PDA

Zobacz pełną wersję : Ciśnienie oleju 1.9 120km



remik1
24-11-2017, 18:15
Cześć wszystkim,
to jest mój pierwszy post więc przepraszam za błędy i tym samym dziękuję wszystkim za wszelkie odpowiedzi i pomoc.

Od niedawna posiadam Fiata Bravo 2, 2008 rok produkcji w wersji Dynamic z silnikiem 1.9jtd(chyba m). Samochód miał przejechane 70 tysięcy, kupiłem go w salonie fiata i mam pewność, że był uderzony. Przy kupnie był wymieniony rozrząd. Olej łącznie z filtrami wymieniłem 3 tysiące km później, bo w salonie powiedzieli, że olej jest jeszcze ok. To tyle słowem wstępu.

Miesiąc temu zaczął pojawiać mi się komunikat, że jest zbyt niskie ciśnienie oleju ...(coś tam)... Zdarzało mi się to sporadycznie, wyłącznie w mieście, zazwyczaj przy ruszaniu. Wczoraj przy godzinnej jeździe po Wrocławiu pojawił się jakieś 15-20 razy co mnie już trochę zirytowało i dodatkowo zaczęła się pojawiać kontrolka od oleju co wcześniej się nie zdarzało. Komunikat pojawia się przy zabawie skrzynią biegów, zazwyczaj przy włączaniu jedynki, stąd też chyba miałem wrażenie że wcześniej pokazywało się przy ruszaniu.

Podpiąłem samochód do komputera, żeby sprawdzić błędy, ale nic nie pokazało co mnie trochę ździwiło.

Samochód boryka się też od jakiegoś 1.5 miesiąca prawdopodobnie z uszkodzonym regulatorem napięcia, może pasek alternatora. (falujące siła świateł, światła radia, czy wyświetlacza).

Oleju jest pełno, 5W30 (na 90%, ewentualnie 5W40 ale raczej nie).

Macie jakieś pomysły co to może być powodem?

%EDIT: Aktualnie samochód ma przejechane 75 000 km.

Braval
24-11-2017, 21:21
To auto jest z dpf? Jesli tak to moze paliwo rozrzedza olej w silniku na skutek przerywania procesu wypalania filtra,częsty przypadek gdy takie auta eksploatują kierowcy z watpliwym IQ. Wymien olej ,jesli czuc w nim ON.Moze szwankowac czujnik cisnienia oleju,tez mozna podmienic.Mozna zmierzyc manometrem cisnienie faktyczne oleju.Napisz bardziej precyzyjnie,bo widze ,ze nie bardzo wiesz co sie dzieje...

remik1
24-11-2017, 21:52
Auto nie ma dpfu. Poza tym nie wiem co jeszcze mogę napisać. Starałem się precyzyjnie opisać problem. Planuje zacząć od regulatora napięcia ale nawet nie wiem czy te 2 problemy mogą być ze sobą powiązane jakoś ściślej. Przez regulator to raczej miałbym choinkę na desce?

Alton88
25-11-2017, 11:45
A ten silnik nie ma przypadłości z zużywającą się uszczelką pomiędzy smokiem oleju a pompą oleju? Było tego trochę na forum, musiał byś poszukać, poniżej artykuł z 2.0 CDTI ale to to samo co JTD.
Wadliwa uszczelka smoka pompy oleju - Insignia 2.0 CDTI (http://mij.pl/wadliwa-uszczelka-smoka-pompy-oleju-insignia-2-0-cdti/)

sabur
25-11-2017, 14:24
Problem ze smokiem oleju występuje w 1.6 i 2.0. silniki 1.9 mając bardsonwikidny układ smarowania.

Sprawdź ciśnienie oleju bo może czujnik ciśnienia oleju wariuje i stąd wspomniane problemy

Nastukane z telefonu.

wojtas85
25-11-2017, 16:47
Miałem identyczny problem. U mnie kontrolka i komunikat pojawiały się po uruchomieniu silnika a wracało do normalnego stanu po przejechaniu kilku kilometrów. Na pierwszy ogień wymieniłem czujnik ciśnienia oleju ale okazało się, że to nie jego wina. Podstawiłem do znajomego, który problem usunął ale nie chciał powiedzieć co zrobił. Na pewno coś robił z elektroniką (na kompie nie było żadnych błędów) bo po odbiorze auta świeciła się kontrolka air baga, którą sam wyłączyłem.

remik1
25-11-2017, 22:57
Dzięki za wiadomości, zaczne od ogarnięcia regulatora napięcia i sprawdzenia jakie jest ciśnienie oleju. Jeśli to bd ok to wymiana czujnika, a dalej może jakiś styk do czujnika? Zobaczymy, w każdym razie dzięki :)