PDA

Zobacz pełną wersję : DZIURA POMIEDZY 1 A 2 BIEGIEM - prosba o info



tedybear
21-11-2017, 16:08
Słuchajcie
jak wiecie pisałem z gościem z FCA w sprawie wygłuszenia. Pod koniec korespondencji zapytałem sie go czy mozna do niego zgłaszać inne trapiace nas problemy w tym owa dziure pomiedzy 1 a 2 biegiem.
Dzis dostalem odpowiedź ze tak i abym dokładnie opisał problem.
Ja tego nie mam wiec nie jestem w stanie tego opisać zatem:


CZY KTOŚ Z WAS MOŻE ŁADNIE I KONKRETNIE OPISAĆ O CO DOKŁADNIE CHODZI, OPISAĆ CO SIĘ DZIEJE I KIEDY A JA SKOPIUJĘ JEGO TREŚĆ I WYŚLE DO FCA POLSKA.
PROSZĘ ZATEM O RZETELNY I WYCZERPUJĄCY OPIS PROBLEMU

czekam

Krzycholu
21-11-2017, 16:53
Myślę że kolega marx30 opisał to dokładnie w pierwszym poście tego tematu. ..

tedybear
21-11-2017, 16:54
Krzycholu dasz linka bom jeszcze w pracy i nie bardzo mam możliwość grzebania po forum? :)

Krzycholu
21-11-2017, 17:05
Ja tez jeszcze w pracy. ...😊
http://fiatklubpolska.pl/tipo-531/wyjasnienie-zagadki-dziury-38820/

tedybear
21-11-2017, 17:13
ale to nie jest opis problemu tylko opis przyczyny. niekoniecznie to musi byc to

kartonik
21-11-2017, 17:26
W opisie trzeba zaznaczyć, że dotyczy to wersji 1.4 16V i T-Jet, co jest tym bardziej zastanawiające. W T-Jet nie mylić tego z turbodziurą.

marx30
21-11-2017, 17:29
Ja bym to ipisal tak: w momencie zmiany biegu, szczegolnie z pierwszego na drugi (na tych biegach szczegolnie widoczne ze wzgledu na duze przelozenie i moment hamujacy pochodzacy od kół) w momencie sklejenia sie sprzegla nastepuje zdlawienie silnika i nagle zwolnienie auta. Aby tego uniknac konieczne jest nieproporcjonalnie mocne wcisniecie pedalu gazu a nastepnie, w celu plynnej kontynuacji jazdy jego ujmowanie lub bardzo powolne puszczanie sprzegla(co jest niespotykane w innych dobrze zestrojonych autach). W dolnym zakresie wcisniecia pedalu silnik nie ma praktycznie zadnej elastycznosci mimo samoczynnego minimalnego uchylania przepustnicy w momencie puszczania sprzegla. To ze sie jezdzi do dupy przeloz na kulturalny jezyk. Prawdopodobna przyczyne opisalem.

kartonik
21-11-2017, 17:38
Powyżej bardzo dobrze napisane, tylko bym dopisał (podkreslone)

Ja bym to ipisal tak: w momencie zmiany biegu, szczegolnie z pierwszego na drugi (na tych biegach szczegolnie widoczne ze wzgledu na duze przelozenie i moment hamujacy pochodzacy od kół) w momencie sklejenia sie sprzegla nastepuje zdlawienie silnika i nagle zwolnienie auta, które ustepuje po paru sekundach . Aby tego uniknac konieczne jest nieproporcjonalnie mocne wcisniecie pedalu gazu a nastepnie, w celu plynnej kontynuacji jazdy jego ujmowanie. W dolnym zakresie wcisniecia pedalu silnik nie ma praktycznie zadnej elastycznosci. samoczynnego minimalnego uchylania przepustnicy w momencie puszczania sprzegla. To ze sie jezdzi do dupy przeloz na kulturalny jezyk. Prawdopodobna przyczyne opisalem.

jacek2
22-11-2017, 08:57
w momencie zmiany biegu, szczegolnie z pierwszego na drugi (na tych biegach szczegolnie widoczne ze wzgledu na duze przelozenie i moment hamujacy pochodzacy od kół) w momencie sklejenia sie sprzegla nastepuje zdlawienie silnika i nagle zwolnienie auta, które ustepuje po paru sekundach . Aby tego uniknac konieczne jest nieproporcjonalnie mocne wcisniecie pedalu gazu a nastepnie, w celu plynnej kontynuacji jazdy jego ujmowanie.

Bardzo dobry opis odzwierciedlający rzeczywistość: szczególnie ostatnie zdanie. Zauważyłem tą zależność ale myślałem że to moje kopyta tak tylko powinny regulować pedałem gazu aby zachować płynność jazdy.
Osobiście ta dziura zbytnio mi nie przeszkadza,ale jej eliminacja znacząco poprawiłaby płynność jazdy i elastyczność prowadzenia Tuptusia:roll:

firemanek
25-11-2017, 22:41
mój email przekazano z Włoch do Polski, gdzie zarejestrowano go, co potwierdzono sms-em do mnie, co dalej?, czekam

DamianoZaw
25-11-2017, 23:11
Wychodzi na to że producent olał sprawę..
Ciekawe czy na zagranicznych forach Tipo piszą coś o dziurze.

firemanek
27-11-2017, 18:32
Uwaga, czyli nie TTTM, i nie adaptacja przepustnicy :smile:


Szanowny Panie.

W nawiązaniu do przesłanego e-maila, opierając się na informacjach otrzymanych ze służb technicznych pragniemy poinformować, że problem związany z Pańskim samochodem może być spowodowany m.in. systemem dualfuel – zasilanie benzyną oraz LPG.
Obecnie dla samochodów z Pańskim silnikiem dostępne jest nowe oprogramowanie centralki silnika. Sugerowałbym udanie się do ASO w celu wgrania nowego oprogramowania do sterownika pracy silnika. Z informacji producenta wiadomo, iż dział inżynieryjny pracuje nad rozwiązaniem problemów związanych z sterowaniem pracą silnika w pojazdach Tipo T-jet zasilanych LPG.

Łączymy pozdrowienia.
Z wyrazami szacunku.


Pozdrawiam / With kind regards / Cordiali saluti,


________________________________________

Stanisław Podsadecki
Kontakty z Klientami

FCA Poland S.A.
ul. Komorowicka 79; 43-300 Bielsko-Biała
Tel.: +48 33 813 5694, Fax: +48 33 813 2270
Email: fcapoland.kontakt@fcagroup.com

slawcio74
27-11-2017, 18:56
Uwaga, czyli nie TTTM, i nie adaptacja przepustnicy :smile:


Szanowny Panie.

W nawiązaniu do przesłanego e-maila, opierając się na informacjach otrzymanych ze służb technicznych pragniemy poinformować, że problem związany z Pańskim samochodem może być spowodowany m.in. systemem dualfuel – zasilanie benzyną oraz LPG.
Obecnie dla samochodów z Pańskim silnikiem dostępne jest nowe oprogramowanie centralki silnika. Sugerowałbym udanie się do ASO w celu wgrania nowego oprogramowania do sterownika pracy silnika. Z informacji producenta wiadomo, iż dział inżynieryjny pracuje nad rozwiązaniem problemów związanych z sterowaniem pracą silnika w pojazdach Tipo T-jet zasilanych LPG.

Łączymy pozdrowienia.
Z wyrazami szacunku.


Pozdrawiam / With kind regards / Cordiali saluti,


________________________________________

Stanisław Podsadecki
Kontakty z Klientami

FCA Poland S.A.
ul. Komorowicka 79; 43-300 Bielsko-Biała
Tel.: +48 33 813 5694, Fax: +48 33 813 2270
Email: fcapoland.kontakt@fcagroup.com

Kolejny bzdet. Ja nie mam ani gazu , ani t-jet i mam dziurę .... Bzdet.

piteros333
27-11-2017, 19:25
Ja o tym dawno napisałem ,że te dziury występują najczęściej w zagazowanych jednostkach, u siebie jak i w dealerskim aucie bez gazu 120KM tego nie zaobserwowałem, swoją drogą żebyście wiedzieli jaką turbodziurę miał mój seat leon sw 2016 1,2 tsi 110KM , ale gdy trochę pojeżdziłem i zacząłem sie przyzwyczajac do turbiny to problem znikł.

Azja65
27-11-2017, 22:03
A ja dziś potestowałem ruszanie z 2 biegu. Niby kopyta nie ma ale dziury nie widać i nie wstydzę się "kangurowania".

tedybear
27-11-2017, 22:46
Azja tylko jak zaczniesz ciągle ruszać z biegu to zacznij już zbierać na sprzęgło:)

Qvadrat
27-11-2017, 23:07
Kurde, jak nie mam dziury to może nie będę się pchał do aktualizacji softu, bo mi co jeszcze sspierdzielą i dopiero będzie...

TipoSedan
28-11-2017, 01:15
Ja o tym dawno napisałem ,że te dziury występują najczęściej w zagazowanych jednostkach, u siebie jak i w dealerskim aucie bez gazu 120KM tego nie zaobserwowałem, swoją drogą żebyście wiedzieli jaką turbodziurę miał mój seat leon sw 2016 1,2 tsi 110KM , ale gdy trochę pojeżdziłem i zacząłem sie przyzwyczajac do turbiny to problem znikł.

Tutaj nie chodzi o turbodziurę a o dławienie odczuwalne najbardziej przy zmianie biegu z 1 na 2.



A ja dziś potestowałem ruszanie z 2 biegu. Niby kopyta nie ma ale dziury nie widać i nie wstydzę się "kangurowania".


Mój pierwszy sposób to było tylko wprawianie auta w ruch na 1 i od razu 2 - podobne ale wydaje się zdrowsze dla auta (teraz doszedłem do wniosku, ze ten silnik trzeba kręcić wysoko przy ruszaniu ale na zimnym silniku starym sposobem jadę w mrozy i płynnie się jedzie).

piteros333
28-11-2017, 01:30
Tutaj nie chodzi o turbodziurę a o dławienie odczuwalne najbardziej przy zmianie biegu z 1 na 2.



Kolego daj juz sobie spokój z tym wymądrzaniem, bo za każdym razem piszesz głupoty, a turbodziura powstaje wtedy gdy po wcisnieciu gazu samochód chwile sie zastanawia i po chwili nastepuje reakcja, jest to wina prawdopodobnie softu i o to chłopakom głownie chodzi juz jest gdzieś o tym temat, tylko czemu najczęsciej występuje w jednostkach zagazownych, mają inny program?

TipoSedan
28-11-2017, 09:08
Kolego daj juz sobie spokój z tym wymądrzaniem, bo za każdym razem piszesz głupoty, a turbodziura powstaje wtedy gdy po wcisnieciu gazu samochód chwile sie zastanawia i po chwili nastepuje reakcja, jest to wina prawdopodobnie softu i o to chłopakom głownie chodzi juz jest gdzieś o tym temat, tylko czemu najczęsciej występuje w jednostkach zagazownych, mają inny program?


Ja się wymądrzam?:D Problem nie dotyczy turbodziury, zapewniam Cię ale Ty jakiś oporny na wiedzę jesteś z tego co widzę w innym temacie, więc co tu pisać, poczytasz trochę to zrozumiesz, nie będę w tym temacie pisał 10 razy tego samego jak do dziecka upartego (zastanowiłeś się choć przez chwilę jak w ogóle turbodziura w silnikach bez turbo moze się pojawiać?)

piteros333
28-11-2017, 12:59
Ja się wymądrzam?:D Problem nie dotyczy turbodziury, zapewniam Cię ale Ty jakiś oporny na wiedzę jesteś z tego co widzę w innym temacie, więc co tu pisać, poczytasz trochę to zrozumiesz, nie będę w tym temacie pisał 10 razy tego samego jak do dziecka upartego (zastanowiłeś się choć przez chwilę jak w ogóle turbodziura w silnikach bez turbo moze się pojawiać?)

Kolego ja odnoszę sie do tego pisma gdzie jest odpowiedź od fca, a w nim chodzi o silnik z turbiną :smile: Mój błąd ,że nie zacytowałem tego w pierwszym moim poście przez co wynikło małe nieporozumienie.



Uwaga, czyli nie TTTM, i nie adaptacja przepustnicy :smile:


Szanowny Panie.

W nawiązaniu do przesłanego e-maila, opierając się na informacjach otrzymanych ze służb technicznych pragniemy poinformować, że problem związany z Pańskim samochodem może być spowodowany m.in. systemem dualfuel – zasilanie benzyną oraz LPG.
Obecnie dla samochodów z Pańskim silnikiem dostępne jest nowe oprogramowanie centralki silnika. Sugerowałbym udanie się do ASO w celu wgrania nowego oprogramowania do sterownika pracy silnika. Z informacji producenta wiadomo, iż dział inżynieryjny pracuje nad rozwiązaniem problemów związanych z sterowaniem pracą silnika w pojazdach Tipo T-jet zasilanych LPG.

Łączymy pozdrowienia.
Z wyrazami szacunku.


Pozdrawiam / With kind regards / Cordiali saluti,


________________________________________

Stanisław Podsadecki
Kontakty z Klientami

FCA Poland S.A.
ul. Komorowicka 79; 43-300 Bielsko-Biała
Tel.: +48 33 813 5694, Fax: +48 33 813 2270
Email: fcapoland.kontakt@fcagroup.com

TipoSedan
28-11-2017, 14:45
Kolego ja odnoszę sie do tego pisma gdzie jest odpowiedź od fca, a w nim chodzi o silnik z turbiną Mój błąd ,że nie zacytowałem tego w pierwszym moim poście przez co wynikło małe nieporozumienie.


OK, ważne tylko, żeby nie pisać że tu chodzi o turbodziurę bo to co innego na pewno.

boch
22-08-2022, 21:16
Czy temat w końcu przez FCA czy tam Stellantis ogarnięty? Bo też mi kangurzy od 1 do 3 biegu ��

Pemonides
29-08-2022, 21:40
O fajnie, że ktoś odkurzył temat, sam bym nie znalazł. Okazuje się że nie tylko ja mam problem z płynnym przejściem z 1 na 2 jak myślałem, tylko jednak wina auta.

marx30
29-08-2022, 21:54
Jest taki temat wyjasnienie zagadki dziury. Tam jest sporo o tym.

boch
30-08-2022, 06:50
Jest taki temat wyjasnienie zagadki dziury. Tam jest sporo o tym.

To ten temat, w którym ktoś wspomina o mapie, momencie obrotowym, które to finalnie powodują takie zjawisko? Czyli co, bez remapu nie ma szans na płynne przyspieszenie w tjecie?