PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Stilo 3d 1.9 mjtd 16v 150KM 2005



riwo
21-11-2017, 14:35
Cena 7500 PLN
Sprzedaję prywatnie jako osoba fizyczna.

Fiat Stilo 3d 1.9 Multijet 16V 150 KM
Rok produkcji 2005
Pierwsza rejestracja 02.02.2006
Przebieg (10/11/17r.) 207 464km
OC do 03/09/2018
Przegląd do 10/04/2018

Tempomat, podgrzewane fotele, el. reg. lusterka, el. reg. szyby, tylne czujniki parkowania

Auto stoi obecnie na letnich felgach 17” i mocno już zużytych oponach 215/45/17 Dunlop Sport Maxx RT.
Drugi komplet kół zimowych: stalowe felgi 15” + nowe opony Dunlop Winter Sport 5 195/65/15 kupione w 10.2016. Przejechane mają ok. 3000km.

Po wielu latach spędzonych razem, muszę się rozstać z moim Stilo.
Silniki diesel multijet udały się Włochom. Są to bardzo dynamiczne i oszczędne jednostki.
Wersja w moim Stilo jest to najmocniejszy diesel, znany doskonale z Alfy Romeo 159. Fabrycznie jeszcze bez DPF, który zaczęto montować jakoś w połowie 2006r.
150 koni pozwala na bardzo przyjemną jazdę, bezstresowe wyprzedzanie oraz oszczędność. Zasięg na jednym baku to około 1050km drogami krajowymi lub 900km autostradami.
6-biegowa skrzynia biegów to konstrukcja Fiata - C530.6, a nie problematyczna M32.

Samochodem jeżdżę praktycznie od nowości. Kupiony został, jako używany, pod koniec 2006 roku, przy przebiegu około 17 000 km, z ciągle ważną gwarancją. (Wcześniej jeździł nim przedsiębiorca z Kielc; kupiony w salonie Fiata w Kielcach).
Od tego czasu był używany przeze mnie oraz mojego tatę, w związku z czym wiem o nim wszystko.
Przez lata zapisywałem wszelkie wymiany oraz naprawy. Włożyłem w to auto naprawdę dużo serca i zawsze starałem się go oddawać w ręce najlepszych mechaników. Sporo czasu spędzałem na forach, szukając różnych informacji i porad eksploatacyjnych.

Auto nie jest bezwypadkowe. Ma kilka otarć i zadrapań parkingowych, przeżyłem w nim też dwie kolizje. Skupiałem się zawsze na bezpieczeństwie, dlatego najpierw wymieniałem elementy mechaniczne, godząc się na porysowaną karoserię, ponieważ umówmy się, żadne 12-letnie auto nie będzie wyglądać idealnie. Pierwsza kolizja, z tirem, popsuła trochę prawy przód, natomiast druga, już z osobówką lewy tył. Z obydwu zdarzeń mam zdjęcia uszkodzeń, mogę wysłać na maila dla zainteresowanych. Naprawiane były z polis OC i AC w centrach likwidacji szkód.

Najważniejsze pozycje z historii:
Ostatnie wymiany oleju:
21/02/2017; 198 400km - Meguin Super Leichlauf 5W40
03/08/2016; 189 800km - Motul X-cess 8100 5W40
09/11/2015; 177 815km - Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40

Olej w skrzyni biegów:
21/02/2017; 198 400km - Fuchs Sintofluid 75w80

Tylne zaciski, tarcze i klocki hamulcowe:
24/08/17; 205 780km - zacisk NTY; klocki, tarcze ATE

Rozrząd:
10/06/2014; 155 000km – SKC (pompa wody ciekła, wymieniona na Magneti Marelli przy 162 000km)

Przy 162tyś km, w Cinsofcie koło Gliwic, wymienione szpilki kolektora wydechowego, usunięte klapy wirowe w kolektorze ssącym, wyczyszczone turbo oraz zaślepiony i wyłączony EGR.

Wymieniane też sprzęgło, centralka zapłonu, alternator, termostat, półosie, piasty, elementy zawieszenia i skraplacz klimatyzacji. Akumulator ma 3 lata.
Większość wymian mam zapisanych z przebiegiem i datą.

W najbliższym czasie należało by wymienić świece żarowe oraz sprawdzić stan turbiny. Oleju nie trzeba dolewać między wymianami, obecne zużycie utrzymuje się na poziomie 0,8-1L/10tyś km (ilość oleju między min a max na bagnecie to 1L). Wygląda na to, że większość oleju przedostaje się do silnika przez turbinę, a wycieka na zewnątrz przed kolektorem, pomiędzy klapą gaszącą a zaworem EGR. Turbina przy takim przebiegu już może wymagać regeneracji, póki co starałem się w miarę regularnie czyścić dolot z oleju. Na zimnym silniku słychać cichy gwizd łopatek.

Odprysk na czołowej szybie, po stronie kierowcy. Wielkość 2-groszówki.
Auto już kupiłem z tym odpryskiem, czyli powstał w 2006 roku. Od tego czasu nie powiększa się, jest zalany silikonem.

Auto czeka na nowego właściciela we Wrocławiu.
Ponieważ często wyjeżdżam, proszę wcześniej o informację przed oględzinami.
Wszelkich informacji mogę udzielić telefonicznie lub mailowo.

Telefon: 514000464
Email: fiat.stilo.dw0464v@interia.pl

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-stilo-1-9-mjtd-16v-150km-ID6zirsO.html

riwo
06-12-2017, 03:21
Nieaktualne