdzie mieszanej u mnie chyba bedzie okolo 9 l lpg.

FiatPrime
07-01-2018, 14:44
No Ja jeżdżę w korporacji która raczej nie stoi. Ale fakt, że pali więcej - czekając na klienta nie gaszę auta - czasem czeka już pod adresem, ale zazwyczaj trzeba czekać 2-10 minut. No i non stop korki. Turbo w takich warunkach swoje musi spalić :P

marx30
07-01-2018, 15:06
W zasadzie do takiej jazdy to wolnossak lepszy

bnbn1
07-01-2018, 15:14
MultiAir fajniejszy, Tipo fajnie by z nim jeździło, a i spalanie niższe od TJet'a :smile:


fajniejszy ale jak MA padnie to już jest neifajnie a w T-jet takeigo ryzyka nie ma. ni amarudziłnbym gdybym był pewien że to wyciągnei tyle samo tyś km bez remontu co wolnossak fire, czyli minimum 400 tyś km

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Do czasu padnięcia modułu ;-) (tak wiem poprawili). Jest dużo silników lepszych od T-jeta ale ten ma jedną zaletę-jest prosty i z fabrycznym lpg jeździ najtaniej

jeszce prostrzy jest wollnossak, bo nei ma turbiny, no dobra wiem ma mniej kucy.... :-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Tylko żłopie kurczę. Rozmawiałem właśnie z kolegą po fachu. Ponad 30 tyś na blacie i spalanie na taksie w trójmiejskich korkach to średnio 15l LPG. Przy tym fabrycznym zbiorniku to trzeba codziennie tankować czesem dwa razy.

Tak się zastanawiam czy nie lepszy od tego Typu jeta nie byłby mały MJ. Osprzęt jakiś kosmicznie drogi nie jest.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka


15 litrów podtlenku LPG... panie to juz nei lepiej na benzynie jeździć ? moj t-jet w miescie wciaga zimą 9,5 litra, co daje koszt, 42 zeta/100 km, a na LPG to daje 33 zeta/100 km.... nie wiem czy to się opłaca uwzględniając koszty instalacji i inne tym podobne....

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


W zasadzie do takiej jazdy to wolnossak lepszy

zgadzam się ze lepszy, mneij by spalił mam wolnossaka co prawda 1.4 8v 77 kucy i ten pali 6,5 w miescie (w tipo jest 1.4 16v 95 kucy)

marx30
07-01-2018, 16:11
No ale benzyny tez by wiecej palił

krowka1978
07-01-2018, 17:03
fajniejszy ale jak MA padnie to już jest neifajnie a w T-jet takeigo ryzyka nie ma. ni amarudziłnbym gdybym był pewien że to wyciągnei tyle samo tyś km bez remontu co wolnossak fire, czyli minimum 400 tyś km

Z modułami MA uspokoiło się :wink: Masowego padania również nie było.

bnbn1
08-01-2018, 02:02
Z modułami MA uspokoiło się :wink: Masowego padania również nie było.

no ja wiem że TSI.. to nic nie przebije ;-)
mysle ze wszyscy załapali ironię :-)