Zobacz pełną wersję : problem ze sprzęgłem Doblo
NowaWizja
24-11-2017, 07:28
Panowie
Dopiero jutro rano pojawia się u mechanika chyba że będzie jeszcze gorzej. Mam jakiś problem ze sprzęgłem. Po pierwsze łapie prawie przy samej ziemi, nie jest "napompowane" i co najgorsze biegi 1 i wsteczny wchodzą tylko przy wyłączonym silniku. Z 2 podobnie ale czasem wskoczy. Jest to mega uciążliwe.
Wiecie co to może być ? Dużo to roboty dla mechanika?? Dziękuję za każdą odpowiedz
Pozdrawiam
Robert
volvgangster
25-11-2017, 12:26
zobacz ile masz płynu hamulcowego w zbiorniku...o ile masz hydrauliczne sprzęgło ...miałem podobny przypadek w ulysse wyciek z wysprzęglika przy skrzyni biegów
miszczu77
30-11-2017, 20:31
Wygląda na wysprzęglik lub pompę sprzęgła. Ja u siebie niedawno to przerabiałem. Pompa nie miała wycieku, a mimo to nie działała należycie. Nie dało się też odpowietrzyć sprzęgła, bo pedał zostawał w podłodze.
Przy pewnej wprawie wymiana pompy to jakaś godzina, maksymalnie dwie. Z wysprzęglikiem jest łatwiej.
W moich doblakach 1.3 mj mialem tak ze wsteczny wchodzil ze zgrzytem. Okazalo sie sie sprzeglo... tarcza jeszcze pelna miesa ale sloneczko na docisku wyrobione (czesty przypadek doblo). Wsteczny niesychnornizowany czy jakos tak i z tad efekt. Mialem jeszcze tak ze pedal sprzegla zostawal mi w podlodze. Pompka sprzegla siadla. W Twoim przypadku podejrzewalbym wysprzeglik lub brak plynu (sprawdz zbiornik plynu hamulcowego). W gorszym przykladzie sprzeglo lub w najgorszym cos ze skrzynia (watpliwe)
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
U mnie najpierw padł wysprzęglik (zgrzyt przy wstecznym i ciężko chodzące biegi) a po pół roku pompka (uklapnięty pedał). Podobno w tych pompkach jest sprężyna która jak pęknie to nie jest w stanie wypchać tłoczka w pozycję wyjściową i tym samym nie napompuje odpowiedniej ilości płynu. Czytałem gdzieś na forum że rozbierają te pompki i wkładają sprężynę z układu paliwowego od ursusa c330 :) Wg mnie szkoda zachodu
Witam serdecznie.
Mam problem z moim Doblo mianowicie pedał sprzęgła został w podłodze . Zakładam że to padnięta pompa sprzęgła . Odpowietrzenie wysprzęglika nic nie dało pedał dalej jest w podłodze i muszę go cofnąć ręcznie efekt brak możliwości wrzucenia biegu na odpalonym silniku .
Zauważyłem że pompa jest zamocowana na dwie śruby ale interesuje mnie jak rozłączyć pompę w kabinie ? Wystarczy ją wyjąć od strony silnika ? Trzeba zdjąć koło czy wystarczy wyjąć akumulator ?
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie .
miszczu77
22-01-2019, 18:12
Nie wiem, jak w wersji D, ale w MultiJet jest tak, że od strony kabiny trzeba odłączyć przy pedale taki biały zatrzask, w który wepchnięta jest kulka pompy.
Natomiast od strony silnika dostęp jest od dołu, więc trzeba zdjąć koło, żeby mieć lepszy dostęp, przynajmniej bez podnośnika.
Akumulator lepiej wyjąć, żeby był łatwiejszy dostęp do wysprzęglika, żeby odpowietrzyć układ.
Temat ogarnięty . Pompka wymieniona nie trzeba zdejmować koła wystarczy sam akumulator i jest tyle miejsca na demontaż . Po rozpieciu pompki z podałem sprzęgła trzeba ją wyjmować w dół skrzyni bo za mało miejsca. Odpowietrzenie też nie nastręcza większych problemów .Wężyk na odpowietrznik a drugi koniec do zbiorniczka zawleczka wysunięta to chyba tyle.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.